Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni sai eilen lapsen. Koska kylään?

Vierailija
13.03.2013 |

Olenko töykeä, jos en itse kysy koska voin mennä visiitille?
Olen päättänyt, että menen vasta, kun minut kutsutaan.

Koska itse ottaisitte mieluiten vieraita vastaa uuden vauvan kanssa?

Ystäväni synnytti hätäsektiolla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sä sille laitat onnitteluviestiä niin siinä samalla sitten sanot että ilmoittele kun jaksat ottaa vieraita vastaan, haluaisin mielelläni päästä näkemään tämän uuden tulokkaan.. Näin heität pallon ystävällesi etkä turhaan tuputa seuraasi ja soittele että joko saa tulla :)

Vierailija
2/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:18"]

No, jos sä sille laitat onnitteluviestiä niin siinä samalla sitten sanot että ilmoittele kun jaksat ottaa vieraita vastaan, haluaisin mielelläni päästä näkemään tämän uuden tulokkaan.. Näin heität pallon ystävällesi etkä turhaan tuputa seuraasi ja soittele että joko saa tulla :)

[/quote]

Ehdin jo innokkaana laittaa eilen onnittelu viestin, kun kuulin että lapsi on syntynyt.
En tyhmyyttäni huomannut laittaa onnittelun lisäksi muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä. Täällä oli vasta ketju, missä äidit oli aivan raivona, kun ihmiset halusi käydä vauvaa katsomassa ja kysyivät, koska voivat tulla käymään

Vierailija
4/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaikean sektion kokeneena voin sanoa, että anna tilaa. Ihmiset ovat toki erilaisia; toiset haluavat ihmisiä ympärilleen. Olisin kuvitellut lukeutuvani heihin, mutta tosipaikan tullen tilanne olikin toinen.

Laita viesti: "Miten teillä menee? Miten voit? Miten pikkuinen? Odottelen innolla kuulumisia ja olisi ihana nähdä kunhan teille vain sopii. Mutta ei kiirettä, vastaile sitten kun jaksat. Voimahali!"

Sektio (varsinkin hätäsektio) on iso leikkkaus. Vatsa vedetään auki kolmesta kerroksesta. Pelkästään siitä toipuminen fyysisesti oli itselle yllättävän iso homma. Ajattelin, että sehän on rutiinitoimenpide. Hätäsektioon liittyy lisäksi asioita, jotka voivat olla erittäin traumaattisia äidille. Siinä äiti laitetaan uneen minuutissa ja kaikki tapahtuu äkkiä. Lisäksi koko maailma on muuttunut ja kotona on uusi ihminen, jona säätelee koska nukut ja koska käyt vessassa. Ja valut verta, hikeä, kyyneleitä ja maitoa.

Vierailija
5/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse kysyisin,milloin saa tulla.Itse en ainakaan soittele,että tule kylään.Moni sukaulainen näkee sitten ristiäisissä ekaa kertaa vauvan.Vaarikin soitti synnärille,että tulee kun ollaan kotiuduttu.Vauva kohta 2kk,eikä ole vielä käynyt.Meillä sattui olemaan vauvan syntymä 2 viikkoa ennen esikoisen syntymäpäivää,joten suurin osa sukulaisista tulikin sitten synttäreille ja näki vauvan samalla.Läheiselle serkullenikaan en ole soittanut,ilmoitin kyllä raskauden alussa milloin on laskettu aika.Ei ole soitellut kuulumisia.

Vierailija
6/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:36"]

Kyllä itse kysyisin,milloin saa tulla.Itse en ainakaan soittele,että tule kylään.Moni sukaulainen näkee sitten ristiäisissä ekaa kertaa vauvan.Vaarikin soitti synnärille,että tulee kun ollaan kotiuduttu.Vauva kohta 2kk,eikä ole vielä käynyt.Meillä sattui olemaan vauvan syntymä 2 viikkoa ennen esikoisen syntymäpäivää,joten suurin osa sukulaisista tulikin sitten synttäreille ja näki vauvan samalla.Läheiselle serkullenikaan en ole soittanut,ilmoitin kyllä raskauden alussa milloin on laskettu aika.Ei ole soitellut kuulumisia.

[/quote]

Tämä on aika läheinen ystäväni ja monesti soittelee ja viestittelee, että "tulkaa kahville" joten en usko, että siitä nyt ainakaan kiinni jäisi. Ennestään heille on jo poika.
Joten tämä oli toinen lapsi kun syntyi ja kovin odotettu! :)

ap

Vierailija
7/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkäisin, että vieraita kävisi. Monesti ihmiset odottelevat kutsua, mutta itse en siinä vauvahässäkässä jaksa kutsua ketään, mutta saisi kyllä tulla piipahtamaan.

Vierailija
8/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta että kysyt sopivaa ajankohtaa ystävältäsi. Ei se ole tuppautumista jos et ala vänkäämään vaan noudatat toivetta. Jos ei muutamaan viikkoon kuulu mitään niin kysy sitten (varovasti) uudestaan.

Vierailija
9/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vielä 5 jatkaa...

Minä kuvittelin, että haluan läheisimmät ystäväni heti paikalle. Ainoa, jonka olisin kestänyt nähdä sairaalassa miehen lisäksi oli oma äiti. Kun oli pissakatedrissa ja silvottuna niin yllättäin näin.

Lähimmät ystävät tulivat yksitellen joskus viikon-kolmen viikon päästä. Olin sektion jälkeen todella kipeä kolme viikkoa ja vielä sen jälkeen meni pari viikkoa, että pystyin olemaan normaalisti. Esim. verenhukka yksistään vetää olon aika olemattomiin. Kuvittele miten heikko olo on jos hemoglobiini laskee 50 pykälää.

Monissa kulttuureissa puhutaan lapsivuodeajasta ja pesimisrauhasta. Jos ne ajat ottaa itselleen ei tarkoita etteikö läheiset olisi edelleen läheisiä. Mutta viestin voit lähettää, kunhan annat tilaa!

Vierailija
10/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, jos kyseessä on sektio niin äidit ovat sairaalassa yleensä 4vrk. Hätäsektiossa ehkä kauemminkin. Ja ainakin minä olin vielä seuraavana päivänä siinä kunnossa, että talutettiin vessaan ja kiinni pissapussissa. Opettele siinä sitten tuntemaan lastasi ja imettämään juuri sitä ihmistä. Ei vieraita kiitos. Mutta tosiaan toiset taas haluavat palan normaalia maailmaa mahdollisimman pian. 

Vierailija
11/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, odottaisin kyllä muutaman viikon ennenkuin menisin kylään, itse olin kyllä kauan todella huonossa hapessa kun tuli kaksoset keskosena kiireellisellä sektiolla. Mitään kämpän siivoamista oli aivan turha edes ajatella, mies teki mitä ehti. Se on toki eri asia onko vieras menossa passattavaksi vai auttamaan. Riippuu ihmisestä että haluaako ketään ylimääräistä siihen kun tosiaan tulee kaikkea mahdollista eritettä joka paikasta. Jos on todella läheinen ystävä voi toki suoraan kysyä, että saisinko tulla auttamaan, vaikka siivoamaan ja laittamaan ruokaa, ei kaikkien miehet suoriudu kaikesta niin hyvin, iso juttu se hätäsektio on isällekin, vauva on yhtäkkiä maailmassa, ja vaimo ihan riekaleina.

Vierailija
12/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista viedä rotinoita. Mieluummin itse leivottuja. Esim leikattu pitko jonka sisälle piilotat voita, mantelimuruja,vanilijasokeria ja kirsikan paloja.

Tai ihan sama kunhan friskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi