Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle kettuillaan yhdistelmäsukunimestä

Hankkikaa elämä
26.02.2019 |

Menin noin viisi vuotta sitten naimisiin ja otin tyttönimeni rinnalle miehen nimen. Olen saanut todella negatiivista palautetta päätöksestäni ihan ulkopuolisilta ihmisiltä, jolle asia ei lainkaan kuulu. Nimi ei kuulemma mahdu minnekään lomakkeisiin, se on liian pitkä kirjoittaa, siinä on kaksi -nen -päätettä (oma ja miehen sukunimi päätty nen -loppuun). Kysyttiin, että ymmärsinkö, että voin pitää myös oman sukunimeni pelkästään? En koskaan uskonut, että nimi voi herättää näin paljon negatiivisuutta. Eri asia jos haluaisin olla vaikka Hevon-Kettu tai Kusi-Paska, niin sitten ymmärtäisin, et se provosoi. Vielä tänä päivänäkin tutut kyselee ja kommentoi et miks? Asutaan kuitenkin ihan suurehkossa kaupungissa, ei missään perähikiällä.

Kommentit (317)

Vierailija
201/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy otin typerän nimen ja nyt potuttaa kun ihmiset nauraa.

Nimeni ei ole typerä, enkä tule sitä vaihtamaan ellei erota. Vaikka joku oksentais kun kuulee sukunimeni niin en vaihda. Ainoa jonka sana painaisi olisi mieheni.

Ihmettelen vain MILLÄ oikeudella ihmiset tulevat valittamaan nimestäni päin naamaa? Pitäis vaan heittää samoin tein jotain samantyylistä takaisin.

-ap

Miksi ihmeessä otat nimen joka on kiinni todennäköisesti väliaikaisesta suhteesta? Ihmisillä on oikeus sananvapauteen. SUkunimen VAIHTO on valinta, ja sinä kannat vastuun. Edelleen nimenvaihto on naista alisava historiallinen tapa. Se ei ole mikään sinun yksityisasiasi, koko tapa alkoi VALTION PUUTTUMISESTA NAISEN OMAAN NIMEEN. Ei teitä ole paikalla kun naisia pakotetaan vaihtamaan nimi, tai kun painostetaan. Olette tasan aina sen puolella mitä mies haluaa, oli vapaata tai ei.

Nimesi on typerä, olet itsekin. Tyttöjä hylätään ja abortoidaan, ja te kanapellet suostutte kantamaan typeriä naurunalaisia nimiä merkiksi alisteisuudestanne. Olet vaimo eli alempiarvoinen.

Niin ja missä miehesi yhdistelmä? Mikäs se sellainen tapa on, joka on vain toisella? Miksi miehesi ei halua kunnioittaa sinua? Niin typerän kuuloinen, lapsen tasolla oleva kana olet :D

Vierailija
202/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että kaksi nen-päätteistä nimeä kuulostaa yhdessä hölmöltä. Ottaisin itse mielelläni yhdistelmänimen muuten, mutta minulla ja miehelläni on molemmilla pitkä ja jo itsessäänkin lystikkään kuuloinen nen-nimi (tyyliä Tossavainen ja Karvonen). Olenkin päätynyt siihen, että pidän vain oman sukunimeni.

Miksi miehesi ei ota nimeäsi? Missä miehen vaivannäkö? Miksi mies ei tee mitään? itsekästä ja sairasta! Miehet pakottivat tähän ennen, miksi miehesi ei halua purkaa tapaa ja uhrautua itse?

Miksi miehenne ei tuomitse tätä historiallista naisen alistamista, vaan haluavat vaan ajaa omaa etuaan? Sairasta. Te perinteiset naiset olette aina kertomassa miten naisten on pakko harrastaa seksiä liitossa ja uhkailette jos nainen ei tee kuten mies haluaa. Se ei ole vapautta. Te puolustatte vapautta tasan silloin kun nainen valitsee miehen halun mukaan. Jos nainen tekee oikeasti oman valinna, sillon te hyökkätte. 

En aio pakottaa häntä. Miksi niin tekisin? Miksi kenenkään pitäisi vaihtaa nimeään avioituessaan? Minulle se on sama kuin vaihtaisin etunimeni. Jokainen tehköön kuten tykkää.

Mitäs pakottamista se on että toivoo ja pyytää? Miehet ovat itse PAKOTTANEET TÄHÄN TAPAAN. Koko tapa on alkanut PAKOTTAMISESTA, JA SILTI HUUDATTE VAPAUTTA JA TUOMITSETTE PAKOTTAMISEN.

Miehen pakottaminen on ennen kaikkea reilua, koska naisetkin pakotettiin. Miksi ette halua reilua vapautta? Ei siinä ole mitään reilua että tapa jäi PAKOTTAMISESTA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että kaksi nen-päätteistä nimeä kuulostaa yhdessä hölmöltä. Ottaisin itse mielelläni yhdistelmänimen muuten, mutta minulla ja miehelläni on molemmilla pitkä ja jo itsessäänkin lystikkään kuuloinen nen-nimi (tyyliä Tossavainen ja Karvonen). Olenkin päätynyt siihen, että pidän vain oman sukunimeni.

Miksi miehesi ei ota nimeäsi? Missä miehen vaivannäkö? Miksi mies ei tee mitään? itsekästä ja sairasta! Miehet pakottivat tähän ennen, miksi miehesi ei halua purkaa tapaa ja uhrautua itse?

Miksi miehenne ei tuomitse tätä historiallista naisen alistamista, vaan haluavat vaan ajaa omaa etuaan? Sairasta. Te perinteiset naiset olette aina kertomassa miten naisten on pakko harrastaa seksiä liitossa ja uhkailette jos nainen ei tee kuten mies haluaa. Se ei ole vapautta. Te puolustatte vapautta tasan silloin kun nainen valitsee miehen halun mukaan. Jos nainen tekee oikeasti oman valinna, sillon te hyökkätte. 

En aio pakottaa häntä. Miksi niin tekisin? Miksi kenenkään pitäisi vaihtaa nimeään avioituessaan? Minulle se on sama kuin vaihtaisin etunimeni. Jokainen tehköön kuten tykkää.

Mitäs pakottamista se on että toivoo ja pyytää? Miehet ovat itse PAKOTTANEET TÄHÄN TAPAAN. Koko tapa on alkanut PAKOTTAMISESTA, JA SILTI HUUDATTE VAPAUTTA JA TUOMITSETTE PAKOTTAMISEN.

Miehen pakottaminen on ennen kaikkea reilua, koska naisetkin pakotettiin. Miksi ette halua reilua vapautta? Ei siinä ole mitään reilua että tapa jäi PAKOTTAMISESTA. 

Ok, olet siis joko trolli tai sairas. Ignore.

Vierailija
204/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todostatte vain miten epäloogisia, alisteisia ja typeriä olette :D Esineellistätte itseänne, kiukuttelette idioottimaisia valintojanne muille naisille ja itkette pelkästä kritiikistä vapauden viemisenä. Ilman naisia teillä ei olisi edelleen vapautta valita :) MIEHET kun teidät PAKOTTIVAT tähän ennen :) Siitä ei ole kauaa. Ja kirkko ei halunnut antaa naiselle vapautta pitää omaa nimeä. Miksi ihmeessä siis estätte toisten ajatukset ja mielipiteet? Omasta mielestäni tapa pitäisi kieltää koska se on epätasaa-rvoinen ja liittyy naisen alistamiseen. Miehen kautta menevä sukulaisuus lisää väkivaltaa, naisten ja tyttöjen huonoja oltavia.

Miksi ihmeessä vapaudella olisi väliä? Hienoa hei, kun ihan itse osaatte ottaa pataan ja ihan itse abortoitte tytöt! Vau, hei kaikki muuttuu kun teitte se vapaasti! WAUH!

Vierailija
205/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olet siis joko trolli tai sairas. Ignore.

Ei ole mitään sairasta :D voi huoh kun te perinteiset ette osaa muuta kun argumentoida tunteella, itkeä ja saivarrella. Niin naisellisia ja heikkoja. Tämän takia miehet ei teitä ole arvostaneet muuna kuin panoina. Isoisät haluaa poikia jatkaamaan nimeä. Ne on miehiä jotka teitä syrjivät nimenne takia. Ne ovat miehiä jotka haluavat abortoida tytöt poikien tieltä. Ne ovat miehiä jotka toisessa maassa estävät oikeutenne aborttiin. Miehet käyttävät teitä hyötyynsä.

Sukunimenvaihto on alistavaa, koska se keksittiin alistamaan naista. SIllä ei ole mitään tekemistä perheen kanssa. Miksi ihmeessä nainen kantaa aviomiehen nimeä, eikä vanhempiensa? Vanhemmathan on se oikea perhe, sukusi. SUKUnimi. Et ole miehesi isälle mitään sukua.

Ja missä edelleen tasa-arvo? :D Aina jos miehiä syrjii, se halutaan heti lopettaa. Naisen syrjimistä naiset puolustavat itsekin. Älkää tulko itkemään jos pojille ja miehille tekee samaa. Itse aion antaa pojalleni naisen nimen, toivottavasti tulee kiusatuksi loppuelämänsä. Vapaus;) 

Vierailija
206/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas paljon miehet kannattavat naisen vapauksia? ;) Hehän ne pakottivat nimenvaihtoon! Miksi miehet eivät tuomitse tätä syrjivää pakosta alkanutta tapaa, vaan itsekkäinä lehminä olettavat naisen vaihtavan nimeä? :D Miksi kukaan ei vaadi mieheltä? Naisethan pakotetaan edelleen mm. Tseksissä. No eipä ketään se haittaa että ei ole valintaa ;) Ei ketään haittaa. Miksi siis ei saisi kieltää toisinpäin? Nimenvaihdon kieltäminen kun on täysin eri asia kun pakottaminen VAIHTOON. Toisessa jo olemassaoleva muutetaan, toisessa se säilytetään ennallaan.

Vierailija
207/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimihullu, miksi olet niin harmissasi siitä, että sukunimeään vaihtavat naiset "vaikuttavat muihinkin"? Naiset ovat sinun mielestäsi typeriä, heikkoja ja halpoja patjoja, laumasieluja. Ei sinun tarvitse identifoitua tähän joukkoon. Ei sinun tarvitse vaihtaa sukunimeäsi. Mitä se sinua liikuttaa, jos joku typerä ja heikko akka muuttaa nimeään? Miten maailma paranee siitä, jos joku typerä ja heikko akka vaikkapa matkisi naapuriaan ja pitäisikin yllättäen oman sukunimensä? Hänhän on yhä typerä ja halpa laumasieluinen patja, mutta "kunniallisella" sukunimellä. Jos suurin osa naisista on mielestäsi idiootteja, ei se asia oman sukunimen pitämällä muutu. Ei sinun tarvitse ystävystyä muiden naisten kanssa, jos et halua. Tai ylipäätänsä kenenkään kanssa.

Vierailija
208/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat naiset ovat niitä jotka huorittelevat vapaita naisia kun he käyttävät omaa kehoaan miten haluavat. Ovat aina vakuuttelemassa miten nämä naiset nyt ovat niin hyväksikäytettyjä ja halpoja. Tehän niitä käytettyjä olette. Oikein raivolla puolustatte sitä että alistatte itseänne :D Tiedättekö miten naurettavilta näytätte? Olette kuin pikkulapsia joka on omaksunut kaiken vanhemmaltaan. Ette kykene ajattelemaan ollenkaan laajasti vaan jankkaatte vaan egoistisesti miten itse haluutte, ÄITI MÄ HALUUN!!! 

Ei tosiaan ihme että vaimoja ei juuri pidetä minään, ja että teidät abortoidaan poikien tieltä huonon roolinne takia. Kukapa tuollaisia nysviä tarvisi voiman maailmassa, missä itseään ja voimaansa pitää pysytä kantamaan. Miehet ihan myöntävät miten appiukon nimenkantaminen on miehelle nöyryyttävää. Ketään ei kiinnosta että naisilta oleteaan ihmisoikeusrikkomustapaa. :D Ketään ei haittaa, että miehenpuolinen ja varsinkin aviomiehen sukulaisuus alistaa ja tappaa naisia maailmassa. Jos ette osaa käyttää vapauttanne ,sen voi ihan hyvin viedä. Olihan sekin perinne että nimi oli pakko vaihtaa. 

Vierailija
209/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimihullu, miksi olet niin harmissasi siitä, että sukunimeään vaihtavat naiset "vaikuttavat muihinkin"? Naiset ovat sinun mielestäsi typeriä, heikkoja ja halpoja patjoja, laumasieluja. Ei sinun tarvitse identifoitua tähän joukkoon. Ei sinun tarvitse vaihtaa sukunimeäsi. Mitä se sinua liikuttaa, jos joku typerä ja heikko akka muuttaa nimeään? Miten maailma paranee siitä, jos joku typerä ja heikko akka vaikkapa matkisi naapuriaan ja pitäisikin yllättäen oman sukunimensä? Hänhän on yhä typerä ja halpa laumasieluinen patja, mutta "kunniallisella" sukunimellä. Jos suurin osa naisista on mielestäsi idiootteja, ei se asia oman sukunimen pitämällä muutu. Ei sinun tarvitse ystävystyä muiden naisten kanssa, jos et halua. Tai ylipäätänsä kenenkään kanssa.

Haloo! Mitä se miehiä on kiinnostanut kenen nimi naisella on? :) Miehiä on kiinnostanut oikein kovasti, kun pakottivat. Miksi te aina haastatte toisia naisia, ettekä ikinä miehiä? Hehän teitä alistavat perheissä, pakottavat seksiin. NAISEN ASEMA ON HUONO KAIKKIALLA, JA TE KÄSKETTE HYVÄKSYMÄÄN NAISTA ALISTAVAT VALINNAT. Kuinka idiootteja olette? Miehethän ne teitä haluavat savustaa ulos suvuistaan. Menepä kysymään miehiltä mitä väliä sillä on onko isän vai appiukon nimi! MIKSET HAASTA MIEHIÄ? HEHÄN KAIKKI ONGELMAT LOIVAT, HEHÄN TEITÄ SYRJIVÄT?

Ja haloooooo! Lähes kaikki maailman maat pakottavat isän nimeen. Mitäs se haittaa vaikka olisi äidin nimi? No näyttä haittaavan kun se ei ole laillista lähes missään :DDDDDDDDDDDDd

Taas te haastatte naisia, mutta ette niitä MIEHIÄNNE, JOTKA TEITÄ SYRJIVÄT.

Vierailija
210/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmä nimet ovat vaan niin kammottavia. Ainut poikkeus minkä tiiän on uutisankurimme Alm-Siira.

Ihan säälittää nykysin kun lapsillekin voi laittaa yhdistelmänimen. Niin paljon kuin tuota c kirjainta nimessämi vihaan. Yhdistelmää vihaisin vielä enemmän

alm-siirahan vasta tyhmä on, eihän tota pysty edes lausumaan.

Vierailija
211/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kaikki kaksoissukunimet on typerän näköisiä, kiinnostaa miksi joku haluaa? On jotenkin tosi kasaria, silloin taisivat tulla mahdolliseksi. Sosiaalialalla riittää noita kaksoissukunimiä. Ehkä halutaan korostaa siviilisäätyä?

Ei ainakaan itsellä ollut se syynä, vaan oman nimeni on sen verran harvinaisempi. Halusin säilyttää sen, kun tunsin sen olevan niin vahva osa omaa identiteettiäni, mutta halusin myös kunnioittaa miestäni ottamalla hänen nimensä rinnalle.

Ja, entä sitten, jos tuo olisi ollutkin sitten syy, niin mitä se kenellekään kuuluu? Voisko juoruta vaan omissa kuppikunnissaan?

-ap

Mua aina ihmetyttää, miksi miehet eivät koskaan koe tarvetta kunnioittaa vaimojaan ottamalla heidän nimensä omansa rinnalle...

Vierailija
212/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole miestä, ei kukaan minua huoli.

Vierailija
213/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo! Mitä se miehiä on kiinnostanut kenen nimi naisella on? :) Miehiä on kiinnostanut oikein kovasti, kun pakottivat. Miksi te aina haastatte toisia naisia, ettekä ikinä miehiä? Hehän teitä alistavat perheissä, pakottavat seksiin. NAISEN ASEMA ON HUONO KAIKKIALLA, JA TE KÄSKETTE HYVÄKSYMÄÄN NAISTA ALISTAVAT VALINNAT. Kuinka idiootteja olette? Miehethän ne teitä haluavat savustaa ulos suvuistaan. Menepä kysymään miehiltä mitä väliä sillä on onko isän vai appiukon nimi! MIKSET HAASTA MIEHIÄ? HEHÄN KAIKKI ONGELMAT LOIVAT, HEHÄN TEITÄ SYRJIVÄT?

Ja haloooooo! Lähes kaikki maailman maat pakottavat isän nimeen. Mitäs se haittaa vaikka olisi äidin nimi? No näyttä haittaavan kun se ei ole laillista lähes missään :DDDDDDDDDDDDd

Naiset eivät haasta lähipiirinsä miehiä, koska hakeutuvat yleensä samanhenkisten miesten seuraan. Valtaosa naisista avioituu sellaisen miehen kanssa, jolla on samansuuntaiset ajatukset esim. tasa-arvosta kuin itsellä. Itse en tunne miehiä, jotka eivät hyväksyisi sitä, jos nainen pitää oman nimensä. Tunnen kyllä miehiä, jotka eivät ottaisi itse naisen nimeä, mutta en ketään, joka ei hyväksyisi sitä, jos nainen ei ota miehen nimeä. Paha tässä on ketään miestä lähteä tästä aiheesta haastamaan. Sama koskee lähes kaikkia muitakin suomalaisnaisia, jotka ovat tekemisissä pääasiassa alle 50-vuotiaiden miesten kanssa.

Vierailija
214/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta huvittuneena seurannut erään naisen sekoilua nimensä kanssa. Löysi lopulta miehen, jonka sukunimi oli tyyliä Kikuli. No, nainen oli sitten rouva Kikuli - aikansa. Todennäköisesti ammatti (opettaja ja sen myötä rääväsuiset oppilaat) vaikuttivat ja nyt rouva onkin rouva Tyttönimi-Kikuli. En tiedä, paljonko se asiaa auttoi?

Vierailija
215/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko miten pässejä olette, kun paasaatte vapaudesta naisille, ettekä miehille? Miehet ne teitä pakottaa, syrjii ja pilkkaa. Missäs on ne haasteenne miehille? Ette ajatelleet heihin vedota? Ette ajatelelleet isoiseillenne ja iseillenne paastaa, miten tytön pitää saada valita? Miksi mies saa haluta pojan NIMEN TAKIA? Miksi mies saa vaatia tytön aborttia? Jos miehet saavat vaatia vain poikia, enkö minäkin saa vaatia oman nimen pitämistä? Miksi se miehen mielipide on aina vapautta, mutta vastamielipide on jotain vapauden viemistä?

Arabimaissa nainen nimetään POJAN mukaan, ei tyttären. Nimi menee siis kaikissa tavoissa miehen mukaan. Se merkitsee että naiset ovat alempiarvoisia. Aikuisille naisille saa selittää tällaisia asioita, tehän olette ihan sokeita naisvihalle. Olisipa miehetkin puolustamassa omaa syrjintäänsä vapaudella, pässit.

Naisten syrjintää on aina puolustettu uskonnolla, kulttuurilla ja vapaudella. Mitä sitten vaikka se on vapaata, se on SYRJINTÄÄ? Pää pois sieltä minäminäminä-stä ja ajatelkaa LAAJEMMIN. Alistatte kaikkia naisia. Miksi suostutte kantamaan naisen heikkoa asemaa? Hullut!

Vierailija
216/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimihullu taas vauhdissa...

Vierailija
217/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus näkee niin järkyttäviä kaksiosasia sukunimiä, yleensä varsinkin joillain asiantuntijoilla ja korkeassa asemassa olevilla naisilla... luulisi että he nyt edes älyäisivät tiputtaa siitä sen miehen nimen nykyaikana jo pois, vaikka sen olisivat joskus 70-luvulla ottaneet, jolloin se vielä oli edistyksellinen. Nythän se on vain sovinistinen ja helvatun typerä rimpsu.

Kun asiantuntijana on mediassa joku professori nimeltä Tea-Maila Mämmi-Nännimäinen, kyllä tulee vain nauru, eikä ole asiantuntijuudesta tietoakaan... sitä lukee sillä silmällä että kyse on vitsistä. Uutissirkuksen "uutisesta". (suosittelen Uutissirkusta kaikille).

No se kyllä kertoo vain sinun typeryydestäsi, jos naurat ihmisten nimille ja jos sinulla nimi menee asiantuntijuuden edelle.

Eikä kerro, vaan hersyvästä huumorintajustani.

Typerillä harvoin on huumorintajua.

Vierailija
218/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät haasta lähipiirinsä miehiä, koska hakeutuvat yleensä samanhenkisten miesten seuraan. Valtaosa naisista avioituu sellaisen miehen kanssa, jolla on samansuuntaiset ajatukset esim. tasa-arvosta kuin itsellä. Itse en tunne miehiä, jotka eivät hyväksyisi sitä, jos nainen pitää oman nimensä. Tunnen kyllä miehiä, jotka eivät ottaisi itse naisen nimeä, mutta en ketään, joka ei hyväksyisi sitä, jos nainen ei ota miehen nimeä. Paha tässä on ketään miestä lähteä tästä aiheesta haastamaan. Sama koskee lähes kaikkia muitakin suomalaisnaisia, jotka ovat tekemisissä pääasiassa alle 50-vuotiaiden miesten kanssa.

Eivät naiset koskaan haasta miehiä. Ne miehet teitä pakottavat ja syrjivät. Kenenkään ei tarvitsisi puuttua valintoihinne jos ne olisivat vastuullisia. Se miten sukulaisuusjärjestelmät toimii on koko kulttuurin asia, niitä säädellään kaikissa kulttuureissa. Polveutuminen ja sukunimenvalinta ei nytkään ole VAPAATA. Ja se uusi nimenne ei tule koskaan olemaan omanne, ette saa siihen edes lain edessä täyttä oikeutta. Te ette saa siirtää nimeä eteenpäin esim. seuraavassa liitossa. Se nimi ei ole siis vapaassa käytössänne. Se siis ei ole suinkaan VAPAATA.

Ja tajuatteko että nimenvaihto SYMBOLOI SITÄ, ETTÄ NAINEN ON HOLHOTTAVA? Et voi perustella vapaudella vapauden vievää symbolia. Se ei ole vapautta. Ja mitä sitten vaikka vapaus olisi? Se ei tee valinnasta hyvää.

Ja miksi miehet eivät halua kunnioittaa naisiaan? Näettekö miten sivuutatte kaikki kiusalliset loogiset aukot ja epätasa-arvon, ja vain papatatte kuin papukaijat miten "minäminäminä haluunhaluun". Kuulostatte lapsilta :D

Vierailija
219/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden vanhemmalla iällä avioituneen, jonka nimi on mallia Tötteröinen-Tättäräinen. Sanoo itsekin, ettei se tahdo mahtua oikein mihinkään. Ilmeisesti piti ottaa yhdysnimi ihan sen osoittamiseen, että on päässyt naimisiin. 

Joutunut naimisiin.

Vierailija
220/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle antaa typerän nimen, kaikki tulevat kiusaamaan ja syrjimään, sekä käskemään typerien nimien antamisen. Mutta kun naista alistava yhteiskunnallinen tapa tuo typeriä nimiä, naiset ovat aivan raviona puolustamassa tapaa. Miksi ette halua vapautta lopettaa tapaa? Sekin on vapautta että voi ajaa kieltolakia. Ei vapaus ole mikään arvo jota on pakko pitää henkeen ja vereen. Sukunimssähän vapautta ei ole. Pakosta kaikki alkoi, ja sukunimenvalinta on erittäin rajoitettua.

Se että puolustatte henkeen ja vereen tällaista hankalaa ja alentavaa tapaa vain merkitsee että naiset ovat edelleen alisteisia. On ihan turha puhua siitä minään kehitysmaan ongelmana. Muistakaa, että Afrikassa silpomisia perustellaan naisen omalla suostumuksella ja vapaudella. Naiset ovat myös vastustaneet äänioikeuttaan. Miettikää MUITA sen oman pehvanne sijaan. Luoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme