Tosi halpoja ruokia!
Nyt on tulossa tiukka kuukausi sillä pari odottamatonta menoa tuli ja rahat ovat sen vuoksi vähän tiukilla. Nyt kaipaankin jotain tosi halpoja hyviä reseptejä, jotta ruuan suhteen pääsisi ainakin mahdollisimman halvalla. Miehellä tai minulla ei kummallakaan ole allergioita, emme ole nirsoja ja etenkin minä olen näppärä laittamaan ruokaa ja pidänkin siitä. Täällä on varmasti aiemminkin ollut vastaavia ruoka-aiheisia ketjuja, mutta en nyt löytänyt niitä. Jakakaa omat lempparinne!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on halpaa,samoin makaronit.Kasvissosekeitto ja perunavelli edullisia ihan hyviä ruokia,tosin eivät pidä nälkää kauan.
Perunavelli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on halpaa,samoin makaronit.Kasvissosekeitto ja perunavelli edullisia ihan hyviä ruokia,tosin eivät pidä nälkää kauan.
Perunavelli?
Vellimäiseksi ohennettu (jämä) perunamuusa.
Uunijuurekset. Perunat. Silakka. Puurot. Kaalipata.
Tehkää iso kattilallinen linssi- tai hernekeittoa (netistä löytyy hyviä, halpoja ohjeita). Leipokaa sen seuraksi pari pellillistä sämpylöitä. Seuraavan viikon aikana voitte pitää pari keittopäivää. Siinä säästää jo aika paljon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kaalilaatikko
Pekonipasta
Uunimunakkaat ja pitsapannarit
Kasvissosekeitot
Pinaattiletut
Riisipuuro
Kotitekoinen hernekeitto. 500 g herneitä, ja vähän jotain halpaa lihaa sekaan. Maksaa muutaman euron, riippuen lihan hinnasta, ja siitä tulee 8 annosta. Laita annoksina pakasteeseen.
Veriletut. Kaupan pakastealtaasta löytyy poron ja naudan verta. Ainakin muutama vuosi sitten poronveri maksoi puolet siitä mitä naudanveri.
Hernekeitto: kuivattuja herneitä ja sipulia, keitetään pitkään ja hartaasti.
Soijarouhetta voi käyttää jauhelihan tapaan, paketista riittää useampaan ruokaan. Itse paistan sipulia ja sitten heitän pannulle 2 dl soijarouhetta, 4 dl vettä ja kasvisliemikuution. Keitetään 5 minuuttia ja siitä sitten jatketaan.
Esim. kaalilaatikkooni tulee tuo em. soijarouhemössö, kattilassa paistetut kaalisuikaleet sekä raaka puuroriisi. Nämä vuokaan ja päälle kermaa, vettä ja mausteita.
Makaronilaatikkoon laitan pussin makaroneja, soijarouhemössön, munamaidon ja joskus sulatejuustoa.
Riisipuuroa teen ympäri vuoden. Useimmiten syön ihan maidon ja kanelin kanssa, joskus mehukeiton.
Hernekeitto itsetehtynä on halpaa.
Soijamakaronilaatikko.
Pinaattiletut.
Kannattaa hyödyntää s-ryhmien ilta-ale jos mahdollista. Ite käyn tosi usein hakemassa seuraavan päivän ruuan tuolta ja saa jugurtteja ja leipää halvalla.
Tuon alen ansiosta meillä syödään aika hyvää ruokaa edullisesti.
Pasta, riisi, jauheliha, kana, kananmunat, kaali, banaani, jugurtti, pähkinät
Linssikeitto.
Siitä saa helposti todella maukasta.
Katso heviosastolta satokausikasviksia
Nuudeli ja kana, hyvää on. Tai sitten makkarakeitto, perunaa,sekavihanneksia ja valitsemasi makkara :D
Pataleipä, papusoppa, linssimuhennos riisin kanssa.
Idätä itse esimerkiksi mungpavun ituja. Yhdestä desistä papuja tulee litrakaupalla ituja, joita voi laittaa sekä kylmiin että lämpimiin ruokiin. Idättäminen on superhelppoa ja sadoksi saa puoli-ilmaista tuoretta ruokaa.
Pahvipakkauksissa myytävä lasagne tai lasagnette. Maksaa pari euroa.
Pakkauksessa on pastat ja kastike, johon lisätään muutama desi maitoa+vettä.
Jauhelihaa Lidlistä 400 gr muutamalla eurolla ja usemamman päivän sapuska on taattu.
Ostan usein lidlin ison hernekeittopurkin, alle euron, lisään siihen papuja, lihapullia tai nakkeja (alle euron paketti) ja siitäkin saa tuunaamalla useammaksi päiväksi syötävää.
Varsinaista sianruokaa siitä saa lisäämällä joukkoon perunoita. Kamalan näköistä mutta yllättävän hyvää.
Ihan sama mielestäni syökö jotain jaskaa kunhan saa vatsansa täyteen, sillä vitamiinit voi hommata purkista, joita saa esim. S-marketista 4 euroa purkki 100 kpl.