Muita, joilla vaikea tottua "käännettyyn" kellonaikaan?
Olen elänyt normaalissa rytmissä kellojen kääntämisen jälkeen, mutta aina tämä sama. Pää jotenkin sekaisin ja menee yllättävän kauan, että totun tähän aikaan edes jotenkin. Talviaika sopii jostakin syystä itselle paremmin.
Kommentit (25)
Vielä hankalampaa se nukkuminen olisi jos olisi talviaika kesällä. Aurinko nousisi ihan helvetin aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä hankalampaa se nukkuminen olisi jos olisi talviaika kesällä. Aurinko nousisi ihan helvetin aikaisin.
Siis oletko sekaisin, talviaika on se normaaliaika!
Mulle ei vaikuta kesäaikaan siirtyminen, enemmän vaikuttaa talviaikaan siirtyminen. Mä kun olen muutenkin aamuvirkku, niin ei ole kivaa herätä aamulla klo 4 (kesäaikaa 5) ja nuokkua sitten illalla jo kahdeksan jälkeen. Tää, että kello onkin vähemmän, on mulle nopeammin kuitattu. Joo, tiedän olevani erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Tuntia aikaisemmin olisi mollikka ylhäällä. Kesäaika ja valoisat illat on kesällä parempi. Itse asiassa kesäaika olisi talvellakin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vaikuta kesäaikaan siirtyminen, enemmän vaikuttaa talviaikaan siirtyminen. Mä kun olen muutenkin aamuvirkku, niin ei ole kivaa herätä aamulla klo 4 (kesäaikaa 5) ja nuokkua sitten illalla jo kahdeksan jälkeen. Tää, että kello onkin vähemmän, on mulle nopeammin kuitattu. Joo, tiedän olevani erikoinen.
Mutta mulla ei ole mielipidettä siihen, kumpi aika mulle sopii paremmin, siis sitten kun siitä kellojen käännöstä on toivuttu. Jompi kumpi, ihan sama kumpi, kunhan vaan loppuis tuo veivaaminen.
Siihen tyhmyyden sietämiseen, johon kellojen siirtelykin kuuluu, on vaikea tottua.
Paras jos ei tarvitsisikaan, mutta...
GMT+4 voitaisiin ottaa pysyväksi ajaksi - lisää valoa iltaan ja pimeyttä aamuun.
Minusta juuri ennen kellojen siirtämistä on täydellinen valoisa aika erityisesti vuodenajallisesti. Aurinko nousee aamulla, muttei liian aikaisin, ja laskee illalla, että keho ehtii rauhoittua ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on mennyt jotain ohi:
"Kesäaika on laajalti käytetty järjestelmä virallisen paikallisen ajan siirtämiseksi eteenpäin, yleensä yhden tunnin verran"
Siis kello on nyt 10:55 eli oikeaa aikaa 9:55
Ei, ihan rutiinilla se nykyään menee.Toivon kyllä, että lopetettaisiin joutava käytäntö, ja pysyttäisiin normaaliajassa.
Aivan sama missä ajassa ollaan! Laitan kellon soimaan siihen aikaan, kun pitää herätä. Pimennysverhot makuuhuoneessa estävät auringonvaloon heräämisen. Menen nukkumaan, kun väsyttää tai siten, että unta tulee 8 h ennen kellon soimista.
Ihmiset matkustavat aikavyöhykkeeltä toiselle ja useammankin vyöhykkeen yli, siihenkin sopeutuu. Ihan turhasta teette ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa nukuttua kun kesä tulee...
Hommaa pimennysverhot
Vierailija kirjoitti:
Elimistölle on helpompi herätä valoon, hankala saada nukahdettua valoisassa. Pimennysverhot blaablaa puolin ja toisin. Olen iltaihminen, se että joutuu heräämään pimeällä ja iltaisin on valoisaa tuhoaa nukkumiseni tehokkaasti. Jos tätä kesäaikaprseilyä ei lopeteta pian, tulen olemaan niissä sydänkohtauksen saaneissa, kun en saa nukuttua tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Tuntia aikaisemmin olisi mollikka ylhäällä. Kesäaika ja valoisat illat on kesällä parempi. Itse asiassa kesäaika olisi talvellakin parempi.
Kesällä on valoisat illat ja yöt joka tapauksessa, oltiin missä ajassa vain. Tuntuu että monet haikailevat pysyvää kesäaikaa vain siksi että olisi ympäri vuoden valoisaa kuten kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elimistölle on helpompi herätä valoon, hankala saada nukahdettua valoisassa. Pimennysverhot blaablaa puolin ja toisin. Olen iltaihminen, se että joutuu heräämään pimeällä ja iltaisin on valoisaa tuhoaa nukkumiseni tehokkaasti. Jos tätä kesäaikaprseilyä ei lopeteta pian, tulen olemaan niissä sydänkohtauksen saaneissa, kun en saa nukuttua tarpeeksi.
Herätä aamulla klo 2 nousevaan aurinkoon? Suksi hiiteen.
Ei tunnu missään. En edes huomaa koko asiaa kun puhelin ja tietokone muuttaa kellonajan automaattisesti.
T. Vuorotyöläinen.
Jotenkin totuin kevään tuloon vähän ja nyt tuntuu takatalvelta.
En vieläkään saa illalla unta ennen kello 2 ja aamulla kuitenkin on herättävä aikaisin, en totu tähän kesäaikaan koskaan.
Mä en saa nukuttua kun kesä tulee...