Miksi tupakoimaton kuvittelee olevansa parempi kuin tupakoitsija? Mistä tämä harha syntyy?
Tuli mieleen että eihän tupakoimaton ole yhtään parempi myöskään autotonta kohtaan, jos hänellä itsellään on auto. Missä vaiheessa jonkin asian tekemättömyys tekee paremmaksi?
Tai miksi lapioimaton ohi kulkeva henkilö kuvittelee itsensä paremmaksi salkkunsa kanssa. Eihän hän edes tee mitään muuta kuin kävele ohitse.
Mistä tälläinen harha syntyy ihmisen pääkoppaan. Juttelin äsken eläkeläistätin kanssa rappukäytävässä ja hän ilmaisi selvästi olevansa parempi kuin yläkerran SEPPO, jonka tupakin haju kantautuu selvästi rappukäytävään. Itse en haistanut mitään ja ei minulla ole SEPPOA vastaan mitään. Mielestäni SEPPO on tällä hetkellä töissä ja hänellä on bussivuoro. Tiedän tämän koska SEPPO on samassa lafkassa töissä.
Samalainen harha on yksityisautoilijoilla. Juttelin huoltamolla erään kuskin kanssa renkaidenvaihdon yhteydessä siitä että hän ei oikein ymmärrä julkisen liikenteen käyttäjiä. No, minähän en kehdannut siihen todeta että olen bussikuski.
Mietin vain mielessäni että taas yksi tuollainen, joka kuvittelee olevansa parempi asiasta, jota ei edes tee..
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kun ihminen tietentahtoen myrkyttää elimistönsä ja pilaa terveytensä on jotenkin järjetöntä ja kuvottavaa.
Alkoholia kuitenkin katsotaan sormien lävitse. Kaksinaismoralismia.
Alkoholi ei saastuta ja pilaa MUIDEN huone/parveke/terassi-ilmaa
Kun henkilöautoiluun puututaan yhtä rajusti kuin tupakointiin, niin olen kanssasi samaa mieltä.
Toistaiseksi autoilu on aika vapaata. Joku sähköautopakko pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kun ihminen tietentahtoen myrkyttää elimistönsä ja pilaa terveytensä on jotenkin järjetöntä ja kuvottavaa.
Ei vaan se, vaan ennenkaikkea pilaa muiden hengitysilman - se on TÖRKEINTÄ!!!
Autoilijat, jenkit, kiinalaiset tekee sitä isommassa mittakaavassa ja kukaan ei vihaa heitä.
Nyt herätys siihen vihaamiseen.
Tupakoitsijat eivät ole suurin saastuttajaryhmä.
Ei jenkit tai kiinalaiset tai mitenkään häiritsevästi autoilijatkaan pilaa mun ilmaa - mutta meinaan tukehtua joka kerta, kun joku itsekäs possu puhaltelee paskaröökiään ja pilaa mun hengitysilmani paskapötköllään!!!
Autoilu on kyllä pahempi haitta hengitysilmalle kuin satunnainen rööki jossain kadunvarrella.
Etenkin autoilun nostattama tiepöly on ihan kamala ja suurin astman aiheuttaja.
Autoilua pitäisi verottaa kovemmin ja laittaa samaan syyniin kuin tupakointi.
Sisäilmasta ollaan hirveän huolissaan mutta jos taloa kohti on 5 tupakoijaa niin kuvitelkaa vuodessa niitä paskapäästöjä? Ja syöpää aiheuttavia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat, jenkit, kiinalaiset tekee sitä isommassa mittakaavassa ja kukaan ei vihaa heitä.
Ei jenkit tai kiinalaiset tai mitenkään häiritsevästi autoilijatkaan pilaa mun ilmaa - mutta meinaan tukehtua joka kerta, kun joku itsekäs possu puhaltelee paskaröökiään ja pilaa mun hengitysilmani paskapötköllään!!!
Pidän 7 min tupakkatauon. Pysyhän linjoilla niin keskustellaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se haisee ja on kansanterveydellisesti kovempi haitta kustannuksissa kuin tupakka on.
Tutkimusten mukaan aiheuttaa myös enemmän haittaa kuin huumausaineet.
Voi pönttöpää - jos joku imee viinaa kitusiinsa, se EI OLE MULLE MIKÄÄN HAITTA, mutta tupakan savu on !!!
Vierailija kirjoitti:
Sisäilmasta ollaan hirveän huolissaan mutta jos taloa kohti on 5 tupakoijaa niin kuvitelkaa vuodessa niitä paskapäästöjä? Ja syöpää aiheuttavia vielä.
Entä talon vierellä oleva autotie?
HALOOOO kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se haisee ja on kansanterveydellisesti kovempi haitta kustannuksissa kuin tupakka on.
Tutkimusten mukaan aiheuttaa myös enemmän haittaa kuin huumausaineet.
Voi pönttöpää - jos joku imee viinaa kitusiinsa, se EI OLE MULLE MIKÄÄN HAITTA, mutta tupakan savu on !!!
Olet valikoiva vihasi suhteen. Jotenkin hellyyttävää.
(____(_______________() have cigar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on kyllä pahempi haitta hengitysilmalle kuin satunnainen rööki jossain kadunvarrella.
Etenkin autoilun nostattama tiepöly on ihan kamala ja suurin astman aiheuttaja.
Autoilua pitäisi verottaa kovemmin ja laittaa samaan syyniin kuin tupakointi.
Kyllä autoilu on Suomessa todella kallista jo muutenkin, ei enää lisää veroja - mutta tupakan tuotanto pitäisi kokonaan lakkauttaa ja kieltää omatekoisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on kuitenkin täysin turhaa ympäristön myrkyttämistä. Autoilija ajaa autoa päästäkseen jostakin jonnekin. Tupakoinnissa ei ole mitään hyötynäkökulmaa.
Tänään kuntosalilla viereeni pöllähti ilmeisesti suoraan röökiltä täti-ihminen. Haisi niin štanan pahalle, että jouduin siirtymään muualle ja jättämään sarjan kesken. Ällöttävää.
Maailman yleisin muovijäte on tupakantumpit. Ja mehän olemme vaarassa hukkua muoviin. Huonon esimerkin antaminen lapsille ja nuorille (tupakoimalla) on myös vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakoivat ihmiset käyttävät deodoranttia? Tupakoitsijat haisevat pahalle kuitenkin, ei siinä enää hiki mitään paina.
Olen miettinyt samaa myös.
Tupakoinnin lisänä numero 1 kauhistus on autoilu ja tiepöly,
Hajuvedet dödöd sun muut haisevat aiheuttaa ihan kamalaa astmaa.
Toivottavasti autoiluun saadaan joku tolkku kuten tupakointiin on saatu. Ihanaa kun tupakoinnista ei enää tarvitse kärsiä samalla tavoin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuntosalilla viereeni pöllähti ilmeisesti suoraan röökiltä täti-ihminen. Haisi niin štanan pahalle, että jouduin siirtymään muualle ja jättämään sarjan kesken. Ällöttävää.
Tuo kuntoilija pystyisi myös parempiin suorituksiin, jos jättäisi polttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Maailman yleisin muovijäte on tupakantumpit. Ja mehän olemme vaarassa hukkua muoviin. Huonon esimerkin antaminen lapsille ja nuorille (tupakoimalla) on myös vastuutonta.
Huono esimerkkihän on hyvä esimerkki. Niin osaavat varoa syöpäpotilaita tai röökiä polttavia.
Tuollainen vihanlietsonta ei ole mielestäni tervettä.
Ihme selityksiä sitä ihmiset selittelee että voivat ohjata vihansa tiettyä ihmisryhmää kohtaan.7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aivan! Siinä se ratkaiseva ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aivan! Siinä se ratkaiseva ero.
Paitsi alkoholin rahtaus ja kuljetus kylläkin aiheuttaa ilmastoon paljon ongelmia.
Autoilu ja tiepöly on pahimpia saastuttajia. Tupakointi ei pääse lähellekään samossa määrin.
Huvittaa kyllä nämä tupakoitsijoita vihaavat :) Menen polttamaan yhden savukkeen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono esimerkkihän on hyvä esimerkki. Niin osaavat varoa syöpäpotilaita tai röökiä polttavia.
Tuollainen vihanlietsonta ei ole mielestäni tervettä.
Ihme selityksiä sitä ihmiset selittelee että voivat ohjata vihansa tiettyä ihmisryhmää kohtaan.7
Minä ainakin soisin kaikille kanssaihmisilleni mahdollisimman hyvän terveyden. Itselleni ja perheelleni, mutta myös muille. Tupakkatuotteiden hinnan korotuksilla ja tupakoinnin rajoittamisella on saatukin monia tupakoitsijoita tumppaamaan lopullisesti. Yksikin tuttu mies, joka oli polttanut vuosikymmeniä, lopetti kokonaan sen jälkeen kun hän ei enää saanut tupakoida kantapubissaan. Ei viitsinyt mennä ulos pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on kuitenkin täysin turhaa ympäristön myrkyttämistä. Autoilija ajaa autoa päästäkseen jostakin jonnekin. Tupakoinnissa ei ole mitään hyötynäkökulmaa.
Autoilun hyödyt on lähinnä tupakan ja alkoholin tuonti myyntiä varten. Muuta hyötyä en autoilulle keksi.