Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverisynttäreistä: Älkää ostako paskaa ja laittako pakettiin!

Vierailija
04.03.2019 |

Viikonloppuna oli eskari-ikäisen pojan syntymäpäivä. Juhliin oli kutsuttu 10 kaveria ja järjestäen kaikki toi lahjaksi karseeta muovikrääsää. Leluja, jotka hajoavat samantien, ovat mahdollisesti jo valmiiksi käyttökelvottomia. Osa oli muuten vaan kamalia, halvannäköisiä, jostain jämäalelaarista poimittuja.

Yksi kysyi toivetta, ja tältä perheeltä saikin sitten ainoan kivan lahjan, joka ylläri lapsen mukaan paras lahja. Kai nyt kun loput toi paskaa. Ihan oikeasti, parempi olisi tulla ilman lahjaa! Muutenkin lapsiperheessä on nurkat täynnä kaikenmaailman roinaa. Ja jos välttämättä haluaa jonkun tavaran/esineen tuoda, niin ei oikeasti maksa paljoa joku laadukkaampi ja kestävämpi pikkuauto, pieni lego-paketti, jossa tyyliin ainoastaan joku hahmo ja kierrätyskeskuksesta saa parilla eurollakin hyväkuntoisia kirjoja.

Tekee ihan pahaa, että ihmiset haaskaa rahaa ja ennen kaikkea luontoa ostamalla tuollaista muoviroskaa!

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten sanonut jo kutsussa, että lahjoja ei tarvitse tuoda. Jos haluaa, niin tuo vaikka 2 euroa rahaa.

Vierailija
22/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitten sanonut jo kutsussa, että lahjoja ei tarvitse tuoda. Jos haluaa, niin tuo vaikka 2 euroa rahaa.

Olisi pitänyt! Enhän voinut tajuta etukäteen tällaista, kun itse en koskaan moista ole antanut kenellekään lahjaksi. Karkkipussikin olisi oikein hyvä lahja verrattuna tuohon roskaan jota nyt sai. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, miksi opetaan lapsille että roinaa kannattaa ostaa? En ikinä ostaisi mitää muovirojua alekopasta, sen sijaan edullisia lahjoja ovat:

-uimalippu

- aku ankka

- subin tms. lahjakortti

- lehdet (hevoshullu tms.)

Näitä saa alle kympillä ja varmasti käyttökelpoisempia kuin tussit joilla piirtää kolme viivaa tai muu romusetti.

Vierailija
24/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveen kun laittaa kutsuun, niin siitäkin porukkaa loukkaantuu,,,

Vierailija
25/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kavereille aion ostaa vain kyniä, kumeja ym. koulutarvikkeita mitkä tulee käyttöön.

Vierailija
26/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ymmärrän krääsän vielä kaverisynttärilahjoina, kun usein niitä ostetaan just alelaareista ja lapset itse vaatii saada ostaa kaverilleen just jonkun ihanan krääsän, mutta meillä sukulaisetkin tuo lapsille näitä huonolaatuisia eurokauppojen leluja: paperihameisia mukabarbeja, karseanhajuisia slimejä, pari kertaa kiinnostavia "lautapelejä", tai sit jotain täysin tarpeetonta / ikään sopimatonta, kun halvalla Tigerista, Tokmannilta sai. Aikuiset, työssä käyvät ihmiset.. Ei tarvi ostaa kalliilla tai paljon, mut voisko sen kaks kertaa vuodessa kun lapselle joulu-tai synttärilahjan ostaa, hankkia jonkun laadukkaan, aikaa kestävän ja mietityn jutun, vaikka pienenkin.

Vierailija
27/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten kavereille aion ostaa vain kyniä, kumeja ym. koulutarvikkeita mitkä tulee käyttöön.

Kyniä ja kumeja tarvii aina. Meillä ainakin pojalla kaikki aina hukassa... Myös esim joku tehtäväkirja tai akkari olisi tosi mieluisa lahja. Leffalippu jo huippu lahja, joka tosin maksaa kai jo yli 10e.

Vierailija
28/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen tykkää esim. jääkiekko/jalkapallo keräily korteista, maksaa 2,50 e/pss. Siihen vielä vaikka joku pikku pussi karkkia/ksylitoli pastilleja. Hyvä lahja, josta pitkään iloa, eikä maksa paljon.

Vierailija
29/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap saa kuraa niskaan? Ei ole iso vaiva ilmoittauessa kysyä onko synttärisankarilla jotain lahjatoiveita.

Vierailija
30/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen huonoa tuuria, jos kaikki lahjat yhtä lukuunottamatta ovat olleet kuvailemaasi krääsää. Yhtään konkreettista esimerkkiä ei kuitenkaan tule, joten onko tottakaan tämä avaus. Ehkä itsellä käynyt sitten puolestaan hyvää tuuria, sillä en muista lasten saaneen yhtään heti hajoavaa / muoviroskaa lahjaksi.

Vierailija
31/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös tuo, joku täälläkin kertoi pitävänsä kotonaan lahjalaatikkoa, joka on täynnä ebaystä tilattua muutaman sentin arvoista kiinakräsää. Siitä sitten aina onki jotain "ekologista ja kestävää" lahjaa kun tuli kutsu juhliin.

Sanotaan että ajatus on tärkein, mutta mikä ihmeen ajatus tuollaisen taustalla on? Mieluummin sitten ihan oikeasti ilman lahjaa kuin annetaan jotain kiinalaisen myrkkytehtaan muovirojua.

Vierailija
32/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma missä tahansa juhlissa. Ilmoitin kysyjille että kerätään arabian sarjaa eli siihen voi ostaa minkä tahansa osan koska tarkoitus kerätä 20 ihmiselle kalusto, käy vaikka pelkästään se pullalautanen.

Niin ei, tuodaan ikean astiasetti 6 hlölle😞 meni suoraan annetaan palstalle. Miksi tuhlata vähät rahansa sellaiseen kun vaihtoehtoina oli paljon edullisempi tarpeellinen astia?

Joillakin on vaan se tapa, että pakko ostaa, kun halvalla saa. Meillä varsinkin anoppi harrastaa tätä: kantaa meille kaikkea halpaa muovikrääsää, halpisastioita yms. roinaa, vaikka tietää, ettei tarvita mitään. Tuputtaa tuttujen ja tuntemattomien ylijäämäkamaa, huonekaluja ja tavaroita. Onneksi on vähentänyt tätä, mutta välillä ihmettelen miksi pitää tuhlata vähiä rahojaan paskaan, kun kerralla voisi ostaa jotain oikeasti laadukasta.

Vierailija
33/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kysyn aina lahjatoivetta. En halua viedä jotain, jolla ei ole mitään käyttöä tai jotain mitä lahjansaajalla jo on. Ei todellakaan ole iso vaiva.

Vierailija
34/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä onkin hyvä oppia nyt se, että lopetetaan se roskan, paskan ja rojun ostaminen. Kun kutsutaan synttäreille, ilmoitetaan heti, että ei saa tuoda mitään lahjaa. Paras lahja on se, että kaverit saapuvat paikalle ja vietetään kiva hetki yhdessä. Sitten lähimmille sukulaisille voi kertoa lahjatoiveen, tai sanoa niillekin että ei tarvitse ostaa mitään.

Vierailija
35/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois se vähän outoa ostaa esim. lippu elokuviin tms, kun perheessä on vaikka kolme lasta. Yksinkö se lapsi sinne elokuviin sitten menee?

Itse taas toivon, että lapselle ei tuotaisi karkkia, mutta en valita vaikka karkkia tuodaan. Kun ei toisten perheiden ajatuksia voi tietää.

Itse ostan yleensä legoja, mutta kaikki ei niistä tykkää.

Vierailija
36/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi oli puolin ja toisin tapana antaa kortti ja rahalahja tai sitten lahjakortti megazoneen tms.

Vierailija
37/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan lapsen valita itse kaupasta kavereilleen lahjan max 10 e. Usein se on jotain muovikrääsää. Ihan sama minulle. Viekööt kavereilleen mitä haluavat. Tärkeintä kaverisynttäreissä meillä ainakin on itse juhlat.

Kummilapset ja sisarusten lapset sitten asia eri.

Vierailija
38/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjattomat synttärit ovat jees.

t. krääsään kyllästynyt

Vierailija
39/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran lapsenlapseni (ekaluokkalainen) kanssa ostamassa kaverille synttärilahjaa. Halusi Tigeriin ostoksille ja halusi ostaa sieltä juuri kaikenlaista krääsää, millä ei mielestäni ollut mitään tekoa, mm. ylisuuri kynä (muita en muista). Yritin ehdotella jotakin muuta, mutta ei antanut periksi. Ajattelin sitten, että kaipa tietää, mistä oman ikäisensä tykkäävät. Synttärisankari oli sittemmin sanonut, että lapsenlapseni antama lahja oli ollut kaikkein paras lahja. Tiedä häntä...

Vierailija
40/195 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on synttärisankarille se leffalippu, ei sisaruksille. Vanhemmat kustantakoot sisarusten liput, jos on pakko ängetä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi