Miten lievität kotikonstein ahdistusta?
Mulla on kyllä hyviä tervettä elämää tukevia tapoja (liikuntaa, hyvää ravintoa, hyviä ihmissuhteitakin) mutta tietyistä parista syistä johtuen (enkä näitä täysin voi leikata elämästäni nyt) minua ahdistaa välillä niin etten jumalauta saa melkein henkeäkään vedettyä. Onko vinkkejä miten helpotatte olotilojanne, jos jollakulla täällä on samaa? Alkoholia turha ehdottaa, en tykkää käyttää sitä alkuunkaan "lääkkeenä".
Kommentit (50)
Jos huomaan jonkun asian alkavan pyöriä päässä, katkaisen sen vaikka väkisin. Naiset ovat masennukseen ja asioiden vatvomiseen taipuvaisia, ja tiedostettuani tämän pyrin välttämään sen aktiivisesti, välillä paremmin ja välillä huonommin menestyen.
Jos mikään muu ei auta, vedän mässyä, viiniä ja särkylääkkeitä nupin turvolleen. Seuraavana aamuna on joko hyvin hyvä tai hyvin paha olo, mutta normaalielämä menee taas hetken... Perinteiset kuten liikunta tai ystävien tapaaminen aiheuttavat itselläni vain lisäahdistusta suorituspaineisiin liittyen.
Pidemmän päälle ahdistusta aiheuttavat asiat olisi tietysti hyvä saada muutettua, mutta kuten tiedämme niin aina se ei ole mahdollista.
Mä pelaan jotain yksinkertaista peliä kännykällä tai läppärillä. Joskus saman asian ajaa joku aivoton telkkariohjelma. Ei tarvitse ajatella mitään ja rentoutuu...
s / m seksiä tai muuta mitä et ole kokenut aikaisemmin. mene homobaareihin tai matkusta johonkin todella vaatimattomaan paikkaan ja vähävaraisten kanssa vietä aikaa.
Teen jotain mistä tykkään
kudon, ompelen, neulon, askartelen, sisustan
istun sohvalla, otan torkut, luen kirjoja
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:54"]s / m seksiä tai muuta mitä et ole kokenut aikaisemmin. mene homobaareihin tai matkusta johonkin todella vaatimattomaan paikkaan ja vähävaraisten kanssa vietä aikaa. [/quote]
Mistäs sä tiedät olenko ollut homobaareissa. :D Kiitos, tämä alkoi ainakin vähän naurattaa!
ap
Itse ajattelin hankkia nyrkkeilysäkin autotallin kattoon roikkumaan, jota saisin aina käydä hakkaamassa tarpeen tullen, eli aika usein nykyään. Kun tuntuu että koko ajan joku asia vituttaa.
Meditaatio auttaa tutkimustenkin mukaan. Ja voin sanoa myös omasta kokemuksesta.
Meditaatio auttaa tutkimustenkin mukaan. Ja voin sanoa myös omasta kokemuksesta.
Mikä on ahdistuksen takana?