Te, keillä on puutarha. Mikä on teidän suosikki?
Jos pitäisi siis yksi valita.
Minulla se taitaa olla vaatimaton pieni särkynyt sydän; se on perennapenkin ihan varjoisassa osassa, missä monikaan kukka ei pärjää.
Tämä kuitenkin voi hyvin ja ilahduttaa kukkimalla toukokuun puolestavälistä aina elokuun loppuun
Entäs teillä?
Kommentit (60)
Saksankurjenmiekka, rhodo, pioni ja syyshortensia
Suosikkini ovat metsäpuutarhan alkuperäiset katajat. Täällä kasvaa parhaiten mänty, kuusi, katajat, alppiruusut ha saniaiset, metsänpohjana puolukkaa ja mustikkaa. En ole lähtenyt havittelemaan englantilaista puutarhaa, vaan enemmänkin japanilaista vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikki, tarhatyräkki, kurjenkello.
Kolme
Kirsikka- tai omenapuu. Kukkimisen aika on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Saksankurjenmiekka, rhodo, pioni ja syyshortensia
Neljä
Ei pysty valitsemaan. Vähän sama kuin lapsista pitäisi valita lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Iirikset, ruusut, unikot
Kolme
Kukkivat puut: tuomi, omenapuu, kirsikkapuu. Pionit, lemmikit, itse siemenistä kasvatetut kukat. Samettikukat, tsinniat, pelargoniat.Ruusut. Kaikki on kaunista luonnossa.
Meillä on puutarhassa vain hyötykasveja ja oma suosikkini on vähän tylsästi peruna. Niiden kaivaminen mullasta on jotenkin hienoa ja niille on muodostunut myös minulle jonkinlainen symbolinen arvo. Monien hankalien vuosien jälkeen elämä on yhtäkkiä niin hyvää, että voi kasvattaa omalla pihalla perunaa yhdessä rakkaan ihmisen kanssa.
Lehtosinilatva, Akileija, peurankello, maitokello.
Tulin lukemaan ketjua vähän haikein mielin. Kovasti tykkään kukista, kasveista ja puista, mutta en tunnista mitään enkä etenkään osaa hoitaa mitään. Muutettiin uuteen kotiin ja yllätyin, kun täällä alkoi kukkia kirsikkapuu. Sen sentään tunnistan. Oma kirsikkapuu on kyllä ihana juttu! Kaunis se on nyt kukinnan jälkeenkin.
Meinasin ensin sanoa pioni, koska se on ihan lempparikukka mutta oikea vastaus on kuitenkin sireeni. Uskomattoman kaunis kukka, ihana tuoksu ja lehdistö.
Lemmikki, tarhatyräkki, kurjenkello.