Kohta 17-v tyttö muutti kotoa pois tänään
Mulla on sellainen olo, että olisi vielä "kuulunut" asua kotona. Yritin asiasta tytölle puhuakin, mutta enhän mä pakottaakaan voi. Tyttö siis on todella fiksu ja aikuistumassa vauhdilla, opiskelee ja on nyt seurustellut vuoden verran poikakaverinsa kanssa. Poika on todella fiksu ja herttainen myöskin, unelmavävyainesta ja muuttamassa nyt kotoaan pois, ikää pojalla 20v. Ja nuoret nyt ovat siis muuttamassa suoraan yhteen.
Kyllähän mä sen ymmärrän, ovat rakastuneita ja haluavat olla yhdessä. Mutta jotenkin tuntuu että tyttö on liian nuori muuttamaan kotoaan. Liian nuori siis numeroissa, muuten on kyllä mun mielestä aikuismainen ja asiansa hoitava, ei mikään bilettävä teinilissukka ollenkaan. Yritin tytölle ehdottaa, että asuisi vielä vuoden kotona ja olisi vaikka viikonloput poikakaverinsa luona niin saisi säätettyä rahaa kun ei olisi mitään asumiskuluja ja muita. Lupasi harkita asiaa, mutta kyllä tää nyt alkaa näyttää siltä että järkipuhe ei auta.
Itsekin olin nuori kun muutin kotoa pois, mutta jotenkin sitä olisi toivonut että omat lapset valitsisivat toisin.
Olenko turhan hössöttävä ja ahdistava äiti kun en halua vielä tytön muuttavan kotoa, vai pitääkö antaa tytön mennä? Virallisesti siis olisi kyllä kirjoilla vielä kotonaan, mutta tietysti jos poikakaverinsa asunnolla kaiken aikansa viettää, niin maksaa osuutensa vuokrasta yms. Ja ennenkuin kukaan alkaa sanomaan Kelan huijaamisesta, niin siitä ei ole näiden nuorien kohdalla kyse. Tyttäreni käy opintojensa ohella töissä ja poika on kokopäivätyössä, joten mitään asumistukia eivät edes saisi yhdessä eikä erikseen.
Kommentit (28)
Vieläkö ovat yhdessä, vaikka paritteluhuuma on ohi?
17 v tyttö ei ole tasa-arvoinen tuossa suhteessa, ja aivan liian aikaisin lähtee miehen komennon alle. Tuollaiset tytöt eivät vielä osaa pitää puoliaan.
Anna mennä vaan. Se on täysin ihmisestä kiinni Itekki läksin 17v ja sille tielle jäin.
Juuri omilleen muuttaneet teinit on parhaita, varsinkin jos on tullut ero poikaystävästä
M33
Eikö nyt ole ap vähän myöhäistä alkaa tätä miettimään kun tyttö muutti jo. Alaikäistä olisit tietenkin voinut kieltää muuttamasta mutta et sitä tehnyt.
Eiköhän tuo unelmavävy ala pahoinpitelemään ja raiskaamaan tytärtäsi, kun muuttavat yhteen. No omapahan on tyttösi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri omilleen muuttaneet teinit on parhaita, varsinkin jos on tullut ero poikaystävästä
M33
Jep, ovat silloin helppoja saaliita kokeneemmille pelimiehille 😋
Itse olen nyt 20 ja muutin pois kotoa ollessani vielä 15, ja hyvin olen tähän asti tullut toimeen. Kyllä se tyttäresi pärjää, ja jos hätä tulee niin kyllähän kotiin voi aina palata.