Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti baarissa, lapset mummon luona.

Vierailija
25.02.2013 |

Tunnen yhden YH-äidin, jolla on kaksi ala-asteikäistä lasta. Nainen käy usein iltaisin "tyttöjen illoissa" tai ravintolassa ja tuo mukanaan yöksi milloin minkäkinlaisen miehen.  Tällöin lasten keinoemona toimii naisen äiti, jonka luona he viettävät illan ja yön ja lähtevät sieltä aamulla kouluun. Ei kovin vastuullista äitiyttä, vai mitä? Tuntuu että naisella on nuoruus vähän venähtänyt, hän on sentään yli kolmekymppinen.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:18"]

Ap. vaikuttaa kyllä ihan fiksulta. Harva enää miettii tekojensa seurauksia, esim. millaiseksi kasvaa poissaolevan äidin lapsi eli äiditön lapsi.

[/quote]

Ap taitaa vastailla ihan itselleen

[/quote]

haha mietin ihan samaa, ja taitaa käydä tykkäilemässä ihan itse omista aivopieruistaan :D

Vierailija
22/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niiden lasten isä on? Miksei se ikinä ole lastensa kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:25"]

Missä niiden lasten isä on? Miksei se ikinä ole lastensa kanssa?

[/quote]NO HALOOO!!

Etkö ole mitään oppinut täältä ISÄT EIVÄT HALUA IKINÄ OLLA LASTENSA KANSSA. Tosielämässä asia on tietysti toinen luojan kiitos.

Vierailija
24/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:07"]

Ajattele, jos hän lopettaisi, silloin sinulla ei olisi ketään johon suhteessa tuntisit itse olevasi parempi ihminen.

[/quote]

Voi kuule, en minä tunne olevani parempi ihminen! Minä, minä jos kuka, tiedän omat vikani! Olen vain huolestunut siitä, miten ihmiset ovat nykyään mistään piittaamattomia, eläinten tavoin viettiensä vietävinä olevia. Suomen luhistuminen on alkanut, ja se on alkanut siitä, millaisen esikuvan äidit jättävät lapsilleen. Eletään hetkessä kiinni, mikään ei ole enää väärin ja kaikki on muka oikein...

Vierailija
25/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Mitä jää kertomatta...Vai päivisinkö myös istuu baarissa...jne

Vierailija
26/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:29"]

Ajattele, jos hän lopettaisi, silloin sinulla ei olisi ketään johon suhteessa tuntisit itse olevasi parempi ihminen.

[/quote]

Voi kuule, en minä tunne olevani parempi ihminen! Minä, minä jos kuka, tiedän omat vikani! Olen vain huolestunut siitä, miten ihmiset ovat nykyään mistään piittaamattomia, eläinten tavoin viettiensä vietävinä olevia. Suomen luhistuminen on alkanut, ja se on alkanut siitä, millaisen esikuvan äidit jättävät lapsilleen. Eletään hetkessä kiinni, mikään ei ole enää väärin ja kaikki on muka oikein...

[/quote]

Jep, miehet saa ja ovat saaneet vuosituhansia tehdä mitä lystäävät, mutta kun Pyhä Äiti käy baarissa ja jättää lapset hoitoon niin siitähän luhistuu koko universumi. Kävele nyt ämmä järveen juttuinesi tai ota edes aamulääkkeesi

Vierailija
27/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]Ai olisit heti sanonut että olet sairastunut masennukseen.

Vierailija
28/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En, en ole. Eihän moraalin arvostaminen ole masennusta. Vai onko moraali sinun mielestäsi masennusta?

Vierailija
29/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asiahan on Suomessa lähes tabu. Asiasta ei saa keskustella ilman ettei saisi otsaansa leimaa naisten alistajana, mutta lasten pahoinvointiongelma on alkanut suomalaisessa yhteiskunnassa suurin piirtein samaan aikaan kun feministinen tasa-arvoihanne valtasi alaa ja se on viime vuosikymmenenä vain pahentunut. Ei haluta nähdä sitä, että lapset tarvitsevat läsnä olevaa äitiä! Monet psykologiset tutkimukset ovat nimittäin todenneet, että pieni lapsi tarvitsee juuri äidin hoivaa, kehittyäkseen normaaliksi tasapainoiseksi ihmiseksi.

Vierailija
30/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:43"]

[/quote]

En, en ole. Eihän moraalin arvostaminen ole masennusta. Vai onko moraali sinun mielestäsi masennusta?

[/quote]ei mutta tekstisi on melko negatiivista.

Vierailija
31/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ta taitaa ketuttaa kun ei voi ls-ilmoa tehdä. Mokomakin naapurin huikentelevainen äiti kun vie pilttinsä hyvään hoitoon. Jättäis nyt kerran kotiin, niin vois viranomaisille ilmoittaa. Prkl. Mutta kyttäys jatkukoon jsen toivossa a selän takana "totuuksien" kertominen.

Otapa ap puheeksi tämän huikentelevaisen naapurisi kanssa asia, kun noin vaivaa. Itsehän kerroit, että asioitaan kertoo ja juttelette muutenkin. Siinä kunniallinen ja arvostettava teko sinulta. Vai eikö uskallus riitä? Kun ei oikeen aihettakaan ole. Kateutta, kateutta vain...

Vierailija
32/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullu että tämmöset naapurikyttääjät ois vähitellen katoamassa, kun se 1900-luvun alkupuolella syntynyt väestö lähtee autuaammille kyttäysmaille.

Vierailija
33/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:45"]

Tämä asiahan on Suomessa lähes tabu. Asiasta ei saa keskustella ilman ettei saisi otsaansa leimaa naisten alistajana, mutta lasten pahoinvointiongelma on alkanut suomalaisessa yhteiskunnassa suurin piirtein samaan aikaan kun feministinen tasa-arvoihanne valtasi alaa ja se on viime vuosikymmenenä vain pahentunut. Ei haluta nähdä sitä, että lapset tarvitsevat läsnä olevaa äitiä! Monet psykologiset tutkimukset ovat nimittäin todenneet, että pieni lapsi tarvitsee juuri äidin hoivaa, kehittyäkseen normaaliksi tasapainoiseksi ihmiseksi.

[/quote]

eli isä on ihan tarpeeton? Vain äidin hoiva on se tärkein? Ajetaanko äidit takaisin kotiin ja otetaan jälleen käyttöön käytäntö, että naiset pääsevät baariin vain miehen seurassa? Mitä sä oikein selität? Että äidin pitää olla lasten kanssa 24/7/365? Ihanko totta?

Vierailija
34/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu? Mummokin voi käydä baarissa kun lapset on äidin kanssa.

Vierailija
35/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]ei mutta tekstisi on melko negatiivista.

[/quote]

Negatiivista se on, koska huomaan, että asiat eivät ole kohdallaan. Lapset kasvavat osittain ilman omaa äitiään ja esimerkkiä terveestä vanhemmuudesta. Eikö ihminen mielestäsi voi kirjoittaa negatiivisista asioista milloinkaan muuten kuin sairastaessaan masennusta?

Vierailija
36/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:52"]

Mitä se sulle kuuluu? Mummokin voi käydä baarissa kun lapset on äidin kanssa.

[/quote]

Kyllä se on ihan tervettä että lapset kasvavat osittain ilman äitiä. Toivottavasti omatkin lapsesi pääsevät joskus jonkun muun kuin äitinsä seuraan.

Vierailija
37/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:49"]

Otapa ap puheeksi tämän huikentelevaisen naapurisi kanssa asia, kun noin vaivaa. Itsehän kerroit, että asioitaan kertoo ja juttelette muutenkin. Siinä kunniallinen ja arvostettava teko sinulta. Vai eikö uskallus riitä? Kun ei oikeen aihettakaan ole. Kateutta, kateutta vain...

[/quote]

Olen maininnut hänelle asiasta hienovaraisesti, mutta vastauksena on ollut samanlaista vihaa ja haukkumista, mitä te täällä nyt harjoitatte. Nykyään emme sitten juuri tavattaessa juttelekaan, koska hän ei kestä yhtään edes hienovaraista, asiallista, rakentavaa kritiikkiä.

Vierailija
38/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:56"]

[/quote]

Olen maininnut hänelle asiasta hienovaraisesti, mutta vastauksena on ollut samanlaista vihaa ja haukkumista, mitä te täällä nyt harjoitatte. Nykyään emme sitten juuri tavattaessa juttelekaan, koska hän ei kestä yhtään edes hienovaraista, asiallista, rakentavaa kritiikkiä.

[/quote]

Jep, eli meidän äitien tulisi ottaa joltain random-naapurilta vastaan neuvoja miten elämäämme pitäisi elää? Taidat olla huono provo tai sitten ihan jostain toisesta ulottuvuudesta. Kukaan ei voi olla noin tyhmä.

Vierailija
39/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas kasvatusoppaat ja Keltikankaat luettu. Maailman sivu muksut on olleet isovanhemmillaan, sukulaisillaan, naapureillaan pitkiäkin aikoja. Ja osassa maailmaa yhä edelleen. Tämä siamilainen äitikäsitys on ihan näiden asiantuntijoiden keksimää länsimaista höpinää. Mutta kaikki mitä joku korkeastikoulutettu asiantuntija sanoo tai kirjoittaa menee osalla suomen kansaa aivopesun lailla läpi. 

Ap, onko tämä äiti hylännyt lapsensa? Ketuttaako sinua vain se, että hän ei elä SINUN normistosi mukaan? Vai onko sinulla vain muuten paha olla? Ota tosiaan asia puheeksi naapurin kanssa, jos noi mieltäsi painaa. Ja voithan kertoa "omat" kasvatusmetodisi vertailun vuoksi. Ja vaikka ottaa hänen "äidinhylkäämätä" pilttinsä siipiesi suojaan, oikeeaan, lämpimään ja huoltapitävään kotiin... Olla siis heille lähimmäisenrakkautta pursuava keinoemo, kun äiti tyydyttää paheksuttavaa sosiaalista viettiään ja ihan miestenkin kanssa. Kääk!

Vierailija
40/59 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:56"]

[/quote]

[/quote]

Jaha, ja tapahtui Porvoossa.