Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö tulotasosi olemuksestasi? Miten?

Vierailija
03.03.2019 |

Jätetään autot, asunnot ja vastaavat pois. Tarkoitan nimenomaan ulkoista olemusta, kuten kampausta tai pukeutumistyyliä. Paistaako raha tai sen puute läpi? Näkeekö kuka tahansa päältä, että olet (tai et ole) varakas?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näkee etten ole varakas. Puolipitkät hiukset leikkaan itse, vaatteet on aina samat kun ei ole paljon varaa ostaa uusia, liikenevät rahat käytän mieluummin lapsen tarpeisiin.

Vierailija
2/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran ihminen ettei minulla riitä kiinnostusta miettiä moista aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan kiinnitä mitään huomiota sen paremmin hyvässä kuin pahassa. Elämäntapani on ekologinen eli ostan vain, mitä oikeasti tarvitsen (eli omistan vain tasan sen verran vaatteita, kenkiä ja laukkuja, millä tulen toimeen, enkä esim. koruja ollenkaan; vaatemateriaaleissa suosin pellavaa ja luomupuuvillaa). Kampaajalla käyn noin 4-6 viikon välein leikkauttamassa hiukseni. En meikkaa, en värjää hiuksiani.

Asiantuntija-ammatti, mediaanitulot.

Vierailija
4/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Minua ei kiinnosta muoti, enkä jaksa kauheasti panostaa ulkonäkööni. Kunhan näytän suht siistillä ja puhtaalta, niin se riittää. Rahani sijoitan, käyn kahviloissa/ravintoloissa, matkustan jne.

Vierailija
5/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkuus ja tulotaso ovat kaksi eri asiaa. Kumpaa sinä tässä haet, kun otsikossa kysyt tulotasosta ja leipätekstissä varakkuudesta?

Vierailija
6/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Minulla on vähän vaatteita, käytän ne kirjaimellisesti loppuun vaikka olisivat jo nukkavieruja, värjäämättömät hiukset saksin itse ja olen muutenkin ulkoisesti melko kassa-alma. Hygienia tosin on kunnossa :)

Varaa olisi kyllä panostaa ulkonäköönkin, enkä tee tätä pihiyttäni, vaan täysin puhtaasta mielenkiinnottomuudesta.

Vierailija
7/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin - olen reilusti lihava, vaikka olen käytännössä tuloton...

Vierailija
8/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei.

Tulin juuri juhlista. Jalassa oli jimmychoot, kädessä Chanelin veska ja päällä Self-Portraitin mekko.

Kun tulin kotiin niin laitoin päälle äidille pieneksi jäänet vanhat verkkarit, kulahtaneet collagen ja mummon kutomat sukat ja lähdin Mäkkiin.

Joten jos näit minut juhlissa niin saatoit kuvitella että pätäkkää löytyy. Jos taas juhlien jälkeen niin et varmasti enää ajatellut samoin.

Vierailija
9/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ja ei näy. Olen hyvin toimeentuleva, mutta pukeudun varsinkin vapaa-ajalla bändipaitoihin. Töissä suosin taasen laadukkaina pitämiäni villatakkeja, paitoja, hameita, mekkoja jne. muita vastaavia.

Vierailija
10/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. On hyvin vaikeaa sanoa miten tai kuinka muut kokevat ulkoisten valintojeni, kuten vaatteideni heijastavan sitä mikä tai millainen olen. Esimerkiksi itselläni on käytössäni aikanaan useamman sata €:a maksanut takkki. - Osa varmasti katsoo, että mikähän pirun vanha kirppis rotsi minulla on päällä. - Toiset taas saattavat huomata, että ompas nätti vintage rotsi. Mutta kuinka moni erottaa esimerkiksi sen, että olen ostanut takin aikanaan uutena e. ainakin,  joskus minulla on ollut rahaa vai kuinka moni ajattelee, että tuokin reppana kuvittelee kulkevansa  jossain tyylikkäässä ja muka hienossa takissa nyt kun on varmaan hankkinut sen kirpparilta....  

Vierailija
11/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aika vaatimattomasti, vaikka käytän aika paljon ihan laatukamaa, en vain usko, että sitä näkee päältä. En meikkaa, enkä käy kampaajalla. Joo en taida näyttää hyvin toimeentulevalta, vaikka oikeasti olen.

Enpä ole tuotakaan aikaisemmin tullut ajatelleeksi.

Vierailija
12/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkuus ja tulotaso ovat kaksi eri asiaa. Kumpaa sinä tässä haet, kun otsikossa kysyt tulotasosta ja leipätekstissä varakkuudesta?

Kerro vaikka molemmista, jos siltä tuntuu!

Vierailija
13/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 45t

Näytän tavikselta, taviksen tuloilla.

Vierailija
14/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy. Vaatteet nukkavieruja ja useamman vuoden vanhoja, hampaat hoitamatta toistakymmentä vuotta, hiukset lyhennetään kotona. Ei ole varaa vaikka osa-aikatöissä käynkin.

Vierailija
15/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattomuuteni varmasti näkyy, jos tarkkaan katsoo. Vaatteet usein aavistuksen kulahtaneita ja vanhoja, kirppiskamaa paljon. Nopealla vilkaisulla ei ehkä tajua.

Vierailija
16/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tekoripset, hiustenpidennykset, täytettä huulissa ja Michael Korsin laukku ja kello. Näytän ylempiluokkaiselta vaiks oikeasti oon osa-aikaisena töissä kahvilassa ja asun vuokralla lähiössä :)))

Vierailija
17/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin laittaa, että varmaan näkyy mutta eihän se ehkä näykkään. Pukeudun aika klassisesti ja hiukseni on aina siistit ja meikkaan hieman. Jos tulotasoani ajattelee, olisin kyllä "hompsuisempi" wt. Köyhä, pienituloinen duunari kun olen. 

Vaatteet ostan aina tarpeeseen ja pääasiassa kirppiksiltä mutta ne eivät kirppisvaatteilta juuri näytä.

Vierailija
18/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tekoripset, hiustenpidennykset, täytettä huulissa ja Michael Korsin laukku ja kello. Näytän ylempiluokkaiselta vaiks oikeasti oon osa-aikaisena töissä kahvilassa ja asun vuokralla lähiössä :)))

Ovela hämäys! :)

Vierailija
19/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran ihminen ettei minulla riitä kiinnostusta miettiä moista aihetta.

Vastasit sitten kuitenkin.

Vierailija
20/66 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodit vaihtelee ja muuttuu. -Tyyli on ikuista. Itse koen tai tunnen, että olen tai ainakin toistaiseksi olen voinut olla niin "rikas" (tai sitten köyhä) ettei minun toistaiseksi ole tarvinnut miettiä vaatteita joita käytän siksi, että minun tulisi tai olisi tullut tehdä niillä, johonkin vaikutus ja /tai pyrkiä viestittämään niillä mitä olen tai ainakin, mitä yritän kovasti olla ja esittää.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän