Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni syö näin, pilaako jo aineenvaihduntansa?

Vierailija
05.03.2019 |

Eli parikymppinen opiskelijatyttäreni syö seuraavalla tavalla:

Aamulla juo täysmaidolla kahvin, ei kuulemma ole nälkäinen. Lounaaksikin syö jotain kevyttä kuten jogurttia hedelmillä tai reiluhkon annoksen tuorepuuroa, mutta kuitenkin kevyesti ja illalla sitten on nyt syönyt ihan tekemääni kotiruokaa hyvän annoksen muttei kuitenkaan välissä mitään.

Olen nyt seuraillut kun on ollut lomalla, onko aihetta huolestua? Koitin kysellä niin kuulemma tuntee olensa oikein hyväksi näin ja on normaalipainoinen myös (tosin kyllä todella hoikka ja siro)

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti karkasi. Kuitenkin pelottaa että pilaako tyttö aineenvaihduntansa myöhemmällä aikuisiällä tuollaisella rytmillä ja saako kaiken tarvittavan?

Vierailija
2/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sua asia painaa nyt koska? Eikö sulla ole ollut se kaksikymmentävuotta aikaa antaa esimerkkiä ja kasvatusta ruokailussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tyttö kotona?

Syötä sille jollain aterialla kananmunaa, vaikka keitä aamulla valmiiksi aina. Se on helppo syödä, ja siitä saa tosi paljon hyödyllisiä ravintoaineita. Oisko kanssa joku multivitatabletti paikallaan?

Tuolla ruokavaliolla ei voi saada kaikkia ravintoaineita.

Vierailija
4/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti pilaa!

Vierailija
5/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sua asia painaa nyt koska? Eikö sulla ole ollut se kaksikymmentävuotta aikaa antaa esimerkkiä ja kasvatusta ruokailussa?

Koska olen nimenomaan antanut sen esimerkin asiallisista ruokailuväleistä? Vai etkö nyt ymmärtänyt kysymystä?

Vierailija
6/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti syö.

Ei polta, ei juo siideriä joka päivä, ei sipsejä, karkkia..

Mitä vielä puuttuu?

Vierailija
7/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko tyttö kotona?

Syötä sille jollain aterialla kananmunaa, vaikka keitä aamulla valmiiksi aina. Se on helppo syödä, ja siitä saa tosi paljon hyödyllisiä ravintoaineita. Oisko kanssa joku multivitatabletti paikallaan?

Tuolla ruokavaliolla ei voi saada kaikkia ravintoaineita.

Tuol multivita kuulostaa kyllä hyvältä idealta, olisiko sinulla suositella merkkiä?

Vierailija
8/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassakin on tapana syödä suurin osa energiasta illalla.

Vierailija
9/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti syö.

Ei polta, ei juo siideriä joka päivä, ei sipsejä, karkkia..

Mitä vielä puuttuu?

Vierailija
10/88 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee olonsa hyväksi niin ei mitään ongelmaa.

Tuohon tapaanhan Etelä-Euroopassakin syödään, eli pääateria vasta illalla. Sitä ennen vain närpitään jotakin.

Vierailija
11/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää, jos syö yhden kunnon aterian päivässä . On olemassa maita, esimerkiksi Ranska, jossa juodaan aamulla vain kahvia, päivällä hyvin kevyt lounas ja töiden jälkeen koko ateria.

12/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalistihan tuo tuntuu syövän. Ei huolta

Vierailija
13/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä se aineenvaihdunta pilataan? Tapahtuu mitä? Lakkaako aineet vaihtumasta?

Vierailija
14/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä ihmetyttää? Suurin piirtein noin itsekin syön, eli vähän tai ei mitään aamulla, ehkä voileipä lounaalla, ja illalla sitten päivän ainoa varsinainen ateria, ja yleensä melko tukeva sellainen, ja usein vielä melko myöhään. Hyvin olen tullut tällä kaavalla juttuun 30 v. (edellisen kerran kun säännöllisesti söin kolme ateriaa päivässä oli kai intissä).

Vierailija
15/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokovartalopeilistä näkee, onko ruokavalio kohdallaan. Ei nämä asiat oikeasti vaikeita ole.

Vierailija
16/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syö terveellisesti. Hoikka ihminen ei enempää tarvitse. Itsekin syön juuri noin ja olen ollut aina tosi terve, loistavat veriarvot jne. N48 160/50

Vierailija
17/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntee olonsa hyväksi niin ei mitään ongelmaa.

Tuohon tapaanhan Etelä-Euroopassakin syödään, eli pääateria vasta illalla. Sitä ennen vain närpitään jotakin.

Terveisiä täältä Etelä-Euroopasta, Espanjasta. Väittämä ei pidä paikkaansa. Päivän pääateria täällä on lounas, jolloin syödään kolme ruokalajia. Illalla syödään kevyemmin, esim. keitto, leikkelelautanen tms. Illalla saatetaan käydä lasillisella ja syödä 1 tapa tai pari.

Jos päätetään lähteä ystävien kanssa ulos syömään, syödään vähemmän päivällä ja silloin illalla pääateria. Mutta normaalissa arkirytmissä lounas on pääateria.

Olin itsekin hämmästynyt kuullessani tästä, mutta Espanjaan muutettuani olen todeksi tämän havainnut.

Turistit tietysti kansoittavat iltaisin ravintolat ja syövät pääaterian silloin.

Vierailija
18/88 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hänen asiansa mitä syö.

Vierailija
19/88 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sitten tuosta saa kaiken tarvittavan?

Vierailija
20/88 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos typyllä ei tunnu olevan ruokafobioita eikä oireile syömisen/liikunnan tai kehonkuvan kanssa ja osaa ottaa välillä rennomminkin, niin anna olla. Mitkö hänen mitat muuten on?

Mun mutsi vetää ensimmäiset ruisleivät 5 min sisällä heräämisestä, itse en pysty syömään mitään. Ensimmäisen kerran syön usein vasta kahden maissa ja silloinkin jotain tosi pientä, pääateria yleensä joskus kuuden tai kahdeksan aikaan.

Toisaalta tuon ikäiset ovat vielä mestareita piilottelemaan syömishäiriöitä, kuten olin itsekin. Mutta jos typy on iloinen ja tyytyväinen, niin älä sinä ala tekemään hänelle ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi