Miksi et ota e-laskuja käyttöön?
Postin facebookissa ihmiset itkee laskuista, kun tulevat myöhässä. Näistä laskuista lähes kaikki on sellaisia, jotka näkisi verkkopalvelun kautta tai saisi e-laskuna. Onko tämä joidenkin uusavuttomien vanhanaikaisten ihmisten periaate? Vai mikä on sinun paskavammaisin tekosyysi, ettet käytä e-laskuja? Osa itkijöistä on aika nuorehkojakin, jotka taatusti osaavat käyttää tietokonetta. Miksi tehdä elämästään vaikeeta? En ole postilla saanut enää laskuja vuosikausiin.
Kommentit (95)
Kaikki mahdolliset laskuni tulevat verkkopankkiin.
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
siten pysyy maksut aikataulussaan
eikä tuu karhukirjeitä
Maksan laskuja välillä minun, välillä miehen tililtä. Meillä ei ole, eikä tule yhteistä tiliä. En aivan kaikista laskuista ole etukäteen varma kummalta tililtä maksan
Miksi ottaisin? Sen verran vähän tulee laskuja muutenkin ja niissä sen verran pitkä maksuaika ettei haittaa vaikka vähän Postilla kestäisikin.
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Perustele. Itselläni on kyllä käynyt aivan toisinpäin, paperisilla venyi ja venyi. Nyt vain katselen verkkopankkia, mitä on mennyt. E-laskun tiliäkin voi vaihtaa, jos on tilinkäyttöoikeudet.
Minulle tulee kaikki laskut sähköpostitse, e-laskuja en ole vielä ottanut käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Papeisissa pysyy parhaiten hollilla kuka maksanut mitäkin kenen tililtä .
Maksetut laskut kansioon.
Toimii. Ei koskaan karhukirjeitä.
Säännölliset laskut suoraan e- laskuna verkkopankkiin. Satunnaiset paperilaskut talletan heti verkkopankin erääntyviin. Kannatan ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Juurikin näin!
- Kotona on kaksi laatikkoa: maksamattomat ja maksetut
- Maksu hoituu kyrväkkäästi kännykällä viivakoodi kuvaten
- Jos tulee muita laskuja , ne näpytellään
- Varsinaisen maksuajan voi päättää maksuvaiheessa
- Yhdellä vilkaisulla laatikoihin näkee, onko kaikki oorningissa, ei tartte surffailla
kännykällä tai tietokoneella paskavammaisiin e-laskusysteemeihin
HELPPOA JA KÄTEVÄÄ
Minulle tulee kaikki mahdollinen e-laskuna. Miehelle kaikki paperilaskuna, koska hän ei muistaisi maksaa laskuja jos ne on "puhelimessa".
E-laskuissa on enemmän virheitä kuin paperilaskuissa. Jos laittaa e-laskun automaattisesti maksuun, saa aika äkkiä huomata, että siellä on kaikenlaista pientä lisämaksua, jota ei ole itse sopinut laskuttajan kanssa. Sähkölaskussa oli kerran 800 euron verran virhettä eli laskussa oli pilkku väärässä paikassa. Paperilaskussa sen huomaa heti, e-laskussa vasta sitten, kun summa näkyy poistumana tililtä.
Lisäksi paperilaskut säilyvät mapissa selkeästi, pankin arkistoista 5 vuotta vanhempaa laskua ei enää löydy.
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Kaiken logiikan ja kokemuksen perusteella menee juuri toisin päin. eLasku ei "huku matkalla", se saapuu heti kun lähetetty ja nettipankki arkistoi automaattisesti maksetut laskut. Ekologisestikin parempi vaihtoehto.
Paperiset laskut siksi, että tykkään tehdä kansion joka vuoden laskuista. Erittelen erikseen autoon, kotiin, elämiseen liittyvät kulut jne. Ihan niinkuin erikseen on mun ja miehen työkansiot, palkkakuitteineen yms. Tykkään tällaisesta.
Ainoastaan kuntosalimaksu tulee verkkopankkiin e-laskuna ja opintolainanlyhennys lähtee tililtä suoraveloituksena.
Vierailija kirjoitti:
E-laskuissa on enemmän virheitä kuin paperilaskuissa. Jos laittaa e-laskun automaattisesti maksuun, saa aika äkkiä huomata, että siellä on kaikenlaista pientä lisämaksua, jota ei ole itse sopinut laskuttajan kanssa. Sähkölaskussa oli kerran 800 euron verran virhettä eli laskussa oli pilkku väärässä paikassa. Paperilaskussa sen huomaa heti, e-laskussa vasta sitten, kun summa näkyy poistumana tililtä.
Lisäksi paperilaskut säilyvät mapissa selkeästi, pankin arkistoista 5 vuotta vanhempaa laskua ei enää löydy.
Mulla on lähes kaikki mahdollinen e-laskuna, mutta yksikään ei mene automaattisesti maksuun. Minulle tulee jokaisesta e-laskusta ilmoitus sähköpostiin, ja minun pitää ne käydä erikseen hyväksymässä. Tämä siitä syystä, että haluan tarkastaa laskut etukäteen sekä haluan maksaa aina luottokorttilaskun kokonaan pois enkä pelkästään minimilyhennystä.
Sen verran paljon virhejakoja tulee meidän postilaatikkoon Postin toimesta, etten luota papereiden kulkemiseen. Laskut e-laskuina, tulee maksettua ajallaan, kun löytävät sentään perille. Pyrin toki viemään muiden postit mahdollisimman pian takaisin jakoon, mutta usein unohtuu, kun ei tuo postin toimittaminen kuulu omiin hommiin. Joten jonkun kerran on vieraiden mahdolliset laskut olleet varmasti myöhässä sen takia, että ovat lojuneet väärän talon keittiönpöydällä.
en tiedä mikä on e-lasku eikä kiinnosta niin paljoa että jaksaisin edes googlettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Juurikin näin!
- Yhdellä vilkaisulla laatikoihin näkee, onko kaikki oorningissa, ei tartte surffailla
HELPPOA JA KÄTEVÄÄ
Eli et tiedä miten e-lasku toimii... Niitä kun ei tarvitse mitenkään vilkuilla tai vahtia, kun ne menevät maksuun ihan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
e-lasku on täys paska
paperinen on parempi
eikä tuu karhukirjeitä
Juurikin näin!
HELPPOA JA KÄTEVÄÄ
Eli et tiedä miten e-lasku toimii... Niitä kun ei tarvitse mitenkään vilkuilla tai vahtia, kun ne menevät maksuun ihan automaattisesti.
Ja sitten huomaat, että jossain laskussa oli virhesumma ja tilisi on tyhjä.
Sairaanhoitopiirin laskut "saa e-laskuiksi" ei ole vaan onnistunut. Alkuun yritin ja yiritin mutta meidän köppäpikkupankilla se ei onnistunut