Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lyö, mihin nyt?

Vierailija
06.03.2019 |

Minä en jaksa tätä p*skaa enää, naama kuin pandalla ja kädet, kyljet, kaikki hakattu mustelmille. Olen täysin tietoinen että kyseinen mies on ihmisper*e ja olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten. Mutta mihin? Minulla ei ole luottotietoja plus mukanani on vielä koira (miehen, mutta kas kummaa, seuraa minua), eikä turvakotiin pääse koiran kanssa.
Olen ihan loppu. En saa asuntoa joten oikeasti MITÄ mä teen??

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse turvakotiin ja koirasta ilmoitat eläinsuojeluun.

Miksi koira pitäisi jonnekin eläinsuojeluun hylätä?

Koira kärsii siellä hakkamisen keskellä, vaikkei sitä lyötäisikään. Sairasta touhua.

Sairasta on lyödä ketään. Oli mies tai nainen

Vierailija
122/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites menee nyt apllä tuleeko pintaan vai oletko jo nostanut turvakotiin kytkintä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodeissa on valmiiksi mietittyinä vaihtoehtoja lemmikeille. Siellä tiedetään, että lemmikit on usein tosi tärkeitä; syy jäädä tai lähteä. Soita ja mene.

Vierailija
124/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sanonnan mukaan riitaan tarvitaan kaksi, jotta mitäköhän ne lyömisen laukaisevat syyt sitten mahtanevat olla, jos tämä toinen osapuoli itse ei käytä fyysistä väkivaltaa. 

Mitähän ne "syyt" mahtoivat omissa parisuhteissasi olla, että löit? Todennäköisesti vain itse väkivaltainen voi oikeuttaa lyömisen jollain "syillä". Sellaisia ei ole.

Tässä ei ole kyse väkivallan oikeuttamisesta, vaan siitä, että minkä vuoksi lyömisen kohteeksi joutunut ei suostu lähtemään suosiolla, hakeeko jotain kiksejä tai kiusaa lisää uhriutumalla.   

Vierailija
125/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaan tarvitaan kaksi ? Jos on parisuhteessa väkivaltaisessa suhteessa, joko henkisessä tai fyysisessä, niin ei siinä kahta tarvita.

Mun mies ei koskaan lyö. Löysikin, niin jäisi jäljet mitä näyttää lekurille.

Mutta tämä henkinen väkivalta. Kaikki on hyvin aamulla kun herätään. Valmistan aamupalaa. En varmasti provosoi millään tavalla, vaan leikkaan leipää ja laitan kahvin tippumaan. Hän asioi vessassa. Vessan lattialla on vettä, hän huutaa. Sitten se alkaa.

Olen kuulemma vähäjärkinen kun en osaa asioida vessassa. Hänen sukkansa nyt kastuivat.

Ei kuulemma kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen kaada vettä lattioille.

En sano mitään. Mitä se auttaa vaikka sanon, etten ole käynyt edes siellä kuin edellisenä iltana. Käy ilmi, että suihkun liitin on vuotanut yöllä ja siitä ne sinne lattialle on tulleet.

Joo. Senkin olen kuulemma tahallani rikkonut. Hän ei sitä korjaa kun tahallaan rikon AINA kaikki.

Siihen loppui minun aamiainen. Otin tupakat ha menin ulos. Tuli taas viikon mykkäkoulu mieheni taholta. Jos katse tappaisi, en enää olisi tätä kirjoittamassa.

Viikon päästä kaikki on taas niin hyvin. Olen hyvä nainen ja plää plää. Elän munankuorilla.

Miksi minunkin on niin vaikea lähteä ? En vain pääse irti.

Vierailija
126/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitaan tarvitaan kaksi ? Jos on parisuhteessa väkivaltaisessa suhteessa, joko henkisessä tai fyysisessä, niin ei siinä kahta tarvita.

Mutta tämä henkinen väkivalta. Kaikki on hyvin aamulla kun herätään. Valmistan aamupalaa. En varmasti provosoi millään tavalla, vaan leikkaan leipää ja laitan kahvin tippumaan. Hän asioi vessassa. Vessan lattialla on vettä, hän huutaa. Sitten se alkaa.

Olen kuulemma vähäjärkinen kun en osaa asioida vessassa. Hänen sukkansa nyt kastuivat.

Ei kuulemma kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen kaada vettä lattioille.

En sano mitään. Mitä se auttaa vaikka sanon, etten ole käynyt edes siellä kuin edellisenä iltana. Käy ilmi, että suihkun liitin on vuotanut yöllä ja siitä ne sinne lattialle on tulleet.

Joo. Senkin olen kuulemma tahallani rikkonut. Hän ei sitä korjaa kun tahallaan rikon AINA kaikki.

Siihen loppui minun aamiainen. Otin tupakat ha menin ulos. Tuli taas viikon mykkäkoulu mieheni taholta. Jos katse tappaisi, en enää olisi tätä kirjoittamassa.

Viikon päästä kaikki on taas niin hyvin. Olen hyvä nainen ja plää plää. Elän munankuorilla.

Kamala😢

Toivottavasti jaksat joskus päästä tuosta suhteesta eroon.

Vierailija
127/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää vaan päättää, että tästä hetkestä lähtien rakastat itseäsi enemmän, arvostat itseäsi ja ansaitset sen, että itse kohtelet itseäsi paremmin. Ehkä löydät joskus kumppanin, joka arvostaa sinua yhtälailla ja kohtelee sinua hyvin, ehkä et. Tärkeämpää on, että alat kunnioittamaan itse itseäsi ensin ja lähdet ja kasvat ja muutat elämäsi suuntaa. Osta ensimmäiseen omaan kämppääsi ruusuja, heittele terälehdet lattialle ja tanssi niillä :)

Vierailija
128/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut tää mies hakkaa Provo eri versioineen on pyörinyt palstalla jo vaikka kuinka kauan

No en tiedä siitä. En ole lukenut. Hain apua ja sain sitä, huudelkaa provoksi vaikka maailman tappiin, minä otan koirani ja muutan Mikkeliin! JES!!!!

ap

Ei ehkä kannata täällä kailottaa tätä asiaa. Eiköhän mies tunnista itsensä ja on pian sun perässä...

Vierailija
129/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse turvakotiin ja koirasta ilmoitat eläinsuojeluun.

Miksi koira pitäisi jonnekin eläinsuojeluun hylätä?

Koira kärsii siellä hakkamisen keskellä, vaikkei sitä lyötäisikään. Sairasta touhua.

Koira mukaan ilman muuta. Ei saa jättää hullun potkittavaksi.

(jotku kuulemma jättää muksunsa hullun siipan tykön kun itse lähtevät vihdoin viimein muualle...)

Vierailija
130/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla kirvestä? Hanki sellainen ja iske seinään tai keittiön pöytään kun ukkeli alkaa taas hillumaan.

Kokemuksesta voin kertoa, että pikku nilkit säikähtää sellaista käytöstä. 

Alistaa voi kun annetaan alistaa. Isoin valta korvien välissä. Uhkailla saa mutta satuttaa ei kannata muuta kuin omaa henkeä puolustaessa. Näin laki on vielä sinun puolella. Mies on rikkonut sitä jo ajat sitten. 

Hullut on hulluja ja aivopesu toimii hyvin kun ei uskalla lähteä. 

Mitähän menetät, paskan elämän? 

Ilmotukset eläinsuojeluun, eläinlääkärille, poliisille jne jne. Apua saa kyllä!

Tsemppia irtiottoon ja näe parempi elämä ja tulevaisuus itsellesi ja koiralle!

Vierailija
131/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoon tai omaan isääsi olet yhteydessä tai veljiin aluksi.

He ovat ensisijaisesti ne jotka turvaavat sinut hullulta mieheltä.

He myös tekevät selväksi että ei käy enää jatkossa.

Vierailija
132/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä pitstänyt hanttiin tolle ukolle sanallisesti vai niellyt kaikki väitteet? Ei olisi nimittäin kovin yllättävää, että siinä kohtaa alkaisi nyrkit heilua jos ukon tunne-elämän hallinta on tuota tasoa. En suosittele kuitenkaan mitään väittelyä tuommoisen ihmisen vaan että saat tuon ihmisen poistettua elämästäsi vähin äänin. Noin ailahtelevat ja impulsiiviset ihmiset voi olla todella vaarallisia vaikka eivät olisi (vielä) käyneet fyysisesti käsiksi.  Aika ja odottely yleensä vain pahentaa, sivusta seuranneena tullut huomattua...

Toivon, että kaikki tätä ketjua lukeneet, jotka ovat perheväkivallan uhreja, hakisivat itselleen apua. Matalankynnyksen auttavia tahoja on paljon, kuten nuo mainitut puhelinnumerot. Jos ette itsenne vuoksi pysty apua hakemaan niin tehkää se edes niiden läheisten vuoksi jotka teistä välittävät tai sen rakkaan lemmikin vuoksi.

Oli todella rankkaa sivusta seurata, kun äitini eli vuosikausia henkisesti alistavassa suhteessa. Asiat lopulta eskaloituivat ja olin luopumassa omasta urahaaveistani ja varautumassa, että saatan joutua alaikäisen veljeni huoltajaksi, jos tilanne vielä kärjistyy. Tämä onneksi sai äitini heräämään ja  hänellä menee nykyään hyvin. Kuvaili itse, että sitä ymmärsi vasta, millaisessa helvetissä sitä eli kun siitä pääsi eroon ja sai elää normaalia elämää. 

Vierailija
133/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle, että löysit ratkaisun! Ja luojan kiitos et joutunut jättämään koiraa mihinkään. Se ansaitsi päästä aloittamaan kanssasi uuden elämän. Mutta nyt mies luultavasti yrittää kaikin keinoin jäljittää sinut, sillä hän näkee sinut itselleen kuuluvana omaisuutena. Tämä on lähisuhdeväkivaltatilanteen vaarallisin vaihe, kun olet kehdannut jättää hänet eikä hän pysty hallitsemaan sinua. Pyydän, poistata tämä ketju äläkä anna uutta osoitettasi kenellekään. Varmista, että kännykkäsi ei jaa miehelle sijaintitietojasi ja vaihda puhelinnumero. Älä kirjoita mitään sosiaaliseen mediaan äläkä anna miehelle minkäänlaista mahdollisuutta jäljittää sinua. Ole turvassa ja olkaa koiran kanssa toisillenne hyviä. Oikein paljon tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
134/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä onnistunein provo vähään aikaan. Moni ilmeisesti uskoi tän "mies hakkaa --> en hae apua + 100 tekosyytä --> mammat raivoaa --> ok haen sittenkin"-tarinan.

Lopuksi riitti vielä ap:lla energiaa "puolustautua" trolleja vastaan ja kunnon loppukahinat saatiin ketjuun vielä.

Näitä lisää.

Et ilmeisesti osaa lukea? tarina ei mennyt laisinkaan noin. Mutta joo, huutele provoa kun et p*lluakaan saa :)

Taisi mennä neidille tunteisiin

Sä olet niin läpinäkyvä naisvihaaja kun et saa toosaa. No voi voi, opettele 

Taitaa sulla olla se kuiva kausi alla

Vierailija
135/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sanonnan mukaan riitaan tarvitaan kaksi, jotta mitäköhän ne lyömisen laukaisevat syyt sitten mahtanevat olla, jos tämä toinen osapuoli itse ei käytä fyysistä väkivaltaa. 

Mitähän ne "syyt" mahtoivat omissa parisuhteissasi olla, että löit? Todennäköisesti vain itse väkivaltainen voi oikeuttaa lyömisen jollain "syillä". Sellaisia ei ole.

Tässä ei ole kyse väkivallan oikeuttamisesta, vaan siitä, että minkä vuoksi lyömisen kohteeksi joutunut ei suostu lähtemään suosiolla, hakeeko jotain kiksejä tai kiusaa lisää uhriutumalla.   

Mitä ihmettä selität? Juurikin kommenteissasi on kyse väkivallan oikeuttamisesta. Jos rikotaan luita ja silmä on mustana ja verta valuu, niin todellakin ON uhri. (ei tarvitse erikseen uhriutua) Kiksejä? Siitä että saa turpaan? Että on väkivallan uhri. Niin että oliko siis sulla kokemusta sieltä väkivallan tekijän puolelta kun siltä vahvasti kuulostaa? Ai että saa hakata niin kauan kuin saman katon alla asutaan? Entä mikä on se oikeutus sen jälkeen kun toinen on jo lähtenyt...?

Vierailija
136/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukkoon tai omaan isääsi olet yhteydessä tai veljiin aluksi.

He ovat ensisijaisesti ne jotka turvaavat sinut hullulta mieheltä.

He myös tekevät selväksi että ei käy enää jatkossa.

Idioottineuvo, kaikilla ei ole hyvää isää. Mun isä tulis itsekin pieksämään mut jos sille soittaisin ja apua vinkuisin. Hakkasi lapsena, ja on tehnyt niin aikuisiällänikin.

Vierailija
137/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan turvakodeista saa ottaa koiran. Turvakotiverkosto on maanlaajuonen, eli voit mennä pidemmällä sijaitsevaan turvakotiin.

Okei en tiennyt tälläisesta. Yksikään poliisi tai sosiaalityöntekijä ei ole maininnut. Viimeksi ehdotetut turvakodit; Etelä-Haaga, Toukola, Sophie Mannerheimin. Yksikään ei ota (enää) koiria. Olen pahoillani että vastaan oudossa järjestyksessä, olen niin ahdistunut että vaikea keskittyä

ap

Mitä ihmettä sinä enää selittelet ja mietiskelet? Eikö tuo asia ole jo ihan selvä? Lähde nyt jo menee. Sinä itse päätät sen. Sinä itse suojelet sinua itseäsi. Mene.

Ihan niin kuin odottaisit jotakin. Mitä sinä odotat? Että taas tulee turpiin? Että taas saa mennä poliisilaitokselle? Että saa taas mennä sinne turvakotiin? Että taas joku hoivaa sinua? Tai että joku mukiloi sinua? Koetko sillälailla itsesi tärkeäksi/ eläväksi?

Eikö sinulle riittää vähempi elämys? Alkoholismi lapsuuden perheissä tekee sinulle tuon tempun, että kuvittelet, että tämä normaali elämä on yhtä vuoristorataa. Kestätkö sinä rauhaa?

Lähden nyt jokatapauksessa turvaan ja pysy siellä. Siellä turvassa sitten tutkaile itseäsi ja tuntemuksiasi.

Vierailija
138/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira on miehen niin et voi sitä muutenkaan mukaan ottaa. Koirasta ilmoitus eläinsuojeluun, jos se on vaarassa miehen seurassa.

Voin ottaa, olen varmistanut tämän. Miehellä ei ole mitään osoitusta siitä, että koira on hänen, ja poliisit on nähneet kuinka se seuraa aina mua. Meillä siis käyneet useasti. Viimeksi saatiin jopa kyyti asemalle, että päästiin karkuun. Oli muuten yllättävän pieni se maijan koppi (pieni kevennys, anteeksi, yritän repiä huumoria jostain)

ap

Onko sinulla osoitusta, että koira on sinun?

Jos ei, koira ei ole kummankaan teistä.

Mitä väliä sillä on jos mies pahoinpitelee koiraa todistetusti ja Ap on se joka vie koiran pois miehen luota!

Ensiksikään ei voi tietää, onko koiraa TODISTETUSTI pahoinpidelty.

Toiseksi, koiran poisvieminen on eläinsuojelun homma.

Koira kuuluu eläinsuojelun sijoituspaikkaan, koska kukaan ei koiraa ilmeisesti omista.

Huoh. Juurihan Ap tuolla kertoi että on poliisinkin tiedossa miten koiraa kohdellaan. Ja jos ei pysty todistamaan kenen koira on, silloin Ap ei saa mitään sanktiota siitä että ottaa koiran mukaansa ja hommaa sen turvaan, ihan sama minne.

Jos poliisi todella tietäisi, että mies pahoinpitelee koiraa, olisi eläinsuojeluilmoitus tehty jo poliisin toimesta, ja koiraa ei enää miehellä olisi.

Ei miehellä olekaan. Mulla on.

ap

Miksi aloitusviestissä väitit että koira on miehen, jos näin ei kuitenkaan ole?

Ole ystävällinen ja lue koko ketju. Koira on alunperin miehen, mutta täysin mun perässäni. Minä olen se joka lenkittää, harjaa, leikkii, huolehtii, ruokkii. Sanoin, että mulla on, koska epäiltiin sitä miksei koiraa viedä pois hakkaavalta mieheltä. Ei viedä, koska se on nyt mun. Ja voin kertoa, ettei sekarotuisesta tarvita mitään "omistuspapereita", se on mun , kaikki näkee sen. Ja nyt me päästään eteenpäin. Yhdessä. Olen ikuisesti kiitollinen sille joka antoi nollalinjan numeron 

ap

En vieläkään ymmärrä, miksi koet tarpeelliseksi aloituksessa mainita, että miehesi omistaa koiran.

Se ei ole millään tavalla loogista, koska ensinäkään miehesi ei omista koiraa, ja toiseksi, se ei vaikuta tähän tapaukseen millään tavalla.

Vierailija
139/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja missä asut? Vaikutat melko nuorelta.

Lähes 40v ja Helsinki. En näkisis itseäni kovin nuorena

ap

Asun Helsingissä ja olen 42v nainen ja kokenut saman. Haluatko tulla tänne, asun yksin 3h keittiö

Vierailija
140/176 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ExoPol' kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala😢

Toivottavasti jaksat joskus päästä tuosta suhteesta eroon.

Niinpä. Meillä on tämä olohuone, jonka on täyttänyt dinosauruksen kokoinen olio. Eihän sinne mahdu enää muita, nurkasta nurkkaan hän sen täyttää. Joku nurkka jäänyt täyttämättä, siellä minäkin oleilen olohuoneessa.

Olen ollut turvakodissa. Palasin takaisin olion luo. Outo juttu kun siellä turvakodissa oli liian paljon tilaa, kukaan ei moittinut eikä uhkaillut. Oli outoa olla niin. Kun muunlaiseen olin tottunut.

Siellä sanottiin että jos on ollut parisuhteessa 1-5 vuotta, pääsee jaloilleen alle vuodessa.

Jos on ollut 5-15 vuotta, menee useita vuosia alkaa elämään omaa elämää.

Jos 20 ja siitä eteenpäin, tarvii pitkään tukea ja voi olla että ikänsä kantaa tietyllä tavalla sitä traumansa mukanaan.

Olen tuo viimeinen. Kiitos niistä ruusun terälehdistä. Tsemppiä kaikille jotka ovat jo jalka ovenraossa. Minullakin jo mono on siihen suuntaan, enää ulos ja ostamaan se ruusukimppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi