En tajua Halla-ahoa. Ei usko että millään toimilla ilmastonmuutos ja täystuho pydäytetään. Siksi ei kannat tehdä mitään - YLEn haastis
Eli Halla-ahon ajattelun takana ei ole se ettei hän usko ilmastomuutokseen vaan se että uskoo, muttei usko että mikään voi pelastaa. Tuohon antaa vaikutelman luovuttaneesta, synkästä ja toivottomasta maailmankuvasta. Masentuneesta ja nihilihtisestä ajattelusta. Ihan sama! Täysillä tuhoon!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/28/jussi-halla-ahon-tytar-osallis…
Kommentit (147)
Tarkistapa mikä on Suomen osuus maailman päästöistä. Aivan. Romuttamalla suomalaisten elintaso ja autoilumahdollisuudet ei saavuteta yhtikäs mitään.
Ajetaan Suomen teollisuus alas liian kireillä ilmastovaatimuksilla.
Siirretään tuotanto Kiinaan, jossa niin ei välitetä.
Tästä on kysymys. Pois turhat vientitulot Suomelta.
Onneksi tytär on fiksumpi kuin isänsä.
Paitsi että välillisesti Suomalaiset on vastuussa kohtuu paljosta.
Kukas sitte maksaa mun folklorekurssit?
Minä ymmärrän. Joskus ihmettelin täällä kuinka Halla-aho ei tehnyt mitään jossain kritisoimassaan asiassa vaikka hänellä olisi ollut valtaa, ja tähän persu opasti minua että ei kannata koska mitä pahemmin asiat menevät päin persettä, sitä enemmän se sataa Halliksen laariin.
Järkipuhetta. Tietysti ilmastomuutosuskovaisia koskettaa, kun esimerkiksi patteriauto ei tuokaan pelastusta ja armoa,
Ilmasto on muuttunut viimeiset 6 miljardia vuotta ja tulee muuttumaan teki ihminen mitä hyvänsä tai jätti tekemättä.
Oikeassa on. Jos jenkit, Kiina sekä Intia eivät päästöjä vähennä, on kaikki muu turhaa.
Olen samaa mieltä. Vähäpäästöisempiä autoja, laivoja, lentokoneita tulee kehittää, jätteiden käsittelyä tehostaa, kestävämpää kulutusta lisätä. Mutta tämän kaiken pitää olla kuluttajalle ja taloudelle kannattavaa, ei riistävää ja syyllistävää.
Jussi Halla-aho on ilmastonmuutospessimisti. Hän ei usko, että ilmaston lämpeneminen saadaan pysäytettyä nykyisillä keinoilla.
– Ei varmasti saada, tilanne vain pahenee. Oma toivoni, sikäli kun sitä on, perustuu siihen, että maailmassa tapahtuu jokin suuri häiriö, joka pakottaa järjestämään palikat uudelleen taloudessa. Muuten ei ole mitään toivoa, että päästäisiin päästövähennystavoitteisiin.
Konkreettisiin ympäristöongelmiin kuten likaisiin uimarantoihin tai huonoon hengitysilmaan on helpompi puuttua, mutta kun syyt ovat järjestelmätasolla ihmisten elämäntavoissa ja maailmankaupassa, se on jo paljon hankalampaa, pohtii Jussi Halla-aho.
– On poliittisesti hyvin vaikeaa sanoa ihmisille, että teidän kuuluisi olla köyhempiä, kaikki on liian halpaa ja teidän täytyisi muuttaa omaa elämäntapaanne, jotta asioihin voitaisiin oikeasti vaikuttaa. Tämä johtaa siihen, että ihmiset alkavat harrastaa anekauppaa osoittamalla mieltä tai vastustamalla täysin periferisiä ongelmia.
Mukava että edes yhdellä politikolla on jalat maassa.Hallaa ei turhaan kutsuta mestariksi :)
Olen samaa mieltä kuin Halla-aho. Maapallolla on ollut jääkausikin ja on sen jälkeen elpynyt. Jotkut lajit kuoli siinä rytäkässä ja ehkä nyt on ihmisen vuoro kuolla. Ja mistä sen tietää vaikka nykytilanne olisi vielä jääkauden viime rippeitä ja lämpeneminen johtuu siitä.
Vastustan kaikkea mitä hän sanoo. Periaatteesta.
Miksi narsisti välittäisi jälkipolvista.
Hyvä kuva haltsusta taluttamassa polkupyörää lumisessa helsingissä. V*hreitähän tavataan vain taksin takapenkiltä.
Onneksi Halla-aho on itse vihreä. Pyöräilee kaikki matkansa tai käyttää julkisia. On kasvissyöjä ja istuu kirjastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Järkipuhetta. Tietysti ilmastomuutosuskovaisia koskettaa, kun esimerkiksi patteriauto ei tuokaan pelastusta ja armoa,
Ilmasto on muuttunut viimeiset 6 miljardia vuotta ja tulee muuttumaan teki ihminen mitä hyvänsä tai jätti tekemättä.
Ei tuo ole se mitä Halla-aho ajettelee Ylen haastattelun perusteella. Hän uskoo että ihminen on ilmastomuutoksen aiheuttaja, mutta ei usko että mitään voi tehdä, tuho tulee kuitenkin. Masentunutta ajattelua.
Suomen kulutus/henkilö on on muuten ihan ylivoimaisesti ihan huipulla. Eli jokainen suomalainen tuottaa monen kiinalaisenkin päästöt. Halla-ahon puheet ovat siksi epäloogisia myös. Sikäli meidän pitäisi tehdä jotain ja suomalaisten vastuu suurempi.
Ahaa - onko hän äärivihreä? Hän ei usko kuin äärimmäisen häiriötilan eli jonkun katstrofin muuttavan krssin suuntaa - täyttä linkolalaisuutta. Senkö takia ei kannata tehdä mitään, että saadaan aikaiseksi joku 90% ihmisistä tuhoava katastrofi ja sitten lebensraumia eliitille?
Hassuinta on, että puolueen kannattajat ovat ihan erinäköisiä kuin puheenjohtaja. Puheenjohtaja itse noudattaa entisen puolueensa eli Vihreiden elämäntapaa. Jotenkin mulla on sellainen kutina, että Halla-aho vielä palaa Vihreisiin. Hän on liminkalainen luonteeltaan.
Ennemmin täysillä tuhoon kuin koko palkka täysin turhaan ilmastokuppaukseen.