Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeilisinko nutrausta? Kokemuksia?

Vierailija
24.02.2013 |

Saisin naapurilta n. 10 päivän edestä Nurtilett-tuotteita, jotka hän oli puolestaan saanut työkaveriltaan. Nyt mietin pitäisikö kokeilla tuo 10 päivää! Painoa olisi pudotettavana ihan reilusti, joten ajatus kunnon alkusysäyksestä kiehtoisi. Lisäksi nyt olisi valmiina ruoka reiluksi viikoksi eteenpäin. Toisaalta taas olen aina vastustanut pussikuureja.

Onko kenelläkään kokemusta nutraamisesta?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 palaa vielä asiaan. Mä totesin, että mulle oli parasta syödä 5 pussia JA 100-150 kcal kasviksia. Tarvitsin jotain pureskeltavaa ja illaksi varasin aina tv:nkatselumässyksi kurkunpaloja, kirsikkatomaatteja tms. Tuohon 150 kcal mahtuu itse asiassa todella paljon kasviksia ja kun valitsee kaalta, lanttua, kukkakaalta yms, tulee tunne, että syö oikeasti.

Vierailija
22/63 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset oikeesti, oottako te koskaan aatellu mitä noi Nutriletit sun muut teidän elimistölle aiheuttaa ??

Suosittelen kaikille kuten joku muukin tässä ketjussa, säännöllinen ruokailu ja säännöllinen liikunta, se on kaikkein paras.

lukekaapa esim pastapussin tuoteseloste, tooooosi "terveellistä" näyttää olevan:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hyvä kokemus nutraamisesta. Olen tiputtanut -26kg sekä kaloreita laskemalla että monen viikon täysnutrauksella. Suosikkimakuni kasviskeitto (Nutrilett) ja Pineapple (Naturdiet)

Pussidieetin lopettamisesta on nyt vuosi ja kiloista on tullut takaisin +5, mutta tuo 20kg laihtumistulos on pysynyt kyllä. Lähden uudella innolla kohti kevättä ja tiputan pois nuo 5kg ruokavaliolla (kaloreiden laskeminen) ja liikkumisen lisäämisellä. Jatkan laihduttamista edelleen senkin jälkeen. Ylikiloja on vielä 20.

Vierailija
24/63 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa syödä jotain oksettavaa tai vähintäänkin pahaa, niin siihen tarkoitukseen nutraus sopii erinomaisesti. Itse haluan syödä ainoastaan hyvänmakuisia tuotteita.

Vierailija
25/63 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 13:15"]

Hei naiset oikeesti, oottako te koskaan aatellu mitä noi Nutriletit sun muut teidän elimistölle aiheuttaa ??

Suosittelen kaikille kuten joku muukin tässä ketjussa, säännöllinen ruokailu ja säännöllinen liikunta, se on kaikkein paras.

lukekaapa esim pastapussin tuoteseloste, tooooosi "terveellistä" näyttää olevan:

No eipä niillä pussikeitoilla yleensä mitään vuosia ollakkaan vaan muutamia viikkoja tai pari kuukautta. Tarkoitus nimenomaan onkin päästä kiinni normaalin terveelliseen ruokavalioon, mutta kaikilla se ei onnistu noin vain ja tarvitaan nutrikuurin tapainen alkusysäys laihdutukselle. Minulla toimi ja toimii monella muullakin. Itse en ainakaan koe niin motivoivana mitään puolen kilon viikkopudotusta ja pitää ruokavaliosta kiinni kuukausikaupalla täysin orjallisesti. Nyt syön oikein, normaalia kotiruokaa säännöllisin ruoka-ajoin, voin herkutellakin joskus ja paino pysyy tässä kun olen omaksunut uuden tavan syödä ja oppinut jättämään turhat hiilarit pois. Pelkällä ruokavalion tarkkailulla ja liikunnalla en olisi pystynyt neljäätoista kiloa karistamaan, se oli jo kokeiltu.

[/quote]

Vierailija
26/63 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä numero 14 meneillään, nelisen kiloa tippunut, olo on ihan hyvä. Ei juuri nälätä, joutuu kellosta katsomaan milloin piti syödä. Parina päivänä olen lipsunut, mutta en huomaa mitään uusia alkuoireita, en usko että ketoosissa olenkaan, kun näissä pirtelöissä ja keitoissa on aika paljon hiilareita.

Pirtelöt on ihan ok, suklaa hyvää, mutta hiukka jauhoista, muut keinotekoisen makuisia (mansikka, vanilja, metsämarja). Eli jos uppoo esim. mansikkajäätelö, sellainen halpa missä ei oikeeta marjaa ole, niin uppoo noi pirtelötkin.

Keitot on aika kamalia, etenkin kasviskeitto. Jotenkin tulinen. Kannattaa tehdä kuppiin ja juoda isoin kulauksin.

Tähän hommaan pitää tosiaan sitoutua niin että on mielessään valmis kestämään pahankin maun sen takia että saa nopeat tulokset. Plus saa vieroitusta ruoasta, jos on ahmimisongelmaa tms, aikaa  miettiä suhdettaan ruokaan.

Vierailija
27/63 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä kunnialla takana. Koko päivän olen vain ajatellut syömistä. Pussien lisäksi söin n. 10cm pätkän kurkkua ja olen juonut paljon. Pissalla on käytävä ihan koko ajan! Sitä euforista tilaa odotellessa, nyt on vain nälkä ja v*tuttaa. Mutta kokeilen nyt ainakin jonkin aikaa, jospa tämä tästä. T: se tänään aloittanut, en muista numeroa

Vierailija
28/63 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin iltapäivällä kotiin pääsiäisreissusta. En jaksanut kauppaan ja jääkaapissa on ainoastaan 4 kananmunaa, 3 purkkia rahkaa, tomaattia, kurkkua ja sipulia. Tästä se ajatus sitten lähti - nyt olisi hyvä sauma kokeilla vaikka pari viikkoa nutrausta! Oon surffaillut netissä koko kotonaoloajan ja motivaatio kasvaa. Huomenna heti aamulla kauppaan! Lähtöpaino on n. 110kg, joten jospa tästä saisi kunnon startin uudelle elämälle :)

Vierailija
29/63 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja kannattaa verrata, nettikaupoissa ainakin normaali on jotain 19,90 euroa / 15 pussia noita nutrilettin vlcd-tuotteita, patukat ja valmispirtelöt on kalliimpia..

Vierailija
30/63 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 08:01"]

Musta hyvä alkusysäys laihdutukselle on esim. viikon kaalikeittodieetti tms. enempää on mun mielestä turha ja tyhmää jatkaa. tuosta sit jatkaa normi ruokavalio-liikuntasysteemillä.

Mun päähän ei mahdu että ihmiset vetää teollista mössöä synteettisine vitamiineineen ja lisäaine, muutama noista esim. pastan aineksista löytyi lannoitesivuilta.... Mutta kukin tyylilläään, miksi maksaa kalliita ateriankorvikkeita, kun samalla rahalla saa tervellistä ruokaa, ja sisuskalut kiittää...

[/quote]

Olin kerran viikon kaalikeittodietillä ja sitten makasin sairaalassa rajujen sappioireiden takia. Nutrasin lääkärin seurannassa 16 viikkoa ja ainoa mitä tapahtui oli, että paino putosi.

Tuo pastahan ei muuten itseasiassa edes kuulu siihen diettiin vaan pelkät pussit ja sallitut kasvikset. Mutta kukin tallaa kuten haluaa...

Vierailija
31/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Miten ap.lle kävi? Nutrasitko-laihduitko?

Vierailija
32/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin päivän verran ja lopetin sitten kesken, koska inhotti syödä pääateriaksi suklaapatukoita. Varmaan sopii sellaisille, joilla makeanhimo on aiheuttanut l ihomisen. Itse saan parempia tuloksia karppaamalla, eikä mene rahaa ruokaan enempää kuin normaalistikaan. 

Minusta nuo Nutriletit on silkkaa rahastusta.

Vierailija
33/63 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:16"]

Tulin iltapäivällä kotiin pääsiäisreissusta. En jaksanut kauppaan ja jääkaapissa on ainoastaan 4 kananmunaa, 3 purkkia rahkaa, tomaattia, kurkkua ja sipulia. Tästä se ajatus sitten lähti - nyt olisi hyvä sauma kokeilla vaikka pari viikkoa nutrausta! Oon surffaillut netissä koko kotonaoloajan ja motivaatio kasvaa. Huomenna heti aamulla kauppaan! Lähtöpaino on n. 110kg, joten jospa tästä saisi kunnon startin uudelle elämälle :)

[/quote]

No niin, nyt aloitettiin! Puntari kertoi pääsiäisherkuttelujen jälkeen painoksi 112,7kg. Olin paikallisen Prisman ovella heti kun se aukaistiin ja ostin yhden paketin vaniljapusseja. Täytyy hakea muitakin ja vertailla hintoja tarkemmin, mutta tällä pääsen alkuun.

Yksi pussi ja aamukahvi siis juotu. Ei ollut mitenkään pahaa, jauheeseen sekoitettava vesi olisi kyllä saanut olla vähän kylmempää. Katsotaan kauanko jaksan, tuo pari viikkoa olisi ainakin tavoitteena. Töihin pitää kyllä kehitellä joku systeemi ettei kaikki huomaa tätä mun projektia...

Vierailija
34/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini ei ollutkaan se, että tarvitaanko laihtumiseen pikastarttia, toiset tarvii -toiset  ei.  Jos haluaa kunnon alun, niin minusta joku sairaala/vichy/kaalikeittodieettikin on parempi kuin jotkut Nutrilett/Easy Dietit... saa syödä ainakin oikeaa ruokaa.

Onko tässä tuoteselosteessa muka kaikki sellaisia ainesosia, että tiedät mitä syöt ?

AINESOSAT:

Pasta (63 %) (durumvehnä-semolina, kananmuna), soijaproteiini, maissi- ja perunatärkkelys, kasviöljyt (soijaöljy, palmuöljy), maltodekstriini, sikurijuurikuitu (inuliini), suola, savukinkku (1,5 %) (kinkku, suola, sokeri, mausteuutteet, savu), kivennäisaineet (kalsiumfosfaatti, magnesiumfosfaatti, ferridifosfaatti, sinkkisulfaatti, kupariglukonaatti, mangaanisulfaatti, kaliumjodaatti, natriumseleniitti), arominvahvenne (kaliumkloridi), hiivauute, maitoproteiini, juustojauhe (0,9 %), sokeri, kananmunankeltuaisjauhe (0,4 %), persilja, valkosipuli, ruohosipuli, pippuri,  emulgointiaine (soijalesitiini), vitamiinit (askorbiinihappo, tokoferyyliasetaatti, nikotiiniamidi, retinyyliasetaatti, kalsium-D-pantotenaatti, foolihappo, kolekalsiferoli, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, biotiini, syanokobalamiini, tiamiinimononitraatti), happo (sitruunahappo),hapettumisenestoaineet (askorbyylipalmitaatti, alfa-tokoferoli), kurkuma.

Saattaa sisältää pieniä määriä selleriä ja sinappia.

Valmiin pastan suolapitoisuus on 0,6 %. Vähälaktoosinen.

Vierailija
35/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut 30 kg puolessa vuodessa ruokavalion muutoksella ja lisäämällä liikuntaa. Syö vähemmän kuin kulutat, on aika hyvä periaate.

Vierailija
36/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että nutrauksen morkkaajat ovat itse yrittäneet sitä, mutta eivät vaan pysty odottamaan sitä ketoosia ja siksi solvaavat.

Nutraushan kuitenkin on terveellistä, itse lääkärin valvonnassa sain kaikki veren rasva-arvot esim. paremmiksi. Kolesteroli tippui neljässä viikossa 3.2:een esim.

Ja jos joku ei tykkää mauista, niin joku toinen tykkää ja kovastikin. Mä ainakin rakastin olla ketoosissa ja tasapainoinen ja oli ihanaa, kun vaaka näytti joka aamu aina vaan vähemmän ja vähemmän, ei ollut nälkä yhtään.

Ja nutraamalla saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit, kivennäiset yms, joita ei saa ruuasta, jos syö vähäkalorisesti.

Vierailija
37/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:04"]

Mä luulen, että nutrauksen morkkaajat ovat itse yrittäneet sitä, mutta eivät vaan pysty odottamaan sitä ketoosia ja siksi solvaavat.

Nutraushan kuitenkin on terveellistä, itse lääkärin valvonnassa sain kaikki veren rasva-arvot esim. paremmiksi. Kolesteroli tippui neljässä viikossa 3.2:een esim.

Ja jos joku ei tykkää mauista, niin joku toinen tykkää ja kovastikin. Mä ainakin rakastin olla ketoosissa ja tasapainoinen ja oli ihanaa, kun vaaka näytti joka aamu aina vaan vähemmän ja vähemmän, ei ollut nälkä yhtään.

Ja nutraamalla saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit, kivennäiset yms, joita ei saa ruuasta, jos syö vähäkalorisesti.

Kuten kirjoitin, mä olen laihtunut 30 kg ihan vaan liikunnalla ja ruokavalion muutoksella, en ole tarvinnut Nutrilettia, siitä ei ole omakohtaista kokemusta. Ja luitko viestini nro 43 taisi olla, mitä tuossa Nutriletin pastassa on terveellisiä ainesosia ??????

[/quote]

Vierailija
38/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:45"]

Eka päivä kunnialla takana. Koko päivän olen vain ajatellut syömistä. Pussien lisäksi söin n. 10cm pätkän kurkkua ja olen juonut paljon. Pissalla on käytävä ihan koko ajan! Sitä euforista tilaa odotellessa, nyt on vain nälkä ja v*tuttaa. Mutta kokeilen nyt ainakin jonkin aikaa, jospa tämä tästä. T: se tänään aloittanut, en muista numeroa

[/quote]

Sinnittele vielä pari päivää! Sen jälkeen tulee ketoosi ja nälkä ja heikotus katoaa!

Vierailija
39/63 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:26"]

Pointtini ei ollutkaan se, että tarvitaanko laihtumiseen pikastarttia, toiset tarvii -toiset  ei.  Jos haluaa kunnon alun, niin minusta joku sairaala/vichy/kaalikeittodieettikin on parempi kuin jotkut Nutrilett/Easy Dietit... saa syödä ainakin oikeaa ruokaa.

Onko tässä tuoteselosteessa muka kaikki sellaisia ainesosia, että tiedät mitä syöt ?

AINESOSAT:

Pasta (63 %) (durumvehnä-semolina, kananmuna), soijaproteiini, maissi- ja perunatärkkelys, kasviöljyt (soijaöljy, palmuöljy), maltodekstriini, sikurijuurikuitu (inuliini), suola, savukinkku (1,5 %) (kinkku, suola, sokeri, mausteuutteet, savu), kivennäisaineet (kalsiumfosfaatti, magnesiumfosfaatti, ferridifosfaatti, sinkkisulfaatti, kupariglukonaatti, mangaanisulfaatti, kaliumjodaatti, natriumseleniitti), arominvahvenne (kaliumkloridi), hiivauute, maitoproteiini, juustojauhe (0,9 %), sokeri, kananmunankeltuaisjauhe (0,4 %), persilja, valkosipuli, ruohosipuli, pippuri,  emulgointiaine (soijalesitiini), vitamiinit (askorbiinihappo, tokoferyyliasetaatti, nikotiiniamidi, retinyyliasetaatti, kalsium-D-pantotenaatti, foolihappo, kolekalsiferoli, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, biotiini, syanokobalamiini, tiamiinimononitraatti), happo (sitruunahappo),hapettumisenestoaineet (askorbyylipalmitaatti, alfa-tokoferoli), kurkuma.

Saattaa sisältää pieniä määriä selleriä ja sinappia.

Valmiin pastan suolapitoisuus on 0,6 %. Vähälaktoosinen.

[/quote]

Ei tasan ole kaalikeittodieetit ja vastaavat parempia vähänkään pidempiaikaiseen tehodieettiin. Jos dieettaa max viikon, ok, niistä ei ole suurta haittaa. Mutta jos aikoo viikkoja vetää, niin sitten täytyy kyllä olla tuote, jossa varmasti on riittävät minimimäärät edes proteiinia, rasvahappoja, vitamiineja, kalkkia, rautaa jne. Kaalikeitossa niitä ei ole. Täysravinnoksi tarkoitetussa VLCD-valmisteessa on. Suurin osa noista kauhean kuuloisista aineista on juuri niitä lisättyjä vitamiineja ja kivennäisaineita, joita keho tarvitsee varsinkin tiukalla laihiksella. 

Vierailija
40/63 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hyvä alkusysäys laihdutukselle on esim. viikon kaalikeittodieetti tms. enempää on mun mielestä turha ja tyhmää jatkaa. tuosta sit jatkaa normi ruokavalio-liikuntasysteemillä.

Mun päähän ei mahdu että ihmiset vetää teollista mössöä synteettisine vitamiineineen ja lisäaine, muutama noista esim. pastan aineksista löytyi lannoitesivuilta.... Mutta kukin tyylilläään, miksi maksaa kalliita ateriankorvikkeita, kun samalla rahalla saa tervellistä ruokaa, ja sisuskalut kiittää...