Miten käyttäydytään konsertissa, jossa istumapaikat?
Esim. Lahdessa Sibelius-talossa on Irinan konsertti. Miten siellä käyttäydytään?? Olen ollut vain keikoilla baareissa ja festareilla, joissa saa tanssia sydämensä kyllyydestä ja laulaa mukana. Pitääkö tuolla vain istua hiljaa paikoillaan?
Kommentit (22)
Konsertissa istutaan hiljaa ja rauhallisesti omalla paikallaan ja nautitaan esityksestä. Eikö nykyään enää opeteta käytöstapoja, kun tämmöistä pitää kysellä?
Riippuu konsertissa. Rock-konserteissa ei tosiaan istuta hiljaa paikallaan, mutta jonkun Irinan konsertissa varmaan nukahtaakin helposti.
sama täällä !
Vielä enemmän inhoan näitä, jotka tulevat konserttiin juttelemaan. Vaimot kaksin lähtee ja raahataan miehet mukaan. Miehet huutaa kovaan ääneen omia juttuja ja kauniisti kun sanon menkää baariin juttelee, mä mielummin kuuntelen konserttia kun teidän keskusteluja kuuntelen, auotaan päätä.
Penkeillä istuessa PITÄÄ myös huomioida takanaistuvat. Osa on valinnut konsertin juuri sen takia että saa istua rauhassa eikä olla muiden tönittävänä.
Olen ollut monta kertaa Hartwallilla moisessa ja koska lava on korkealla, voi lavan eteen mennä innostuneimmat tanssimaan ja ne jotka haluavat voivat istua paikoillaan, kukaan ei kärsi.
Varsinkin nämä akat, jotka kuvittelevat että osaavat laulaa ja asia on oikeesti ihan jotain muuta... Pitäkää jooko suunne kiinni.
Kiitos opetuksesta. Mä en edes tajunnut, että pitäisi istua paikallaan hiljaa... Mulle musiikki on sitä, että pääsen itse musisoimaan mukana: laulamaan, tanssimaan, taputtamaan, hyppimään...
Jännä, että jotkut haluaa kuunnella istualleen...
ap
Olin Prodigyn konsertissa istumapaikalla. Enkä todellakaan istunut paikoillani. Siinä istuimen edessä jammasin niin kuin monta tuhatta muutakin.
Olin viime kesänä isolla stadionkeikalla ja siellä järkkärit tuli heti kieltämään, jos istumapaikan lunastaneet nosti perseensä penkistä. Ei saanut tanssia penkkien välissä. Tavallaan ihan ymmärrettävää, kun niin isosta konsertista oli kyse, niin takana olevat eivät olisi välttämättä nähneet kunnolla.
Onneksi ei ole koskaan kielletty nousemasta seisomaan. Aina ei saa kenttälippuja ja silloin on pakko ostaa sitten paikkaliput. Ja onneksi aina on kaikki muutkin halunneet katsomossa seistä ja heilua ja laulaa.
Sibbetalossa onneksi tullaan aika ripeästi ilmoittamaan, että istumapaikalla istutaan. Konsertissa on tarkoitus kuunnella, ei pilata muiden kuuntelijoiden kokemusta. Siellä on erikseen ne tilaisuudet, joissa jammaillaan ja riekutaan, mutta konsertissa kuunnellaan, oli se sitten Irinaa tai sinfoniaa.
Kiitos paljon vastauksista. Tuntuu siltä, että ei ole mun juttu. Miksi maksaa 50 e, jos ei pääse bailaamaan... Ymmärrän kyllä, että kaikki ei halua tanssia. Mutta mä haluan!!
Sain lahjakortin Sibelius-talolle ja sieltä pitäis joku nyt ottaa. Taidan päätyä sitten kaukasialaisiin kansantanssijoihin, niitä voi kuuntelun lisäksi myös katsella. :)
t. ap
eikö kukaan ole ollut istumapaikkakonserteissa???? Auttakaa nyt kannattaako sellaselle lähteä, jos haluaa tanssia ja bailata, laulaa ja taputtaa.
Olen ollut Finlandiatalolla Finnhits-konsertissa ja kyllä siellä taputettiin ja laulettiin mukana. Joku pari jopa tanssi tuolirivien välissä.
Niillä istumapaikka keikoilla, joilla mä olen ollut, porukka on istunut lämppärin ajan, mutta nouasut seisomaan varsinaiata esiintyjää varten. Ja itse ainakin olen laulunut aivan täysillä mukana :) Varsinaista tanssimista on ollut vaan ensimmäisissä riveissä, joissa sitä tilaa on, mutta on muuallakin liikuttu sen mitä tila sallii. Pelkkää hyppelymeininkiä ei ole ollut.
Mä inhoon sitä, että jengi laulaa keikoilla. Mä olen menny sinne kuuntelemaan sitä artistia, enkä mielelläni kuulisi selvemmin korvan juuressa epävireisesti rääkyvää kiljukaulaa. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 19:27"]
Mä inhoon sitä, että jengi laulaa keikoilla. Mä olen menny sinne kuuntelemaan sitä artistia, enkä mielelläni kuulisi selvemmin korvan juuressa epävireisesti rääkyvää kiljukaulaa. Huoh.
[/quote]
Sama. Miks pitää laulaa mukana?
Kohteliasta on olla pimittämättä lavanäkymää takana olevilta.
Siis istu persiilläsi, laula mukana jos huvittaa, jytää kannikoillasi ja sitten lopussa anna aplodit vaikka seisaaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista. Tuntuu siltä, että ei ole mun juttu. Miksi maksaa 50 e, jos ei pääse bailaamaan... Ymmärrän kyllä, että kaikki ei halua tanssia. Mutta mä haluan!!
Sain lahjakortin Sibelius-talolle ja sieltä pitäis joku nyt ottaa. Taidan päätyä sitten kaukasialaisiin kansantanssijoihin, niitä voi kuuntelun lisäksi myös katsella. :)
t. ap
pelle,,,,,
No tää on taas joku pökilö trolli..
Tumma vaate ei häiritse takana istuvien näkökentässä.
Sibelius-talolla on kyllä paljon erilaisia istumapaikkoja, joten on mahdollista valita sellainen paikka, missä seisominen ei haittaa. Eri asia sitten kehtaako bailata seisoviltaan, kun suurin osa kuitenkin istuu.