Montako mahatautia sinulla on viimeisen vuoden aikana ollut?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 08:33"]
Huono käsihygienia, jos on joka vuosi vatsataudissa. Meidän perheessä on yksi tai kaksi vatsataudissa tyyliin kerran vuodessa, mutta ei koskaan koko perhettä. Mutta meillä pestäänkin kädet kun käydään vessassa tai tehdään ruokaa ja muutenkin.
Tuttavaperheessä on koko konkkaronkka vatsataudissa monta kertaa vuodessa, mutta heillä ei todellakaan pestä käsiä ja lapset ronkkii kaikki ruokatarvikkeet paksasine käsineen. Aika epämielyttävää syödä heillä mitään, mutta ei tosin ole koskaan sairastuttu vatsatautiin heillä vierailessakaan.
[/quote] Jaa, me ollaan tosi laiskoja käsienpesun ja muiden hygieniavouhotusten suhteen eikä meillä juuri vatsataudeista kärsitä! Kesällä-11 joku pöpö kiersi koko perheen, mutta sen jälkeen ei ole tainnut kuin kerran olla joku oksutauti niin että kaksi vanhinta lasta oksensi peräkkäisinä päivinä pari kertaa kumpainenkin...
Suomessa noro viimeksi 5 vuotta sitten. Olen myös reissaillut vähän eksoottisimmissakin maissa ja olen säästynyt kokonaan mahataudeilta, vaikka söin kaikkea mitä tielle sattui :)
Nolla. Olen pph ja 2 omaa aikuista lasta. Ei ole ollut hoitolapsillakaan.
Olen oksentanut kerran lapsena, kerran aikuisena kun vanhin lapsi oli pieni, eli n. 17 vuotta sitten, ja viimeisin kerta oli kun meillä oli koko perheellä noro 3 vuotta sitten, taisin oksentaa jopa kaksi kertaa. Aivan järkyttävä tauti, minulla on muutenkin kauhea oksentamiskammo. Raskausaikoina on ollut kauheat pahoinvoinnit, ja usein oli hilkulla oksentaminen, mutta taisi olla pelon aiheuttama niin suuri vastustus että en kertaakaan oksentanut.
En käsitä kuinka jotkut pystyy elämään jos pitää tämän tästä oksennella.