Miksi kaikilla on sellainen ruma reppu (punainen elukanpää-logo)?
Pk-seudulla näkee tosi usein tämän tietyn merkin edustajan reppuja aikuisilla sekä lapsilla ja hyi hitto, että ovat rumia! Monesti värinä on joku oranssi tms. joka sitten huutaa kilpaa sen kamalan logon kanssa. Ovatko nuo reput erityisen kestäviä, trendikkäitä vaiko käytössä käteviä kun niitä niin moni kantaa mukanaan? Mielestäni näyttävät pienehköiltä ja rumilta, itse en ostaisi.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:43"]
No kun niin monella nuorten suosikkibloggaajalla on sellainen !
[/quote]
Heh, ei taida olla Kånken-villitys blogeista peräisin. Tai voihan sitä tietty itsensä edelläkävijäksi kokeva bloggari itselleen noin uskotella, mutta tosiasiassa katumuoti leviää kyllä ihan muiden väylien kuin netin kautta...
minulla on käytössä 25 vuotta vanha Kånken.
jos se häiritsee ap elämääsi niin tule sanomaan ja heitä se reppu roskiin.
Suomalainen keskustelukulttuuri, jos jotain ei ymmärrä niin sitä pitää vihata. Mikä on omasta mielestä rumaa, ei muutkaan saisi siitä tykätä= pikkasen ahdasmielistä. Jos nämä vihaajat nyt pistäisivät oman kuvansa tms arvosteltavaksi, saattaisivat yllättyä, että eivät hekään täytä kaikkia kauneus ym ihanteita. Reput vaan selkään jos siltä tuntuu! Jos haluaa kestävän repun niin sitten ostaa sellainen. Fjällräven kånken reppuun on saatavilla pehmusteita olkahihnoihin, joten sekin ongelma on ratkaistu. Itse ainakin ostan tytölleni kyseisen repun kouluun, jos hän sellaisen haluaa, värejä on mistä valita. Reppu on ajattoman näköinen, kestävä ja ennen kaikkea ei muotivillitysreppu ollenkaan kuten huonolaatuiset disney kopiot.
Mutta mihin hävisi Kipplingit? Mulla oli sellainen musta reppu, ties missä se nyt on, rikki se ei ainakaan koskaan mennyt. Ja apinoita oli toistakymmentä, nekin on jossain varastossa varmaan vielä tallella.
Fjällrävenin reput näyttää hyvältä, just sopivalla tavalla hipiltä. Rauha maahan mammat, ei teidän tarvii niitä käyttää. ;)
Joo, Fjällrävenin reput ovat in, meilläkin on seiskaluokkalaisella tytöllä musta tuollainen.
Se on kestävä ja hyvä käytössä. Reppu on selälle parempi kuin olkalaukku.
Ja tuossa on se hyvä puoli, että siinä ei ole kuvioita. Voi tuunata vaikkapa rintanapeilla mieleisekseen, kuten tyttäreni on tehnyt.
No jo on puheenaiheet vähissä, kun pitää yhdestä repusta mouruta kuin kollikissat maailiskuulla. Antakaa, hienohelmat, ihmisten kulkea ja toimia tavallaan. Käyttäkää te feikkivuittoneita, jos ne on mielestänne niin hienoja ja käytännöllisiä.
Mulla oli mut jotenki kyllästyin. Sain vuoden vanhasta vielä 30e kirpparilla. Pieni, näppärä, kätevä... istuinalusta sisällä ja aina mukana. Reppu kaupungissa? No todellakin. Ei mun päivän tavarat mihinkään käsilaukkuun mene ja josrakin olkalaukusta menee niska jumiin.
Lapseni pyysi ostaa vain tietyn repun ja se on juuri tämä. Koska reppu on lisäksi kestävä ja suunniteltu lapsen selkää tukevaksi, miksi en ostaisi sitä?
Suosittelen muillekin ajattelemaan lasta! Koululaukku on melkoisen raskas välillä.
Miten fjällrävenin olkaimet, kun näyttävät omiin silmiin aika kapeilta? Itse tykkänä leveistä olkaimista, kapeat painavat ikävästi jos on vähänkin painavampi.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:43"]
[/quote]
Heh, ei taida olla Kånken-villitys blogeista peräisin. Tai voihan sitä tietty itsensä edelläkävijäksi kokeva bloggari itselleen noin uskotella, mutta tosiasiassa katumuoti leviää kyllä ihan muiden väylien kuin netin kautta...
[/quote]
Kyllä ne muoti-ilmiöt leviää nykypäivänä just netin kautta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 03:30"]
Miten fjällrävenin olkaimet, kun näyttävät omiin silmiin aika kapeilta? Itse tykkänä leveistä olkaimista, kapeat painavat ikävästi jos on vähänkin painavampi.
[/quote]
Mulla oli lukiossa toi koulureppuna, ja muistan että olkaimet painoivat ikävästi ja hiersivät hartiat usein verimustelmille. Nyt 10v myöhemmin oon käyttäny samaa reppua satunnaisesti, eikä mtn ongelmia ainakaan kun alla tarpeeksi vaatetta. Pelkän topin kanssa raskaasti lastattu Kånken varmaan tuntuu ikävältä.
Kyllä niitä makuja on monia! Itse ihastuin kyseiseen reppuun jo yli kymmenen vuotta sitten ja vieläkin se näyttää silmissäni kivalta. :D Se on totta, että kovin painavia asioita tuossa ei voi kantaa, kun olkaimet pureutuvat hartioihin. Läppäri kulkee kuitenkin mukavammin mukana kuin laukussa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:42"]
Eikä se ole ruma elukanpää vaan kettu kerällä. No haloo.
[/quote]
itseasiassa ei ole kettu ollenkaan, vaan napakettu eli naali.
Fjällräven= naali eli napakettu.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:42"]
Eikä se ole ruma elukanpää vaan kettu kerällä. No haloo.
[/quote]
itseasiassa ei ole kettu ollenkaan, vaan napakettu eli naali.
Fjällräven= naali eli napakettu.
Meillä 70-luvulla syntyneillä oli varmaan melkein kaikilla Fjällrävenin reppu 80-luvulla (sitten kun Smurffi-reppu oli jäänyt liian lapselliseksi..).
Kaikki kiertää (muoti, lastenohjelmat, -laulut, jne). Nyt kun olemme itse äitejä ja isiä, hankimmekin lapsillemme tutut Kånkenit, näytämme Myyrää dvd:ltä, kaipaamme Pikkukakkoseen Hermannia ja Nalle Luppakorvaa, luetaan Pupu Tupunaa, jne..
Oikea kaupunkilainen tietenkin osaa ottaa reppunsa selästä kun menee ruuhkaisaan paikkaan, metroon tms. ja roikottaa sitä kädessään. Siksi repuissa on ne kantokahvat että niitä voi kädessäkin kantaa.
Olen kyllä minäkin huomannut, että pääkaupunkiseudulla liikkuu paljon ihmisiä, joille ei ole vielä oikein valjennut että kaupungissa on maaseutua tärkeämpää ottaa muut huomioon.
t. repputäti
Tämmöinen kånken löytyy kaikilta nyrpeiltä 35v ensisynnyttäjä-äideiltä jotka käyttävät kestovaippoja ja imettävät lasta vähintään 2-vuotiaaksi. Mielummin pidempään. Lisäksi paheksuvat ihmisiä jotka ostavat vaatteensa ketjuliikkeistä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:33"]
Minun nuoruudessa siunailtiin hai-saappaita ja sitä, että lahkeet pantiin saappaassa taka ja edestä roikku. Retujakin aikuiset kauhisteli.
Aina on aikuiset monkumassa nuorten muotijutuille. Ei mitään uutta auringon alla
[/quote]
Nämä ei ole mikään nuorten muotijuttu, vaan ikivanha juttu jo, minä kun kävin ala-asteella koulua 1980-luvulla niin silloin jo oli Fjällräven Kånken -reppuja joka toisella...
[/quote]
Joo-o, mutta nyt se on tullut uudelleen muotiin. Kun mä yli 10 vuotta sitten ostin Kånkenin, ei niitä hirveästi katukuvassa näkynyt.
[/quote]
Monet muoti-ilmiöt leviävät nyt blogien kautta. Joku suosituimmista keksii jonkin jutun, lammaslauma seuraa perästä. Ei silti, huonompiakin ilmiöitä on kuin hauska retroreppu.