Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti baarissa, lapset mummon luona.

Vierailija
25.02.2013 |

Tunnen yhden YH-äidin, jolla on kaksi ala-asteikäistä lasta. Nainen käy usein iltaisin "tyttöjen illoissa" tai ravintolassa ja tuo mukanaan yöksi milloin minkäkinlaisen miehen.  Tällöin lasten keinoemona toimii naisen äiti, jonka luona he viettävät illan ja yön ja lähtevät sieltä aamulla kouluun. Ei kovin vastuullista äitiyttä, vai mitä? Tuntuu että naisella on nuoruus vähän venähtänyt, hän on sentään yli kolmekymppinen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi numero 34, piti laittaa peukku ylöspäin, mutta sekoilin :(.

Ap, lopeta naapurin kyttäys ja hurskastelu. Se että äiti harrastaa yh:na seksiä muiden kanssa ilman pyhää papin aamenta ei kuulu sinulle pätkääkään. Hui kamalaa, nainen harrastaa irtoseksiä 2000-luvulla ;)! Kyllä semmoinen meininki on vähintään saatanasta, paha paha nainen!

Kai olet varannut jo tarpeeksi kiviä naapuriasi varten? Mokomakin hupakko! Polta se noita ja sitä rataa...

Vierailija
42/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista ei voi kehittyä normaaleita yhteiskunnan jäseniä, jos äitinsä käyvät joskus illalla baarissa. Piste. Asia on loppuun käsitelty.

Harrastuksissa käyminen on oikeastaan vielä pahempi, sillä niiden ajankohta sattuu yleensä lasten hereilläoloaikaan. Siispä harrastukset ovat saa**nasta

Hammaslääkärissä, lääkärissä ja kampaajalla käymiset voidaan laskea samaan sarjaan harrastusten kanssa.

Töissä käyminen se vasta kamalaa on. Lapset ressukat hyljätään kylmästi äitinsä läheisyydestä vieraan hoitajan huolehdittavaksi. 5 päivänä viikossa, lähes koko päivän ajaksi. Se on hyvin vahingollista lapsen psyykelle.

Kyllä se kuulkaa niin on, että äidin on lakattava olemasta ihminen heti kun hän saa ensimmäisen lapsensa. Sen jälkeen siitä lapsesta ei saa olla erossa sekuntiakaan. Muuten lapsen psyyke vaurioituu vaikeasti ja pysyvästi.

Tältä palstalta olen oppinut, että hyvä äiti ei erkaannu lapsestaan ikinä. Hän hoitaa lapsensa aina itse, ilman minkäänlaista apua ja varsinkin ilman muita hoitajia.

Lisäksi hän pukeutuu aina muodikkaasti ja tyylikkäästi ja hänellä on tyylikkäästi leikatut hiukset, aina. Lapsia hän ei ota kampaajalle mukaan, sillä lapset voisivat häiritä muita asiakkaita, mutta hän ei myöskään jätä lapsia mummon  tai lasten isän hoidettavaksi. Sehän olisi merkki huonosta äitiydestä. Se on minulle jäänyt vielä epäselväksi, että kuinka hyvä äiti käy siellä kampaajalla ja missä lapset silloin ovat. Ehkä kampaaja käykin siellä hyvän äidin luona.

Hyvä äiti ei tietenkään elä miehensä loisena, vaan maksaa itse kaikki omat ja lasten kulut. Pitäähän miehen saada tehdä itse tienaamallaan palkalla mitä hän itse haluaa. Tässä toinen suuri mysteeri. Mistä ihmeestä hyvä äiti saa ne rahat joilla kustantaa omat ja lastensa kulut?

Ehkä hyvän äidin hyvä äiti on osannut olla kaukaa viisas, ja avannut tyttärelleen säästötilin heti kun tytär on syntynyt.  Tälle säästötilille on sitten säästetty kaikki lapsilisät ja synttärirahat, jotta tyttärellä olisi varaa olla hyvä äiti, joka ei elä kenenkään loisena sitten kun saa omia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:49"]

Otapa ap puheeksi tämän huikentelevaisen naapurisi kanssa asia, kun noin vaivaa. Itsehän kerroit, että asioitaan kertoo ja juttelette muutenkin. Siinä kunniallinen ja arvostettava teko sinulta. Vai eikö uskallus riitä? Kun ei oikeen aihettakaan ole. Kateutta, kateutta vain...

[/quote]

Olen maininnut hänelle asiasta hienovaraisesti, mutta vastauksena on ollut samanlaista vihaa ja haukkumista, mitä te täällä nyt harjoitatte. Nykyään emme sitten juuri tavattaessa juttelekaan, koska hän ei kestä yhtään edes hienovaraista, asiallista, rakentavaa kritiikkiä.

[/quote]

Jaha, ja tapahtui Porvoossa.

[/quote]Älä nyt viitsi on meillä täällä Porvoossakin vähän rajaa;-D

Vierailija
44/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta potaskaa mitä olen kuullut... Miettikääpäs sitä aikaa kun pellot kynnettiin hevosvoimin ja pyykit pestiin järvessä. Kuinka paljon luulette että lapset viettivät aikaa äitinsä kanssa? Varmasti moninverroin vähemmän kuin nykyään, eikä äidillä taatusti ollut aikaa sylitellä jokaista 10 mukulaansa edes päivittäin. Oli aivan yleistä että samassa pirtissä asuvat mummut hoitivat lapsenlapsiaan kun äiti oli navetassa/peltotöissä/pyykillä jne. Jotkut sitoivat jopa taaperonsa pöydänjalkaan kiinni tai sitten pari vuotta vanhemmat lapset vahtivat pienempiään.

YH-äiti, joka välillä käy pitämässä hauskaa baarissa on varmasti enemmän läsnä lapsilleen kuin äiti vuosisata sitten. Kautta aikojen on lapsia kasvattanut sukulaiset/naapurit/piiat yms. tämä on mun mielestä ihan sairas kehityslinja että äidistä tehdään lapselle täysin korvaamaton superemo, jonka tehtävä on olla läsnä 24/7. Ei aja vanhempien eikä lasten etua. Lapsille on aina parempi että on ainakin muutama turvallinen kiintymyssuhde, eikä kaikki ole yhden ainoan äidin varassa.

Ja mä en siis käytä alkoa ollenkaan, mutta lapseni ovat mummulassa yökylässä 2-3 krt kuussa ja he ihan itse HALUAVAT. Mummu on heille rakas ja minä jaksan taas paremmin olla läsnä kun saan välillä olla läsnä itselleni. En silti tuomitse baareissa käyvää äitiä, mielestäni se ei ole keltään pois jos siellä baarissa nyt ei suurinta osaa viikkoa mene.

Vierailija
45/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep, eli meidän äitien tulisi ottaa joltain random-naapurilta vastaan neuvoja miten elämäämme pitäisi elää?"

Kyllä se suotavaa olisi silloin, kun ette itse tiedä, miten yhteiskunnassa eletään elämää normien ja terveen järjen puitteissa. Katsos, on olemassa sellaisia asioita kuin lait ja moraalikoodit, ja meillä Suomessa on perinteisesti ollut tapana, että niitä noudatetaan. Emmenhän me elä missään anarkiassa, vai sitäkö sinä ihailet? Ihailetko sinä yhteiskuntaa, jossa ei ole lakia, ei moraalia, ei normeja, ei järjestystä ja jossa hallitsevat itsekeskeisyys, kaaos, sekasorto, eläimellisyys...

Vierailija
46/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään epätavallista, että yli 30-vuotias ei vielä halua olla aikuisen vastuuta ottava aikuinen vaan vapaa nuori. Aikuisten arvomaailma nousee yhä voimakkaammin nuoruuden ihannoimisesta ja nuoruuden arvoista. Monet äidit ovat kehitykseltään vahvasti kiinni nuoruusiälle ominaisessa arvomaailmassa, missä narsistiset päämäärät ja itsekeskeisyys sanelevat ehdot.

ps.

Missä ap sinun lapsesi on NYT?! Päävastuu kasvattamisesta on tietoisesti siirretty yhteiskunnalle, ja vastuu kasvamisesta sitä kautta lapsille itselleen...lapsuus on lyhentynyt, mutta nuoruus ei.

Vierailija
47/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaappa ap, mikä on sitten sitä oikeaa moraalia? Seksin harrastaminen vain aamenen jälkeen? Jos mies kuolee tai lähtee lätkimään, elät selibaatissa, koska se on sitä oikeaa moraalia?

Kykenetkö käsittämään sitä, ettei kaikki ota puusilmäisesti moraalioppejaan raamatusta, vaan ajattelevat itse? Ja ettei tämä itsenäinen ajattelu tarkoita automaattisesti itsekkyyttä, eläimellisyyttä tai mitään muutakaan. Ei seksi ole tuomittavaa, eläimellistä, pahaa. Sinäkin hyvä ihminen olet saanut alkusi seksin ansiosta. Kuvailemasi äiti ei paneskele hurjana lasten ollessa kotona, vaan lapset ovat mummolassa. Eikä se, että pitää seksiä normaalina asiana, tarkoita sitä, että seksi olisi ainut tärkeä asia elämässä.

Vierailija
48/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanne on seuraava.

Äiti on jossain vaiheessa käynyt muutamia kertoja baarissa, vienyt lapset hoitoon ja kertonut tästä aina ap.lle. Ap yritti ohjeistaa miten kunnon kristitty tulisi elää ja tämä naapuri tietysti otti nokkiinsa. Nyt ap ja naapuri ei ole enää puheväleissä mutta silti ap olettaa että naapuri on aina baarissa jos naapuri liikkuu ilman lapsia tai tarkkana huomaa että kämpästä ei kuulu ääniä. Mistä ap muuten "tietäis" naapurin menoista jos eivät edes puhu enää toisilleen.. Naapurihan voi olla vaikka vuorotyössä ja ap olettaa että dokaamassa.

Vierailija
49/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:06"]

"Jep, eli meidän äitien tulisi ottaa joltain random-naapurilta vastaan neuvoja miten elämäämme pitäisi elää?"

Kyllä se suotavaa olisi silloin, kun ette itse tiedä, miten yhteiskunnassa eletään elämää normien ja terveen järjen puitteissa. Katsos, on olemassa sellaisia asioita kuin lait ja moraalikoodit, ja meillä Suomessa on perinteisesti ollut tapana, että niitä noudatetaan. Emmenhän me elä missään anarkiassa, vai sitäkö sinä ihailet? Ihailetko sinä yhteiskuntaa, jossa ei ole lakia, ei moraalia, ei normeja, ei järjestystä ja jossa hallitsevat itsekeskeisyys, kaaos, sekasorto, eläimellisyys...

[/quote]

Kerro nyt meille vielä, että millä tavalla tämä ap:n parjaama äiti rikkoo lakia?

Tietääkseni Suomessa ei naisilla ole ulkonaliikkumiskieltoa mihinkään vuorokaudenaikaan.

Vierailija
50/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:06"]

[/quote]

Mitä vastaan ap:n naapuri rikkoo? Kerrohan toki. ei riko mitään lakia, moraalista sen verran, että sinkkuihminen saa paneskella niin paljon kuin haluaa vieraita miehiä/naisia, ei kuulu sulle. Lapset ovat hyvässä hoidoss, siinäkään ei rikota mitään vastaan. Sinun normisi ja moraalisi ovat vain sinun, ei meidän muiden.

Vierailija
51/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:03"]

Pahinta potaskaa mitä olen kuullut... Miettikääpäs sitä aikaa kun pellot kynnettiin hevosvoimin ja pyykit pestiin järvessä. Kuinka paljon luulette että lapset viettivät aikaa äitinsä kanssa? Varmasti moninverroin vähemmän kuin nykyään, eikä äidillä taatusti ollut aikaa sylitellä jokaista 10 mukulaansa edes päivittäin. Oli aivan yleistä että samassa pirtissä asuvat mummut hoitivat lapsenlapsiaan kun äiti oli navetassa/peltotöissä/pyykillä jne. Jotkut sitoivat jopa taaperonsa pöydänjalkaan kiinni tai sitten pari vuotta vanhemmat lapset vahtivat pienempiään.

YH-äiti, joka välillä käy pitämässä hauskaa baarissa on varmasti enemmän läsnä lapsilleen kuin äiti vuosisata sitten. Kautta aikojen on lapsia kasvattanut sukulaiset/naapurit/piiat yms. tämä on mun mielestä ihan sairas kehityslinja että äidistä tehdään lapselle täysin korvaamaton superemo, jonka tehtävä on olla läsnä 24/7. Ei aja vanhempien eikä lasten etua. Lapsille on aina parempi että on ainakin muutama turvallinen kiintymyssuhde, eikä kaikki ole yhden ainoan äidin varassa.

Ja mä en siis käytä alkoa ollenkaan, mutta lapseni ovat mummulassa yökylässä 2-3 krt kuussa ja he ihan itse HALUAVAT. Mummu on heille rakas ja minä jaksan taas paremmin olla läsnä kun saan välillä olla läsnä itselleni. En silti tuomitse baareissa käyvää äitiä, mielestäni se ei ole keltään pois jos siellä baarissa nyt ei suurinta osaa viikkoa mene.

[/quote]

Ja katso millaisia aikuisia he ovat...Näkeehän sen selvästi millaisia aikuisia kasvaa ilman läsnäolevia aikuisia, sellaisia jotka eivät osaa olla vanhempia lapsilleen!

Vierailija
52/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopetan. En enää vastaa tähän ketjuun. Sanonpahan teille vain, että yhteiskuntaa ja perhettä ei ylläpidetä siideriä lipittämällä, yötä myöten hillumalla ja satunnaisilla irtoseksisuhteilla, jollaisia harrastaa aloituksessa mainitsemani niinsanottu "äiti". Jonkun on myös tehtävä työtä, ja minulla työt alkavat klo. 12. Jatkakaa te, minä rakennan Suomea ja toivon, että edes muutama ihminen ymmärtäisi, että ei voi enää elää elämäänsä epätoivoisesti ajelehtimalla ajan virrassa vailla minkäänlaista päämäärää. Tarvitsemme kansakuntana uutta eettistä heräämistä. Aloittaja.

Vierailija
53/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, äidin satunnainen baarissa käyminen ja seksin harrastaminen on sitä kauheaa epätoivoa ja ajelehtimista. Ei mitään päämäärää sellaisella kuvotuksella. Kyllä sen äidin on oltava kotona 24/7, neuloa villasukkia ja lukea iltarukouksia pikku pilteille joka ilta. Muuten ei tämä yhteiskunta pyöri ja perheet hajoo. Lapset kasvaa vinoon ja helvetti nielaisee koko maapallon. Ja oikeaa moraalia ja etiikkaa on vain ap:n moraali ja etiikka. Aamen...

Vierailija
54/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe mitään pahaa siinä että lapset ovat mummon hoivassa parina päivänä ja äiti saa hieman hengahtää. Esim. Virossa on ollut ja on edelleen hyvin yleistä että isovanhemmat huolehtivat lapsesta, jopa enemmän kuin omat vanhemmat. Näin on myös oma mieheni kasvanut, isovanhempiensa hoivassa eikä hänen psyykkeensä ole tästä kärsinyt. Tervejärkinen ja vastuullinen vanhempi on itse.

Vierailija
55/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. miten naismaista. It´s my way or highway. Jos asiat eivät suju naisten mielen mukaan, he tulevat vihaisiksi kuin pikkulapset. Ap:kin tuli samanlainen hermoraunio kuin pikkulapsesta, jolta on otettu lelut ja karkit pois. Rakas, lapsi erilainen mielipide ei ole uhka!

Vierailija
56/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kamala nutturapää tuo ap, ilmiselvästi kokoomuksen tai kristillisdemokraattien äänestäjä. Jos nyt siis on todellinen henkilö ollenkaan... :)

Sitä en lakkaa ihmettelemästä, että miten muka näyttää lapsilleen huonoa esimerkkiä, jos kerran paneskelee niitä miehiä aina lasten poissaollessa? Käsittääkseni silloin lapset eivät näe äitinsä tekosia. Ja kuten joku muukin jo sanoi, minäkin toivon, että ap:n lapset pääsevät välillä pois ja relaamaan ap:n vaikutuspiiristä. :)

Vierailija
57/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä kuoli, kun lapsi oli vasta alakouluikäinen ja jäin yksinhuoltajaksi. Pidin monta vuotta visusti huolta siitä, että kerran viikossa vietän yhden illan kodin ulkopuolella missä milloinkin riennoissa, usein kavereiden kanssa baarissakin. Lasta hoitivat isovanhemmat, sisarukseni ja ystäväperheet, joiden kanssa on aina ollut tiivis ja lämmin yhteys. Lapsi viihtyi ja minä viihdyin.

Seitsemän vuoden aikana tapailin useita mukavia ja mielenkiintoisia miehiä, osan kanssa harrastin myös seksiä. Lapseni tapasi näistä miehistä tasan yhden - seurustelimme pari vuotta mutta emme muuttaneet yhteen ja sittemmin suhde päättyi.

Minusta oli erittäin tärkeää, ettei lapseni tarvitse tavata yövieraitani, tuntemattomia ihmisiä, jotka tulisivat aamiaispöytään yllättäen. Minusta se olisi ollut kerta kaikkiaan turhaa tunnepainolastia kasvavalle lapselle. Olen tosi iloinen, että lapseni sai viettää yökylät läheisten kanssa ja moni lähipiirin mies, sukulaiset ja ystävät, suhtautuivat upeasti, lämmöllä ja kasvattaen, isänsä menettäneeseen lapseen.

Koskaan ei mieleeni edes juolahtanut, että riennoissani olisi jotain moraalisesti väärin. En käsitä lainkaan, mitä epämoraalista ap:n kuvaileman äidin tekemisissä on. Paljon pelottavampaa on ajatus siitä, että olisin tukahduttanut lapsenikin sulkeutumalla kaksin omaan kuplaan, jossa ollaan kylki kyljessä kuin tynnyrissä.

Riennoista oli myös valtavasti onnea. Tapasin (baarissa!) nykyisen aviomieheni, ja odotamme lasta. Teinini on tosi mielissään pikkuisen perheemme laajentumisesta ja on opetellut kiusoittelemaankin miestäni kuin "omaa isää" konsanaan.

Vierailija
58/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi ap olen vähän surullinen kun olet peukuttanut alaspäin  kaikki mun viestit ja minä kun vaan yritin keskustella sinun kanssa rakentavasti:( sinulla ei ole mitään moraalia ollenkaan tahallaan loukkaat minua. Sun lapset kasvaa kieroon kun oppivat sinulta surkuttamaan toisia viattomia ihmisiä vaan sen takia että on eri mielipiteitä. Kaikki veronmaksajat joutuvat nyt kärsimään kun kasvatat lapsistasi empatia kyvyttömiksi monstereiksi... juu ei tarvi ottaa toisia huomioon:((( nyyh, nyyh.. lurp. Hyyi nielasin vahingossa vähän oksennusta! sekin oli sun syytä en ois tullut muuten niin hysteeriseks että olisin oksentanut mutta sä ajoit mut siihen:(((

Vierailija
59/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmathan omistaa lapset kuten kotieläin omistetaan, vanhempien tulee vangita lapset oman kodin muurien sisään. Toki heidät saa viedä kenneleihin päiväksi hoitoon mutta muuten...