Te, joilla ei ole kahvinkeitintä, ettekö tarjoa vieraille kahvia?
Kommentit (55)
Mieluummin juon vettä, kuin halpiskeittimellä keitettyä haaleata kahvia. Ja ihan tavallista kahvia meillä keitetetään, mutta kunnon keittimellä, jolla saa kuumaa kahvia!
Hmm. Onpa paljon todella epävieraanvaraisia ihmisiä. Meillä oma väki juo sekä mutteripannu espressoa, suodatinkahvia että erilaisia teelaatuja. Mutta jos kylään sattuu joku niistä ystävistä joka ei juo mitään noista niin TOTTAKAI hankin sitten tarjolle limsaa tai mehua vierasta varten vaikkei niitä tavallisesti koskaan ole kaapissa eikä oma väki niitä juo eli väljähtyvät sitten vieraan jäljiltä. Musta on kyllä outoa jos aikuinen ihminen ei nauti kahvista tai teestä
Itse myönnän olevani kahviriippuvainen ja pää tulee todella kipeäksi jos en kahvia normaalirytmissäni saa. Lisäksi täytyy tunnustaa että kyllä esimerkiksi jokin kakku tms ei maistu miltään jos siinä ole kahvia kanssa tarjolla. Pikakahvi on tosi yök, mutta sekin on parempi kun ei mitään.
Tarjotaan. Juodaan myös itse paljon kahvia.
Mulla on kahvinkeitin vuosimallia 1994. Kahvia sillä on keitetty ehkä pari kertaa vuodessa. Kahvit vanhenevat kaappiin, kun kumpikaan ei juo. Ehkä kerran vuodessa ostan kahvipaketin, jos silloinkaan.
No millä sä keität? Pannukahvia? Kahvikoneet ja Esperssokeittimet lasketaan kahvinkeittimiksi
Tarjotaan, ollaan kahvin ystäviä (minä varsinkin!). Joko espressoa mutteripannussa tai pressokahvia. Jauhetaan usein kahvi itse.
Suodatinkahvia juon harvoin.
Kakkonenkin juo pressokahvia. Vesi keitetään vedenkeittimessä, joten pressopannu ei ole mielestäni "keitin". Pannu menee pienempään tilaan kuin keitin, ja siksi vietiin keitin varastoon kuutisen vuotta sitten. Ja onhan tuo pressokahvi hyvää.
Tarjotaan pikakahvia. Ei itse käytettäisi keitintä, joten ei olisi mitään järkeä ostaa sitä vieraita varten pelkästään. Usein kun itse olen vieraana, saan vain pussiteetä, vaikka kotona aina haudutetaan, ja se on minulle ok. Oletan, että samoin on pikakahvi meidän vieraille.
Ei tarjota. En minäkään yleensä kylässä saa lempijuomaanija ymmärrän sen, joten ei pitäisi haitata vieraitammekaan etteivät saa kahvia.
ei tarjota kahvia kun ei itsekään juoda. Eipä ole tullut mieleen tarjota yrittiteetäkään, vaikka joskus talvella sitä juonkin. Meillä saa mehua, maitoa tai vettä (tavallista tai kivennäis). Eipä ole kukaan valittanut.
Tarjotaan tarjotaan.
Mutta meidan tavalla tehtya maitokahvia: mukiin 50/50 maitoa ja vetta, mikroon minuutti/desi ja sitten espresso-instanttia sopivasti. Toki saavat kahvinsa mustanakin,jos haluavat, muttei juuri kukaan halua. Teessa sama juttu, ainoastaan yrttiteeta tarjolla kun muuta ei kotivaki juo.:D
Tarjotaan tarjotaan.
Mutta meidan tavalla tehtya maitokahvia: mukiin 50/50 maitoa ja vetta, mikroon minuutti/desi ja sitten espresso-instanttia sopivasti. Toki saavat kahvinsa mustanakin,jos haluavat, muttei juuri kukaan halua. Teessa sama juttu, ainoastaan yrttiteeta tarjolla kun muuta ei kotivaki juo.:D
Tarjotaan tarjotaan.
Tarjotaan tarjotaan.
En juo kahvia enkä ole koskaan vakavissani harkinnutkaan hankkivani kahvinkeitintä vain vieraita varten. Tarjoan vieraille teetä tai instant-kahvia.