Käyvätkö hyvin toimeen tulevat Lidlissä?
Itse en muista koskaan kenenkään hyvin toimeen tulevan käyneen.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Käykö hyvin toimeen tulevat oikeasti kirjastossa tai uimahallissa?
Korkeakoulutus, hyvä palkka ja terveyden arvostaminen yleensä kulkevat käsi kädessä, joten kyllä, Suomessa rikkaatkin käyvät kirjastoissa ja uimahalleissa. Koti uima-altaan pitäminen olisi järjetön kuluerä aika monelle rikkaalleekin, kustannustehokkaampaa käydä uimahallissa.
Minä olen niin varakas että minulla on 2 omaa uima-allasta kodissani Sipoossa.
Minä olen niin älykäs, että sijoitan uima-allasrahat mielummin osakkeisiin, kuin uima-altaaseen, jonka lämmitys, huolto ja muu ylläpito on vain rahantuhlausta. Maksan veroja todella paljon, on vain järkevää käyttää niillä tuettuja palveluja.
Siksi minulla ne uima-altaat onkin koska sijoitin joskus osakkeisiin.
Ui perässä.
Äkkirikastuneet tuhlaavat, omalla työllään tai pitkäaikaisella sijoittamiselle rikastuneet ovat usein säästeliäitä. Toki poikkeuksia on molemmista, mutta näin yleistettynä. Suomessa verotus tasaa tuloeroja paljon, joten oikeasti superrikkaita on todella vähän ja hyvätuloisetkin elävät ihan normaalia elämää, käyden normaaleissa kaupoissa (kuten LIDL), uimhalleissa ja kirjastoissa.
Lidlissä on usein myynnissä DeLuxe-tuotteita, joita rikkaat kroisokset sitten käyvät ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (akateeminen koulutus) nainen käyn Stockmannilla ostoksilla.
Lidlin kierrän kaukaa.Se tulee joskus halvemmaksi.
Esim. Stokkalla oli sitruunaruohot 14,90 ja Prismassa 19,90 / kg.
Kyllä halvemmasta kaupasta aina kannattaa ostaa.
Sinccis
Minä kasvavan itse sitruunapuuni.
TV. Varakas kaunis heteronainen.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on usein myynnissä DeLuxe-tuotteita, joita rikkaat kroisokset sitten käyvät ostamassa.[/quo
😁
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on usein myynnissä DeLuxe-tuotteita, joita rikkaat kroisokset sitten käyvät ostamassa.
Tosin eivät ne DeLuxetkaan ole kovin kalliita. Esim. 6 purkkia erilaisia herkkulihapateita on reilu 5€. Stockalla varmasti oltaisiin myyty tuplahinnalla, 12€ vähintään samanlainen setti.
Käyn,mun vuositulot on brutto 45 000 ja pidän itseäni ihan hyvin toimeen tulevana, varsinkin kun miehen tulot on mun omia paremmat. Tietysti en ole rikas. Ostan Lidlistä vaatteitakin 😊
Minun mies tienaa vuodessa 67.000.
Mulla on tavoite saada 500e joka kuukausi säästöön ja käyn todellakin Lidlissä. Prisma on kallis kauppa.
Jostain syystä jotkut köyhät haluaa korostaa etteivät käy Lidlissä, rikkaille se on vain yksi kauppa muitten joukossa.
Kyllä käyvät, nuukimpia ihmisiä juuri nämä.
Käyvät. Törmään entiseen pomooni useinkin LIdlissä. Mies on ylilääkäri ja miljonääri.
En ole varsinaisesti kai hyvin toimeentuleva, mutta ok palkka, brutto 4800. Käyn Ratinassa Lidlissä, ja usein puuttuvat palat haen viereisestä k-supermarketista.
Tässä juuri mietin, että kodissani on tällä hetkellä lidlin käsisaippua, suihkusaippua, arvidin kahvi, jopa 2€ silmänympärysvoiteen ostin kokeiluun (en suosittele) ja käsirasvan (ok).
Vanhempani ovat velattomia ja saavat hyvää eläkettä, mutta heillä näkyy cieniä enemmän kuin ehkä tarvitsisi.
Extrahuom, lidliin on tullut myös halpoja luomutuotteita hevipuolelle. Niitäkin löytyy kotoani.
Prisma on kallis ja alkoholijuomavalikoima on ainakin Tampereella huonompi kuin Lidlissä.
Käyn Lidlissä aina kun jaksan, ja on siellä kollegoitakin näkynyt.
Tykkään säästää ja Lidl säästää myös aikaa.
Lidlissä on hyviä cloudyn lasipullosiitereitä :P
Mun mielestä Lidlissä käy kaikenlaista väkeä. Nisteistä hyvin varakkaan näköisiin. On järkevää ajatella taloudellisesti.
Mä en kyllä tajua... jos 4800 ei ole "hyvin toimeen tuleva" niin mikä on? Suorastaan rikkaaksi tuolla ei pääse, mutta toimeen kyllä tulee oikein hyvin. Itse tienaan aika saman, 5000 e/kk bruttona. Olen mielestäni varsin hyvin toimeentuleva, ja koska elän säästeliäästi, niin ikääni nähden myös kohtuullisen varakas - mutta kaukana rikkaasta.
Varallisuutta ei olisi kertynyt, jos asenteeni olisi edullisten hankintojen ylenkatsominen. Yritän ensisijaisesti ostaa mahdollisimman vähän mitään, ja sen mitä ostan, ostan edullisesti ellei muut syyt (laatu, kestävyys, eettisyys) muuta vaadi. Käytän siis Lidliä siinä missä muitakin kauppoja. Koko kysymys on aika koominen. Tosin jos olisin ihan superrikas, niin en kävisi kaupassa lainkaan, koska se on tylsää. Joku tekisi ostokset puolestani.
Mulla 12v työura Lidlissä. Ehkä pari ekaa vuotta kuuli ”Saksa-läppää” yms typerää höpinää ja ennakkoluuloja. Mutta sitten, ehkä n.8v sitten jotakin tapahtui. Toki ”köyhiä” käy, paljon ulkomaalaisia, MUTTA sitten myös näitä ”rikkaita”, eikä vuosiin ole kuulunut Saksa-lätinää. 👍 Asiakaskunta on muuttunut, ei kokonaan, mutta huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (akateeminen koulutus) nainen käyn Stockmannilla ostoksilla.
Lidlin kierrän kaukaa.Se tulee joskus halvemmaksi.
Esim. Stokkalla oli sitruunaruohot 14,90 ja Prismassa 19,90 / kg.
Kyllä halvemmasta kaupasta aina kannattaa ostaa.
Sinccis
Minä kasvavan itse sitruunapuuni.
TV. Varakas kaunis heteronainen.
Good for you
Sinccis
Eli käyt Alepassa. Usein Stokkan herkussa käyvänä tiedät tietysti, että se myytiin taannoin S-ryhmälle.