Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoidut ihmiset ällöttää.

Vierailija
27.02.2013 |

Onko aikuisia ihmisiä pienenä kielletty liikaa piirtelemästä ihoonsa kun aikuisena pitää sitten niitä rustata isommallakin rahalla?
Ja kun ei yksi riitä, vaan pitää olla ainakin kaksi. Ja sit niitä pitäisi ihastella, kun on niin hienoja ja uniikkeja.

En tajua.

Pelkäävätkö ihmiset unohtavansa lastensa nimet? Näitä tatuointeja meinaan on mun kaveripiirissä enemmän kuin paljon. Niitä onkin sitten kiva tiirailla peilin kautta lapaluusta.

Tai ristit, ruusut, eläimet, orjantappurat.... oi yäk.

Ja tuntuu että kun 40 v synttärit häälyy oven takana, tatuointi-into alkaa. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestani tatuoinnit ovat rumia. Se ei silti tarkoita etta inhoaisin tatuoituja ihmisia. Mutta taytyy myontaa etta asuinmaassani tatuoinnit ovat yleisimpia alimpien sosiaaliluokkien ihmisilla, joten aika leimaavia ne mielestani ovat.

Vierailija
22/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö monta akateemista, jotka olisi täyteen tatuoituja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:06"]

[/quote]

Veit sanat suustani.

T. 14

Vierailija
24/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miellän että ne kuuluu tietynlaiselle ihmistyypillle, ei varmaan tarvii enenpää kertoa

työssä näen miltä näyttää tatskat vanhenneella ja venyneellä iholla.

Vierailija
25/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:06"]

[/quote]

Minä olen koulutukseltani tohtori ja tatuointeja löytyy useampi. Eikä ne kyllä yliopiston työyhteisössä mikään tabuasia ole.

Enemmän tämän kaltaiset aloitukset kertovat itse aloituksen tekijästä kuin niistä, joilla on tatuointeja.

Vierailija
26/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jotenkin ahdasmielistä porukkaa. Tatuoinneilla tai ilman niin ei sen väliä. Tatuoinnit on vanha juttu, eikä se alkujaan ole liittynyt rikollisiin ja merimiehiin. Inkat ja muut intiaanit niitä teki ja käytti, sekä japanilaiset sun muut. Tatuoinneilla viestittiin ennen korkeampaa yhteiskuntaluokkaa. Ja nykyään tatuointeja on monilla ihan normaaleilla ihmisillä. Itse olen merimies ja minulta löytyy vain 3 pientä tatuointia käsistä ja t-paita peittää ne hyvin. Eli ne ei edes näy, paitsi silloin, kun olen ilman paitaa. Vaimollani on 2 tatskaa, jotka ovat pieniä ja ne ei hevin näy, jos on paidat päällä. Äidilläni joka on 65 vuotta löytyy tatuointi. Yksikään meistä ei ole rikollinen ja kuulumme parempaan palkkatasoon, joten on turha täällä yleistää tatuoituja köyhiksi valkoisen roskaväen luokkaan kuuluviksi, rikollisiksi tai vastaaviksi. Tulkaa jo sieltä puusta alas käsityksinenne, nyt eletään 2013-lukua ja kohta 2014-lukua.

Vierailija
27/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jotenkin ahdasmielistä porukkaa. Tatuoinneilla tai ilman niin ei sen väliä. Tatuoinnit on vanha juttu, eikä se alkujaan ole liittynyt rikollisiin ja merimiehiin. Inkat ja muut intiaanit niitä teki ja käytti, sekä japanilaiset sun muut. Tatuoinneilla viestittiin ennen korkeampaa yhteiskuntaluokkaa. Ja nykyään tatuointeja on monilla ihan normaaleilla ihmisillä. Itse olen merimies ja minulta löytyy vain 3 pientä tatuointia käsistä ja t-paita peittää ne hyvin. Eli ne ei edes näy, paitsi silloin, kun olen ilman paitaa. Vaimollani on 2 tatskaa, jotka ovat pieniä ja ne ei hevin näy, jos on paidat päällä. Äidilläni joka on 65 vuotta löytyy tatuointi. Yksikään meistä ei ole rikollinen ja kuulumme parempaan palkkatasoon, joten on turha täällä yleistää tatuoituja köyhiksi valkoisen roskaväen luokkaan kuuluviksi, rikollisiksi tai vastaaviksi. Tulkaa jo sieltä puusta alas käsityksinenne, nyt eletään 2013-lukua ja kohta 2014-lukua.

Vierailija
28/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:13"]Täällä on taas jotenkin ahdasmielistä porukkaa. Tatuoinneilla tai ilman niin ei sen väliä. Tatuoinnit on vanha juttu, eikä se alkujaan ole liittynyt rikollisiin ja merimiehiin. Inkat ja muut intiaanit niitä teki ja käytti, sekä japanilaiset sun muut. Tatuoinneilla viestittiin ennen korkeampaa yhteiskuntaluokkaa. Ja nykyään tatuointeja on monilla ihan normaaleilla ihmisillä. Itse olen merimies ja minulta löytyy vain 3 pientä tatuointia käsistä ja t-paita peittää ne hyvin. Eli ne ei edes näy, paitsi silloin, kun olen ilman paitaa. Vaimollani on 2 tatskaa, jotka ovat pieniä ja ne ei hevin näy, jos on paidat päällä. Äidilläni joka on 65 vuotta löytyy tatuointi. Yksikään meistä ei ole rikollinen ja kuulumme parempaan palkkatasoon, joten on turha täällä yleistää tatuoituja köyhiksi valkoisen roskaväen luokkaan kuuluviksi, rikollisiksi tai vastaaviksi. Tulkaa jo sieltä puusta alas käsityksinenne, nyt eletään 2013-lukua ja kohta 2014-lukua.

[/quote]

Niin ja vielä piti mainita tuossa kommentissani että olen käynyt lukion, merimiesammattikoulun ja merimiesammattikorkeakoulun ja olen arvoltani ylikonemestari eli konepäällikkö eli tutkintoni oli meri-insinööri. Olen siis laivalla konepäällikkönä ja olen koneosaston isoin johtaja.

Vierailija
29/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa se, että monelle se työ/ura asettaa tiettyjä vaatimuksia ulkonäön suhteen. Tietyissä työpaikoissa on oltava ns. "siistin näköinen", tarkoittaa sitä ettei saa olla näkyviä tatuointeja, ei erikoista kampausta, ei liian persoonallisia vaatteita etc. Mutta tuollaisillakin ihmisillä voi olla vaatteiden alla yllätyksiä, esim. koko selän kokoinen tatuointi tai lävistetyt nännit, mutta kukaan työnpuolesta tuttu ei sitä näe/tiedä.

Toisissa ammateissa ja työtehtävissä on sitten taas sallivampaa se miltä työntekijä voi näyttää, ääriesimerkkinä vaikkapa rockmuusikot joista monille se persoonallinen ulkonäkö on iso osa itseä/bändiä.

Kärjistäen voisi sanoa, että mitä "luovempi" ammatti on kyseessä, sitä enemmän vapauksia siinä voi ottaa. Ja usein ne persoonalliset ihmiset ajautuvat sellaisiin ammatteihin joissa voi olla "oma itsensä" eikä tarvitse olla ns. "tietynlainen" jotta uskottaisiin että hei ihan pätevä tyyppi se on.

Mutta toisaalta jos on ns. fiksu tyyppi ja hyvät meriitit, niin pystyy "omana itsenään" pärjäämään työssä kun työssä, myös esim. tuossa  "akateemisessa maailmassakin", esimerkkinä voidaan mainita vaikka molekyylibiologian professori Howard Jacobs joka ei vastaa sitä kuvaa mikä tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "professori".

Vierailija
30/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:26"]On hyvä muistaa se, että monelle se työ/ura asettaa tiettyjä vaatimuksia ulkonäön suhteen. Tietyissä työpaikoissa on oltava ns. "siistin näköinen", tarkoittaa sitä ettei saa olla näkyviä tatuointeja, ei erikoista kampausta, ei liian persoonallisia vaatteita etc. Mutta tuollaisillakin ihmisillä voi olla vaatteiden alla yllätyksiä, esim. koko selän kokoinen tatuointi tai lävistetyt nännit, mutta kukaan työnpuolesta tuttu ei sitä näe/tiedä.

Toisissa ammateissa ja työtehtävissä on sitten taas sallivampaa se miltä työntekijä voi näyttää, ääriesimerkkinä vaikkapa rockmuusikot joista monille se persoonallinen ulkonäkö on iso osa itseä/bändiä.

Kärjistäen voisi sanoa, että mitä "luovempi" ammatti on kyseessä, sitä enemmän vapauksia siinä voi ottaa. Ja usein ne persoonalliset ihmiset ajautuvat sellaisiin ammatteihin joissa voi olla "oma itsensä" eikä tarvitse olla ns. "tietynlainen" jotta uskottaisiin että hei ihan pätevä tyyppi se on.

Mutta toisaalta jos on ns. fiksu tyyppi ja hyvät meriitit, niin pystyy "omana itsenään" pärjäämään työssä kun työssä, myös esim. tuossa  "akateemisessa maailmassakin", esimerkkinä voidaan mainita vaikka molekyylibiologian professori Howard Jacobs joka ei vastaa sitä kuvaa mikä tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "professori".

[/quote] Jep. Vaikka itse olen konepäällikkö niin minulla on tosiaan 3 tatuointi, jotka ei tosiaankaan näy polettikauluspaidan alta mihinkään, olkoon kauluspaita sitten pitkähihainen tai lyhythihainen. Minulla on myös pitkät hiukset ponnarilla, viikset ja parta, sekä korvikset korvissa. Ulkonäkö ei ole vaikuttanut mitenkään etenemisessä urallani vahtimoottorimiehestä konepäälliköksi. Ja ammattini ja työnkuvani on sellainen jota tykkään tehdä. Ikäni on kuitenkin vasta 32 ja voin kuitenkin olla sellainen kuin haluan ja tehdä sellaista työtä mitä haluan.

Vierailija
31/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:06"]

[/quote]

Veit sanat suustani.

T. 14

[/quote]

Tiedän, kaksikin. Toinen on yliopiston kauppatieteiden apulaisproffa, toinen terveystieteiden maisteri.

Vierailija
32/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Hautajaisissa vois olla ne hihat ja paidanhihat käärimättä. 

Vierailija
33/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 17:51"]

Tatuoitujen ja tatuoimattomien ainut ero on siinä ettei tatuoituja kiinnosta onko sulla tatuointeja vai ei.

[/quote]

Itse olen kyllä ollut huomaavinani että nimenomaan tatuoituja kiinnostaa muidenkin tatuoinnit ja onko niitä vai ei ja jos on niin millaisia.

Vierailija
34/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:56"]Jokanen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Hautajaisissa vois olla ne hihat ja paidanhihat käärimättä. 

[/quote] Et sä mitään tule näkemään kun ihminen on tuhkana puskissa ja se tuhka levitetään purkista maahan/mereen, tai purkki haudataan.

Vierailija
35/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:56"]Jokanen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Hautajaisissa vois olla ne hihat ja paidanhihat käärimättä. 

[/quote] Et sä mitään tule näkemään kun ihminen on tuhkana puskissa ja se tuhka levitetään purkista maahan/mereen, tai purkki haudataan.

Vierailija
36/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panin kerran yhtä baarista pokattua naista. Kaikki meni hyvin ensin lähetyssaarnaajassa, mutta sitten käännyttiin takaapäin. Alaselässä oli todella suuri, räikeän värinen tatuointi. Seisokki loppui kuin seinään ja keräsin vaatteet jonkun tekosyyn varjolla. Ei muuten mitään mimmiä vastaan mutta tatuointi on vaan niin järkyttävän ruma ilmestys, ettei siinä enää erotiikka pyöri mielessä, kun joutuu sellaisen näkemään.

Vierailija
37/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 26.12.2013 klo 14:56
Jokanen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Hautajaisissa vois olla ne hihat ja paidanhihat käärimättä. 

Et sä mitään tule näkemään kun ihminen on tuhkana puskissa ja se tuhka levitetään purkista maahan/mereen, tai purkki haudataan.

Ihan hautajaisvieraita tarkoitin,  hieman kunnioitusta omaisille eikä omaa esiintymistä.

Vierailija
38/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:21"]

Vierailija 26.12.2013 klo 14:56

Et sä mitään tule näkemään kun ihminen on tuhkana puskissa ja se tuhka levitetään purkista maahan/mereen, tai purkki haudataan.

Ihan hautajaisvieraita tarkoitin,  hieman kunnioitusta omaisille eikä omaa esiintymistä.

[/quote]

Enpä ole kertaakaan hautajaisissa nähnyt haudattavaa. Arkku on aina ollut kiinni. Ei ole ainakaan meidän suvussa ollut tapana esitellä vainajaa arkussa. Arkku on yleensä aina ollut kiinni ja se on kirkosta raahattu hautaan porukalla. Ainoa miten on vainajan nähnyt on ollu valokuva vainajasta arkun edessä. Muuten ei ole vainajaa näkynyt.

Vierailija
39/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:06"]

[/quote]

Veit sanat suustani.

T. 14

[/quote]

Tiedän, kaksikin. Toinen on yliopiston kauppatieteiden apulaisproffa, toinen terveystieteiden maisteri.

[/quote]

Minäkin tiedän, muutaman. Kaksi lekuri frendiäni sekä minä ja mieheni.

Vierailija
40/57 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:46"]

[/quote]

Veit sanat suustani.

T. 14

[/quote]

[/quote]

Kaksi ei kylla ole monta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä