Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menette syömään hienoon ravintolaan, miten pukeudutte

Vierailija
15.02.2013 |

Työmatkalla illallinen hienossa ravintolassa. Yritän selvitä mahdollisimman vähillä matkatavaroilla, ja nyt pähkäilen, että miten _oikeasti hienoon ravintolaan_ pitää/voi pukeutua?

Vinkkiä, pliis. Kiire!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumusta on varma valinta. Eikä vie edes paljon tilaa matkalaukussa :)

Vierailija
2/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:22"]

Työmatkalla illallinen hienossa ravintolassa. Yritän selvitä mahdollisimman vähillä matkatavaroilla, ja nyt pähkäilen, että miten _oikeasti hienoon ravintolaan_ pitää/voi pukeutua?

Vinkkiä, pliis. Kiire!

[/quote]

Ollaan menossa huomenna koko perhe syömään. Mulla on Marimekon kotelomekko, nahkasaappaat, kashmirbolero ja korut. Hiuksissa joku kampaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan usein jonkun simppelin mustan mekon, ja sitten koruilla ja kengillä ja kampauksella ja meikillä luon siihen juhlavuutta. Useimpiin työtilaisuuksiin myös illalla voi kyllä mennä ihan jakku- tai housupuvussakin, ellei ole erityiset juhlat vaan tosiaan ihan illallisen syöminen vaan.

Vierailija
4/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei niin juhlava pikkumusta (en siis laittaisi mitään varsinaista coctail-mekkoa, mutta peruskotelomekko), siistit saapikkaat ja normaalia näyttävämmät korut. - Kuten joku tuossa ylempänä taisi jo mainitakin.

Toinen vaihtoehto on korkkarit, perussiistit housut ja joku vähän juhlavampi toppi/sifonkipaita, ja taas ne korut.

Älä myöskään ota isoa olkalaukkua vaan pienempi laukku.

Kotelomekko tai vähän hienompi toppi nyt eivät paljon tilaa laukussa vie.

Vierailija
5/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, unohtui mainita, että tilanteesta tekee erityisen kinkkisen se,  että ohjelma on sellainen, etten millään ehdi hotellille mitään pikkumustia vaihtelemaan ja kampauksia tekemään - ja päivällä taas pikkumusta olisi erittäin sopimaton asu.

Toisekseen - työssä ei vaadita bisnespukeutumista, joten ei mulla mitään jakku- ja housupukuja ole,

Kolmannekseen - mulla on jalka vasta leikattu (sairausloma päättyi viikko sitten) joten korkokengätkin ovat poissuljettu vaihtoehto.

Nyt iskee kyllä paniikki!!!

-ap

Vierailija
6/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihtoehtoja oikeastaan kaksi:

mustat kapeat housut, vihreä sifonkityyppinen toppi/tunika, mustat matalat saappaat, isot hopeakorut

tai

mustat kapeat housut, musta toppi, ruskea jakku, mustat matalat saappaat, asun värejä toistava tuubihuivi tai isot hopakorut.

Oisko jompikumpi OK?

Vierailija
7/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt varma ihan tuosta ajoituksesta? Jos kyseessä on aidosti hieno ravintola ja aiempi ohjelma jotain muuta, tyyliin urheilua, niin kyllä pitää olla aika pöllö suunnittelija olla jos ei voi käydä vaihtamassa vaatteita.

Jos teillä on jotain seminaaria tms. päivällä, niin mieti miten miehet pukeutuvat. Voit sitten pienillä muutoksilla tuunata itsesi ravintolakuntoon. Esim. päivälle suorat housut, silkkitoppi ja villatakki. Ravintolassa jätät sen villatakin narikkaan ja kaivat käsilaukusta korun. Kengät sitten siistit mutta sen mukaan mitä voit pitää. 

Vierailija
8/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:32"]

Mulla on vaihtoehtoja oikeastaan kaksi:

mustat kapeat housut, vihreä sifonkityyppinen toppi/tunika, mustat matalat saappaat, isot hopeakorut

tai

mustat kapeat housut, musta toppi, ruskea jakku, mustat matalat saappaat, asun värejä toistava tuubihuivi tai isot hopakorut.

Oisko jompikumpi OK?

[/quote]

Minusta eka vaihtoehto on hyvä!

Vierailija
9/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:29"]

Niin joo, unohtui mainita, että tilanteesta tekee erityisen kinkkisen se,  että ohjelma on sellainen, etten millään ehdi hotellille mitään pikkumustia vaihtelemaan ja kampauksia tekemään - ja päivällä taas pikkumusta olisi erittäin sopimaton asu.

Toisekseen - työssä ei vaadita bisnespukeutumista, joten ei mulla mitään jakku- ja housupukuja ole,

Kolmannekseen - mulla on jalka vasta leikattu (sairausloma päättyi viikko sitten) joten korkokengätkin ovat poissuljettu vaihtoehto.

-ap

[/quote]

No oisit kertonut nuo rajoitteet jo ekassa viestissä. Sitten paras valinta on siistit housut vähän parempaa kangasta, joku vähän parempi toppi, esim. satiinipintainen ja sen päälle joko jakku tai fiksu neule. Korut voit laittaa aamulla käsveskaan.

Vierailija
10/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tahansa on ok. Riippuu tosin vähän maastakin. Olen ollut USA:ssa 3 Michelin-tähden ravintolassa, jossa monien asiakkaiden pukeutuminen oli arki-iltana arkista. Ei nyt ihan likaisia lenkkareita tainnut olla, mutta farkkujakin kyllä. Mutta todella hienoissa ruokaravintoloissa pääasia on ruoka ja palvelu, ei asiakkaiden vaatteet.

Vierailija
11/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivällä eräällä koululla vetämässä luovan työn pajaa (draama), joten voinette kuvitella, että siellä ei todellakaan olla suorissa housuissa eikä silkkipaidassa. Eikä mulla edes ole sellaisia :D. Muut illallisille osallistuvat ehtivät pitää tauon, mutta koska meidän pajamme tuotos esitellään ennen illallista, minä ja kollegani (jota en tunne) tulemme koululta suoraan ravintolaan.

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:34"]

Oletko nyt varma ihan tuosta ajoituksesta? Jos kyseessä on aidosti hieno ravintola ja aiempi ohjelma jotain muuta, tyyliin urheilua, niin kyllä pitää olla aika pöllö suunnittelija olla jos ei voi käydä vaihtamassa vaatteita.

Jos teillä on jotain seminaaria tms. päivällä, niin mieti miten miehet pukeutuvat. Voit sitten pienillä muutoksilla tuunata itsesi ravintolakuntoon. Esim. päivälle suorat housut, silkkitoppi ja villatakki. Ravintolassa jätät sen villatakin narikkaan ja kaivat käsilaukusta korun. Kengät sitten siistit mutta sen mukaan mitä voit pitää. 

[/quote]

Vierailija
12/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö "vain" syömään vai onko kyseessä juhlaillallinen? Myös hienoihin ravintoloihin pukeuduttaan tilanteen mukaan eli jos on kyseessä työporukan illallinen niin mennään työvaatteissa, mutta jos on firman 100-vuotisjuhlat niin ollaan tietysti juhlavammassa kutyymissä. Jos ei ole jätetty aikaa vaatteiden vaihtoon niin ei oleteta, että vaatteita vaihdetaan.

Vierailija
13/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:29"]

-ap

[/quote]

No oisit kertonut nuo rajoitteet jo ekassa viestissä. Sitten paras valinta on siistit housut vähän parempaa kangasta, joku vähän parempi toppi, esim. satiinipintainen ja sen päälle joko jakku tai fiksu neule. Korut voit laittaa aamulla käsveskaan.

[/quote]

Olisi joo pitänyt. Sori.

Vierailija
14/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään erityistä juhlaa.

-ap

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:39"]

Menetkö "vain" syömään vai onko kyseessä juhlaillallinen? Myös hienoihin ravintoloihin pukeuduttaan tilanteen mukaan eli jos on kyseessä työporukan illallinen niin mennään työvaatteissa, mutta jos on firman 100-vuotisjuhlat niin ollaan tietysti juhlavammassa kutyymissä. Jos ei ole jätetty aikaa vaatteiden vaihtoon niin ei oleteta, että vaatteita vaihdetaan.

[/quote]

Vierailija
15/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa: käyt vaatekaupassa tai olet lievästi alipukeutunut. Voit kuitenkin aina vedota kipeään jalkaasi...

Vierailija
16/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa kuulla, kumpi noista vaihtoehdoista olisi mielestäsi pienempi paha?

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:42"]

Nyt sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa: käyt vaatekaupassa tai olet lievästi alipukeutunut. Voit kuitenkin aina vedota kipeään jalkaasi...

[/quote]

Vierailija
17/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos viimeinkin kertoisit, mitä ajattelit pukea päälle päiväksi? Kun siis oikeasti haluat tietää, voitko pitää samoja vaatteita illalla!

Vierailija
18/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateostoksille en kyllä millään ehdi enää, juna lähtee parin tunnin päästä ja olen määränpäässä perillä vasta illalla. Ja aamulla alkaa työt...

Vierailija
19/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin siis olla päivän niissä mustissa housuissa ja saapikkaissa, yläosassa simppeli trikootoppi ja rento neule. Kaikkein helpoin olisi, jos nappaisin sen vihreän tunikan ja korut mukaan, ne voi vaihtaa lennossa ylle, eivät vaadi säilytystilaa niin kuin jakkusysteemi. Mutta sekin onnistuu.

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:44"]

No mitä jos viimeinkin kertoisit, mitä ajattelit pukea päälle päiväksi? Kun siis oikeasti haluat tietää, voitko pitää samoja vaatteita illalla!

[/quote]

Vierailija
20/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikein kyselet, jos sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia noudattaa yhtään sinulle annettua neuvoa. Olisit ajatellut asiaa viikko sitten. Tämä on turhauttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi