Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eurooppalainen kaupunki, johon ette menisi enää uudelleen?

Vierailija
03.03.2019 |

Itse olin Varsovassa. Oli niin tylsä ja kolkko paikka.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies32vuotta kirjoitti:

Turku. Ruma ja ankea. Turun tuomiokirkko ja Linna ovat upeita ja vaikuttavia. Mutta siis se kaikki muu. Jokapuolella irvistelee sitä kaikista ruminta 60- ja 70-luvun pelti-ja betonielementti kerrostaloa. Oikein silmiin sattuu, kun kävelee kaduilla. 

Toisin sanoen hyvin suomalainen kaupunki. :(

Missähän sä olet oikein ollut, kun Turussahan on todella kaunista ja ihanaa!

Vierailija
122/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi.

Likaista, pölyistä, tungos, ynseät paikalliset, nähtövyyksiin saa jonottaa tunteja.

Kukaan ei halua puhua englantia.

:D

Voi kultsu, kun ei pidä tunkea sinne turistinähtävyyksiin ellei osaa toimia oikein. Pariisiin mennessä kannattaa aina varata liput etukäteen netistä museoihin ynnä muihin.

Englantia puhutaan ihan yleisesti Pariisissa nykyisin. Vertaan siihen kun asuin siellä ensimmäisen kerran 1980-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubrovnik turistisesonkiaikaan oli liian täynnä turisteja eikä oikein muutenkaan lopulta vaikuttanut. Harvassa paikasta on jäänyt kauhean negatiivinen fiilis, mutta Dubrovnikiin ei ole hinku takaisin. Tai ehkä talvella kun on hiljaisempaa.

Sen sijaan Geneve (Sveitsi ylipäänsä on sellainen, mistä pidän), Wien ja Amsterdam ovat paikkoja Euroopassa, joihin matkustaisin mielelläni yhä uudelleen.

Vierailija
124/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza. Todellinen pettymys. Odotin jotenkin välimerellisen rantakaupungin tunnelmaa, mutta kaupunki on enimmäkseen todella tympeä ja tunkkainen betonikylä. Kaikkialla rikkaita turisteja, mutta paikallinen kulttuuritarjonta ihan kuollutta. Kalliihko, surkeat julkiset yhteydet. Kuuma, pölyinen ja huono ilmanlaatu. Myös ranskalaiset osallistuivat juuri niin ylimielisiksi ranskaa osaamattomien suhteen, että oli helppo tuntea itsensä sekä ulkopuoliseksi että ei-tervetulleeksi. Heti 50km rajan takana vuorilla on upeita, historiallisia italialaisia pikkukyliä ja hinnat putoavat puoleen. Palattiin Nizzaan vain kotiin lentämistä varten.

Nizzassa useamman kerran vierailleena en voisi olla enemmän eri mieltä!

Nauroin ihan kippurassa viestillesi, kun kuvittelin minkälainen juntti siellä on mennä tömistänyt. Olet varmaan eksynyt jonnekin teollisuusalueelle ja luullut että se on Nizza!?

Vierailija
125/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran yleisön pyynnöstä :mikä eurooppalainen kaupunki on Levi? 😀

Luultavasti moni vastaaja on laajentanut kysymystä koskemaan paikkaa. Eli muitakin paikkoja kuin kaupunkeja. Kittilä, kunta joka alueella Levi-tunturi sijaitsee, on aika vaikeasti hamotettava. Kun henkilö sanoo Levi, niin jokainen normaali ihminen tietää mistä on kyse. Levi kuvaa paremmin sitä mitä tarkoittaa, kuin Kittilä. Kittilä ei ole kaupunki, eli siksikin ei kuulu joukkoon.

Vierailija
126/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Tympeä ja kylmä kaupunki.

Vierailija
127/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulle olla ikinä tultu tarjoamaan huumeita missään Euroopan kaupungeista? Asunut useammassa ja viime vuosina kiertänyt rinkan kanssa. Nuori, ihan tavallisen näköinen opiskelijanainen, vieläpä yksin liikkunut? Eikä mulla ole mitään ''say no to drugs''-paitaa tms. :D

Vierailija
128/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riika. Ei vaan ollut minua varten

Ääni Riikalle. Ankea kaupunki, ihmiset naama norsunveellä, sain suoranaista veettuiluakin aspoilta, vaikka yritin olla mukava heille.

Vierailija
129/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mulle olla ikinä tultu tarjoamaan huumeita missään Euroopan kaupungeista? Asunut useammassa ja viime vuosina kiertänyt rinkan kanssa. Nuori, ihan tavallisen näköinen opiskelijanainen, vieläpä yksin liikkunut? Eikä mulla ole mitään ''say no to drugs''-paitaa tms. :D

Olen melkein loukkaantunut. t. lainaan itse itseäni

Vierailija
130/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vastaan vänkäämistä täällä on? Vastatkaa aloituksen kysymykseen ja se riittää.

Vierailija
131/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monaco. Sielutonta, tympeitä ihmisiä, yllättävän pahaa ruokaa ravintoloissa ja vielä ylihintaan, ei oikeastaan mitään kiinnostavaa nähtävää, ei mitään kiinnostavaa ostettavaa (kaupoissa vain jotain luksuskäsilaukkuja, mutta niitä saa Suomessakin), kaiken kaikkiaan uskomattoman tylsä paikka.

Vierailija
132/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein loukkaantunut. t. lainaan itse itseäni

Jospa se paita onkin käänteinen koodi tarjoajille? ;)

Itsellenikään ei ole koskaan tarjottu, enkä oikein edes huomaa narkkareita. Onneksi molemminpuolista.

Vierailija
133/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brysseli on tosi tylsä kaupunki. Barcelonassakaan en enää viihdy, mutta tulen siellä luultavasti vielä käymään.

Sveitsissä ei ole yhtään kaupunkia mihin enää haluan matkustaa.

Mikäs vika Sveitsin kaupungeissa? Itse olen suunnitellut matkaa sinne, kauniita ainakin ovat. Ja hintataso ei haittaa.

Mistä muuten tulee tapa kirjoittaa Bryssel loppu-i:llä? Olen ihmetellyt tuota jo pitkään. Onko jossain opetettu väärin, että se pitää kirjoittaa i:llä? Yhteen aikaan tuota muotoa näkyi nimittäin ihan lehdissäkin. Taisi olla sitä aikaa, kun Suomessa oltiin juuri innostuneina liitytty EU:hun ja varman siinä kiimassa ajateltiin kotoperäistää Brysselin nimi samaan tapaan kuin Tukholma ja Moskova.

Brysseli menee siinä kuin brittien Brussels.

Vierailija
134/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on vastannut Lontoo ja pakko yhtyä tähän. Olen käynyt 6 kertaa ihan vapaaehtoisesti, aina sillä ajatuksella, että ehkä kaupungin mielikuva paranee, kun ehdin nähdä sitä enemmän ja laajemmin. Pakko viimeinkin myöntää, että ei ole minun paikkani, vaikka Englannissa itsessään ei ole vikaa. 

Mun mielestä Lontoo on aivan ihana kaupunki!

Vierailija
135/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien, ihan kaunis kaupunki, mutta ihmiset ovat todella tylyjä.

Vierailija
136/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza. Todellinen pettymys. Odotin jotenkin välimerellisen rantakaupungin tunnelmaa, mutta kaupunki on enimmäkseen todella tympeä ja tunkkainen betonikylä. Kaikkialla rikkaita turisteja, mutta paikallinen kulttuuritarjonta ihan kuollutta. Kalliihko, surkeat julkiset yhteydet. Kuuma, pölyinen ja huono ilmanlaatu. Myös ranskalaiset osallistuivat juuri niin ylimielisiksi ranskaa osaamattomien suhteen, että oli helppo tuntea itsensä sekä ulkopuoliseksi että ei-tervetulleeksi. Heti 50km rajan takana vuorilla on upeita, historiallisia italialaisia pikkukyliä ja hinnat putoavat puoleen. Palattiin Nizzaan vain kotiin lentämistä varten.

Juuri olin tulossa kirjoittamaan Italian Rivierasta, joka siis koostuu monesta pienestä kaupungista, että ei ikinä enää. Lapsena siellä olin vanhempieni kanssa muutaman kerran, ja kolme vuotta sitten koluttiin aluetta miehen kanssa kahdestaan. Ihan sama, miten ystävällinen yritti olla, kohtelu oli tylyä. Kauneus rajoittuu rantakaduille, muualla on samaa betonia ja Lidliä kuin täälläkin. Ruokakaan ei tehnyt wau-fiilistä, vaikka kuinka yritettiin poiketa sivukujille ja katsoa, missä olisi paikallisia. 

Eniten on kuitenkin painunut mieleen italialaisten tylyys. 

Sitten, kun ajettiin rajan yli Ranskan puolelle, Monte Carloon, Monacoon ja Nizzaan, tunnelma muuttui heti. Ihan suututti palata takaisin rajan yli Italiassa sijaitsevaan majapaikkaan. Sen pikkukaupungin nimi oli muistaakseni Imperia, enkä suosittele sitä kenellekään. 

Vierailija
137/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsova, siellä ei ollut juurikaan mitään nähtävää.

Vierailija
138/138 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monaco. Sielutonta, tympeitä ihmisiä, yllättävän pahaa ruokaa ravintoloissa ja vielä ylihintaan, ei oikeastaan mitään kiinnostavaa nähtävää, ei mitään kiinnostavaa ostettavaa (kaupoissa vain jotain luksuskäsilaukkuja, mutta niitä saa Suomessakin), kaiken kaikkiaan uskomattoman tylsä paikka.

Monaco on niin överi, että siihen pitää suhtautua tietyllä huumorilla. Me esimerkiksi alettiin kahvilla istuskellessa pelata luksusauto-bingoa, koska vähintään joka toinen kadulla lipuva auto on jokin älytön McLaren tai Aston Martin. Ja ne jahdit, hienoja totta kai, mutta niin saavuttamattomissa että niitä vain ihaili kaukaa. 

Tavallisena keskiluokkaisena suomalaisena Monaco ei tuntunut omalta paikalta, mutta se oli viihdyttävä. Ja minusta ruoka oli hyvää. Se on sellainen piipahdus-kohde, ainakin formula-faneille.