Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuun hulluksi jollen saa toista mielipidettä....

Vierailija
27.02.2013 |

Eli, tilanne on siis tämä...

meillä on sellainen pieni asuinyhteisö jossa kaikki ovat toisilleen vielä hiukan vieraita, mutta kaikki ovat tulleet hyvin juttuun keskenään, toiset enemmän kuin toiset mutta riitoja ei ole ollut, paitsi....

eräs mies yhtenä iltana otti ilmeisesti muutaman liikaa tai sitten hänellä oli hampaankolossa jotain miestäni vastaan ja hän ivasi, haukkui ja arvosteli miestäni koko illan ja yritti saada hän riitasille kanssaan.... Mieheni ei lähtenyt mukaan juttuun, mutta loukkaantui ymmärrettävästi asiasta. Seuraaviin illanistujaisiin mieheni ei halunnut ottaa osaa koska ei halunnut olla tekemisissä ko. Miehen kanssa. Itse yritin järjestäjiltä Moneen otteeseen kysyä että onko tämä ko. Mies tulossa juhliin koska siinä tapauksessa minun mieheni ei tule. (Järjestäjä tietää syyn) en saanut häneltä mitään selvää vastausta, mutta tämä ratkesi siten kun mieheni olikin sairaana kun ko. Juhlat olivat.

nyt on sitten tilanne että meitä ei enää ole kutsuttu seuraaviin juhliin :(

mitä ihmettä?!? Mä olen todella loukkaantunut tästä tilanteesta.

jos minut / meidät on ditsattu ns. Hankalana parina /henkilönä niin miksi meille ei annettu ns. Toista mahista kun ilmeisesti tälle juhlahäiriköllekkin on sellainen annettu :( lisäyksenä vielä että tämä tyyppi on ollut v- mäinen muillekkin, mutta miehelleni erityisesti...

onko jotain mitä voisin tehdä asian korjaamiseksi kun en nyt kyllä haluaisi joutua ulkopuoliseksi tästä porukasta...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos itse järjestäisitte illan istujaiset?

Vierailija
2/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis itse asiassahan TE olette olleet se, joka on sanonut, että ei halua olla samassa juhlassa jonkun kanssa. Minusta se on aika v-mäistä, vähintään yhtä v-maistä kuin kettuilla päin naamaa. Se on oikeasti yritys sulkea joku yhteisön ulkopuolelle. Nyt sit se yhteisö ei lähtenytkään mukaan teidän kiusaamisprojektiin ja joudutte kantamaan sen seuraukset.

Itse ootte sanonut, että ette halua olla mukana juhlissa, joissa kaikki muut ovat mukana. Sorry, nyt ne muut kuitenkin haluavat pitää sellaisia juhlia. Älä narise, ne vaan toimii sen mukaan, mitä oot itse sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä peli. Ne valitsivat sen kusipää-miehen mieluummin kuin teidät. On syytä epäillä, että myös illanistujaisten järjestäjät ovat jollain tasolla vittumaisia koska he näyttävät arvostavan enemmän kusipää-miehen käytöstä kuin teidän. You know, birds of feather flock together tai jotain sinne päin. Joten älä. Ette menettäneet mitään tärkeää.

Vierailija
4/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kiristystä "Jos Pena tulee niin sitten mun mies ei tule". Kiristäjät on syytä jättääkin kutsumatta.

Vierailija
5/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla, että älä sure.

Vierailija
6/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG! Aikuisella ihmisellä on KERRAN mennyt humalassa överiksi ja mies kiukuttelee, kun pikkulapsi. Onko miehellä edes kertaakaan käynyt mielessä, että asian voisi selvittää ihan puhumalla aikuisten kesken?!

Vierailija
7/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä muilla on erilainen näkemys tilanteesta, pitävät ap:n miestä pikkumaisena tyyppinä joka loukkaantuu leikinlaskusta?

Vierailija
8/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n mies kutsuisi tämän "häirikkö miehen" teille vaikka kahville niin että saisivat kahdestaan ja selvinpäin käytyä asian läpi?

Vierailija
9/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä järjestäisin juhlat ja siellä jotkut tappelis, ni se olisi niiden ongelma. Jos seuraavalla kerralla sitten toinen osapuoli sanoisi, että ei tule, jos se toinen tulee, niin en mäkään kertoisi, että tuleeko se toinen osapuoli vai ei ja yrittäisin tehdä niin, että tämä valittavakaan osapuoli ei tulisi.

Ja seuraaviin juhliin en näitä kiristäjiä enää kutsuisi, saisivat olla ihan keskenään, jos ei asioita voi hoitaa kuten aikuiset.

Vierailija
10/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä mokasit. Asetit kutsujan todella kiusalliseen tilanteeseen tuollaisella hiekkalaatikkoikäisten temppuilulla. Aikuiset selvittäjät itse välinsä eivätkä laita juhlienjärjestäjää valitsemaan puolta.

Vierailija
11/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt menikään...Lapsen ja humalaisen suusta sen totuuden kuulee.

Ja minun av motoksi näyttää muodostuneen, vuorovaikustussuhteet ovat aina kahden kauppaa ja pitäisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttämisen sijaan, olisiko kummassakin vikaa.

En nyt surkuttele kohtaloanne, kun tiedän vain toisen puolen. Eiköhän tämäkin ole huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että pahat naapurit silkaa pahuttaan sulkee kiltit ja ahkerat naapurit ulkopuolle. Voin vaan sanoa, että kertomasi perusteella olette aika lapsellisia.

Ja mitä pitäisi tehdä asian korjaamiseksi...puhuminen yleensä tuo esille mitä ihmiset ajattelee, että mitä jos kokeilisitte sitä ihan näin ensialkuun.

Vierailija
12/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva esille ämpärit ja lapiot. Ja sitten istutte porukalla hiekkalaatikolle tekemään hiekkakakkuja.

Vierailija
13/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. siis en missään vaiheessa pyytänyt jättämään tätä höirikköä pois kutsuttujen listalta enkä siis kiristänyt "jos tulevat me ei tulla" vaan ilmoitin että mieheni ei aio osallistua mutta itse olen tulossa ja kerroin kyllä että minulla ei ole ko. miestä vastaan mitään, mutta että mieheni on loukkaantunut ko. miehen sanoista eikä siksi halua olla samassa juhlaas läsnä.

itse siis osallistuin juhliin ja seurustelin aika paljonkin tämän hirikkömiehen ja hänen vaimonsa kanssa juhlissa.

Mutta joo tunnustan virheeni siitä että tein varmastikin liian suuren numeron tästä asiasta ja nyt kyllä harmittaa tosi kovasti :(

Vierailija
14/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs mieltä sitten olette siitä jos järjestän itse juhlat, eli kutsunko nämä jotka eivät nyt meitä kutsuneet? Meneekö vielä enemmän kiukutteluksi jos jätän heidät pois kutsuttujen listalta?

Vierailija
15/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Et ole pyytänyt, mutta useasti tuonut kuitenkin esille, että jos x tulee, miehesi ei tule ja sinulla ei ole mitää vastaan, mutta miehelläsi...Eiköhän tuosta tyhmenpikin jo tajua, että kuka se riidan kylväjä on.

Vierailija
16/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo pieni asuinyhteisö on? Alkoi kiinnostaa.

Vierailija
17/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 10:47"]

No mitäs mieltä sitten olette siitä jos järjestän itse juhlat, eli kutsunko nämä jotka eivät nyt meitä kutsuneet? Meneekö vielä enemmän kiukutteluksi jos jätän heidät pois kutsuttujen listalta?

[/quote]

Osaat varmaan aikuisen ihmisena vastata tähän itsekkin. Jos, et...Kannattaisi muuttaa takasin äidin ja isän luokse vähän vielä kasvamaan.

Vierailija
18/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen yhteisö? Asutteko jossain ekokylässä vai mikä tommonen yhteisö on missä noin tiivisti pitää naapureiden kanssa kaveerata, että ihan ahdistuu?

Kuulostaa oudolta, että naapureiden kanssa pitää noin tiiviisti pitää yhteyttä ja järjestää jotain humalakutsuja, varsinkin jos olette vieraitakin toisillenne. Tossa on suuri riski juuri siihen, ettei kaikki menekään niin kuin pienitalo preerialla, vaan välit menee jonkun kanssa. Kiva siinä sitten koittaa asua vuosikausia.

Naapurit on kuitenkin vain ihmisiä jotka elävät omaa elämäänsä viereisessä talossa, hyvähän se on olla väleissä ja vaihtaa kuulumisia samalla kun heittää roskapusseja, tai vaikka jonkun kanssa ystävystyisi paremminkin, mutta että tommonen "yhteisö".. ei välttämättä paras ratkaisu.

Vierailija
19/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa ajattelin kuin edellinen, että mikä on tämä yhteisö?

Itse en missään tapauksessa haluaisi mihinkään naapuribileisiin, eteenkään jos tuntuu noin vaikealta. Olisin vain helpottunut tilanteessanne!

Vierailija
20/30 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on aiemmin ollut muutama sellainen "kaikille avoin" tapahtuma jossa Grillataan ja pidetään hauskaa kaikki yhdessä. Niistä juhlista muodostui tällainen ns. vähän pienempi porukka jonka kanssa ollaan sitten juhlittu sen jälkeen muutama kerta ja jokaisessa tapaamisessa tämä örveltäjä on vittuillut jollekkin ja miehelleni yhdessä juhlissa erityisen paljon. Haukkui mm. meidän talon, lapset, autot, työn, ulkonäön  jne. nimitti meitä kusettajiksi koska olemme yrittäjiä jne. Mieheni mietti noita sanomisia useamman päivän ja loppujen lopuksi tuumasi ettei halua olla ko. ihmisen kanssa missään tekemisissä. Onneksi oli kuitenkin tajunnut olla lähtemättä mukaan ko. sanailuun...

Yhdet juhlat tän episodin jälkeen vietettiin meillä ja tämä örveltäjä oli mukana niissä, mutta oli aika vetäytyvä ja lähti melkeinpä heti pois eikä ollut ns. juhlatuulella.

Näiden juhlien jäkeen mieheni oli vielä varmemmin kannassaan siitä ettei halua enää osallistua samoihin juhliin...

Tää on tosi kurja tilanne ja itse kärsin tästä koska koen jääväni ns. ydinjoukosta ulos muiden ihmisten kiistojen vuoksi :(