Näkyykö tulotasosi olemuksestasi? Miten?
Jätetään autot, asunnot ja vastaavat pois. Tarkoitan nimenomaan ulkoista olemusta, kuten kampausta tai pukeutumistyyliä. Paistaako raha tai sen puute läpi? Näkeekö kuka tahansa päältä, että olet (tai et ole) varakas?
Kommentit (66)
Olen akateemisesti koulutettu kolmekymppinen mies ja ns. hyvässä ammatissa. Tienaan n. 6000 euroa kuussa ja varallisuutta on myös muutenkin. Ostan vaatteita lähinnä kun on pakko. Viimeisin takki on ostettu muutamalla kympillä nettikaupasta, tavarat kulkevat mukana muistaakseni Varustelekasta ostetussa laukussa, joka on jo nähnyt parhaat päivänsä. Pukeudun toki ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin ja huolehdin hygieniasta. Eli hyvä tulotaso ei juuri näy ulospäin. Matkustelen melko usein, mikä voi toki viestittää tulotasosta. En ole kiinnostunut panostamaan ulkoasuun paljoakaan eikä minulla ole mitään käsitystä nykymuodista. En ole myöskään vähimmässäkään määrin hipsteri tai vihreä, joten pukeutumisen taustalla ei ole myöskään erityisempää ekologista tai ideologista ajattelua.
Mielenkiintoinen ketju! Saan aika usein itseni kiinni luokittelemasta ihmisiä heidän olemuksensa perusteella. En tosin niinkään tulotason, vaan elämäntyylin ja ammatin mukaan. Arvaukseni menee varmasti usein väärin.
Veikkaan, että itse näytän kaupungilla liikkuessani keskituloiselta. Panostan rahallisesti ja laadullisesti enemmän kenkiin ja takkiin kuin muihin vaatteisiin. 200 euroa takista tai kengistä on OK. Olemukseni on aina suht huoliteltu ja vaikka muut vaatteeni ovat aika edullisia, ne ovat nättejä, siistejä ja istuvat hyvin. Olen alle keskituloinen ja varallisuutta ei vielä kovin paljon.
Ei näy. Olen ihan hyvätuloinen en tosin huipputuloinen, bruttopalkka vajaat 4500, pukeudun farkkuihin. Lisäksi käytössäni ovat puolison vanha puhelin (ja auto), jälkeläisiltä jääneet huppari ja talvipusakka (jota käytti yläasteella).
Oletan näkyvän. Pukeudun siististi hyvälaatuisiin vaatteisiin, koruissa en käytä rihkamaa. Hiukset ja iho ovat hyvin hoidetut. Olen keski-ikäinen ja jonkin verran keskivertoa parempituloinen.
Ei näy. Bruttotulot on reilut 120t€ vuodessa, mutta tykkään kulkea farkuissa, kollareissa, huppareissa, yleensäkin mukavissa vaatteissa eikä merkillä ole minulle mitään merkitystä. Naisystävä joutuukin aina patistamaan laittamaan kauppaankin sellaiset vaatteet ettei häntä hävetä 😂 Asunnostakaan ei näy, asun vuokralla varsin huonomaineisella alueella joka on kuitenkin mainettaan paljon viihtyisämpi. Auto lienee se joka ensimmäisenä paljastaa, mutta habitus on kyllä enemmänkin matalapalkkaduunarin 😂
Mun eno on vielä "pahempi", näyttää oikeasti spurgulta joka ei ole vielä tänä vuonna pessyt vaatteitaan, mutta on kuitenkin miljonääri yrityksensä myytyään joitain vuosia sitten.
AP:n kysymys oli näkyykö tulotaso olemuksesta. Se että jotain tuloja on ei ilmeisesti ollut näkynyt olemuksesta, mutta asunto näytti siltä että tuloja oli sitten enemmän kuin olivat olettaneet. Näin minä sen äimistyksen ymmärsin. Taloyhtiössä on paljon sekä vuokra-asuntoja että omistusasuntoja, hyvin erilaisia ihmisiä, hyvin erilaisilla tuloilla, apteekkarista linnakundiin.