Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2521/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyylilattia ja dc-fix yms muovittaminen

Vierailija
2522/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisusturendit.

Se, että laitetaan koko kämppä muutaman vuoden välein uusiksi trendin vaihtuessa.

Siis sisustustrendit. Miten nuo kirjaimet hävisi välistä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne puiset irtokädet on aivan karmeita. Ja niitä näkee joka paikassa.

Vierailija
2524/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt pinnalla oleva boho-sisustus on aika kauhea. Tykkään kyllä luonnonmateriaaleista, puunväristä ja rottingista, mutta rajansa kaikella.

Mustakehyksiset lasiovet ja -seinät voisivat periaatteessa olla ihan hienoja, mutta sopivat aika harvaan paikkaan.

Ylipäätään en tykkää siitä, että kopioidaan omaan kotiin kulloinkin pinnalla olevia trendejä liikaa tai niin, että unohdetaan sen asunnon arkkitehtuuri ja mittasuhteet. Trendeissä ei sinänsä ole mitään vikaa ja joskus voi olla ihan kiva hankkia jotain pientä piristämään sisustusta, mutta en käsitä sitä, että laitetaan paljon uusiksi muutaman vuoden välein.  Tykkään omassa ja muiden kodeissa siitä kuuluisasta kerroksellisuudesta eli että kodissa on huonekaluja ja tavaroita elämän varrelta. Museota ei kodistaan tarvitse tehdä tietenkään mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Toinen juttu on tuo, että ei hahmoteta mikä omaan asuntoon sopii ja näyttää siellä hyvältä. Hankitaan liian isoja tai pieniä kalusteita ja tavaroita, ei osata sijoitella niitä oikein jne. Pahimmillaan sisustus näyttää epäonnistuneelta lavastukselta.

Vierailija
2525/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sisustus

70-luvun lapset varttuivat "kirjavissa" kodeissa, joissa oli vihreän eri sävyjä, sekä paljon keltaista, oranssia ja tummanruskeaa. Erityisenä mainintana myrkynvihreä sisustus, mikä oli värinä silloin kuuminta hottia. Ei ole ihme, että aikuiseksi kasvettuaan moni heistä on halunnut valkoisen sisustuksen, mikä tuli muotiin 80-luvulla, ja jatkoi suosiotaan 90-luvullakin. Itse kuulun juuri heihin. Ruskeaa, niin ruskeaa, vihreää, niin vihreää, yäk, en halua. Inhoan tummaa sisustusta ja vihreän eri sävyjä vielä tänäkin päivänä. Toki sillä saattaa olla vaikutusta asiaan, että lapsuuden kotini oli hirveä, ja inhoan kaikkea,mikä muistuttaa siitä. Valkoinen sisustus rauhoittaa. Mainittakoon tässä mysö samalla se, että pidän sairaalaympäristöstä, mikä myös valkoisuudellaan luo puhtaan ja turvallisen, rauhallisen tunteen. Ehkäpä moni valkoisen kodin kasvatti inhoaa valkoista sisustusta...?

Tämä. Minulla on aika pelkistetty valko-harmaa koti. Meidän äiti rakasti antiikkia ja koti oli aina täynnä tavaraa ja värejä. Itseä se tavara paljous ja värien sekamelska ahdisti aina. Rakastan ilmavuutta ja tilan tuntua. Minulle on tärkeää etten raahaa kotiin mitään mikä ei ole minulle mieleen. Elin vuoden-kaksi ilman tauluja koska en löytänyt sellaista joka miellyttää minua. En tykkää hillota kotona mitään turhaa. Poikkeuksena tästä ovat kuitenkin kirjat jotka ovat tärkeitä tai joita haluan lukea uudelleen. Minulle tulee aina heti epämukava olo jos kotona on liikaa roinaa.

Vierailija
2526/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusteksit ja -mietelauseet + ne jättikokoiset sisustus(?) kirjaimet. Ja kaikki missä on tähtiä.

Asetelmat jotka on koottu sisustusroinasta, esim kokonainen kirjahylly täynnä epämääräisiä kippoja ja kuppeja, seassa kynttilöitä, pampaheiniä, jättikirjaimia ja valokuvakehyksiä (joissa kuvat sitä samaa printtiä mitä myydään joka prismassa) torkkupeittoja ja muuta mitä omistaja ei koskaan tule käyttämään.

Vierailija
2527/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sisustus

70-luvun lapset varttuivat "kirjavissa" kodeissa, joissa oli vihreän eri sävyjä, sekä paljon keltaista, oranssia ja tummanruskeaa. Erityisenä mainintana myrkynvihreä sisustus, mikä oli värinä silloin kuuminta hottia. Ei ole ihme, että aikuiseksi kasvettuaan moni heistä on halunnut valkoisen sisustuksen, mikä tuli muotiin 80-luvulla, ja jatkoi suosiotaan 90-luvullakin. Itse kuulun juuri heihin. Ruskeaa, niin ruskeaa, vihreää, niin vihreää, yäk, en halua. Inhoan tummaa sisustusta ja vihreän eri sävyjä vielä tänäkin päivänä. Toki sillä saattaa olla vaikutusta asiaan, että lapsuuden kotini oli hirveä, ja inhoan kaikkea,mikä muistuttaa siitä. Valkoinen sisustus rauhoittaa. Mainittakoon tässä mysö samalla se, että pidän sairaalaympäristöstä, mikä myös valkoisuudellaan luo puhtaan ja turvallisen, rauhallisen tunteen. Ehkäpä moni valkoisen kodin kasvatti inhoaa valkoista sisustusta...?

Samat sanat tuosta 70-luvusta! Inhoan juuri tuota vihreä-ruskea -värimaailmaa. Erityisesti tummanruskeat huonekalut ovat minun silmissäni erityisen kamalia.

Hassua kyllä, esim musta tehosteseinä tai keittiö ei näytä silmissäni kovin pahalta, ilmeisesti, koska niitä ei suosittu 70-luvulla.

Minulla on aina ollut vaalea koti ja tulee vastakin olemaan, ehkäpä juuri tuosta syystä, vaikka en sitä ole kovin tietoisesti ajatellutkaan. Vaalea tuntuu hyvältä, se on raikas ja valoisa.

Vierailija
2528/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolattiamatot.

Äärimmäisen vaikea pitää puhtaana ja muka-käteviä, yleensä vielä oksennuksen värisiä (ja hajuisia) parin vuoden kuluttua. Varsinkin lasten kanssa.

Vierailija
2529/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö, ei tuo valoisuutta vaan imee sen itseensä

Vierailija
2530/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokolattiamatot.

Äärimmäisen vaikea pitää puhtaana ja muka-käteviä, yleensä vielä oksennuksen värisiä (ja hajuisia) parin vuoden kuluttua. Varsinkin lasten kanssa.

En ole koskaan nähnyt Suomessa kenelläkään kokolattiamattoa. Kuinkahan yleisiä ne on?

Vierailija
2531/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla lammas? Todella monella on rottinkinen kattolamppu.

Vierailija
2532/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokolattiamatot.

En ole koskaan nähnyt Suomessa kenelläkään kokolattiamattoa. Kuinkahan yleisiä ne on?

Meillä on makuuhuoneessa. Pehmentää akustiikkaa ja on mukava jalan alla. En kyllä muualle kämppään laittaisi.

Vierailija
2533/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta karmein sisustus on muodin perässä juokseva, persoonaton ja mielikuvitukseton.

"en pidä valtamuodista, haluan persoonallisen kodin, missä persoonallisia desing huonekaluja, persoonallisia huonekaluja vaaleasta puusta ja kori/rottinki somisteita ja persoonallisen vihreän seinän. Ai, onko se muotia, ihan itse keksin?

Vierailija
2534/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta karmein sisustus on muodin perässä juokseva, persoonaton ja mielikuvitukseton.

"en pidä valtamuodista, haluan persoonallisen kodin, missä persoonallisia desing huonekaluja, persoonallisia huonekaluja vaaleasta puusta ja kori/rottinki somisteita ja persoonallisen vihreän seinän. Ai, onko se muotia, ihan itse keksin?

Miten vaikea voi olla sana design?

Vierailija
2535/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaikka seitkytluvun kerrostaloon rempataan "sliikki moderni hotellihuone".

Vierailija
2536/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sellaiset (likaisen) vaaleanpunaiset seinät ovat tosi ahdistavia. Taitaa olla joku muotiväri sekin. Ihan hirveä.

"Blush"

Vierailija
2537/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uudet suomalaisten suunnittelijoiden jättikukkatapetit. Noita oli maailmalla pari vuotta sitten. Miksi pitää laittaa mustaa tapettia koko seinän pituudelta?

Vierailija
2538/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottainen boho- sisustus. Kalkkimaalataan vanhoja tavaroita ja ripustetaan makrameeta pölyä keräämään. Ei ole mikään allergisen koti sen jälkeen.

Vierailija
2539/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä löytyy aika nopeasti mun inhokit:

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/vantaa/15938154

Vierailija
2540/3977 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä löytyy aika nopeasti mun inhokit: