Pekko? Tuleeko liikaa aikamiespoika-fibat?
Kyseessähän on siis vanha suomalaiseen mytologiaan liittyvä nimi, "pellonpekko". Meillä on jo tytär Aino ja haluaisimme pysyä samalla linjalla :)
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Loistava nimi, joka kannattaa antaa nyt, kun se vielä ei ole muotia. Muinaisnimistä ja mytologisista taitaa olla tällä hetkellä muotia vasta Ukko ja Väinö. Ilmarikin.
Minulle nelikymppisenä tulee mieleen lähinnä coolit nuoren polven Pekot, esimerkiksi muusikko Pekko Käppi. En olisi koko aikamiespoika-elokuvaa muistanut, ellet olisi maininnut. :)
Mytologisena hahmona Pekko on hyvä ja kiinnostava, aivan kuin Ainokin. (Toisin kuin vaikkapa Väinö - Väinämöinenhän oli ihan hirveä gubbe.)
No minä olen 39v mutta äitini tykkäsi hirveästi noista Pekko-elokuvista ja raahasi minut mukaan teatteriin, kun isä ei suostunut mukaan :D Muuten en kai olisi muistanut minäkään!
Ap
muinaissuomalainen tai Pietari-nimen muunnos. Pekko on suomalainen miehen etunimi. ... Kalenterinimenä Pekko on melko uusi tulokas: se on ollut Pietarin ja Pekan rinnalla vuodesta 1953. Pekko on suomalaisen mytologian olento, pellonpekko, myyttinen kylväjä.
Kyllä Pekko Aikamiespoika vielä muistetaan, mutta ei enää häiritsevästi.
Pekko Touko Viljami
Pekko Viljami
Pekko Vainio (vainio = suuri heinää tai viljaa kasvava pelto)
Pekko Pelto Vainio
Viljam Pietari
Ainon veli Kalevalassa oli Joukahainen.
Aino ja Jouka
Miksi ei vain että "Pekka", niin ei tarvitse olla aina korjaamassa ja kuunnella Pekko aikamiespoika juttuja?
Pekko Aikamiespojan poikamiesaika on kaikkien aikojen paras elokuva!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain että "Pekka", niin ei tarvitse olla aina korjaamassa ja kuunnella Pekko aikamiespoika juttuja?
Jos tykkää enemmän Pekko-nimestä.
Tiedän yhden aikuisen Pekon. Ei ole tullut elokuvat mieleen.
Nyt syntyvän Pekon ikätoverit eivät jostain Pekko Aikamiespojasta tule tietämään mitään.
Itse suomenkielisten, ei-kristillistä alkuperää olevien nimien ystävänä kannatan.
Myös Touko sopisi Ainon kaveriksi :)
Vierailija kirjoitti:
Mites Rölli?
Rölli-Pekko erottuisi kyllä mukavasti Leeveistä ja Veeteistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Rölli?
Rölli-Pekko erottuisi kyllä mukavasti Leeveistä ja Veeteistä :D
😂
Fiba on virhe joten vastaus kysymykseen on kyllä.
Pekko Aikamiespoika kylvää siemenensä aina pskaan :D
Onhan tuo nyt aivan naurettava nimi ja millä oikeudella se lahjaton Koivusalo pilasi sen??
Loistava nimi, joka kannattaa antaa nyt, kun se vielä ei ole muotia. Muinaisnimistä ja mytologisista taitaa olla tällä hetkellä muotia vasta Ukko ja Väinö. Ilmarikin.
Minulle nelikymppisenä tulee mieleen lähinnä coolit nuoren polven Pekot, esimerkiksi muusikko Pekko Käppi. En olisi koko aikamiespoika-elokuvaa muistanut, ellet olisi maininnut. :)
Mytologisena hahmona Pekko on hyvä ja kiinnostava, aivan kuin Ainokin. (Toisin kuin vaikkapa Väinö - Väinämöinenhän oli ihan hirveä gubbe.)