Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi suosii toista miniää

Vierailija
30.12.2025 |

Oletteko ikinä ollut vastaavassa tilanteessa. Minua on ruvennut ärsyttämään tilanteen epäreiluus. Olen aina ollut mukava kaikille ja yrittänyt auttaa paljon. Silti minua pidetään mustana lampaana. Tämä toinen miniä esittää anopin edessä mukavaa, mutta puhuu selän takana pahaa kaikista. Silti minä saan tiuskimista ja ilkeiluä osakseni ja toinen miniä on silminnähden arvostetumpi ja pidetympi. Minua ei edes haittaisi se, että hänestä pidetään enemmän, mutta tuo ilkeily on epäreilua.

Onko kenelläkään samaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esitä sinäkin anopille mukavaa, sillä pärjää. Tuo on kyllä tuttu ilmiö; itse olen se suosikkiminiä ja anoppi moittii toista miniää. Tähän ei ole muuta syytä kuin se, että osaan pitää mielipiteeni ja ajatukseni ominani silloin kun on tarvis, toisella miniällä ei ole tilannetajua ja laukoo anopille mitä sylki suuhun tuo, juttuja joita puhutaan vain hyvien kavereiden kesken ym. Kannattaa tiedostaa eri sukupolvien erot ja myötäillä niitä eikä aiheuttaa turhaa kärhämää.

Vierailija
2/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt että muuttuisitko mukavammaksi anoppia kohtaan? Vai oletko niin itsekeskeinen ja omahyväinen että vaadit muita muuttumaan paremmaksi sinulle ettei sinun tarvi muuttua paremmaksi muille?

Tämä.on aina kyllä yhtä huvittavaa kun ihmiset ja varsinkin nuoremmat naiset ei tajua sitä että ihmisiä kohdellaan niin kuin itse kohtelee muita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on kokemusta, 40 vuotta. En jaksa edes kirjoittaa tähän kattavaa kuvausta, mutta olin se huono miniä, ja mieheni oli se huonompi poika. Kaikki mitä teimme, miten olimme jne. oli väärin ja huonosti. 

Kelpasin anopille (pitkin hampain) vain silloin, kun parempi miniä ja hän olivat riidoissa.  Tätä sattui muutaman kerran vuosien mittaan, heidän riidat kestivät viikoista kuukausiin.  

Parempi miniä jatkaa minun haukkumistani ja yrittää edelleen tuhota kaiken minulta, vaikka en ole missään tekemisissä hänen kanssaan ollut 35 vuoteen. Anopille sanoin heipat 10 vuotta sitten.

Tämä parempi miniä on itseasiassa hirveän kateellinen ja katkera ihminen, jonkin sortin luonnehäiriö hänellä on, ja sairas mieli.

En ole kiinnostunut seuraamaan hänen elämäänsä, mutta aina jostain putkahtaa tietooni jotain selän takana puhumisia ja valheita. 

Annan olla. Jatkan omaa elämääni.

Vierailija
4/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Olin se huonompi vaikka kaikkeni yritin. Nyt ei olla nähty pariin vuoteen ja ehkä hyvä niin. Ei tarvitse hänen masentavaa olemustaan katsella ja kuunnella.

Vierailija
5/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se toinen miniä nyt vaan on parempi. Ei siinä sen kummosempaa.

Vierailija
6/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo enemmän anopistasi kuin sinusta toisin sanoen hän itse kokee, että on jotenkin huonompi kuin muut ihmiset. Jos hänellä olisi hyvä ja tasapainoinen olla itsensä kanssa niin se näkyisi niin kuinka anoppi kohtelee sinua eli tasavertaisesti ja ystävällisesti.

Vierailija
7/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He pitävät enemmän toisesta miniästä. Ei heidän tarvitse pitää teitä samalla viivalla. Tykkäävät siitä kenen kanssa tulevat paremmin toimeen omasta mielestään. 

Vierailija
8/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut se huonompi miniä 30 vuotta. Se hyvä miniä on kyllä näinä vuosina vaihtunut eli aina toisen pojan naikkonen on hyvä. 

Vierailija
9/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He pitävät enemmän toisesta miniästä. Ei heidän tarvitse pitää teitä samalla viivalla. Tykkäävät siitä kenen kanssa tulevat paremmin toimeen omasta mielestään. 

Kyllä pitäisi yrittää tulla toimeen.

Vierailija
10/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään tarvitsisi olla anoppinsa suosiossa. Eläkää omaa elämäänne. 

Vierailija
11/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit. Mitä sitä turhia mielistelemään ja yrittämäänkään. Se vanha kotka ei muuksi muutu.

Vierailija
12/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat tykätä kenestä haluavat. Ei ole mitään sääntöä, että miniöitä pitäisi kohdella tasavertaisesti. Ehkä he eivät pidä sinusta jostain syystä. 

Vierailija
13/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä olet tekemisissä miehen sukulaisten kanssa?

Vierailija
14/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elän omaa elämää riippumattomana muista. Ei tarvitse miettiä kenen suosiossa tai epäsuosiossa olen, kun sillä ei ole väliä. Saan myös sanoa mielipiteeni jos siltä tuntuu ilman seuraamuksia.

Vierailija
15/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He saavat tykätä kenestä haluavat. Ei ole mitään sääntöä, että miniöitä pitäisi kohdella tasavertaisesti. Ehkä he eivät pidä sinusta jostain syystä. 

Ime huilua

Vierailija
16/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon se lellillty miniä. Enkä puhu pahaa anopista kellekään. Hän on kiva tyyppi, mä viihdyn sen kanssa. 

Se toinen miniä taas kiukuttelee jatkuvasti ja esim viime kesänä laitto anopille viestin "mä tap an ton sun kakaras!". Sitten ei mitään lähes kolmeen vuorokauteen. Hätäila tuli moneen perheeseen ja appivanhemmat pelkäsivät pahinta. Soiteltiin ja ajeltiin pitkin poikin, että missä ne ovat!?

Sen miniän isä löysi tyttärensä perheineen vuokramökiltä ihan noineen vaan. Miniä väittää, ettei ole mitään viestiä laittanut. Hänen puhelmestaan ei löytynyt semmoista... Anoppi on mielipuolinen hullu.

Poika taas kertoi, että olivat nauttineet alkoholia ja tapelleet. Ehkä siinä tuoksinassa oli viesti lähtenyt ja jälkeenpäin nolottaa, eikä häpeältään osaa olla. Tai pyytää anteeksi.

Oltiin kerran porukalla siiderillä ja miniä riitautui naapuripöydän rouvan kanssa. Illanmittaan riita meni fyysiseksi ja todella rumaksi. Olin oikeudessa todistamassa miniää vastaan. Sitähän se sitten suuttu ja laittoi välit poikki. Kielsi myös miestään pitämästä yhteyttä veljeensä.

Yleisesti kylillä harmittelee, ettei tule miehen suvun kanssa toimeen. Hän on kuitenkin kaikkensa tehnyt. On kiva ja aina ystävällinen. Hauskakin. Anoppi etenkin on hankala ja se toinen miniä aina juoruamassa ja vasikoimassa.

Vierailija
17/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Onko anoppi luonut jonkun sukudynastisn, jossa jakaa suosiotaan valituille? Vai miten tuollaisia tilanteita edes tulee, jossa mitenkään  tulisi esille anopin suosio 🧐

Vierailija
18/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lapsuuden perheensä musta lammas, joten itsekin saan tästä osani. Kaikki naljailu ja vitsien varjolla tehty arvostelu ja väheksyntä kohdistuu aina häneen. Suosikkiminiät mielistelevät anoppia. Itsekin olen aina ollut kohtelias, mutta en nuole kenenkään persettä. Mies on joutunut sanomaan anopille vastaan tietyissä tilanteissa kun hän on laukonut kyseenalaisia kommentteja ja puhunut selän takana pahaa. Ilmeisesti kuvittelee, että poikansa ei uskalla sanoa vastaan. Ikävää tässä tilanteessa on ainoastaan se, että tätä menoa mahdolliset tulevat serkukset tulevat olemaan etäisiä.

Vierailija
19/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään tarvitsisi olla anoppinsa suosiossa. Eläkää omaa elämäänne. 

Varsinkin jos on vanha kiukkuinen kurppana.

Vierailija
20/51 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapuolinen kohtelu on ihan normaalia ihmisenä oloa. Kannattaa pysyä kaukana noin huonosti käyttäytyvistä tyypeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän