Onko jollain kokemusta light-limujen jättämisestä?
Kaikenlaisia vierotusryhmiä on mutta ei lightlimuista irti haluavalle. Tää on riippuvuus. Juon maxia n. 3 litraa päivässä. Enemmänkin menis. Onko kellään tän juomisen lopettaneella vinkkejä mikä auttais irti? Rakastan ja vihaan tätä.
Kommentit (15)
Miten sun allergia oireili? Tulit allergiseksi siis aspartaamille? Paljonko joit päivässä lighteja?
Vierailija kirjoitti:
Miten sun allergia oireili? Tulit allergiseksi siis aspartaamille? Paljonko joit päivässä lighteja?
En juonut kun puolisen litraa ja aiemmin vähemmän, mutta 30 vuotta putkeen. Naama ja silmäluomet alkoivat turvota huomattavasti. En muista oliko muutakin.
Mä vain lopetin samalla kun tein pysyvän muutoksen ruokavaliooni. Se oli kerrasta poikki. Sisäinen motivaatio oli kova.
Olo on nykyään paljon parempi, mikä tosin johtuu myös siitä ruokavaliomuutoksesta. Jos joskus erehdyn ottamaan tölkin limua vaikka elokuviin, niin se maistuu pahalta ja mulla on joskus jopa vaikeuksia saada se kokonaan juotia.
joo,aloita "psykologinen sodankäynti" sitä limua vastaan. Laitat siihen pulloon vettä,ja aina kun hörppäät siitä niin sanot että kylläpä tää on hyvää,parempaa kuin se pas*a jota aiemmin join. Sitten kehut itseäsi kovasti kun saat juotua sen veden. "kylläpä mä oon kova tyypi,tosta noin vaan..." ja silleen kyllä sä osaat "taas säästyi xx euroa kun ei tarvii sitä rapavettä kantaa"
Aikoinaan lopetin tollai tupakan polton. Puoli vuotta ennen "räkytin" ittelleni että yök,kaik haisee pahalle,ruoka ei maistu,taas pitää mennä vaikka just kävit,kato nyt miten kauheen näköstä kun polttaa ja kävelee...Tein siitä niin vastenmielistä ja inhottavaa. Puoli vuotta vähensin ja sitten lopetin. Olin kanssa tommonen äärimmäisyyksiijn mennyt. EI aski riittänyt. IHAN tosi typerää!
Niin ja käytin hedelmiä siinä,ja tomaatteja kurkkuja jne,sai sellasta raikasta luonnontuotetta.
TSEMPPIÄ! Kyllä se siitä. Jos et muuten niin vähennä edes ensin. Lupaa vain lasi-kaks per pvä
4 vuotta ilman kevytlimuja. Aluksi taisin juoda paljon maustamatonta vishyä. Jätin vaan Maxit ostamatta. Nykyään jos juon limua niin tölkin tai 2 viikossa ihan sokeriversiota.
Mahakivut on ainakin vähentyneet. Ja ainainen turvotus. Tää oli varmaan suurin motivaatio kun aina oli vähän huono olo olla.
Join varmaankin n. 1,5l per päivä. Joskus enemmänkin. N. 7v ajan.
Lopetat vaan. Et osta enää kotiin limsaa. Ensin tuntuu että sitä tekee mieli ja ettei mikään muu juoma sammuta sitä janontunnetta, mutta se menee ohi. Olen tehnyt tuon kun aloin karppaamisen ja karsin samalla kaiken tuollaisen keinotekoisen ruokavaliosta. Itse olen huomannut, että light-limsa aiheuttaa oikeasti makean ja syömisen himoa. Heti jos sorrun juomaan sitä vaikka parina päivänä, niin sillä viikolla tekee yhtäkkiä mieli kaikkea muutakin makeaa.
Maustamaton Vichy on hyvä vinkki korvaavaksi juomaksi vieroitusoireisiin. Sehän ei aiheuta hampaillekaan vaurioita, toisin kuin monet luulevat.
Light-limun jättäminen on vaarallista. Kannattaa lähteä heti vaikka turvakotiin ja jättää light-limu tekstarilla.
Itsellä auttoi se kun päätin että jos ei osta, ei voi myöskään juoda. Ei tarvitse pysyä kovana kuin kaupassa. Nyt maxia on ikävä lähinnä sipsejä tai muuta roskaa syödessä, mutta olen järkeillyt että hiipuu niidenkin syönti jos ei maistu yhtä hyvälle ilman limua.
Hankalampaa tietty jos taloudessa joku muu juo sokerittomia ja kaikki jääkaapissa on yhteistä - tai jos sitä ostamattomuutta ei saa itselleen perusteltua niin että siitä pitää myös kiinni.
En ole sortunut tähän kauhistukseen.
Kerran ostin Lidlistä jotain makeaa limpparia kesä kuumalla ison pullon. Meinasin jäädä koukkuun tästä yhdestä pullosta, mutta onneksi tiedostin vaaran, ja hoksasin kietäytyä tästä Turmiolan Tommin tiestä.
Luulen että se oli se sokeri joka meinasi koukuttaa.
Kannattaa jättää samalla kaikenlaiset limut. Juo sen sijaan vaikka vissyä. Ainakin puolet tuosta addiktiosta on tapajuomista ja vissy toimii korvikkeena hyvin ellet sitten jätä kokonaan turhaa rahanmenoa. Huomaa kuitenkin että nykyään joissakin vissyissä on SOKERIA (mit vit?) ja vältä niitä.
Auttoi omassa lopettamispäätöksessä, kun laskin että kuukaudessa meni siihen harrasteeseen 200€. Joskus saatoin Vichya ostaa.
On noita vieroitusryhmiä Amerikassa heille. On sitä itsekin tullut räntäsateessa, tuulessa ja tuiverruksessa käveltyä kilometritolkulla jonnekin ärkkärille sitä hakemaan, kun on tajunnut ettei ole enää yhtään.
Minä, entinen Pepxi Max addikti, kertaheitolla vaihdoin maustettuihin kivennäisvesiin. Metsämansikka ja vadelma on omat lempparini. Laitan vielä jääpaloja sekaan niin vielä kivempi. Suosittelen kokeilemaan!
Nykyään ostan kokista enää ehkä korkeintaan yhden pullon 3-4 kuukaudessa, jos sitäkään. Se on yllättävän makeaa, kun on nyt päässyt eroon.
Tulin allergiseksi makeutusaineelle, joten siitä löytyi motivaatio. Lisäksi hampaissa oli eroosiota.
Irrottauduin kofeiinitablettien avulla ja lopulta irtauduin vähentämällä myös kokonaan kofeiinitableteista.