Käyvätkö hyvin toimeen tulevat Lidlissä?
Itse en muista koskaan kenenkään hyvin toimeen tulevan käyneen.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Mulla 12v työura Lidlissä. Ehkä pari ekaa vuotta kuuli ”Saksa-läppää” yms typerää höpinää ja ennakkoluuloja. Mutta sitten, ehkä n.8v sitten jotakin tapahtui. Toki ”köyhiä” käy, paljon ulkomaalaisia, MUTTA sitten myös näitä ”rikkaita”, eikä vuosiin ole kuulunut Saksa-lätinää. 👍 Asiakaskunta on muuttunut, ei kokonaan, mutta huomattavasti.
Voisitko laittaa viestiä eteenpäin, että ottavat sitä wokki öljyä myös aasian päiville.
Ärsyttää kun mun varastot hupenee.
Sinccis
Ostan aina kaiken mitä myytte.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaus ei aina näy vaatetuksesta edes. Itse käytän kaksi vuotta sitten muodisssa ollutta takkia, enkä todellakaan ala kauppareissuja varten laittautumaan. En myöskään muussakaan elämisesä leveile rahoillani. En usko, että edes ystäväni aavistavat minun olevan rikas, toki asunnon koosta voi jotain päätellä, mutta veikkaan heidän luulevan, että rahat tulevat mieheltäni (joka oikeasti tienaa asiantuntijatyössä 2000€ vähemmän kuin minä, koska on tutkimuspuolella).
Onko tuo tummennettu kohta läppä?
Tästä kai erottaa rikkaan ja köyhän. Köyhän mielestä 2 vuotta "vanha" takki ei ole vielä vanha ja on ihan muodikas (jos köyhä koskaan edes ajattelee muodikkuutta), mutta rikkaan mielestä 2 vuotta vanha takki on jo pois muodista ja ylpeilee kuinka hän nyt niin vanhaa takkia käyttää kauppareissuilla.
Mun, köyhän, takit (kaikki kolme kpl:tta) ovat n. 10-15 vuotta vanhoja. Toki jo pois muodista (heh), mutta kun ne ovat ehjiä, siistejä ja mahtuvat päälle, niin en ole kokenut tarvitsevani uusia. Inhoan muutenkin vaatteiden ostamista, niin siksi lähes kaikki vaatteeni ovat todella vanhoja, vaikka olisi ehkä varaakin ostaa uusia silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tajua... jos 4800 ei ole "hyvin toimeen tuleva" niin mikä on? Suorastaan rikkaaksi tuolla ei pääse, mutta toimeen kyllä tulee oikein hyvin. Itse tienaan aika saman, 5000 e/kk bruttona. Olen mielestäni varsin hyvin toimeentuleva, ja koska elän säästeliäästi, niin ikääni nähden myös kohtuullisen varakas - mutta kaukana rikkaasta.
Varallisuutta ei olisi kertynyt, jos asenteeni olisi edullisten hankintojen ylenkatsominen. Yritän ensisijaisesti ostaa mahdollisimman vähän mitään, ja sen mitä ostan, ostan edullisesti ellei muut syyt (laatu, kestävyys, eettisyys) muuta vaadi. Käytän siis Lidliä siinä missä muitakin kauppoja. Koko kysymys on aika koominen. Tosin jos olisin ihan superrikas, niin en kävisi kaupassa lainkaan, koska se on tylsää. Joku tekisi ostokset puolestani.
Mun mielestä kaupassa käynti on jänskää kun tutkii kaikkia uusia tuotteita.
Ei koskaan tiedä mitä uutta sattuu löytämään.
Sinccis
Tottakai käyn niin Lidlissä ,kuin Tokmannillakin jos on sopivalla etäisyydellä.Raha tulee rahan luo.
Kyllä käyn mutta tämän vuoden salmonellajupakan jälkeen katson tarkemmin lihojen alkuperää. Olen hyvätuloinen ja perheellinen, huolehdin oman perheen menot ja tulot vähintään tasapainoon tai mielummin plussan puolelle.
meidän perheemme ei käytänössä koskaan käy lidlissä , se on alempien sosiaaliluokkien kauppa
Minä hyvin toimeentuleva kaunis, tyylikäs, älykäs nainen lähden nyt ostoksille.
Lidliin en mene.
Juuri ostin sieltä "deluxe hyllystä" very well matured cheddaria jotain 11e / kilo taisi olla.
Hurrrjan kallista.
Sinccis
Saattaa jossain arkijuustossa olla kovempi kilohinta.