Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle kettuillaan yhdistelmäsukunimestä

Hankkikaa elämä
26.02.2019 |

Menin noin viisi vuotta sitten naimisiin ja otin tyttönimeni rinnalle miehen nimen. Olen saanut todella negatiivista palautetta päätöksestäni ihan ulkopuolisilta ihmisiltä, jolle asia ei lainkaan kuulu. Nimi ei kuulemma mahdu minnekään lomakkeisiin, se on liian pitkä kirjoittaa, siinä on kaksi -nen -päätettä (oma ja miehen sukunimi päätty nen -loppuun). Kysyttiin, että ymmärsinkö, että voin pitää myös oman sukunimeni pelkästään? En koskaan uskonut, että nimi voi herättää näin paljon negatiivisuutta. Eri asia jos haluaisin olla vaikka Hevon-Kettu tai Kusi-Paska, niin sitten ymmärtäisin, et se provosoi. Vielä tänä päivänäkin tutut kyselee ja kommentoi et miks? Asutaan kuitenkin ihan suurehkossa kaupungissa, ei missään perähikiällä.

Kommentit (317)

Vierailija
161/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenvaihtajat voivatkin selittää artikkelin sisällön ja sen, miksi vain seitsemän prosenttia hyväksyy naisen nimen avioliitossa ;) Ja jos mies vaihtaa, se vie hänen miehisyytensä. Miten selitätte sen, että miehet ei salli vapautta? Vapaus hei? Miksi ette mene huutamaan miehille vapautta, kun hehän yrittävät estää muita miehiä tekemästä tätä? Miksi ette ole puolustamassa MIEHEN vapautta ottaa NAISEN nimeä? Sehän se tässä on ongelma :D Haloo, puolustatte tapaa jonka 99% prosenttia tekee, ei enemmistötapa tarvitse mitään lisävapautta :D Teitä saa kritisoida. Se että vähemmistö ei saa kritisoida enemmistä on aika vakava rike ;)

Miehet ne teitä pitää pässeinä. :D Lukekaa ihan itse sosiaalipsykologiaa ja se miten nimi vaikuttaa siihen miten ihmistä arvioidaan. teitä pidetään tyhmempinä, halusitte tai ette. Ei kukaan oikeasti arvosta akkaa, joka alentaa itsensä esineeksi:)

Vierailija
162/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäaukunimi on yksinkertaisesti typerä.

Syntyy vaikutelma että halutaan korostaa että on päästy naimisiin ja ollaan valveutuneita muttei kuitenkaan niin paljon, että olis vaan pidetty se oma nimi.

Ne on myös typerän kuuloisia. Juuri näitä Koskela-Lassiloita tai Virtanen-Korhosia tai suorastaan koomisia tyyliin mies on Koistinen ja vaimo on Kätevä-Koistinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo karua kuulla, että mieheni ei kunnioita minua, nauraa minulle ja pitää minua tyhmänä lehmänä, kun otin hänen nimensä. Mutta loppujen lopuksi nautin elämästäni hänen tyhmänä lehmänään. :) Olen juuri raskaana ja kärsin liitoskivuista. Viikonloppuna mies siivosi koko talomme ja kehotti minua lepäämään. Mies valmisti ihanan illallisen jälkiruokineen ja hieroi kipeää selkääni. Hän pitää minua niin hyvänä.

Töissäkin minua varmaan halveksutaan. Työskentelen it-alalla, joten suurin osa työkavereistani on miehiä. Ovat kuitenkin sen verran sivistyneitä, etteivät auo minulle päätään, vaan meillä on kiva työilmapiiri. Ehkä sitten minun selkäni takana nauravat sukunimelleni katketakseen. Joka tapauksessa töihin saan mennä aamulla aina hymyssä suin.

Toivottavasti sinäkin, sukunimihullu, pääset vielä joskus jonkun lehmäksi ja joku hukuttaa sinutkin hellyyteen ja rakkauteen. :)

Voi raukkaa naista. Te naisethan kutsutte väkivaltaakin rakkaudeksi. Siis se hakkaa mua, se on välittämistä! Sori, mutta miehesi ei sinua arvosta :) Kukaan mies ei arvosta omaisuutta olevaa akkaa. Olet pelkkä pano. Lapsesi on poika, koska säälin miestäsi jos saa tytön joka hylkää nimen. SInäkin olet ollut isällesi suru, koska vaihdat nimeä.

Mene inisemään miehille siitä että he pitävät nimeävaihtavia naisia heikkoina. Älä tule saivartelemaan naisille. Katso Intiaa, katso Suomen historiaa. Teitä sai ottaa väkisin vuoteen 1994. Haittasiko se naisia? Haittasiko pakko naisia? Ei.

Ihan tutkitusti nimeävaihtavia naisia pidetään typerinä. Siksi naiset ei IT-aloilla menesty. :)

En minä ottanut kantaa siihen, että kunnioittaako mieheni minua. Olen kuitenkin sanoinkuvaamattoman onnellinen hänen kanssaan, vaikka olen sitten varmaan pelkkä pano, jota ei arvosteta. Mieheni on niin ihana ja hellä. :) Vauvan sukupuolta emme vielä tiedä, mutta jos se paljastuu tytöksi, niin kiva kun olet täällä valistanut, että sukupuolen perusteella saa abortin. :) Hyvä tietää, että tuollainenkin mahdollisuus on.

Olen syntynyt 1990, joten ennen vuotta 1994 minulla ei ollut mielipidettä väkisin ottamisesta avioliitossa. :)

En ole varma, tietääkö pomoni, että minulla on mieheni sukunimi, koska nykyinen työsuhde alkoi vasta naimisiinmenon jälkeen. Toivottavasti en saa potkuja tai palkanalennusta, jos hän joskus kuulee asiasta. :)

Ei kiinnosta naista ottaa kantaa siihen mitä miehet tekevät. Kiina ja Intia ei anna naiselle vapautta valita minä sukupuolisia lapsia hän synnyttää. Kiina päättää lukumääränkin. Ette te voi estää sitä jos joku haluaa kieltää tavan. Vapauden rajoittaminen on yhteiskunnassa ihan normaali käytöntö. Pitää teitä naisia oikein holhota ja paapoa, aviomiehenne ovat oikeassa.

Ja miksi ette ottaneet uutta nimeä? Miksi miehesi ei tee reikäsi eteen mitään? Ai ai, pelkkä pano olet ;) Reikä! Älä ihmettele kun sinut jätetään. Noloa kantaa sen nimeä jonka spermat naamallasi ;) Teitä ei arvostetaa? Lällällää, Intiassa teidät heitetään jokeen ;) Niin teitä mieheen liittyviä reikiä arvostetaan!

Vierailija
164/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussani myös miehet ovat vaihtaneet naisen nimeen.

Meillä se ei onnistunut koska miehen etunimi on liki sama kuin minun sukunimeni ja lopputulos olisi ollut todella koominen tyyliin Kaima Kai.

Vierailija
165/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muuten useita työntantajia jotka eivät yhdistelmänimisiä kutsu haastatteluun. Merkki siitä, että ei osaa tehdä päätöksiä. Nimi vaikuttaa ihmiseen, ja vaihtunut nimi tekee teistä alistuneen :D Sori, mutta ette mahda asialle mitään. Tehän olette ihan raivona täällä kun joku on eri mieltä. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä valintojanne. Miehet ne teitä syrjii nimienne takia, miehet ne edelleen pakottavat omaa nimeä maailmalla. EIpä se pakkokaan teitä haittaa vaikka kovasti lässytätte vapaudesta. On se tosi vapaata hei kun naiset pakotettiin ja koko tapa jäi siitä.

Mutta nämä ovat samoja naisia jotka puolustavat perheväkivaltaa, naisen väkisinmakaamista ja jotka ovat miehen puolella seksuaalirikoksissa. Ihan turha näille pässeille on puhua järkeä. Katsokaa vain maailmaa ja pohtikaa miksi missään miessukulaisuutta korostavassa yhteisössä naisia ei arvosteta. 

Naisen syrjintä on siis ok, kunhan sen valitsee? Vau, naisen syrjinnän voi valita! Kaikki muuttuu!

Vierailija
166/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa yksikin mies julkisuudesta joka olisi vaihtanut nimeään? Sehän on niinQ täysin vapaa valinta?

Nykänen vaihtoi 😊

Kyllä,  Nykäsen Matilla oli kolmannen vaimonsa sukunimi avioliiton ajan.

Vierailija
167/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo karua kuulla, että mieheni ei kunnioita minua, nauraa minulle ja pitää minua tyhmänä lehmänä, kun otin hänen nimensä. Mutta loppujen lopuksi nautin elämästäni hänen tyhmänä lehmänään. :) Olen juuri raskaana ja kärsin liitoskivuista. Viikonloppuna mies siivosi koko talomme ja kehotti minua lepäämään. Mies valmisti ihanan illallisen jälkiruokineen ja hieroi kipeää selkääni. Hän pitää minua niin hyvänä.

Töissäkin minua varmaan halveksutaan. Työskentelen it-alalla, joten suurin osa työkavereistani on miehiä. Ovat kuitenkin sen verran sivistyneitä, etteivät auo minulle päätään, vaan meillä on kiva työilmapiiri. Ehkä sitten minun selkäni takana nauravat sukunimelleni katketakseen. Joka tapauksessa töihin saan mennä aamulla aina hymyssä suin.

Toivottavasti sinäkin, sukunimihullu, pääset vielä joskus jonkun lehmäksi ja joku hukuttaa sinutkin hellyyteen ja rakkauteen. :)

Voi raukkaa naista. Te naisethan kutsutte väkivaltaakin rakkaudeksi. Siis se hakkaa mua, se on välittämistä! Sori, mutta miehesi ei sinua arvosta :) Kukaan mies ei arvosta omaisuutta olevaa akkaa. Olet pelkkä pano. Lapsesi on poika, koska säälin miestäsi jos saa tytön joka hylkää nimen. SInäkin olet ollut isällesi suru, koska vaihdat nimeä.

Mene inisemään miehille siitä että he pitävät nimeävaihtavia naisia heikkoina. Älä tule saivartelemaan naisille. Katso Intiaa, katso Suomen historiaa. Teitä sai ottaa väkisin vuoteen 1994. Haittasiko se naisia? Haittasiko pakko naisia? Ei.

Ihan tutkitusti nimeävaihtavia naisia pidetään typerinä. Siksi naiset ei IT-aloilla menesty. :)

En minä ottanut kantaa siihen, että kunnioittaako mieheni minua. Olen kuitenkin sanoinkuvaamattoman onnellinen hänen kanssaan, vaikka olen sitten varmaan pelkkä pano, jota ei arvosteta. Mieheni on niin ihana ja hellä. :) Vauvan sukupuolta emme vielä tiedä, mutta jos se paljastuu tytöksi, niin kiva kun olet täällä valistanut, että sukupuolen perusteella saa abortin. :) Hyvä tietää, että tuollainenkin mahdollisuus on.

Olen syntynyt 1990, joten ennen vuotta 1994 minulla ei ollut mielipidettä väkisin ottamisesta avioliitossa. :)

En ole varma, tietääkö pomoni, että minulla on mieheni sukunimi, koska nykyinen työsuhde alkoi vasta naimisiinmenon jälkeen. Toivottavasti en saa potkuja tai palkanalennusta, jos hän joskus kuulee asiasta. :)

Ei kiinnosta naista ottaa kantaa siihen mitä miehet tekevät. Kiina ja Intia ei anna naiselle vapautta valita minä sukupuolisia lapsia hän synnyttää. Kiina päättää lukumääränkin. Ette te voi estää sitä jos joku haluaa kieltää tavan. Vapauden rajoittaminen on yhteiskunnassa ihan normaali käytöntö. Pitää teitä naisia oikein holhota ja paapoa, aviomiehenne ovat oikeassa.

Ja miksi ette ottaneet uutta nimeä? Miksi miehesi ei tee reikäsi eteen mitään? Ai ai, pelkkä pano olet ;) Reikä! Älä ihmettele kun sinut jätetään. Noloa kantaa sen nimeä jonka spermat naamallasi ;) Teitä ei arvostetaa? Lällällää, Intiassa teidät heitetään jokeen ;) Niin teitä mieheen liittyviä reikiä arvostetaan!

Minua ei kiinnosta mitä Intiassa tapahtuu, se on epätasa-arvoinen paskamaa jota boikotoin. :) Ja mieheni näkee aika paljon vaivaa reikäni eteen, hemmottelee minua ja kuuntelee kiltisti tyhmän lehmän horinoitani. Jos mieheni jättää minut, vaihdan takaisin tyttönimeni. :)

Vierailija
168/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä vähän eroa, että onko sukunimi luokkaa Kääriäinen-Naakkanen tai vaikkapa Aho-Nieminen. Mutta kukin tavallaan.

Anteeksi, voitko valottaa? Mitä eroa?

Vierailija
169/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suvussani myös miehet ovat vaihtaneet naisen nimeen.

Meillä se ei onnistunut koska miehen etunimi on liki sama kuin minun sukunimeni ja lopputulos olisi ollut todella koominen tyyliin Kaima Kai.

Naiset on pakotettu nimenvaihtoon 50 vuoden ajan, oli koominen tai ei :) ne koomiset ja ylipitkät nimet ei haittaa, kun ne on naisella. Miehiä tietysti suojellaan tältä tavalta, vaikka tapa keksittiin alistamaan naisia.

On ihan turha tulla ihmettelemään seksuaalirikosten aaltoja, kun puolustatte miehen valtaa henkeen ja vereen. Nainen tekee perheessä enemmän, silti koko maailmassa mies saa kaiken vallan perheessä. Ja te puolusttate sitä vapaudella. Missä tasa-arvo? AIna jos miehen etua ei valitse, alkaa kamala tasa-arvon vonkuminen.

Missä tasa-arvo? Miksi naisia saa syrjiä mutta miehen kohdalla aina väärin?

Nämä naiset eivät kykene sulattamaan mitään heidän nimenvaihtojensa seurauksia, paapattavat vain miten "mä haluun ihan itse haluun mä osaan mä ihan itse".

Vau miten itsenäisiä olette, kun valitsette juuri sen mihin teidät pakotettiin ja joka on miehen etu! Vau mitä naisia!

Vierailija
170/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LÄÄKKEET!

Vierailija
171/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muuten useita työntantajia jotka eivät yhdistelmänimisiä kutsu haastatteluun. Merkki siitä, että ei osaa tehdä päätöksiä. Nimi vaikuttaa ihmiseen, ja vaihtunut nimi tekee teistä alistuneen :D Sori, mutta ette mahda asialle mitään. Tehän olette ihan raivona täällä kun joku on eri mieltä. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä valintojanne. Miehet ne teitä syrjii nimienne takia, miehet ne edelleen pakottavat omaa nimeä maailmalla. EIpä se pakkokaan teitä haittaa vaikka kovasti lässytätte vapaudesta. On se tosi vapaata hei kun naiset pakotettiin ja koko tapa jäi siitä.

Mutta nämä ovat samoja naisia jotka puolustavat perheväkivaltaa, naisen väkisinmakaamista ja jotka ovat miehen puolella seksuaalirikoksissa. Ihan turha näille pässeille on puhua järkeä. Katsokaa vain maailmaa ja pohtikaa miksi missään miessukulaisuutta korostavassa yhteisössä naisia ei arvosteta. 

Naisen syrjintä on siis ok, kunhan sen valitsee? Vau, naisen syrjinnän voi valita! Kaikki muuttuu!

Höpö höpö, höpönassu. Sinä et ole puheväleissä kenenkään työnantajan kanssa. Etkä puhu edes kenellekään miehelle säännöllisesti viikoittain. Sinulla ei ole miespuolisia ystäviä, saati kumppania. Juttusi olisivat vaikuttavampia, jos et sortuisi noin yliampuvaan liioitteluun, että olisit mukamas elävässä elämässä kiinni oleva normaali yhteiskunnan jäsen.

Vierailija
172/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte varmaan kertoa miksi Suomen laki estää YHDISTELMÄSUKUNIMEN ANTAMISEN MOLEMMILLE. Lakihan muuttuu, mutta ennen laki esti sen VAPAUDEN VALITA SITÄ MOLEMMILLE :) Laki siis estää paljonkin vapauksia. Älkää naiislle iniskö.

Ne ovat edelleen miehiä jotka eivät teitä halua tyttäriksi koska menette toiseen sukuun. Miksi ette ole huutamassa ukeillenne, kun he haluavat vain poikia nimen takia? Miksi ette miehiltä vaadi oikeutta ja kohtuutta? Miksi te mieheltä kuuntelette naurua, mutta kun nainen kritisoi niin ihan sekaisin menette. Raukat. Ihan lapsen tasolla. Aivan kuten miehet ovat aina väittäneet ;)

Vierailija
173/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne naiset, jotka ovat avioituneet arabimiehen kanssa ovat itse halunneet hänen nimensä joko ainoaksi tai yhdysnimeksi. Arabimaissa naiset pitävät isänsä nimen, vaikka avioituvat.

Vierailija
174/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä himskattia se kenellekään kuuluu, millainen sukunimi jollain on? En voi tajuta eka sivun peukutus määriä. Yleensä kaksoisnimi otetaan silloin, kun halutaan perheen yhteisen nimen näkyvän, mutta on jo ammatillisesti tullut tunnetuksi omalla nimellään. Taitaa olla alapeukuttajille outoa.

Vierailija
175/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta mitä Intiassa tapahtuu, se on epätasa-arvoinen paskamaa jota boikotoin. :) Ja mieheni näkee aika paljon vaivaa reikäni eteen, hemmottelee minua ja kuuntelee kiltisti tyhmän lehmän horinoitani. Jos mieheni jättää minut, vaihdan takaisin tyttönimeni. :)

9

Vierailija
176/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tämä olikin sukunimihullun kaappaama tai aloittama ketju. T. 178

Vierailija
177/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan maksaa jos tiputan tyttönimen pois yhdistelmä nimestä? Sit pitää passikin vaihtaa....

Vierailija
178/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä himskattia se kenellekään kuuluu, millainen sukunimi jollain on? En voi tajuta eka sivun peukutus määriä. Yleensä kaksoisnimi otetaan silloin, kun halutaan perheen yhteisen nimen näkyvän, mutta on jo ammatillisesti tullut tunnetuksi omalla nimellään. Taitaa olla alapeukuttajille outoa.

Kyllä se vaan kuuluu :) Naisethan pakotettiin, ja suurimmassa osassa maailmaa valtio pakottaa miehen nimen lapsille. Että kyllä se vaan kiinnostaa. Eritoten se kiinnostaa ukkojanne jotka pakottivat, mutta eivät itse suostu vaihtamaan nimeä. itsekkäitä tyranneja! Ei mitään joustoa!

Jos olet tunnettu nimelläsi, et vaihda sitä. Niin yksinkertaista. Tajutkaa jo, että nimi on julkinen valinta. Et voi välttyä kritiikiltä. Te joudutte perustelemaan valintojanne. Jos teet itsestäsi idiootin ja alisteisen, sinua saa kohdella esineenä. NImenvaihto merkitsee omaisuutena oloa, ja silloin olet yleinen nainen jota saa kommentoida. Ette te voi päättää että ette saa kritiikkiä.

Ja se tapa edelleen alistaa naisia yleisesti, koska naiset eivät saa missään maailman maassa omaa sukuaan esiin vaikka naiset tekevät kaiken suvun eteen. Alistatte muita naisia samalla. Se ei ole yksityisasia.

Lisäksi sukunimiin on sidottu kultturiperimää, eli naiset kadottavat kulttuuriperimää ottamalla miestensä yleisempiä sukunimiä. Sekin on ihan yleinen huolenaihe. Sukunimien otto on suomen laissa rajoitettua, eli se ei ole mikään vapaa valinta :)

Vierailija
179/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu nimiyhdistelmä syntyi, kun ent. työkaveri, neiti Kivi avioitui herra Pallon kanssa. Rouvasta tuli Kivi-Pallo (ei ihan todelliset nimet!)

Vierailija
180/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan maksaa jos tiputan tyttönimen pois yhdistelmä nimestä? Sit pitää passikin vaihtaa....

Se ei ole mikään tyttönimi, vaan oman suvun nimi :) Et ole katsos appikuollesi mitään sukua. Raukkaparka.

Näin sekaisin naiset ovat. He puolustavat henkeen ja vereen sukupuoltaan alistavaa tapaa ja haukkuvat hulluiksi muita naisia. tehän suostutte abortoimaan tyttönnekin miehen luoman politiikan takia. Sekin on naisten mukaan naisen oma valinta jossa ei ole mitään pahaa :) Te tuhoatte naisen asemaa. olette samoja naisia jotka abortoisivat tyttöjä ja kehuisivat miten ihan itse valitsivat! Vau, miten osaatte ihan itse valita juuri sen mitä mies haluaa ja mihin ennen pakotettiin.

Ketään ei kiinnosta purkaa tavan epätasa-arvoa, vaikka naiset pakotettiin tähän :DD Miehenne ovat itsekkäitä sikoja. Kutsutte oman nimen lapsille haluavaa naista itsekkääksi, mutta miehillenne sallitte sairaan itsekkyyden. Hankkikaa apua. Tukholmasyndroomanne paistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän