Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikilla on sellainen ruma reppu (punainen elukanpää-logo)?

Vierailija
15.02.2013 |

Pk-seudulla näkee tosi usein tämän tietyn merkin edustajan reppuja aikuisilla sekä lapsilla ja hyi hitto, että ovat rumia! Monesti värinä on joku oranssi tms. joka sitten huutaa kilpaa sen kamalan logon kanssa. Ovatko nuo reput erityisen kestäviä, trendikkäitä vaiko käytössä käteviä kun niitä niin moni kantaa mukanaan? Mielestäni näyttävät pienehköiltä ja rumilta, itse en ostaisi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän katsellut samaa ja ihmetellyt kys. muoti-ilmiötä. Musta toi reppu on ollut aina ihan hirveä ruma. Siis ihan kauheen kauhee. Ja ne olkaimet... ohuet lurut, sattuvat varmaan pidemmän matkaa kulkiessa. Mutta kukin tyylillään. Ei mun tarvikkaan tajuta. Niinkuin en tajua vittoneitakaa.

Vierailija
42/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa ala-asteella sellainen 80 -luvulla, tummansininen oli. Se meni alakulmista puhki ja silti luokkakaverini halusi ostaa sen minulta, maksoi siitä muistaakseni 20 mk. Hyvä kauppa mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:57"]

Kaikki reput näyttävät rumilta aikuisilla kaupungissa. Niillä sitten sohitaan toisten naamaan julkisissa. Reput sopivat ainoastaan lapsille tarha- ja koulukäyttöön sekä aikuisille jonnekin mökki- tai vaellusreissuille. Kaupungissa ne ovat pelkästään ruma riesa ja turhake.

[/quote]

Milläköhan planeetalla mahdat elää? Aikuisetkin käyvät ruokakaupassa pyörällä/kävellen. Käyvät myös töissä/luennoilla pyörällä/kävellen. Onko silloin tosiaankin järkevää heiluttaa sitä olkalaukkua pyöränsarvessa (hankaamassa pinnoihin) tai painamassa toispuoloisesti olkapäätä pitkäänkin. Keholle reppu on yksinkertaisesti terveellisin ja helpoin kantoväline, varsinkin jos sitä pahimmillaan koko päivän mukana kuljetettavaa tavaraa on paljon. Olkalaukkuun harvemmin edes mahtuu esim. kunnon ruokaostoksia + kirjoja.

Jos käytännöllinen ja välttämätön reppu ei sinun silmääsi miellytä, niin kärsi sitten rauhassa ja raahaa painavat kantamuksesi siellä pyöränsarvessa. :)

Vierailija
44/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän omaa Kånkeniani ylpeydellä, olkoon se muiden mielestä miten ruma tahansa.

Ps. en tykkää näistä ns. merkkilaukuista ja osa niistäkin ovat rumia.

Vierailija
45/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:31"]

80-luvulla reppu mielettiin ala-astelaisten jutuksi. Ei reppuja ylipäätään käytetty yläasteella, ainakin tytöillä se oli nolo.

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 02:28"]

Nämä reput olivat käytössä jos kun itse kävin ala-astetta 80-luvun alkupuolella mutta ei meistä kukaan sitä yläasteella halunnut enää käyttää.. kamalan ruma :)

[/quote]

[/quote]

Kävin kouluni pääasiassa 80-luvulla (myös lukion) ja reppuja oli vaikka kuinka monella. Itse en mieltänyt sitä noloksi.

Lukiossa kirjoja oli joskus 5 kg:n edestä. En olisi jaksanut raahata niitä olkalaukussa, tosin en kiellä, etteikö joku muu olisi jaksanut. Ja joo, silloin minulla oli juurikin Fjällräven.

Vierailija
46/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kånkkeani koska se on, ei ehkä muotia, mutta tämän ajan henkeä. Ne on hyvännäköisiä repuiksi, hyvän kokoisia ja aukeavat mukavasti niin, että koko etumuksen voi nostaa kuin kannen pois. Liikun paljon kävellen tai pyörällä, mukana on usein kirjastonkirjoja, käsityö, jumppavaatteita tai käyn kotimatkalla ruokakaupassa. En todellakaan aio retuuttaa kantamuksiani toisella olkapäällä. Tykkään ja tulen käyttämään reppuani.

On mulla vaatteita tai käsilaukkuja, jotka ovat erikoisia, tyylikkäitä, kalliita tai sitten ihan marketkamaa eli aina jotain, joka ei miellytä jotain... en välitä.

Vierailija
47/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käyttää kaikki viherpiipertäjävasemmistolaiset.

Ja se on muotia vain ja ainoastaan siksi, kun on kallis. (Ja nyt mammat huutaa kilpaa "ei se edes ole kallis!" Kyllä se esikoululaiselle/kerholaiselle ostettavaksi on.)

Vierailija
48/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viherpiipertäjien hommia :) Kamalan rumia ja ah niiiiin muodikkaita! Itse en kulje muodin mukana enkä tuota reppua ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Liian trendipelle-tavaraa mulle.

Vierailija
49/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodista mitään tiedä mutta kestävyyttä arvostan.

80-luvulla kånken oli kestävin koulureppuni. Itse asiassa se vanha reppu on edelleen olemassa ja ehkä. Vaalea väri vain on ottanut likaa pintaansa koulun lattioilta sen verran, ettei tuolla repulla ole käyttöä kuin metsäretkillä.

Nyt 2000-luvulla kånken on ollut kestävin läppärireppuni. Ja tosiaan, siinä läppärimallissa on pehmustetut olkaimet. Suosittelen.

Vierailija
50/60 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:10"]

Minä käytän omaa Kånkeniani ylpeydellä, olkoon se muiden mielestä miten ruma tahansa.

Ps. en tykkää näistä ns. merkkilaukuista ja osa niistäkin ovat rumia.

[/quote]

Joten päätit ihan varman päälle ostaa ruman repun?

Vierailija
51/60 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyi hitto. Lapseni luokalla melkein kaikilla on semmoinen. Lapsellani ei ole, ja siitä sitten syrjintä ja kiusaaminen alkoi. Kesti kylläkin vain 5 päivää kun näiden kiusaajien vanhemmille soitin. Hyi hitsi ne on rumia.

Vierailija
52/60 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muotia, siksi kaikilla on sellainen. Sama juttu kun se karmea Tomi Björck -kampaus, joka näkyy kaikilla 9-30 v. uroksilla, eli päällä hiustupsuke ja sivuilta karvat ajettu lyhyeks. Karsean näköistä, mutta kun se on in, niin tottakai lampaat menee mukana. Olemme laumaelukoita, nääs.

Vierailija
53/60 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan muodiksi. Ootko koskaan kuulut sanaa muoti?

Vierailija
54/60 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:57"]

Kaikki reput näyttävät rumilta aikuisilla kaupungissa. Niillä sitten sohitaan toisten naamaan julkisissa. Reput sopivat ainoastaan lapsille tarha- ja koulukäyttöön sekä aikuisille jonnekin mökki- tai vaellusreissuille. Kaupungissa ne ovat pelkästään ruma riesa ja turhake.

[/quote]

Yritä kestää meitä repputyyppejä.

Olen onnistunut löytämään vain yhden riittävän suuren läppärilaukun työläppärilleni. Se on jostakin syystä aivan mahdottoman paksu ja hankala mukana kuljetettavaksi. 

Reppu on selvästi kompaktimpi vaihtoehto, ja kevyempi kantaa kuin jättimäinen olkalaukku.

Onko sinulla ap itsetunto-ongelmia enemmänkin? Vai miksi noin hermostut muiden ihmisten laukuista?

[/quote]

Musta tuntuu että ap nimenomaan halusi tietää mikä reppu kyseessä jotta voi käydä ostamassa itelleenkin.

Vierailija
55/60 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla oli kaikilla partiolaisilla Kånken. Ja R-collectionin anorakki :)

Vierailija
56/60 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kånken tehdään nykyään Vietnamissa!

Vierailija
57/60 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök kånken!

Vierailija
58/60 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ns muoti reppuja. Kestäviä ovat. Monet puhuvat että ne eivät kestä vettä. Se on vale. Itsellä on sellainen. Minunkin mielestäni ne näyttävät hyvin pieniltä mutta paljon sinne mahtuu. Mieli pide kysymys on, että tykkäätkö vai et.

Vierailija
59/60 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut +18 v opiskelijoista? Kenties tämä avartaa mieltäsi.

Vierailija
60/60 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se runken-reppu kaikille vönkkeneille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi