Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2225)

Vierailija
681/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus-rouva. Rikkaan miehen puoliso joka käy töissä lähinnä omaksi ilokseen. Lausahtelee normaalielämästä vieraantuneita näkemyksiä, joista kuulee, ettei rouvan ole koskaan tarvinnut kohdata taloudellista epävarmuutta ja sen mukana tuomia arjen pieniä ja isompia haasteita. Empaattinen versio harmiton, empatiakyvytön sitten ihan muuta...

Tunnen yhden tälläisen keskustarouvan (dipl. kosmetologi ja toimistosihteeri), politiikassa myös mukana, siis kepussa. Opin nuorena hänet tuntemaan, tuntemaan hyvin, ja niin meni usko koko keskustapuolueeseen. Että niillä avuin oikein valtuustoon ja hallitukseen. Ei se ihme ole, että asiat ovat persiillän.

Vierailija
682/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa kesärenkaisiin hyvissäajoin, ettei nastat kulu. Ompahan pitäny lämmintä ilimoo, joo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus-rouva. Rikkaan miehen puoliso joka käy töissä lähinnä omaksi ilokseen. Lausahtelee normaalielämästä vieraantuneita näkemyksiä, joista kuulee, ettei rouvan ole koskaan tarvinnut kohdata taloudellista epävarmuutta ja sen mukana tuomia arjen pieniä ja isompia haasteita. Empaattinen versio harmiton, empatiakyvytön sitten ihan muuta...

Mun eräällä entisellä työpaikalla oli tällainen. Sitten hän tuli mun ja työkaverin huoneeseen kertomaan tyttären vaikeasta anoreksiasta "ei täällä kellekään muulle voi tästä puhua, onneksi te olette täällä, kiitos kun sain puhua". Sieltä sisältä hajuvesien ja helmien alta paljastui ihan toisenlainen henkilö, kun millaiseksi oltiin luultu. Ison johtajan rouva tosiaan. 

Vierailija
684/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pystyssä pitäjä. Omasta mielestään. Mikään ei toimi ja kaikki tehdään väärin, jos hän ei ole neuvomassa. Mun opiskeluryhmässä oli tällainen, oli harjoittelussa ollut tuollainen ja oikein harjoittelupaikkaansa esitellessään kertoi mitä kaikkea tehtiin väärin ja miten hän osaisi parantaa kaiken. Ihmettelin alkuun, kun ei oikein työllisty, vaikka oli koulussa kyllä hyvä ja aika fiksu. Mutta sitten tuo asenne, "kukaan muu ei osaa mitään ja muut tekee ihan kaiken väärin" taisi olla se syy, ettei työtä löydy. 

Vierailija
685/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussaikuttaja joka on joka toinen viikko poissa. Aina sen 1-3 päivää, että ei tarvitse lääkärintodistusta.

Vierailija
686/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatutietoinen, jonka mielestä toimiston kahvimerkki on väärä, samoin limut ja kivennäisvedet, keksit on pahoja. sohva on ruma ja Ikean juomalasit ne vasta perseestä onkin! Mikään ei ole riittävän hyvää Hänen Kuninkaalliselle Korkeudelleen.

Todennäköisesti se sohva *on* tosi ruma. Työpaikoilla yleensä. :D

Vierailija
687/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höröttävä vitsiniekka. Kertoo omasta mielestään hulvattoman hauskoja juttuja, mutta alkaa nauraa höröttää ennen kuin saa juttunsa kerrottua. Osa kuulijoista saattaa hymähtää kohteliaisuuttaan.

Vierailija
688/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuun välttelijä. Ei missään tapauksessa voi myöntää virheitään tai ottaa niistä vastuuta. Ei, vaikka moka olisi yksiselitteisesti hänen tekemänsä. Syy on aina jossakin muussa.

Vierailija
689/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomo.

Samassa rivistössä muiden kanssa mutta kuvittelee olevansa ylempänä ja voivansa kertoa muille mitä muut tekee ja tekee itse vain ne mitä itse haluaa tehdä.

Vierailija
690/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasyöppö: valittaa omista asioistaan kuten terveydellisistä ongelmista ja lastensa vaikeuksista. Määrittää aina sen mistä keskustellaan. Jotta saa sinut jäämään kuuntelemaan omia huoliaan, tarjoaa kahvia / keksiä / suklaata etkä voi poistua tekemään omia hommiasi ennen kun kuppisi on tyhjä. Ikävintä on, jos tämä sattuu olemaan esimiehesi.

Vierailija
691/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-päivittäjä. Jakaa joka päivä kahvipöydässä, mitä laittoi eilen ruoaksi, montako kilometriä lenkkeili,  mitä lapsi sanoi ja miten vatsa toimi. Äärest miälenkiintoista!

Vierailija
692/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli - osaa hommansa mutta hygieniataso on romahtanut koska ei osannut lopettaa kissojen hankkimista siihen kolmanteen vaan niitä on jo nyt seitsemän. Asuu yksin, lienekkö koskaan ollut miestä? Saattaa silloin tällöin laukoa jonkun pelottavan pervon vitsin tai pierasta äänekkäästi wc:ssä vaikka varmasti tietää sen kuuluvan ohuen seinän läpi kahvihuoneeseen. Vaatetus ehtaa kirpparilaatua ja värejä käyttää estottomasti. Ei omista älypuhelinta, eikä kuluta työaikaansa vauva.fi keskusteluihin.

Vierailija
693/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät hallitse avotilassa työskentelyä. Kailottavat omat ja työasiat todella isoon ääneen ja mieluiten jonkun kollegan työpisteen vierestä. Laulavat ja viheltelevät avotilassa. Sinänsä tässä ei kai olisi mitään ongelmaa, mutta meillä avotiloihin on jostakin syystä sijoitettu sekaisin niitä, joiden työ vaatii jatkuvaa kommunikointia kollegoiden kanssa ja niitä, joiden työ vaatii keskittymistä ja tarkkuutta, ts. aika hiljaista tilaa. Toisaalta eräässä toisessa avotilassa työpaikallani porukka kommunikoi keskenään erittäin hiljaisesti - käytetään viestisovelluksia ja puhutaan hiljaisella äänellä. Heillä on jo pitkä kokemus ryhmätilassa työskentelystä ja sen vaatimuksista.

Minä olin se avotilan "tarkkuutta vaativan työn tekijä" ja joskus meinasi hermostuttaa, kun nuo huutelijat tulivat siihen minun tuolini taakse hoitamaan moninaisia asioitaan. Onneksi sain jossakin vaiheessa vastamelukuulokkeet, ja myöhemmin pääsin pienempään työhuoneeseen, jossa on vain yksi huonekaveri, jonka työ on samankaltaista kuin minun.

Ne avotilan ihmiset olivat oikein mukavia, minulla ei ole mitään heitä vastaan, mutta työskentely oli aika mahdotonta siellä.

Meillä hankittiin kaikille avokonttoriin laadukkaat vastameluheadsetit. Ei ne ainakaan pahentaneet asiaa.

OT mutta ongelmaanhan on parempi ratkaisu, jota kutsutaan omaksi huoneeksi. Älytöntä pistää ihmiset istumaan luurit päässä vain siksi, että joku haluaa rakentaa avokonttoreita

Mitä luulet, otettaisiinko mieluummin omat toimistot kuin avokonttori kuulokkeiden kanssa jos saataisiin valita? Vai oletko työntekijänä Remonttireiska, pykäät omia aikojasi konttoriin väliseinät? Tai vastaavasti poraat seinään oma-aloitteisesti reiän että saat jonkin johdon vedettyä läpi.

Vierailija
694/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät hallitse avotilassa työskentelyä. Kailottavat omat ja työasiat todella isoon ääneen ja mieluiten jonkun kollegan työpisteen vierestä. Laulavat ja viheltelevät avotilassa. Sinänsä tässä ei kai olisi mitään ongelmaa, mutta meillä avotiloihin on jostakin syystä sijoitettu sekaisin niitä, joiden työ vaatii jatkuvaa kommunikointia kollegoiden kanssa ja niitä, joiden työ vaatii keskittymistä ja tarkkuutta, ts. aika hiljaista tilaa. Toisaalta eräässä toisessa avotilassa työpaikallani porukka kommunikoi keskenään erittäin hiljaisesti - käytetään viestisovelluksia ja puhutaan hiljaisella äänellä. Heillä on jo pitkä kokemus ryhmätilassa työskentelystä ja sen vaatimuksista.

Minä olin se avotilan "tarkkuutta vaativan työn tekijä" ja joskus meinasi hermostuttaa, kun nuo huutelijat tulivat siihen minun tuolini taakse hoitamaan moninaisia asioitaan. Onneksi sain jossakin vaiheessa vastamelukuulokkeet, ja myöhemmin pääsin pienempään työhuoneeseen, jossa on vain yksi huonekaveri, jonka työ on samankaltaista kuin minun.

Ne avotilan ihmiset olivat oikein mukavia, minulla ei ole mitään heitä vastaan, mutta työskentely oli aika mahdotonta siellä.

Meillä hankittiin kaikille avokonttoriin laadukkaat vastameluheadsetit. Ei ne ainakaan pahentaneet asiaa.

OT mutta ongelmaanhan on parempi ratkaisu, jota kutsutaan omaksi huoneeksi. Älytöntä pistää ihmiset istumaan luurit päässä vain siksi, että joku haluaa rakentaa avokonttoreita

Mitä luulet, otettaisiinko mieluummin omat toimistot kuin avokonttori kuulokkeiden kanssa jos saataisiin valita? Vai oletko työntekijänä Remonttireiska, pykäät omia aikojasi konttoriin väliseinät? Tai vastaavasti poraat seinään oma-aloitteisesti reiän että saat jonkin johdon vedettyä läpi.

Tottakai otettaisiin. Itsekin kärvistelen avokonttorissa. Anteeksi, piti sanoa monitoimitilassa 🙄

Vierailija
695/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolhu-Kalle: esittelee jokaisen arpensa, murjunsa ja vekkinsä joka tullut elämässään, seikkaperäisesti ja katsoo vaikutusta kuulijaan. Jatkaa....

Vierailija
696/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen ponchoon pukeutuva "mukavuudenhaluinen" nainen, joka teemukillaan lämmittää käsiään. Syö lounaaksi salaatinlehvän riisikakulla ja on aina vaan lihavampi.

Rupesi naurattamaan :D Tämä on varmasti yleisin tyyppi suomalaisessa työelämässä :D

Vierailija
697/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
698/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan paranoidi:

-Joku on vienyt mun...!Aina multa häviää....!

-Eikä ole kukaan vienyt sun----! Se on tuossa!

Vierailija
699/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori bilettäjä, vähän päälle 20-vuotias. Kihertää maanantaisin lajitoverilleen, mitä kaikkea tuli viikonloppuna kännissä kohellettua ja millaisesta sängystä heräsi. Seuraavan viikonlopun bileiden suunnittelu alkaa viimeistään keskiviikkona miettimällä, mihin baariin menisi. "Ei ainakaan xxx:n, siis niin hirvee teinimesta, mä kävin siellä aina joku vuos sitten."

Vierailija
700/2225 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan kastemato - siemailee kahvikupista laihaa sumppia ja täyttää ristikoita. Ei taida enää nähdä juuri mitään kolmannen kaihileikkauksen jälkeen. Muutenkin on jo ollut niin moneen kertaan leikkauspöydällä ettei enää tiedä kumpi puolisko alkuperäisestä luikerteleeko työpaikalle. Jalat taitaa olla jo työssä siellä kuuluisalla kilometritehtaalla. Aivan sama millainen organisaatiomuutos möyhii työpaikan ympäri, niin aina tämä tarinamme sankari kaivautuu jostakin esille sanomatta mitään. Kaiken lisäksi on luultavasti kaksineuvoinen ja parittelee oikean kätensä kanssa työpaikan wc-tiloissa