Te, joilla ei ole kahvinkeitintä, ettekö tarjoa vieraille kahvia?
Kommentit (55)
No on kyllä todellakin erilaiset ajattelutavat.
Kuoletteko te oikeasti siihen, ettette saa kyläpaikassa kahvia tai teetä? Hankkikaa kofeiinitabletteja vieroitusoireisiinne, narkit!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 14:12"]
Aikanaan, kun en omistanut kahvinkeitintä, tarjosin vieraille suodatinkahvia niin, että keitin veden vedenkeittimessä ja sitten suodatin sen "suppilon" avulla suoraan mukeihin (tai sit termariin, jos oli isompi tarve.) Yksi "kahvisuppilo" (en keksi parempaa nimitystä) vei huomattavasti vähemmän tilaa kuin mikään kahvinkeitin. :)
[/quote]
Sen suppilon nimi on suodatin.
En tarjoa vieraille kahvia. Olen hyvä ruuanlaittaja ja tarjoan paljon hyvää ruokaa. Samoin tarjoan monipuolisen valikoiman virvoitusjuomia, olutta, siideriä, viiniä, drinkkejä, mehua ja maitoa. Myös teetä ja kaakaota meillä on. Kaapissa on myös murukahvia, mutta sitä ei toistaiseksi kukaan ole vielä halunnut (ostin jotain leipomustani varten).
Jos joku on sitä mieltä etteivät mun tarjoomukseni riitä, niin sitten hän ei varmaan tule meille kylään, tai jos hän kuitenkin pitää tätä ihmissuhdetta niin tärkeänä että haluaa kuitenkin tulla, ehkä hän voi addiktiotaan ruokkia ne muutamat tunnit sitten vaikka omasta termarista. Ei mulla ole tupakkaakaan addikteille tarjota, enkä pane pahakseni jos tuovat omat.
Meillä on kahvinkeitin, mutta sitä ei koskaan käytetä. Yleensä kaapissa on kahvipaketti, mutta ei sitä kennelle tahansa vieraille aukaista :) Jos ei tarjottavat kelpaa, niin ei tarvi käydä :) Yleensä ne on sitten yön yli vieraita joille se pakatti avataan, kun tulee keitettyä useammat kahvit.
Meillä ainoastaan minä juon kahvia ja itse käytän pikakahvia. Paljon kätevämpää pitää termoskannussa kuumaa vettä, josta voi halunsa mukaan tehdä pikakahvia, teetä, kaakaota tai kuumaa mehua.
Eipä ole kahvinkeitintä, kun ei ole ko. vimpaimelle tarvetta. Rahasta tässä ei ole kyse, maksakoon miten paljon/vähän hyvänsä. Miksi pitäsi hankkia kaappeihin erilaista pienelektroniikkaa, jota ei oikeasti tarvitse?
Meillä on teenkeitin, jota käytetään aika paljon. Vieraammekin ovat monet teeenjuojia. Kahvinjuojille laitamme suodatinkahvia. Vesi keitetään ja kaadetaan suodattimessa olevaan suodatinpussiin ja siitä se lirii kohti pannua... ja kahvi on valmis. Toimii. Eikä tarvita kahvia varten kuin ne pussit ja suodatin. JA niitä käytän myös pääsiäispashan valmistukseen.
Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. En todellakaan odota että minua varten tehtäisiin kahvia taloudessa jossa ei juoda kahvia. Joko juon teetä tai colaa, mitä nyt tarjotaan ja herrasväellä on itse tapana juoda. Tiettyihin kyläpaikkoihin vien pikakahvin mennessäni.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 11:30"]
tarjotaan meillä, ihan kattilassa keitetään pannujauhatuskahvista, ja vieraat kehuu aina, et parempaa on ku keittimellä tehty
[/quote]
Tätä minäkin olin tulossa avuttomille AV-mammoille kertomaan.
[/quote]
Jos se pannukahvipaketti on avattu joskus 2 vuotta sitten (niinkuin mun kahvimenekilläni luultavasti kävisi), tuskin kerää tämä kahvi kovin suuria kehuja vierailta...vai pitäisikö sitten ostaa kahvipaketti muutamaa kupillista varten ja heittää melkein täytenä aina pois? Murukahvi ei härskiinny niin nopeasti ja sitä on helpompi myös käyttää leivonnassa (ainoa käyttö, mitä itselläni kahville on).
[/quote]
Pannukahvia jouodaan itse ja tarjotaan vieraille. Juuri pahempaa kahvia en tiedä kuin suomalaisen keittämä suodatinkahvi normi kahvinkeittimellä.....
JA hei vinkki niille jotka ei itse juo mutta keitin tai pannu on ja haluaisivat tarjota vierailleen tuoretta kahvia. PAkkaseen vaan kahvin porpt odottamaan seuravaa vierailijaa. Ei härskiinny ei häviä maku poroista :) LAittaa vaika lasipurkissa pakkaseen niin ei kahvin haju tartu muoviseen pakasturasiaan :)
Tarjotaan. Meillä on pressopannu ja 2 erikokoista mutteripannua.
Eipä ole minun ongelmani, jos joku niponarkkari ei voi olla ilman kahvia. Kuka ihme edes nykyään enää juo kahvia?
Ei tarjota. Suomalaiset on ihan hulluja tuon kahvinsa kanssa. Onko oikeasti joku suuri häpeä jos kylässä ei ole saanut kahvia? Meillä saa teetä vaikka litratolkulla, juon itse monta kertaa päivässä.
Kannattaa laittaa välit poikki kaikkiin jotka eivät tarjoa kahvia. Ei tartte sit mennä kyläänkään kaikenmaailman moukkien luo.
Samalla he säästyvät vierailta jotka kahvinpuutteesta kädet täristen kirjoittavat nyyhkytarinansa vauvapalstalle.
No en tietenkään tarjoa, koska talossa ei kahvia ole.
Tarjoan hyvää teetä tai viiniä, tilanteesta ja ajankohdasta riippuen.
Tämä kahvin tarjoaminen on niin suomalainen juttu, huh.
Ihme kofeiiniriippuvaisia. Meillä ei ole keitintä, joten kahvia ei ole tarjolla. Tämän kyllä tietävät kaikki jotka meillä vierailevat, ja niitä joita haittaa niin älkööt vierailko. Muita juomia saa kyllä. En minäkään odota, että muilla on minulle erityisjuomia, vesi riittää.
Ihan tosissaanko tarjoat aikuisille maitoa tai mehua kyläilyllä?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 17:06"]
Ihan tosissaanko tarjoat aikuisille maitoa tai mehua kyläilyllä?
[/quote]
Minä heitän aina ilmoille listan siitä mitä talossa on. Ihan on aikuinenkin tarttunut maidon kohdalla, ei meillä pahemmin lapsia käykään.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 11:51"]Ostin just pojalleni kahvinkeittimen teknisten tarjous obh nordica-14,90€. Ei pitäis ainakaan olla rahasta kiinni keittimen hankkiminen. Olen ehkä nipo mutta minusta on todellakin sivistymätöntä ja moukkamaista että ei tarjoa kahvia juoville vieraille hyvää kahvia. Meillä saa vieraat halutessaan aina limsaa,vettä, maitoa,yrttiteetä,pussiteetä,haudutettuateetä, kapselikeittimellä kahvia, mokkamasteri-kahvia tai jopa kaakaota joita pari-kolme erilaista vaihtoehtoa. Niin ja juodaan kahvia itse, ja teetä. [/quote]
Eikö teillä saa pannukahvia? Ei pitäisi olla kahvipannun ostaminen rahasta kiinni kun sellaisen saa muutamalla kympillä. Olettepa sivistymättömiä ja moukkamaisia kun ei teillä vieraat saa hyvää pannukahvia, vaan jotain suodatinsumppia moukkamasterista tai jotain kapselikahvia.
Meillä vieraat saavat halutessaan vastajauhetuista kahvipavuista lähdeveteen kiehautettua pannukahvia, ihan puuhellalla laitetaan.
Meillä on kahvipannu ( pannukahvia varten) ja pressokeitin. Aikaisemmin minulla oli pikakahvia.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 14:12"]
Aikanaan, kun en omistanut kahvinkeitintä, tarjosin vieraille suodatinkahvia niin, että keitin veden vedenkeittimessä ja sitten suodatin sen "suppilon" avulla suoraan mukeihin (tai sit termariin, jos oli isompi tarve.) Yksi "kahvisuppilo" (en keksi parempaa nimitystä) vei huomattavasti vähemmän tilaa kuin mikään kahvinkeitin. :)
[/quote]
Me keitetään kahvit tähän tyyliin itsellemmekin mökillä, kun ei ole sähköä kahvinkeitintä varten. Paitsi, että vesi keitetään kaasulla.
Mulla on pressopannu sekä cappuccino-keitin. Kahvia ostan kerran vuodessa ja säilytän pakkasessa. Ennen kesälomaa sulatan pakkasen, vien loput kahvista naapurille ja on ihan tyytyväinen tähän.
Saaks teillä myös pontikkaa ku mä oon pontikan juoja...? Ai ei? Vitsi mitä moukkia....