Miten lievität kotikonstein ahdistusta?
Mulla on kyllä hyviä tervettä elämää tukevia tapoja (liikuntaa, hyvää ravintoa, hyviä ihmissuhteitakin) mutta tietyistä parista syistä johtuen (enkä näitä täysin voi leikata elämästäni nyt) minua ahdistaa välillä niin etten jumalauta saa melkein henkeäkään vedettyä. Onko vinkkejä miten helpotatte olotilojanne, jos jollakulla täällä on samaa? Alkoholia turha ehdottaa, en tykkää käyttää sitä alkuunkaan "lääkkeenä".
Kommentit (50)
Puolisen tuntia lämpimän peiton alla piikkimatolla (alasti), silmälaput silmillä. Vapauttaa endorfiinejä ja rentouttaa.
Koira, sen pyyteetön seura ja ullkoiluttaminen.
superfoodit ja muutenkin laadukas/luomu ravinto.
Ainiin, pilates unohtui listalta (toki muu liikunta myös)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:40"]
Luontaistuotekaupasta l-teaniini & kauranverso kapselit toimii oikeesti
Olen tosi ahdistusaltis ihminen ja saanut näistä avun jopa siinä määrin että olen koukussa.
L-teaniini on vahva aminohappo jolla on muitakin elimistöä vahvistavia ominaisuuksia kuin mielen rauhoittaminen ja huom! ei väsytä vaan tekee rennon, hyvän olon.
En ole mikään mainostyyppi vaan todella tyytyväinen tähän valmisteeseen joka lopetti mun mietojen bentsojen käytönkin.
Kannattaa kokeilla :)
[/quote]mä kokeilin noita muutama vuosi sitten kun pelkkä kaupassa käyntikin ahdisti ja mulla noi ei toiminut :/
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:41"]
Käyn pitkillä kävelylenkeillä omien ajatusteni kanssa.
[/quote]
Ahdistaa vaan enempi kun pitää oikein ajatella niitä omia ajatuksia.
Mua auttaa siivoaminen ja musiikki. En osaa laulaa tai soittaa mitään, mutta laitan jonkun koskettavan laulun soimaan, käperryn jonnekin nurkkaan, itken ja alan hengitellä rauhassa. Tulee tyyni ja surullinen olo. Siitä sitten kohti parempaa vaikka just siivoamalla.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:09"]
Itse ajattelin hankkia nyrkkeilysäkin autotallin kattoon roikkumaan, jota saisin aina käydä hakkaamassa tarpeen tullen, eli aika usein nykyään. Kun tuntuu että koko ajan joku asia vituttaa.
[/quote]
Up.
Kevyeen ahdistukseen ...
1. Kuuntele musiikkia
2. Lue tai selaile jotain (lehteä, kirjaa, esite, jne.)
3. Lähde ulos tai mene parvekkeelle
4. Shoppaile
5. Katso joku elokuva
6. Etsi netistä jotain kiinnostavaa
7. Katso kivoja, kauniita kuvia
8. Tee hengitysharjoituksia
9. Liiku, liikunta
10. Nuku
11. Kirjoita, ristisanatehtävät
12. Meditoi
13. Piirrä tai maalaa
14. Soita jollekulle
15. Paneudu työhön tai peliin
16. Rauhoita, rohkaise ja kannusta itseäsi
17. Tee asioita joista tykkäät
18. Etsi sinulle sopivia mietelauseita ja tee niistä mantroja itsellesi
19. Tee jotain uutta
20. Hemmottele itseäsi
Olet nero! Kerrankin mahtava aloitus! Tätä suurin osa tuntee eteenkin sunnuntaisin. Mikä on paras niksi ahdistukseen? Homeopaattisia kukkatippoja jopa ambulanssikuljettajat kuulemma käyttävät siihen ahdistukseen mitä he kohtaavat työssään. Homeopaatti valmisteissa aconitum on hyvä. Aika myös parantaa haavat joten ahdistus loppuu aikanaan. Helli itseäsi, tee jotain kivaa silloin kuin ahdistus iskee jos vain mahdollista. Urheilu on aina hyväksi ja soita tai pyydä iloiset frendit käymään.
Mulla toimii vain se viina, joten en osaa ehdottaa mitään ap:lle toimivaa...
Luontaistuotekaupasta l-teaniini & kauranverso kapselit toimii oikeesti
Olen tosi ahdistusaltis ihminen ja saanut näistä avun jopa siinä määrin että olen koukussa.
L-teaniini on vahva aminohappo jolla on muitakin elimistöä vahvistavia ominaisuuksia kuin mielen rauhoittaminen ja huom! ei väsytä vaan tekee rennon, hyvän olon.
En ole mikään mainostyyppi vaan todella tyytyväinen tähän valmisteeseen joka lopetti mun mietojen bentsojen käytönkin.
Kannattaa kokeilla :)
Käyn pitkillä kävelylenkeillä omien ajatusteni kanssa.
Nero... no tuskin. Ei tämä mitenkään erityisesti kulminoidu sunnuntai-iltoihini, vaan siis ihan muuhun. Eikä tässä kohtaa valitettavasti mulla aika paranna siitä oikein mitään, koska kuten tosi epäselvästi ilmaisin, ahdinkoni aiheuttajat eivät ole sellaisia että voisin ne nyt ihan täysin heivata hevonvitunhelvetinkuuseen elämästäni. Erittäin mielelläni kyllä heivaisin ja voimalla, jos se vaan olisi mahdollista. Kiitos, tuo onkin hyvä neuvo että hellii itseään ja tekee kivoja asioita, tietenkin niin, mutta mulla se on niin että kun ahdistus vyöryy ihan kunnolla melkein tappavana päälle, jotenkin lamaannun kuin saaliseläin eikä oikein mikään auta vaikka tiedän mitkä asiat ja tekemiset normaalitilassa ovat minusta kivoja juttuja.
Ei mulla sunnuntai-iltojen "työviikko alkaa" -ahdistus koskaan tämmöiseen ole ajanut, mutta onhan sekin eräänlaista ahdistusta tietenkin.
ap
Ai jaa! Tuohon en ole aikaisemmin törmännyt. Onkos toi I-teaniini kallis?
Asutko pääkaupunkiseudulla? Akupuntkiohoidolla tietyssä paikassa auttaa vuoren varmasti
Kirjoita päiväkirjaa, maalaa, piirrä, tee käsitöitä, pura tuskaasi jollain konstilla. Lainaa joku itseapuopas ja tee sen mukaan harjoituksia
Kamomillatee, kävelyllä käynti, suihku ja itsensä hemmottelu esim. kuorinnalla/kasvinaamiolla tms., ihan mikä tahansa tekeminen johon keskittymällä saa ahdistusta taka-alalle.
Mene itsepuolustus kurssille jossa hakkaat ihmisiä ja tulet hakatuksi. Hyvä konsti päästä ahdistuksesta ja eteenkin kiputiloista eroon.
Ahdistukseen auttaa usein se, ettei pyri välttelemään ahdistusta, vaan antaa sen tulla täysillä ja pyrkii sietämään sitä lähes sietämätöntä tunnetta. on parempi rypeä siinä ahdistuksessa, kuin yrittää sulkea sitä pois, kun siihen ei yleensä kuitenkaan pysty. On hyvä tietää, että elimistö ei pysty kovinkaan kauan ylläpitämään erittäin voimakasta ahdistusta, vaan ahdistuksen taso alkaa laskea väistämättä.