Kuinka usein vaihdat tiskirätin?
Kommentit (16)
Riippuu ihan käytöstä.
Yleensä tuon viikon verran on käytössä, sitten pesuun (käytän siis 60 asteessa pestäviä siivousliinoja).
Toisinaan en muista laittaa pyykkiin ajoissa, ja toisinaan taas vaihdan nopeastikin, jos on esim. pyyhitty maitoa eikä huuhdeltu heti kunnolla.
Mä vaihdan suunnilleen joka toinen päivä tai päivittäin. Pesen koneessa, kunnes reikiä on liikaa.
Kerran viikkoon pesen, päätyvät lopulta siivousräteiksi. Joskus tarpeen mukaan pesen useamminkin.
2-3 kertaa viikossa vaihdan puhtaan, likaiset pesen pyykkikoneessa. Joskus vaihda useamminkin, jos esim. pyyhin lattiaa tiskirätillä -> vaihdan heti puhtaan.
Kerran viikossa. Lapsuudenkodissani vaihdettiin vain kerran kuussa, ja lopussa se oli inhottava märkänä limainen ja kuivana käpristynyt ällötys, yh.
Parin päivän välein. Riippuu vähän, mitä sillä pyyhitään. Jos maitoa, mustikkaa tai muuta värjäävää/haiskahtavaa, niin menee saman tien pyykkiin.
Toinen kysymys, missä säilytätte pyykkiin meneviä rättejä? Mulla on wc:n kaapissa ämpäri, mutta ei kovin toimiva käytäntö...
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 14:33"]
Kerran viikossa. Lapsuudenkodissani vaihdettiin vain kerran kuussa, ja lopussa se oli inhottava märkänä limainen ja kuivana käpristynyt ällötys, yh.
[/quote]
Mä siis käytän niitä sienimäisiä, joita ei voi pestä eli roskiin menee viikon jälkeen.
Pesen koneessa aina päivän päätteeksi.
Kokonaan uuteen vaihdan kun alkaa näyttää nuutuneelle eli ehkä kerran viikossa.
6 säilyttää likaiset rätit likapyykkikaapissa. Kuivatan pyykkikorin reunalla ja heitän kuivan rätin muun pyykin sekaan.
Ehkä kerran kuussa, jos niinkään usein. Sitten kun haisee tai on selvästi likainen
meillä ollut reilun vuoden sama rätti. Pesen sitä 1-2 krt viikossa astianpesukoneessa tai välillä laitan kiehuvaan veteen pyykinpesujauhetta, annan olla niin kauan ehtii vesi jäähtyä että voi huuhdella ja puristella kuivaksi. Rätti on bambua, eikä haise ikinä niinkuin tavalliset rätit!
Joka päivä. Käytän mikrokuituliinoja joita pesen koneessa.
Vaihdan joka päivä, tai ainakin joka toinen. Mikrokuituliinoja käytän, laitan likaisen aina kuivumaan pyykkikorin reunalle, josta kuivana laitan pyykin sekaan.
Mikään ei ole hirveämpää, kuin anoppilan limainen tummunut vanha wettexkopio. Yöks.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 14:33"]
Toinen kysymys, missä säilytätte pyykkiin meneviä rättejä? Mulla on wc:n kaapissa ämpäri, mutta ei kovin toimiva käytäntö...
[/quote]
Mä säilytän pyykkikorin reunalla tai sitten nakkaan suoraan pyykkikoneeseen. Meillä pestään vaippapyykkiä joka päivä, joten harvoin niitä tarvitsee jemmailla.
Oon yllättyny, että niin moni pesee rätit.
En tiedä. Pesen sen säännöllisesti pesukoneessa, mutta jossain vaiheessa vaihdan kun alkaa vaikuttaa turhan ikääntyneeltä.