Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Ikean Sinnerlig kattovalaisin. Voiko rumempaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
diykö kirjoitti:
Muutin avoliittoon miehen kanssa hänen omakotitaloonsa. Talossa näkyy hänen ex-vaimonsa kädenjälki hyvin vahvasti. Tietysti oman aikakautensa tuotoksia, osan olen karsinut pois, osan olen antanut olla, kun en nyt kehtaa kaikkea poistaa.
Tässä oudoimmat:
Maalaisromanttisia naulakoita naulattu talon sisäoviin molemmille puolille. Naulakoissa on kätsä roikottaa itseaskarreltuja helmienkeleitä ja muuta tarpeellista.
Kylppärin kaakeileihin on itse maalattu esittävää taidetta. Ei siis mitään modernia koukeroa, vaan ihmishahmoja. Lisäksi kylppärissä on sellainen ruskea kaakeliraita vyötärön korkeudella.
Keittiön kaappien kahvat oli irroitettu kokonaan ja kaapit maalattu valkoiseksi. On niitä vähän ärsyttävä aukoa, kun eivät avaudu painalluksella, vaan pitää aina alareunasta tai jostain sivusta avata.
Kattoon oli ripustettu ohuesta paperista askarreltuja himmeleitä (??) , siis jotka olivat käytännössä paperisilppua, jotka oli toisesta päästä solmittu narulla yhteen ja ripustettu kattoon.
Sorry nyt vaan, mutta musta tuntuu, että ex-vaimolla oli vähän enemmän huumorintajua kuin sulla. Aikuinen on terve, kun se leikkii. Kaappien kahvoista / vetimistä samaa mieltä, mutta piankos sä ne niihin ruuvaat.
Juu, varmaan niin on. Tai sitten (hmm, olisko mahdollista?) huumorintajumme vain hieman eroavat toisistaan :) Mutta tässä kysyttiin mikä on mun mielestä karseeta. Leivinpaperista leikellyt pölynkerääjähimmelit menee mun listalla siihen kategoriaan.
Tässä kysyttiin karseita sisustushittejä, ei nyxäsi exän himmeleitä.
Miehesi saattaa jopa pitää niistä. Kyseessä on kuitenkin hänen talonsa.
Eiih, oliko ne sun askartelemat himmelit? 🤣 Käy kysyyn, jos saisit hakea ne takasin. Luulen että ne on kyllä jo heitetty pois. Harmi et jätit ne sinne. -ohis
Mä inhoon mun nyksän eksän tekemiä sohvatuolinpäällyksiä. Vallilan jotain riemunkirjavaa kukerrusta 🤮 jotka on ommeltu miten sattuu. onneks ei asuta yhessä. Ainiin tää ei oo kai sisustushitti myöskään.
Varmasti tyylikkyys kaukana, mutta ettei olis myös niin että koska kyseessä on nyxän exän tuotokset, niin se hiukan lisää sitä inhottavuutta ;)
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Värikäs sisustus
Pahkat
Laavalamput
Räsymatot
Villamatot
Sisustustikkaat
Kirjahyllyt
Minimalismi
Runsaus
Kirppistyyli
Designtyyli
Marimekko
Vallila
Himmelit
TonttuovetMikä näistä on ollut "valtaisa hitti"?
Lisätään nyt listalle vielä:
Tuolit
Pöydät
Ikkunat
Ovet
Ymmärrän pointtisi, mutta siis kyllä noista luettelemistasi asioista aika moni on ollut todellakin se "valtaisa hitti." Esim. valkoisuus. Se on hitti itse asiassa vieläkin. Myös Marimekko on ollut hitti, erityisesti 70-luvun akateemisesti koulutetut nuoret oli marimekkofaneja. Sisustustikkaat keksittiin jotain 10 vuotta sitten, aivan kummallinen elementti, mutta kyllä voi sanoa hitiksi. Nyt taitaa olla jo menossa pois muodista. Pahkat oli hittimuotia 60-luvulla.
Kirjahyllythän on olleet eräänlainen välttämättömyys aikana, jolloin tosiaan kodeissa oli kirjoja. Sittemmin niistä tuli niitä kotialttareita, joissa ei välttämättä ollut kirjoja ollenkaan, mutta kaikkea muuta esinettä sitten oli, ja sellaisena ne on olleet todellinen hitti ihan näihin päiviin asti, nuorilla ei enää, mutta vanhemmilla ihmisillä edelleen. En voisi kuvitella, että äitini luopuisi hienosta kirjahyllyköstään, hänen mielestään sellainen kuuluu olohuoneeseen, koska hänen aikakautensa aikuisilla sellainen on ollut aina. Muistakaa nyt, että ihmiskuntaan kuuluu myös ikääntyvät ihmiset ja heillä on omat hittinsä edelleen. Minullakin on kirjahylly, mutta se on täynnä kirjoja eli se huonekalu täyttää tehtävänsä siinä missä vuode tai ruokapöytä.
Minimalismi on hitti joillekin edelleen. Alkoi joskus 80-luvulla, kun haluttiin sisustaa "eri lailla."
Laavalamppuja näkyi myös yhteen aikaan ihmisillä sen verran, että voisi jo sanoa hitiksi. Varsinkin nuorten ja lasten huoneisiin niitä hommattiin kovasti. Tosin meni aika pian pois muodista.
Samoin myös se, että talo on vanhan pohjalaistalon tyyliin rakennettu. Valtavan kokoinen, punamultamaalia seinissä yms. Sisään astuessa onkin vastassa tyhjää, kauttaaltaan laattalattiat, yhdessä nurkassa ultramoderni keittiönurkkaus, muuten täysin avoin ja korkea tila, pieni kuiskauskin kuulostaa huudolta.
Tämä on väkisinkin jo mainittu näin pitkässä ketjussa, mutta mainitsenpa kuitenkin eteisen seinässä kaksipuoleisella teipillä kiinni olevat peilin palaset. Siis kuka haluaa nähdä itsensä osissa. Yleensä seinät ovat vielä käsitelty päin helvettiä levitetyllä koristepinnoitteella, kun on haluttu seiniin hiukan struktuuria. Hiukan etelä-eurooppalaistyyppistä tavernatunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
diykö kirjoitti:
Muutin avoliittoon miehen kanssa hänen omakotitaloonsa. Talossa näkyy hänen ex-vaimonsa kädenjälki hyvin vahvasti. Tietysti oman aikakautensa tuotoksia, osan olen karsinut pois, osan olen antanut olla, kun en nyt kehtaa kaikkea poistaa.
Tässä oudoimmat:
Maalaisromanttisia naulakoita naulattu talon sisäoviin molemmille puolille. Naulakoissa on kätsä roikottaa itseaskarreltuja helmienkeleitä ja muuta tarpeellista.
Kylppärin kaakeileihin on itse maalattu esittävää taidetta. Ei siis mitään modernia koukeroa, vaan ihmishahmoja. Lisäksi kylppärissä on sellainen ruskea kaakeliraita vyötärön korkeudella.
Keittiön kaappien kahvat oli irroitettu kokonaan ja kaapit maalattu valkoiseksi. On niitä vähän ärsyttävä aukoa, kun eivät avaudu painalluksella, vaan pitää aina alareunasta tai jostain sivusta avata.
Kattoon oli ripustettu ohuesta paperista askarreltuja himmeleitä (??) , siis jotka olivat käytännössä paperisilppua, jotka oli toisesta päästä solmittu narulla yhteen ja ripustettu kattoon.
Sorry nyt vaan, mutta musta tuntuu, että ex-vaimolla oli vähän enemmän huumorintajua kuin sulla. Aikuinen on terve, kun se leikkii. Kaappien kahvoista / vetimistä samaa mieltä, mutta piankos sä ne niihin ruuvaat.
Juu, varmaan niin on. Tai sitten (hmm, olisko mahdollista?) huumorintajumme vain hieman eroavat toisistaan :) Mutta tässä kysyttiin mikä on mun mielestä karseeta. Leivinpaperista leikellyt pölynkerääjähimmelit menee mun listalla siihen kategoriaan.
Kuten edellä todettiinkin, ketjun otsikko jatkuu "... jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa". En oo ennemmin kuullut, että joku olisi askarrellut leivinpaperista himmelin. :) Toki omin käsin tehdyt jutut kodin sisustuksessa tai ainakin somistamisessa ovat olleet viime aikoina valtaisa hitti. Taso varmasti vaihtelee, mutta minusta on mahtavaa, että jengi kokeilee ja tekee käsillään kaikenlaista.
Mahtaako sinuakin ketuttaa eniten juuri siksi, että se oli se ex-nainen, jonka väsäämiä paperisilppuhimmeleitä, helmienkelinaulakoita yms. se miehesi siellä kotonaan edelleen vaalii....? Voi olla, että ketuttaisi minuakin sellaisia katsella. :D
Valkoinen sisustus, täysin harmaa sisustus, sisustustikkaat, vaskoolikello, lampaantaljat ja muuutkin tapetut eläimet, aniliinin punaiset tehosteseinät ja -tavarat, sekä sisustustekstitarrat .
Ai niin ja keinonahkaiset isot päällystetyt ruokaryhmän tuolit. Ai että sopii ihanasti pikkuiseen kerrostaloasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummomatot, kuviolliset, itämaiset, villaset
Millainen on mummomatto? Ei kai aito käsinkudottu itämainen matto ole sellainen?
Ei ole. Joku voi mieltää mummomatoksi tavallisen räsymatonkin. Ainakin itse koen oikeana mummomattona kuitenkin sellaisen mummon oikeasti tekemän aitovillaisen karvamaton joka oikeassa paikassa oikein käytettynä toimii. Villa on itsepuhdistuvana hyvä lämmin materiaali ja sinällään helppohoitoinen, mutta kaupasta ostetut tekokuitukarvamatot on paitsi sisustajan painajainen, liankerääjä ja lähes mahdoton puhdistaa.
Meillä on oikeita edesmenneiden sukulaisten häälahjaksi tekemä villamatto jossa on eri sävyin ja langanpituuksin saatu järvimaisemaa. Lisäksi on samankaltaisia ryijyjä. Isossa pirtissä vanhalla pirttikalustuksella ne toimisi, mutta sohvien ja tv:n joukossa lisäisivät vain rauhattomuutta. Yläkerran aika isossa aulassa jossa ei ole paljoa kalusteita ryijyt näyttää hyvältä ja mattokin näyttäisi jos leveyttä riittäisi. Väkisin en sitä lattialle laita, kun se yltäisi melkein seinästä seinään.
Kiitos, nyt ymmärsin mistä on kyse :)
Kristallikruunut ja ristipistotyöt. Pahin nähty ehkä Scanian rekasta tehty ristipistotyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
diykö kirjoitti:
Tässä oudoimmat:
Kuten edellä todettiinkin, ketjun otsikko jatkuu "... jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa". En oo ennemmin kuullut, että joku olisi askarrellut leivinpaperista himmelin. :) Toki omin käsin tehdyt jutut kodin sisustuksessa tai ainakin somistamisessa ovat olleet viime aikoina valtaisa hitti. Taso varmasti vaihtelee, mutta minusta on mahtavaa, että jengi kokeilee ja tekee käsillään kaikenlaista.
Mahtaako sinuakin ketuttaa eniten juuri siksi, että se oli se ex-nainen, jonka väsäämiä paperisilppuhimmeleitä, helmienkelinaulakoita yms. se miehesi siellä kotonaan edelleen vaalii....? Voi olla, että ketuttaisi minuakin sellaisia katsella. :D
Käy nyt jo hakemassa ne paperihimmelis pois exältäsi äläkä valtaa ketjua jankkaamisellasi.
Vierailija kirjoitti:
Ikean Sinnerlig kattovalaisin. Voiko rumempaa olla?
Millainen se sitten on?
Mun mielestä Lokki-valaisin on ruma, mutta en tiedä onko se ollut valtaisa hitti
Vierailija kirjoitti:
Kellastunut mäntypaneeli on niin hirveää, että sen kanssa ei kilpaile kuin pyökkiä jäljittelevät viritelmät. Suomi on täynnä näitä mänty- ja pyökkihelvettejä :( jostain syystä niissä viihtyvät tykkäävät myös räikeistä kappaverhoista ja lastulevykalusteista. Jos tohon vielä iskee muutaman pahkaesineen sekaan niin on täyskäsi painajaisia koossa.
Et näköjään ymmärrä tyylistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maalaisromanttisuuden nimissä sisälle koristeiksi raahatut puusukset, vanhat työkalut yms käyttöesineet. Heinäseipäät!
Joo, noiden heinäseipäiden mukana, tai niiden heinien mukana tulee kaikenlaisia pikku ötököitä mukana. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Värikäs sisustus
Pahkat
Laavalamput
Räsymatot
Villamatot
Sisustustikkaat
Kirjahyllyt
Minimalismi
Runsaus
Kirppistyyli
Designtyyli
Marimekko
Vallila
Himmelit
Tuolit
Pöydät
Ikkunat
OvetYmmärrän pointtisi, mutta siis kyllä noista luettelemistasi asioista aika moni on ollut todellakin se "valtaisa hitti." Esim. valkoisuus. Se on hitti itse asiassa vieläkin. Myös Marimekko on ollut hitti, erityisesti 70-luvun akateemisesti koulutetut nuoret oli marimekkofaneja. Sisustustikkaat keksittiin jotain 10 vuotta sitten, aivan kummallinen elementti, mutta kyllä voi sanoa hitiksi. Nyt taitaa olla jo menossa pois muodista. Pahkat oli hittimuotia 60-luvulla.
Kirjahyllythän on olleet eräänlainen välttämättömyys aikana, jolloin tosiaan kodeissa oli kirjoja. Sittemmin niistä tuli niitä kotialttareita, joissa ei välttämättä ollut kirjoja ollenkaan, mutta kaikkea muuta esinettä sitten oli, ja sellaisena ne on olleet todellinen hitti ihan näihin päiviin asti, nuorilla ei enää, mutta vanhemmilla ihmisillä edelleen. En voisi kuvitella, että äitini luopuisi hienosta kirjahyllyköstään, hänen mielestään sellainen kuuluu olohuoneeseen, koska hänen aikakautensa aikuisilla sellainen on ollut aina. Muistakaa nyt, että ihmiskuntaan kuuluu myös ikääntyvät ihmiset ja heillä on omat hittinsä edelleen. Minullakin on kirjahylly, mutta se on täynnä kirjoja eli se huonekalu täyttää tehtävänsä siinä missä vuode tai ruokapöytä.
Minimalismi on hitti joillekin edelleen. Alkoi joskus 80-luvulla, kun haluttiin sisustaa "eri lailla."
Laavalamppuja näkyi myös yhteen aikaan ihmisillä sen verran, että voisi jo sanoa hitiksi. Varsinkin nuorten ja lasten huoneisiin niitä hommattiin kovasti. Tosin meni aika pian pois muodista.
"Muistakaa nyt, että ihmiskuntaan kuuluu myös ikääntyvät ihmiset ja heillä on..." Voihan Venäjä, ihanko itse keksit tämän, että kaikki eivät ole samanikäisiä maailmassa? Varmaan meni sulla se 30 vuotta asiaa miettiessä. Onneksi olkoon, olet oikea Ajatusten Tonava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee paljon sellaisia puisia irtokäsiä, jotka on minusta aivan hirveitä! Samoin ne puiset puunuket, joita voi väännellä eri asentoihin. En ymmärrä, miksi näitä on niin monella, joku trendi varmaan.
Voi sinua tietämätöntä! Siitä puunukesta näkee ihmisen mittasuhteet, moni ihminen tarvitsee työssään tuota puista nukkea.
Kyllä niitä ikean puunukkeja kyllä ihan vaan sisustukseen käytetään. Todella harvalla "työkäytössä".
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Värikäs sisustus
Pahkat
Laavalamput
Räsymatot
Villamatot
Sisustustikkaat
Kirjahyllyt
Minimalismi
Runsaus
Kirppistyyli
Designtyyli
Marimekko
Vallila
Himmelit
Tuolit
Pöydät
Ikkunat
Ovet
Kyllä. Lisäksi lattiat, seinät ja katot. Ihan karseita kaikki, hyi hemmetti että ällöttää noi kaikki.
Taustapeilistä roikkuva karvanoppa.
Ysärillä oli paljon inkakuvioita (vaatteiden lisäksi) esim. sisustustekstiileissä, huonekaluissa, varjostimissa ja tapeteissa. Joko nää on tullu takaisin?
Ei ole. Joku voi mieltää mummomatoksi tavallisen räsymatonkin. Ainakin itse koen oikeana mummomattona kuitenkin sellaisen mummon oikeasti tekemän aitovillaisen karvamaton joka oikeassa paikassa oikein käytettynä toimii. Villa on itsepuhdistuvana hyvä lämmin materiaali ja sinällään helppohoitoinen, mutta kaupasta ostetut tekokuitukarvamatot on paitsi sisustajan painajainen, liankerääjä ja lähes mahdoton puhdistaa.
Meillä on oikeita edesmenneiden sukulaisten häälahjaksi tekemä villamatto jossa on eri sävyin ja langanpituuksin saatu järvimaisemaa. Lisäksi on samankaltaisia ryijyjä. Isossa pirtissä vanhalla pirttikalustuksella ne toimisi, mutta sohvien ja tv:n joukossa lisäisivät vain rauhattomuutta. Yläkerran aika isossa aulassa jossa ei ole paljoa kalusteita ryijyt näyttää hyvältä ja mattokin näyttäisi jos leveyttä riittäisi. Väkisin en sitä lattialle laita, kun se yltäisi melkein seinästä seinään.