Miksi tupakoimaton kuvittelee olevansa parempi kuin tupakoitsija? Mistä tämä harha syntyy?
Tuli mieleen että eihän tupakoimaton ole yhtään parempi myöskään autotonta kohtaan, jos hänellä itsellään on auto. Missä vaiheessa jonkin asian tekemättömyys tekee paremmaksi?
Tai miksi lapioimaton ohi kulkeva henkilö kuvittelee itsensä paremmaksi salkkunsa kanssa. Eihän hän edes tee mitään muuta kuin kävele ohitse.
Mistä tälläinen harha syntyy ihmisen pääkoppaan. Juttelin äsken eläkeläistätin kanssa rappukäytävässä ja hän ilmaisi selvästi olevansa parempi kuin yläkerran SEPPO, jonka tupakin haju kantautuu selvästi rappukäytävään. Itse en haistanut mitään ja ei minulla ole SEPPOA vastaan mitään. Mielestäni SEPPO on tällä hetkellä töissä ja hänellä on bussivuoro. Tiedän tämän koska SEPPO on samassa lafkassa töissä.
Samalainen harha on yksityisautoilijoilla. Juttelin huoltamolla erään kuskin kanssa renkaidenvaihdon yhteydessä siitä että hän ei oikein ymmärrä julkisen liikenteen käyttäjiä. No, minähän en kehdannut siihen todeta että olen bussikuski.
Mietin vain mielessäni että taas yksi tuollainen, joka kuvittelee olevansa parempi asiasta, jota ei edes tee..
Kommentit (95)
Se että kun ihminen tietentahtoen myrkyttää elimistönsä ja pilaa terveytensä on jotenkin järjetöntä ja kuvottavaa.
Tupakoitaton on ainakin paremman hajuinen
Ihminen, joka myrkyttää itseään vapaaehtoisesti ja maksaa vielä siitä vs. Ihminen, joka ymmärtää tuon järjettömyyden ja ei tee sitä
Jälkimmäinen on objektiivisesti fiksumpi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Se että kun ihminen tietentahtoen myrkyttää elimistönsä ja pilaa terveytensä on jotenkin järjetöntä ja kuvottavaa.
Samahan se alkoholissakin on. Haima tulehtuu joka kerta ja aivosolut tuhoutuu.
No onhan se parempi asia kun ei polta kun jos polttaa. Kaikki ketkä polttavat sanovat että ei olisi koskaan kannattanut aloittaa että turhaan menee terveys ja rahat, mutta ei pysty enää lopettamaan. Ei se siitä tee parempaa ihmistä mutta parempaa terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka myrkyttää itseään vapaaehtoisesti ja maksaa vielä siitä vs. Ihminen, joka ymmärtää tuon järjettömyyden ja ei tee sitä
Fiksuus ei ole synonyymi paremmalle.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitaton on ainakin paremman hajuinen
Minä ainakin pidän sikaarin hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuosta ei tule noin suuria tunteita pintaan. Jos joku polttaa niin ajattelen että hän varmasti myös käyttää alkoholia ja se ei ole fiksua.
Tai syö epäterveellisesti.
Ei se minun elämääni koske mitenkään.
Terveet keuhkot. Vähemmän ryppyjä. Ei tuhoa kansantaloutta keuhkosyövällä jne.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia kuitenkin katsotaan sormien lävitse. Kaksinaismoralismia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vain sille että selittelet tuota vihaasi. Tuota kutsutaan itselleen valehteluksi.
Aiheestahan on ollut pari päivää sitten keskustelu palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se, vaan ennenkaikkea pilaa muiden hengitysilman - se on TÖRKEINTÄ!!!
Sikaariton kirjoitti:
Terveet keuhkot. Vähemmän ryppyjä. Ei tuhoa kansantaloutta keuhkosyövällä jne.
Ei rypyt ole pahoja, keuhkot pölyyntyy elämässä muutenkin. Kansantalous on aika heikko syy levittää viha-aatetta ympäristöön.
Minä olisin mieluummin vihaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat, jenkit, kiinalaiset tekee sitä isommassa mittakaavassa ja kukaan ei vihaa heitä.
Nyt herätys siihen vihaamiseen.
Tupakoitsijat eivät ole suurin saastuttajaryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei saastuta ja pilaa MUIDEN huone/parveke/terassi-ilmaa
Miksi tupakoivat ihmiset käyttävät deodoranttia? Tupakoitsijat haisevat pahalle kuitenkin, ei siinä enää hiki mitään paina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vain henkilöautoilija kirjoittele tälläistä roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei saastuta ja pilaa MUIDEN huone/parveke/terassi-ilmaa
Kyllä se haisee ja on kansanterveydellisesti kovempi haitta kustannuksissa kuin tupakka on.
Tutkimusten mukaan aiheuttaa myös enemmän haittaa kuin huumausaineet.
Heille on tärkeää että vihaaminen pyhitetään jotenkin.