Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yksipuolinen" ystävyys

Vierailija
03.03.2019 |

Eräs mukava nainen pitää minua parempana ystävänä, kuin minä häntä. Hän siis melko yksipuolisesti pitää minuun yhteyttä, edottaa kyläilyjä ja kyselee kuulumisia. Minun mielestäni hän on mukava ihminen, mutta koen tilanteen jotenkin kummalliseksi.

Kaikki alkoi siitä, kun hän säännöllisesti tarvi yöpaikkaa luotani käytännön syistä. Olimme siis kavereita/tuttavua ennestään, eikä majoittamisesta ollut minulle juurikaan vaivaa, mielestäni hän on kiva ja tämä oli minulle aivan ok. Kun hänellä ei ollut enää tätä syytä käydä kotikunnassani aiemman syyn vuoksi, hän alkoi pitää minuun muutenkin aktiivisesti yhteyttä. Olen erakohtava yli-introvertti ja saan tälläisestä toiminnasta melkein allergisen reaktion.

En missään nimessä halua olla mukavalle ihmiselle tyly. Mutta haluaisin jotenkin hienovaraisesti pysyä samalla "etäisyydellä" kuin ennenkin. Hänelle ei kuitenkaan tunnu soittavan minkäänlaisia kelloja yhteydenpidon yksipuolisuus. Mitä voin tehdä?

Minulle on siis edelleenkin hyvin ok majoittaa häntä, jos hän tarvii luotani yöpaikkaa. Mutten halua ystävystyä sen enempää.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on vaikeita tilanteita.

Nämä "rehelliset" ovat varmaan sitä ihmistyyppiä mitä inhoan. Tälläiset asiat täytyy hoitaa mahdollisimman hienotunteisesti, älä kuuntele heitä.

Jos et ole toivottanut häntä tervetulleeksi kotiisi tai sanonut että olisi mukava nähdä, et ole tehnyt mitään väärää.

Ap:han on toistuvasti majoittanut eli toivottanut kotiinsa tervetulleeksi. Kyllä minä ainakin silloin olettaisin ap:n mieltyneen seuraani.

Tämä nainen on siis köyhä opiskelija. Olen kysyttäessä sanonut, että voin majoittaa, kun syystä X on paikkakunnalla. Kyseessä ei ole ollut vierailu minua tapaamaan, enkä ole sen kummemmin emännöinyt tai viettänyt aikaa yhdessä.

En ole ikinä pyytänyt häntä vierailulle.

Kuten moni on todennut, niin sinun on turvauduttava suoraan viestintään, jos epäsuorat viestisi eivät mene perille tai sitten hyväksyttävä se, että tilanne on nyt tämä. Vastaa seuraavaan viestiin vaikka näin: "Hei! Olet aina tervetullut tänne yöksi, jos tarvitset makuupaikkaa. Valitettavasti tässä on nyt kuitenkin jokin väärinkäsitys meidän välillämme. Minulla on aivan muut ystävät ja meidän toivon pysyvän pelkästään tuttavina. Tämä ei johdu sinusta vaan siitä, että olen erakkotyyppinen luonne. Kivaa kevään jatkoa ja tsemppiä opintojen parissa!"

Kiitos vinkistä :) Aikeena on sanoa asia jollain tavalla suoraan, mutta kohteliaasti ja ystävällisesti.

Ap

Tuo oli hyvä vinkki. Tuollaisesta, jos suuttuu tai loukkaantuu on jo kumma!

Vierailija
122/123 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helppoa jos ystävyyden voisi päättää samallailla kuin parisuhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi helppoa jos ystävyyden voisi päättää samallailla kuin parisuhteen.

Voihan sen tehdä niin. Miksi estää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän