Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä haisee tosi pahalle, hermo menee: eikö tajua vai pitääkö sitä elämäntyylinä?

Lende
02.03.2019 |

Varsinaisesti tämä ihminen on kumppanini parhaan kaverin tyttöystävä. Olisikin ns. oma ystävä, uskaltaisin huomauttaa asiasta hienotunteisesti mutta suoraan, sillä harva sitä varmaan tahallaan haisee pahalle...

No anyways. Koska tää ihminen kuuluu väkisinkin sosiaaliseen piiriini (hän yrittää tehdä lähempää tuttavuutta munkin kanssani, kai hällä on joku ajatus että koska meidät miehet on kavereita niin mekin voisimme olla, vaikkei yhteistä juuri olekaan...), käy kylässä ja joskus minäkin heillä, kun ei voi kohteliaasti välttää. Hän haisee tosi pahalle ja sanoo välillä tosi outoja asioita hygieniaan liittyen.

Joskus ovat saunoneet meidän mökillä, oon tarjonnut pyyhettä ja tietty sanonut, että shampoita ym. voi käyttää. Hän hymyilee ylimielisen oloisesti ja sanoo että "mä en käytä saippuaa" , lähtee myös saunomasta hiukset hikisinä, pesemättä. Pukuhuoneessa hänen vaatteista lähtevän hajun voi haistaa ja vielä saunankin puolella haisee: jonkinlainen seisoneen laskiämpärin ja likaisen ihmisnahan, pinttyneen hien ja joittenkin ruoanjämien katku, ei edes tupakansavu tai mikään sellainen. Kerran tämä mieheni kaveri kysyi pestä jotkut vaatteensa meidän koneessa kun heidän oli hajalla ja uusi vasta tulossa. Tää nainen toi jotain omiaan siinä samalla, näytin taas missä pyykinpesuaine ym. oli ja hän virnistää taas ihmeellisesti ja sanoo että "mä en käytä mitään pyykinpesuaineita". Sitten tää pesi ne vaatteensa jossain 40:ssä ja ne haisi edelleen sille ihmeen laskiämpärisetille tai seisovalle tiskivedelle kuivuessaan... alkoi vituttaa ne haisevat rätit meidän kylpparissä, muutenkin hänen jäljiltä saa aina tuulettaa. Kerran jäivät meille yöksi, ja valehtelematta sain pitää ristivetoa kolme tuntia että se pinttynyt haju lähti: sellainen... juoppotalon haju, likaisen ihmisen haju.

Kun olen käynyt sen naisen asunnolla, niin siellä on tosi usein tiskit seisomassa paskaisessa vedessä, joskus tosi ruokajämäisiä astioita seisoo vedellä täytetyssä vadissa ym. ja se vesi haisee tosi tympeältä, puolimädältä, ja musta se on just tämä haju joka hänestä löyhkää. Kai se pienessä kämpässä kulkee ja tarttuu vaatteisiinkin, varsinkin jos ei niitä ikinä pese kunnolla? Onko tämä joku new age -haisuterapiasetti, onkohan tämän ihmisen hajuaistissa jotain vikaa, eikö sille ole vaan kotona opetettu mitään itsestään ja asunnossa huolehtimisesta, kotitöistä? Mua vituttaa, jos oikeasti joutuu tuulettamaan ja pesemään vuodesohvanpäällysenkin sen jälkeen kun tää on nukkunut siinä. Periaatteessa ihan perusjeesin oloinen ihminen, ei vaikuta miltään mielenterveystapaukselta, mutta mistä sen tietää?

Viittaa kyllä usein itseensä erilaisilla naistenlehtitason itsediagnosoiduilla autistijutuilla. Kerran otin omiin entisiin masislääkkeisiin viitaten aihetta vähän puheeksi, johon tää hymyilee taas ylimielisesti ja sanoo jotain, ettei koskaan suostuisi "tuollaisiin hoitoihin" mutta sanoo sitten, että on "kysellyt kaikenlaisia lääkkeitä kavereilta" ja käyttää niitä "oman valinnan mukaan" kun parhaiten tietää "itse mikä toimii".

Aivot sulaa välillä tuon haisulin kanssa. Ei se täällä nyt liian usein käy, mutta korpeaa kun en keksi tapaa sanoa että peseytyisi kunnolla tai etten halua sitä haisevana tänne niin, ettei se aloita jotain draamaa, ettei mies suutu tai muuta. Olis tosiaan joo helpompi, jos se olis ns. oma kaveri tai sitten joku niin etäinen tuttu, että olis luonteva vaan sanoa että on tulematta, en halua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimetön kirje sille postilaatikkoon jossa kerrot hänen haisevan.

Laita myös ohjeey jolla haisemisen saa loppumaan.

Vierailija
22/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulen, että haju johtuu muusta kuin saippuatomasta suihkusta. Joku lääkitys tai ruoka tulee läpi. Törmäsin kerran nuoreen naiseen, joka valehtelematta haisi p****lle. Käsittääkseni peseytyi ja pesi vaatteet normaalisti. Ei selvinnyt syy hajulle, mutta välttelin tyyppiä mahdollisuuksien mukaan. Tuttavuus onneksi kesti vain kesälukion verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi todella läheinen ystävä, joka haisee myös. Hän on hippi, eikä käytä mitään keinojuttuja. Ei sitä vaan voi mitenkään sanoa...Sun tilanteessa pyytäisin miestä puhumaan sille kaverilleen, joka vois sitten "myydä" tyttökaverillee ajatuksen paremmasta hygieniasta.

Totuushan on, että tällaiset ihmiset haisevat ihan vain ihmiselle, joka on kauhea tabu. Enemmänkin meillä olisi asiassa peiliin katsominen.

Tätä tulin kanssa sanomaan. Pesen itseni kyllä ihan saippualla ja käytän deodoranttia ja hajuvettäkin jopa joskus, mutta onhan se nyt totta että joka elukalla on oma ominaistuoksunsa. Ihmiselläkin. Ja me nykyihmiset ollaan niin vieraantuneita siitä, että normaali ihmiskehon haju vaikuttaa sitten likaiselta. (Toki elämäntaparasvapäät varmaan oikeasti ovat ja haisevat likaiselle, ei sillä.) Hajusteettomalla pesuaineella pessyt vaatteet, vesipesu kropalle suihkussa, ei hajustettuja aineita päähän tai iholle ja vuorokauden nuuhkinta. Sille haisee ihminen.

Vierailija
24/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippua propagandan uhreja koko ketju täynnä :D  

Normaali iho puhdistuu kunnon suihkussa ihan hyvin ilman saippuaakin, jos nyt ei ole jossain lantapaska kasassa itseään hieronut. Syy hajulle voi olla jokin muukin.

Kyllä mun kainalot haisee aivan hirveältä jos suihkussa pesen ne vaan vedellä! Joskus edes saippua ei auta vaan suihkusta tulleena kun haistan kainaloita niin hiki se siellä haisee. Hikoilen todella paljon sillä mulla on sos tilanteiden pelko ja arkisin joudun väkisinkin olemaan ihmisten kanssa tekemisissä töissä ja kainalot ovat litimärät hiestä sen 8 h päivässä.

Vierailija
25/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk.

LIAN haju ihmisessä/ vaatteissa on kamalin kaikista.

Esim. hien haju on aivan eri asia..

Vierailija
26/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki miinustajat oikeasti sitä mieltä, että saippuattomuus on ainoa vaihtoehto?

Vierailija
27/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali iho puhdistuu kunnon suihkussa ihan hyvin ilman saippuaakin, jos nyt ei ole jossain lantapaska kasassa itseään hieronut. Syy hajulle voi olla jokin muukin.

Kyllä mun kainalot haisee aivan hirveältä jos suihkussa pesen ne vaan vedellä! Joskus edes saippua ei auta vaan suihkusta tulleena kun haistan kainaloita niin hiki se siellä haisee. Hikoilen todella paljon sillä mulla on sos tilanteiden pelko ja arkisin joudun väkisinkin olemaan ihmisten kanssa tekemisissä töissä ja kainalot ovat litimärät hiestä sen 8 h päivässä.

No ei mulla vaan. Ja hien hajuhan nyt ei muutenkaan ole liasta kiinni. Hinkata voi vaikka kuinka ja suihkusta pois tullessa uusi hiki tietysti taas haisee, johtuen ihon bakteereista. En usko, että hullu hinkkaaminen ainakaan auttaa ongelmassa.

Vierailija
28/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi todella läheinen ystävä, joka haisee myös. Hän on hippi, eikä käytä mitään keinojuttuja. Ei sitä vaan voi mitenkään sanoa...Sun tilanteessa pyytäisin miestä puhumaan sille kaverilleen, joka vois sitten "myydä" tyttökaverillee ajatuksen paremmasta hygieniasta.

Totuushan on, että tällaiset ihmiset haisevat ihan vain ihmiselle, joka on kauhea tabu. Enemmänkin meillä olisi asiassa peiliin katsominen.

Tätä tulin kanssa sanomaan. Pesen itseni kyllä ihan saippualla ja käytän deodoranttia ja hajuvettäkin jopa joskus, mutta onhan se nyt totta että joka elukalla on oma ominaistuoksunsa. Ihmiselläkin. Ja me nykyihmiset ollaan niin vieraantuneita siitä, että normaali ihmiskehon haju vaikuttaa sitten likaiselta. (Toki elämäntaparasvapäät varmaan oikeasti ovat ja haisevat likaiselle, ei sillä.) Hajusteettomalla pesuaineella pessyt vaatteet, vesipesu kropalle suihkussa, ei hajustettuja aineita päähän tai iholle ja vuorokauden nuuhkinta. Sille haisee ihminen.

Siis nimenomaan tätä tarkoitin. Nykyihmisillä on vain jokin päähänpinttymä, että mikään ei saisi tuoksua miltään. Heti jos jossain voi jonkin hajun lähteen aistia niin haisee se nimenomaan PASKALTA JA LIALTA.

Vierailija
29/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen haisee pildelle niin ei miestä haittaa.Naisia kylläkin.

Vierailija
30/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan sitä haista, jos pesee vaatteet aina ilman pesuainetta. Unohdin kerran laittaa pesuaineen ja vaatteet haisi epäpuhtaalle jo yhden "pesun" jälkeen.

Vierailija
31/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla vaan. Ja hien hajuhan nyt ei muutenkaan ole liasta kiinni. Hinkata voi vaikka kuinka ja suihkusta pois tullessa uusi hiki tietysti taas haisee, johtuen ihon bakteereista. En usko, että hullu hinkkaaminen ainakaan auttaa ongelmassa.

Ei mullakaan, ja ihan varmasti haistan jos alkaa haisemaan (esim yksi lääkitys sai aikaan tosi pahanhajuisen hien ekaa kertaa elämässä). Käytän pari kertaa viikossa antiperspiranttia ja kerran pari saippuaa, yleensä vain silloin kun ajan kainalokarvat. Ehkä kannattaisi tarkistaa ruokavaliota jos haisee noin pahasti? Esim kova einesten, sipsien jne syönti voi vaikuttaa hajuun.

Vierailija
32/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaahan sitä haista, jos pesee vaatteet aina ilman pesuainetta. Unohdin kerran laittaa pesuaineen ja vaatteet haisi epäpuhtaalle jo yhden "pesun" jälkeen.

Enemmän taitaa olla kiinni myös veden lämpötilasta. Hiki irtoaa parhaiten, jos pesee vähintään 60:ssä asteessa.

Vierailija
33/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tietää haisevansa, mutta ei välitä. Sanomisesta ei siis ole mitään hyötyä. Sua vaan alkaa harmittamaan vielä enemmän. Mä olisin vaan tyly enkä päästäisi kotiini tuollaisia resupekkoja haisemaan.

Tuskin tuo ainakaan tarkoituksellista on. Miksi kukaan haluaisi haista pahalta, ellei tarkoitus ole karkottaa ihmisiä ympäriltään? Tuolla ihmisellä tuskin sellaista tarkoitusta on, kun kerran seurustelee ja tapaa ihmisiä.

Ehkä hän on hygienian suhteen välinpitämätön, kenties hieman kapinallinen, muttei osaa aavistaa miten pahalta muiden nenään haisee.

Vierailija
34/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, tämä on näitä.

Muistutat vähän mun entistä miestäni, joka lasten kuullen lähes hyökkää kimppuun, kun kuulemma haisen niin pahalle. Ja että jossakin paidassa on muka ollut läiskiä. Ihan kuin se hänelle edes kuuluisi, kun emme aikaa vietä yhdessä. Imetys sai hien puskemaan pintaan eri tavalla, niin luultavasti siitä keksi alkaa räksyttää ja että maitoläiskiä ei saa olla paidassa..

Vierailija
35/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on puhuttu naisen miehestä ja siitä, että eikö kyseistä miestä haju haittaa, niin ilmeisesti miehiä ei tosiaan haittaa jos naisen ulkonäkö miellyttää. On tehty tutkimus, jossa miehiltä kysyttiin, harrastaisivatko he seksiä naisen kanssa, jos tämä olisi hyvännäköinen mutta haisisi hielle. Suurin osa miehistä vastasi Kyllä. Kun naisilta kysyttiin samaa miehistä, niin suurin osa vastasi Ei.

Vierailija
36/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on puhuttu naisen miehestä ja siitä, että eikö kyseistä miestä haju haittaa, niin ilmeisesti miehiä ei tosiaan haittaa jos naisen ulkonäkö miellyttää. On tehty tutkimus, jossa miehiltä kysyttiin, harrastaisivatko he seksiä naisen kanssa, jos tämä olisi hyvännäköinen mutta haisisi hielle. Suurin osa miehistä vastasi Kyllä. Kun naisilta kysyttiin samaa miehistä, niin suurin osa vastasi Ei.

No jaa, eikö sekin ole tutkittua juttua, että naisia kiihottaa miesten hien haju?

Vierailija
37/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut pari naistuttua, jotka eivät peseydy riittävän usein. Saunassa hikoiltuaan kaatavat vain vettä päällensä ja sitten ulos. Pukeuduttuaan haisevat heti ne puhtaat vaatteensa hielle ym. Sitten on hyvä jatkaa taas muutama päivä ilman suihkua, kun juuri tuli käytyä saunassa. Toisella haisulilla tutulla on kyllä vakava mielenterveysongelma, mutta ei sitä heti huomannut, kun hänen kanssaan oli vain vähän kerrallaan. Käyttäytyi samaan tapaan ylimielisesti kuin ap:n tuttu.

Muuten olen sitä mieltä, että mutu-logiikalla perustelu (kukaan ei haise ilman saippuaa, koska minä en huomaa haisevani ilman saippuaa) on jokseenkin naurettavaa. Varsinaiseen kysymykseen sanoisin, että ap:n ainoa mahdollisuus on sanoa asiasta. Suuttuu varmaan mutta so what? Eihän tuollainen kaveruus anna mitään, pelkkää ärtymystä on tulossa ties kuinka kauan.

Vierailija
38/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeesti jaksa uskoa, ettei vesi puhdista kroppaa puhtaaksi. Onko se ihan suomalainen nainen? En tunne kyllä itse henkilökoihtaisesti yhtään pahalle haisevaa naista. Jos sellaisen kohtaan, niin hän on joku alkoholistitapaus.

On ihan "tavallinen" suomalainen nainen. Ainakin itse antanut ymmärtää, että perhetaustansakin on ns. normaali, siis työssäkäyvät vanhemmat, siisti koti, eli ei mitään alkoholismia tai hordaamisharrastuksia, joista olisi oppinut sellaisen elämäntyylin jossa ollaan nuhjuisia ja hajuisia.  Ja ei se pelkkä vesi pidemmän päälle pese, varsinkaan jos on pinttyneempää tavaraa: siksihän saippuaa, pyykinpesuaineita ym. käytetään, että niillä rikotaan se veden pintajännitys ja se vesi pääsee täysillä käsiksi likaan. Ei se, että kaataa muutaman litran vettä päälleen vielä kaikkea likaa vie.

Jollain oli hyvä ehdotus ehdottaa tätä etikkaa tai muuten ottaa jotain kautta puheeksi, että josko hänellä on jotain (diagnosoimatonta) allergiaa, pesuaineherkkyyttä, tai sellaista. Saahan noita meinaan nykyään kaikenlaisille ihotyypeille sopivia hellävaraisiakin pesuaineita, niin itsensä kuin kodin pesemiseen.

- ap -

Vierailija
39/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smells like teen spirit

Teen Spirit oli teinityttöjen dödö, joten mieluummin taidettaisiin vaihtaa nykyinen dunkkis siihen.

Vierailija
40/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tietää haisevansa, mutta ei välitä. Sanomisesta ei siis ole mitään hyötyä. Sua vaan alkaa harmittamaan vielä enemmän. Mä olisin vaan tyly enkä päästäisi kotiini tuollaisia resupekkoja haisemaan.

Tuskin tuo ainakaan tarkoituksellista on. Miksi kukaan haluaisi haista pahalta, ellei tarkoitus ole karkottaa ihmisiä ympäriltään? Tuolla ihmisellä tuskin sellaista tarkoitusta on, kun kerran seurustelee ja tapaa ihmisiä.

Ehkä hän on hygienian suhteen välinpitämätön, kenties hieman kapinallinen, muttei osaa aavistaa miten pahalta muiden nenään haisee.

Ei kai siitä auta kuin jollain tapaa ja jotain kautta sanoa, oli se haisuttelu sitten tietämättään tehtyä tai tarkoituksellista: nimittäin tuota kapinajuttua mietin, en ihmettelisi. Oikeastihan "vaihtoehtoihmiset", poliittisesti toimeliaat tyypit tai jotkut "taiteilijatyypit" eivät ole mitään laiskoja haisuleita, mutta vanha stereotypia heistä voi joillain olla sellainen, ehkä tälläkin naisella? Ajattelee epäsiisteyden jotenkin "radikaalina" tai "boheemina", vaikka oikeasti sellainen ihan tervekin huolettomuus ulkonäöstä tai muiden odotuksista on ihan eri juttu kuin se, että on pesemätön ja epäsiisti.

Sitäkin mietin, että ehkä kotitaustassaan on joku ylisiisteyttä tai vaikka tietynlaista pukeutumista edellyttänyt äiti/vanhempi, jolle nyt tällä lailla jälkijättöisesti "kapinoidaan" tällä tapaa. Vaan olisi niitä kyllä hedelmällisempiäkin tapoja.

- ap -