Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Smoothie aamupalaksi laihduttajalle?

Vierailija
22.02.2013 |

Tavoite saada ruokavalio täysin gluteenittomaksi ja sitä kautta painoa pois....kesäkuun alkuun mennessä jos 10kg lähtisi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. 

Suositelkaa hyviä, vähäkalorisia ruokia että välipaloja. 

Saisi vaihtelua nykyisiin ja sitä kautta pidettyä intoa yllä. Kaj kuten otsikossa luki, onko smoothie ok aamupala laihduttajalle? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:50"]itse laitan aamusmoothieeni:

1 banaani

200g marjoja (vaihdellen, tänään on puolukoita ja mustikoita)

1 avokado (tekee ihanan pehmeän maun smoothieen + hyvät rasvat)

250g rahkaa

2rkl pellavansiemenrouhetta

1rkl raakakaakaonibsejä (superfood + antaa suklaan makua)

2dl kaurajuomaa (lisävitamiineja ja käy maidosta)

1 lasi vettä

makeutusjauhetta oman maun mukaan

ja tällä ei nälkä tule kyllä piiiiitkään aikaan :) töissä syön lounaaksi sitten lautasmallin mukaan, ja kotona vielä lämpimän ruuan ja iltapalaksi salaattia.

[/quote]

Eiks tossa oo hirveesti kaloreita? Jotain 600?

[/quote]

anteeksi, unohdinkin tuossa mainita että juomme tuon mieheni kanssa kahteen pekkaan :) tai jos mieheni ei halua juoda niin sitten siinä on seuraavallekin aamulle aamupala.

Vierailija
22/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:50"]itse laitan aamusmoothieeni:

1 banaani

200g marjoja (vaihdellen, tänään on puolukoita ja mustikoita)

1 avokado (tekee ihanan pehmeän maun smoothieen + hyvät rasvat)

250g rahkaa

2rkl pellavansiemenrouhetta

1rkl raakakaakaonibsejä (superfood + antaa suklaan makua)

2dl kaurajuomaa (lisävitamiineja ja käy maidosta)

1 lasi vettä

makeutusjauhetta oman maun mukaan

ja tällä ei nälkä tule kyllä piiiiitkään aikaan :) töissä syön lounaaksi sitten lautasmallin mukaan, ja kotona vielä lämpimän ruuan ja iltapalaksi salaattia.

[/quote]

Eiks tossa oo hirveesti kaloreita? Jotain 600?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka aamu smootien aamupalaksi - muuta en tarvitsekaan sen ja kahvin lisäksi. Pitää paremmin nälän lounaaseen saakka kuin puuro tai leipä ikinä!

Rasvatonta gefiluspiimää (pitää vatsan kunnossa ja hiivan poissa!), marjoja ja sokeritonta marjakeittoa tilkka. 67 kaloria/3 dl. Tuohon voi sitten lisätä mantelijauhetta tms jos haluaa.

Välillä munakasta mutta smoothiella on energisempi olo.

Vierailija
24/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan tällaisen: Yksi rahkapurkki, pari dl ähäkalorista mehukeittoa, marjoja pari desiä, 1 rkl pellavansiemenrouhetta, 1 rkl ruis- tai kauraleseitä, 1 rkl oliivi- tai pellavansiemenöljyä.

Vierailija
25/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ei kyllä pidä nälkää loitolla sitten yhtään! Mä olen todella kova nainen syömään ( 175, 64) ja mulle sopii lämmin ruoka aamiaiseks.. Esim paistettua munakokkelia + tomaattia. Papuja+ nakkeja. Olisi kiva jos selviäisin smoothiella, mutta en.. Parin kk päästä alkaa painonpudotus joten kaivan tämän ketjun sitten.

Vielä sen verran, että en ole mikään kalorien laskija, mutta pari vuotta sitten kesällä söin 3 kk korvaten lähes kaikki perunat, pastat yms salaatilla ja vihanneksilla ja paino tippui 59kg!

Vierailija
26/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja suositellaan syötäväksi ja tutkimusten mukaan puolukat estävät rotilla viskeraalisen rasvan kertymistä (samaa tekee myös ksylitol). Kannattaa siis laittaa smoothieen puolukkaa, banaania, ripaus ksylitolia ja pari ruokalusikallista maidossa turvotettuja kauraleseitä (alentaa veren LDL-kolesterolia) ja maitoa, mielellään plusmaitoa. Sellaisella terveyspommilla kroppa lähtee hyvin käyntiin aamulla.

Meillä on täällä kotimaassa uskomattomia superfoodeja. Harmi, ettei niiden ominaisuuksista kerrota enemmän. Tietoa löytyy kyllä englanniksi jos jaksaa lukea rottakokeista. Itse laittaisin ksylitolipastillit pakolliseksi kouluruokailun jälkeen. Lapsilla ja nuorillakin on jo sitä keskivartalolihavuutta ja se on huolestuttavaa. Antakaa vanhemmat ainakin kotona ksylitolia lapsillenne koska se ei ole hyvä vain hampaille vaan myös sisäelimille.

Vierailija
27/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki laittaa jotain rahkaa /turkkilaista jogurttia siihen smoothien sekaan? Eihän se enää silloin mitään laihdutusruokaa oo. Paitsi tietysti jos laittaa rasvatonta rahkaa siihen, niin sitten ymmärrän. :-)

Itse laitan banaanin, mandariinin/appelsiinin, välillä viinirypäleitä, pakastemustikoita, maustamatonta jogurttia ja kauraleseitä. Ja kyllä tulee hyvää. ;-)

Vierailija
28/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, smoothie ei ole kevyt aamupala vain siksi, että se on nestettä. Smoothieen saa aika paljonkin kaloreita ihan riippuen siitä, mistä aineksista sen kasaa. Jos laitat siihen kermaista jogurttia ja banaania, makeutatkin hiukan, niin kalorimäärän saa pompsahtamaan kevyesti jonnekin 300 kaloriin, mikä ei ole vähän.

Kannattaa tarkistaa ainesten kalorimäärät, käy esim. osoitteessa www.fineli.fi.

Itse tykkään esim. tästä:

- puolikas banaani

- pari desiä tuoremehua

- puoli purkkia maitorahkaa

- lusikallinen hunajaa

- lusikallinen vehnänalkioita

Kevyt tuo ei ole, kaloreita on kaksi ja puoli sataa - mutta pitää nälän hyvin.

Vierailija
29/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen käytännössä aina maidottoman smoothien, koska (hapan)maitotuotteita on täällä vähän hankalaa saada ja sitten totuin alunpitäenkin ihan vaan hedelmä-marjapohjaisiin :)

Laitan yleensä mansikoita ja mustikoita sekä banaania. Marjat muodostavat 2/3 ja banaani 1/3.  Joskus persikkaa, joskus jos on oikein kypsä kiwi niin sen. Vähän vaihdellen erilaisia helposti smoothieen sopivia hedelmiä. Laitan myös pikkuisen appelsiinituoremehua vähän kostuttamaan sitä. En oikein edes tiedä etä miksi, se on vaan tapa- ja makukysymys.

Ei ole laihdutussmoothie, mutta hyvää ja en usko sen nyt ainakaan huonoksi olevan.  On helppo surauttaa tehosekoittimessa sekaisin ja jotenkin täyttävämpää, kuin että napsisi nuo sellaisenaan. Tämä tosin ehkä psykologinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi