Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissamme pilasi elämäni. Toinen jalkani amputoitiin koska

Vierailija
14.02.2013 |

maailman kiltein kotikissa kävi siihen yllättäen kiinni, puri niin että tulehdus levisi nopeasti, liian nopeasti ennen kuin edes tajusin mennä lääkäriin.

Kissalla diagnosoitiin aivokasvain myöhemmin.

En ois ikinä tiennyt lemmikkien olevan noin vaarallisia.

Eli, olkaa te muut fiksumpia ja menkää lääkäriin heti, jos vastaavaa sattuu - siis kissa puree, vaikkei pahemmat oireet heti tuntuiskaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoa puri myös oma sisäkissa käteen. Säikähti kylään tullutta koiraa ja puri päästäkseen karkuun (oli siis siskon sylissä kun avasi oven eikä tiennyt koirasta). Käsi turposi ihan hirveästi ja tulehtui tosi pahasti. Monta antibioottikuuria joutui syömään, mutta lopulta parani. Edelleen on kämmenselässä arpi jossa näkyy kulmahampaat ja etuhampaat

Vierailija
22/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minakaan usko, luulen etta ap keksi tarinan paastaan etta saa myotatuntoa ja nyyhkyviesteja. Todellisuudessa purema tulehtui ja ehka marki pari viikkoa jos koko kissaa edes oli olemassa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity tapaukseen, mutta sain itse jalkaruusun käveltyäni paljain jaloin ollessani vierailulla maatalossa. Varpaan välini olivat rikki ja ilmeisesti itse tehtyä jäätölöä joutui haavaan. Jalka meni ja turposi tosi järkyttävään kuntoon, onneksi parin viikon atibiootit tepsivät. Tapaus oli monen sattuman summa mutta kehottaisin kaikkia pitämään huolta jalkojen terveydestä. Varsinkin avohaavat kannattaa viipymättä hoitaa kuntoon.

Vierailija
24/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kissa teki saman, jalka turposi, lääkäriin meni, ja tuloksena se, että pian 3vuotta on joutunut pitämään siinä jalassa sellaista puristavaa tukisukkaa... Joku ruusu vai mikä lie siihen iski.

Vierailija
25/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Toivottavasti pääset vaihtamaan uraa, esim tuo fysioterapeutti voisi olla hyvä jatkumo kun osaat jo ihmisiä liikuttaa. Nykyisin saa todella hyviä proteesejakin joilla voi oikeasti jo kävellä. En tiennyt että purema voi olla noin vaarallinen, kiitos tiedosta! Saanko kysyä vielä, desinfioitteko haavan heti?Mietin vaan että voiko sillä yhtään ehkäistä.

Vierailija
26/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:08"]Mun siskoa puri myös oma sisäkissa käteen. Säikähti kylään tullutta koiraa ja puri päästäkseen karkuun (oli siis siskon sylissä kun avasi oven eikä tiennyt koirasta). Käsi turposi ihan hirveästi ja tulehtui tosi pahasti. Monta antibioottikuuria joutui syömään, mutta lopulta parani. Edelleen on kämmenselässä arpi jossa näkyy kulmahampaat ja etuhampaat
[/quote] no kai se kissa lähti piikille?

Vierailija
27/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:08"]Mun siskoa puri myös oma sisäkissa käteen. Säikähti kylään tullutta koiraa ja puri päästäkseen karkuun (oli siis siskon sylissä kun avasi oven eikä tiennyt koirasta). Käsi turposi ihan hirveästi ja tulehtui tosi pahasti. Monta antibioottikuuria joutui syömään, mutta lopulta parani. Edelleen on kämmenselässä arpi jossa näkyy kulmahampaat ja etuhampaat [/quote] no kai se kissa lähti piikille?

[/quote]

Miksi kissan olisi pitänyt lähteä piikille? Tuo on normaali reaktio eläimeltä, oli sitten kissa tai koira.

Vierailija
28/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 21:52"]

Otan osaa, harvinainen mutta kauhea tapaus. 

Millaisia oireita sinulla oli tulehduksesta? Itse trimmaan koiria ja saan puremia kohtuullisen usein, enkä voi juosta lääkäriin jokaisesta. Kahteenkymmeneen vuoteen en ole onneksi saanut edes tavallista pientä tulehdusta saati amputointiin johtavaa, mutta tiedostan että pieni riski on olemassa.

[/quote]

Miten huono voi ja pitää työssään olla, jotta tulee alvariinsa purruksi? Meidän vakkaritrimmaaja on niin varmaotteinen ja rauhallinen ja epäprovosoiva, että tuskin tulee purruksi. Ja niille hermoheikoille ja aggressiivisille trimmaajille emme enää mene. 

Vierailija
29/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:13"]Ei liity tapaukseen, mutta sain itse jalkaruusun käveltyäni paljain jaloin ollessani vierailulla maatalossa. Varpaan välini olivat rikki ja ilmeisesti itse tehtyä jäätölöä joutui haavaan. Jalka meni ja turposi tosi järkyttävään kuntoon, onneksi parin viikon atibiootit tepsivät. Tapaus oli monen sattuman summa mutta kehottaisin kaikkia pitämään huolta jalkojen terveydestä. Varsinkin avohaavat kannattaa viipymättä hoitaa kuntoon.
[/quote]

Jäätölö ja atibiootit ::::::DDDD oletko 4-vuotias? Kukaan aikuinen sano JÄÄTÖLÖ.

Vierailija
30/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen, pidän amputoitua jalkaa, jossa on proteesi, todella kauniina.

Vierailija
31/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskonko tarinaa. Toki näin voi käydä, mutta se on aivan äärimmäisen harvinaista.
Olen itsekkin ollut koko elämäni tekemisissä eläinten kanssa ja siinä sivussa saanut myös puremia villiintyneiden eläimien käsittelyssä. Kerran olen lääkärissä käynyt ja se siksi, että muistin ettei jäykkäkouristus ole enää voimassa, ja sain syvän pureman ranteeseen. Mitään antibioottia ei lääkäri tällöinkään kirjoittanut, kun haava oli kuitenkin siisti.
Minua on purtu läpi kynnen ja sormen, raavittu, koira on purrut pohkeeseen lujaa kun estin jalalla kahden koiran yhteenoton, puremia on tullut eri eläinlajeilta aina jyrsijöiltä kotikissaan.
Mitään mustelmaa ja paikallista tulehduta, joka on parantunut itsekseen ei ole koskaan koitunut. Tosin pahasti raadelluksi en ole koskaan tullut, puremat on ollut oman vahinkootteen/todella hätääntyneen eläimen puremia, ei raivoisaa raatelua. Avoimet raateluhaavat toki itsekkin näyttäisin lääkärissä.
No jokatapauksessa, jos näin on käynyt niin tsemppiä, kyllä sitä jalattomanakin elämä onnistuu. Surkea tuuri kaikenkaikkiaan kyllä käynyt.

Vierailija
32/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Sen takia en pidä kissoista, että ne ovat niin arvaamattomia.

Vierailija
33/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus!

Vierailija
34/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat huutaa aina PROVOOOO, kun joku kertoo vaikka ihastuneensa naapuriin, ja sitten TÄMÄ menee läpi?

:D

En usko sanaakaan, niin harvinainen tapaus, että varmasti olisi lehtiin päätynyt.

Vierailija
35/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, keksitty tarina, ja porukka lähettää lohtuviestejä :))))))))))))))))))))))))) Kyllä ihmisiä on helppo jymäyttää :))))))))))))))))))))))))))))

Vierailija
36/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:13"]Ei liity tapaukseen, mutta sain itse jalkaruusun käveltyäni paljain jaloin ollessani vierailulla maatalossa. Varpaan välini olivat rikki ja ilmeisesti itse tehtyä jäätölöä joutui haavaan. Jalka meni ja turposi tosi järkyttävään kuntoon, onneksi parin viikon atibiootit tepsivät. Tapaus oli monen sattuman summa mutta kehottaisin kaikkia pitämään huolta jalkojen terveydestä. Varsinkin avohaavat kannattaa viipymättä hoitaa kuntoon. [/quote] Jäätölö ja atibiootit ::::::DDDD oletko 4-vuotias? Kukaan aikuinen sano JÄÄTÖLÖ.

[/quote]

No nyt oot kohdannut ensimmäisen sellaisen. Ja tiedoksesi: Oon päälle nelikymppinen.

Vierailija
37/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut ennemminkin lomareissulta saatu varaanin purema?

Vierailija
38/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 21:49"]maailman kiltein kotikissa kävi siihen yllättäen kiinni, puri niin että tulehdus levisi nopeasti, liian nopeasti ennen kuin edes tajusin mennä lääkäriin.

Kissalla diagnosoitiin aivokasvain myöhemmin.

En ois ikinä tiennyt lemmikkien olevan noin vaarallisia.

Eli, olkaa te muut fiksumpia ja menkää lääkäriin heti, jos vastaavaa sattuu - siis kissa puree, vaikkei pahemmat oireet heti tuntuiskaan.
[/quote]

Minulle kävi samoin paremmalla tuurilla. Pääsin ajoissa sairaalaan ja tulehdus parani. Painajaisia kissoista nään vielä vuosien jälkeen, vaikka kissoista tykkäänkin.

Vierailija
39/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Sitä ollaan vähän luettu taas eilisiä uutisia ja tehtaillaan dramaattisia aloituksia. Hoh hoijaa. Keksi fiksumpaa tekemistä kesäpäiväksi.

Vierailija
40/51 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien puremat ja taudit ovat tabu niiden omistajille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan