Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hevoslihaa surempi skandaali paistijauheliha

Vierailija
25.02.2013 |

Siis olin tyrmistynyt kuullessani että paistijauhelihassa on paistia 0-30 %. Jossain siis ei ripaustakaan ulko-, kulma- tai sisäpaistia. Kuinka saa myydä väärällä nimellä???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa ja miten tämän annetaan jatkua? Elintarvikeviraston pitäisi puuttua asiaan ja nopeasti.

Vierailija
2/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HInta on kuitenkin paljon korkeampi vaikka tuote on samaa tavallisen jauhelihan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Yleensäkin kaikki harhaanjohtavat ruokien nimet ja tuoteselosteet pitäisi kieltää. Fazerin laskiaispullatkin voi olla pakastettuja, harva sitä tulee lukeneeksi takaa pientä pränttiä kun tuote näyttää tuoreelta.

Vierailija
4/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa minäkin ihmetellyt ja minulle ei ole selvinnyt MISTÄ se paistijauheliha on tehty ja miten eroaa esim naudan jauhelihasta..

tietääkö joku

Vierailija
5/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En firmoista tiedä, mutta Wikipedian mukaan:

Koska vähempiarvoisissa, halvemmissa ja sitkeämmissä ruhonosissa on yleensä suhteellisen paljon sidekudosta – joka koostuu pääasiassa kollageenista – käytetään näitä osia yleisesti jauhelihan raaka-aineena. Toisaalta esimerkiksi raakana syötävään tartarpihviin käytetään kalliimpia, vähemmän sidekudosta sisältäviä ruhonosia, kuten paisteja.

Jauhelihaan EI saa lisätä sisäelimiä, eikä pään ja aivojen osia. Näin ainakin periaatteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän