Näkyykö tulotasosi olemuksestasi? Miten?
Jätetään autot, asunnot ja vastaavat pois. Tarkoitan nimenomaan ulkoista olemusta, kuten kampausta tai pukeutumistyyliä. Paistaako raha tai sen puute läpi? Näkeekö kuka tahansa päältä, että olet (tai et ole) varakas?
Kommentit (66)
Ei. Jos nuo autot, asunnot, kesämökit, kalliit harrastukset ym. epäoleelliset asiat lyödään riviin, voi päätellä tulotasoa. Tai velkamäärää. Molempia on ihan ok.
Mutta jos ne jätetään laskuista pois, jää jäljelle öljyisissä pieruverkkareissa kauppaan paskainen pipo päässä asteleva "jätkä", eikä tuo rouvankaan ulkoinen olemus rahalta näytä. Hyvältä näyttää, mutta ei varakkaalta.
Molemmat ollaan ihan työntekijöitä, mutta omien alojemme "huippuja" joka näkyy palkassa siten, että se on noin kaksinkertainen alojen peruspalkkaan nähden.
Rahaa siis on "reilusti", ei toki minun mielestä rikkaita olla mutta kohtuullisen varakkaita kuitenkin. Silti jalat maassa mennään, kukaan täällä ei ole korvaamaton joten saattaa nämä tulot joskus loppuakkin.
Ilmeisesti näkyy, kun kosmetiikkamyyjät osaa niin hyvin päätellä, minkä hintaista tarjota. Oon hyvin keskituloinen, hyvät kengät ja perusvaatteet yllä.
En usko, että näkee. Olen varallisuudessa korkeimmassa suomalaisessa viidenneksssä ja tulotasokin on ihan kohtuullinen, mutta käytän paljon itse tekemiäni vaatteita, ja toisaalta pikkutehtailta ostamiani vaatteita, jotka ovat aika perusversioita. Kampaajalla olen käynyt viimeksi viitisen vuotta sitten, sen jälkeen on mies leikannut keittiösaksilla latvoja suoriksi. Lisäksi olen vielä pikkuisen pyylevä, joten näytän ihan juuri sellaiselta tädiltä, joka olenkin, ja jota palstalla kammotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tekoripset, hiustenpidennykset, täytettä huulissa ja Michael Korsin laukku ja kello. Näytän ylempiluokkaiselta vaiks oikeasti oon osa-aikaisena töissä kahvilassa ja asun vuokralla lähiössä :)))
Nuo kuvaukset täsmäävät kyllä aika lailla mielikuvaani wt-ihmisestä, eikä niinkään hyvin toimeen tulevan ihmisen ulkonäöstä. Jopa tuo merkki-laukku ja kello-yhdistelmä!
Näytän varmasti hyvin pienituloiselta vaikka siis oikeesti mediaanituloinen. Muut tavikset pukeutuu kiireestä kantapäähän paljon kauniimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tekoripset, hiustenpidennykset, täytettä huulissa ja Michael Korsin laukku ja kello. Näytän ylempiluokkaiselta vaiks oikeasti oon osa-aikaisena töissä kahvilassa ja asun vuokralla lähiössä :)))
Nuo kuvaukset täsmäävät kyllä aika lailla mielikuvaani wt-ihmisestä, eikä niinkään hyvin toimeen tulevan ihmisen ulkonäöstä. Jopa tuo merkki-laukku ja kello-yhdistelmä!
No da. Eiköhän se ollutkin vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Muodit vaihtelee ja muuttuu. -Tyyli on ikuista. Itse koen tai tunnen, että olen tai ainakin toistaiseksi olen voinut olla niin "rikas" (tai sitten köyhä) ettei minun toistaiseksi ole tarvinnut miettiä vaatteita joita käytän siksi, että minun tulisi tai olisi tullut tehdä niillä, johonkin vaikutus ja /tai pyrkiä viestittämään niillä mitä olen tai ainakin, mitä yritän kovasti olla ja esittää.
Keskustelunavaus syntyi toisen ketjun innoittamana, sen, jossa kysyttiin, käykö rikkaat Lidlissä. Tuli vain mieleen, että mahtaako sen nähdä asiakkaasta päältä. Väittäisin, että ei, mutta halusin kysyä laajemmin.
Jokainen on vastannut kysymykseen sen mukaan, miten on kysymyksen ymmärtänyt ja mitä sen rivien välistä ollut lukevinaan. Mielenkiintoista sinänsä.
Tulotasoni tuskin näkyy ulospäin, en ole kiinnostunut muodista. Pukeudun lähes aina sporttisesti ja mukaviin vaatteisiin. Osa vaatteistani on kalliita ja osa halpoja. Kenkien laadusta en kyllä tingi, enkä edes katso hintalappua kenkiä ostaessani, jos vain löydän hyvät ja mukavat kengät. Hiukseni värjään ja leikkaan yleensä itse, meikkini eivät ole kalliita ehkä jotain meikkivoidetta lukuunottamatta. En käy kasvohoidossa, enkä laitata kynsiäni. En halua herättää kenenkään huomiota, olen ihan tavis ulospäin, ja niin on hyvä.
Itse pukeudun koreasti vaikka olen köyhä :(
Tosin samat ulkovaatteet aina.
Vierailija kirjoitti:
Tuksu?
Jokainen kyllä viestii vaatteillaan jotain joko tietoisesti tai tiedostamattaan. Ei välttämättä tulotasoa, mutta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri tyttäreni. Voi myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri tyttäreni. Voi myötähäpeä.
Mutsi! Mee pois täältä ja anna mun keskustella rauhassa!
Oma pukeutumistyylini on melko simppeli ja käytännöllinen. Pyrin kyllä ostamaan laatukkaita vaatteita, kenkiä ja laukkuja ettei tarvitse moneen kertaan ostaa. Hiukset ovat usein aika sekaisin ja leikkaan ne itse (en jaksa panostaa kun viimeistään tuulinen sää sotkee hiukset). Ei minulla juuri käyttörahaa ole vaikka materiaa onkin kertynyt vuosien saatossa. Moni veikannut varakkaammaksi kuin mitä olen. Olen kyllä kasvanut suhteellisen varakkaassa perheessä ja kuullut että olemus on jokseenkin elegantti, vaikka omasta mielestäni olen hyvinkin maanläheinen ja rento lyllertäjä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuksu?
Onks Tuksu saanu töitä!?
Se varmaan näkyy, että en ole ökyrikas, enkä myöskään rutiköyhä.
Pelkkä ulkoinen olemus ilman, että tietää ammatin ja harrastukset, ei kerro paljoakaan minusta.
No ei näy. Tosin en mikään varakas olekaan, mutta säästöjä n. 20 te tilillä. Tienaan bruttona 3 te. En oo koskaan ollu kiinnostunut muodista. Pitäis enemmän ostella kyllä vaatteita mutta ei vaan kiinnosta, inhoan shoppailua.
Tulotasoni on normaalia parempi, tein kuitenkin vuosia sitten konkurssin, ja nyt olen saanut budjettini kuntoon....konkurssin jälkeen olen ymmärtänyt myös kulttuurisen ja koulutuksellisen pääoman merkityksen, sekä läheisten. Duuni on kuitenkin vain duunia. Jos on saanut elämässään mahdollisuuden tehdä työtä intohimonaan on se jo rikkaus
Ei näy, tulotasoni näkyy lähinnä matkustelusta ja sitäkään en hehkuta missään.
.
Ainoastaan perhe tietää tulotasoni.
Näytän lihaksikkaalta spurgulta.