Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun sosiaalitädin mielenterveys järkkyy..

Vierailija
27.02.2013 |

rajut kohtaukset asiakkaiden kanssa 15vuotta putkeen ja tuntuu ettei pää enää kestä.Mitä kannattaa tehdä ja mihin ottaa yhteys..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuoltoon?

Vierailija
2/3 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä sinä olet ohjannut ihmisiä , kun heidän pää on ollut sekaisin? Esim. uupunutta vanhempaa?

Työpsykologi voisi olla yksi, tai onko teillä työnohjausta, työnohjaajalta varmaan saisi neuvoja? Ja voimia avun hakemiseen, välillä tuntuu, että tässä maassa se on tehty väsyneelle ihmisille mahdottomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteys työterveyshuoltoon. Lisäksi kannattaa ottaa myös yhteys esimieheen ja kirjoittaa mistä yhteenotot ovat johtuneet, ja tehdä se tiettäväksi ylemmälle portaalle.

Sosiaalitoimen käytännöt ovat niin järkyttäviä useissa asioissa että ne saa asiakkaat sekaisin raivosta ihan aiheestakin vaikka olisivatkin sitä rauhallisimpaa sakkia. Valitettavasti tämä sitten purkautuu siihen alemman tason virkailijaan jolla ei ole edes valtuuksia asialle mitään tehdä.

Lisäksi suosittelen kääntämään aina silloin tällöin toisen silmän esimerkiksi toimeentulo asioissa, rentous vähentää asiakkaiden purkautumisia. Jollekin se 20 euroa voi olla valtava raha, ja sen vieminen jonkin mitättömän verukkeen turvin ei todellakaan auta asiakasta eikä sosiaalitoimeakaan. Kaikkea ei tarvitse huomata, ja parempi että 1-2 väärinkäyttäjää saa muutaman hassun satasen kuin taas että yksikään apua tosissaan tarvitseva jäisi ilman rahaa. Sosiaalituki kun ei muutenkaan enää riitä koko kuukaudeksi ruokaan jos nyt ihan rehellisiä ollaan :-)

Pelkästään edellä mainituilla toimilla säästät itseäsi sekä luonasi asioivia vaikeassa tilanteessa kamppailevia ihmisiä. Kaikki voittavat, ja kukaan ei häviä, ei edes valtio koska 70% rahasta palautuu kassaan välillisinä veroina kuitenkin, ja Suomi elää jo muutenkin niin runsaasti velaksi ettei sillä ole enää merkitystä.

Asiakkaan kanssa tappeleminen tai hänelle huutaminen takaisin ei ole ratkaisu. Ota rauhassa ja anna asiakkaan huutaa, niin kauan kun asiakas huutaa ei ole hätää, vasta kun hän hiljenee niin sitten on väkivallan uhka. Lisäksi jos henkilö riehaantuu toimistossasi pyydä esimiestäsi vastaanottamaan hänet! :-D Saapahan hänkin maistaa sitä mitä vaatii sinun sietävän ja kuulee itse mistä kiikastaa.

Terveisin yliopisto opiskelija!

P.S Jaksamisia kevääseen!