Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle kettuillaan yhdistelmäsukunimestä

Hankkikaa elämä
26.02.2019 |

Menin noin viisi vuotta sitten naimisiin ja otin tyttönimeni rinnalle miehen nimen. Olen saanut todella negatiivista palautetta päätöksestäni ihan ulkopuolisilta ihmisiltä, jolle asia ei lainkaan kuulu. Nimi ei kuulemma mahdu minnekään lomakkeisiin, se on liian pitkä kirjoittaa, siinä on kaksi -nen -päätettä (oma ja miehen sukunimi päätty nen -loppuun). Kysyttiin, että ymmärsinkö, että voin pitää myös oman sukunimeni pelkästään? En koskaan uskonut, että nimi voi herättää näin paljon negatiivisuutta. Eri asia jos haluaisin olla vaikka Hevon-Kettu tai Kusi-Paska, niin sitten ymmärtäisin, et se provosoi. Vielä tänä päivänäkin tutut kyselee ja kommentoi et miks? Asutaan kuitenkin ihan suurehkossa kaupungissa, ei missään perähikiällä.

Kommentit (317)

Vierailija
241/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme kesällä naimisiin. Mies ottaa minun sukunimeni. Tämä siksi, että miehen exä ei halua luopua mieheni suvun nimestä, ja minä en halua olla rouva Möttönen kakkonen. Miehen lapsille jää entinen miehen sukunimi, ja tämä on heille ok. Ex-vaimoa jostain syystä kismittää, ja raivoaa että mies ei saa vaihtaa nimeään, kun se pitää olla sama kuin lapsilla(eli siis exällä). Mu puolesta lapset voi vaihtaa sitten minun ja mieheni yhteiseen sukunimeen mikäli haluavat, mutta tämäkään ei exälle käy. Eli yllättäen lapset ja mies eivät tarvitsekaan yhteistä sukunimeä, vaan exä sen tarvitsisi. Pitäkööt hyvänään nimen, meille sopii tosi hyvin minun nykyinen sukunimeni molemmille :)

Vierailija
242/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kysyisistte miehiltänne miksi se nimi on niin iso asia, että se pitää pakottaa? Miksi sukulaisuus menee ain miehen mukaan? Miksi miehillänne on addiktio tähän? Jos miehen sukulaisuutta saa pakottaa, eikö sitä saa pakottaa toisinkinpäin?

Kaikki eriävät mielipiteet on naisen maailmassa merkki sairaudesta. Laumamentaliteetti se vie. Eri mieltä oleva nainen on aina leimattu sairaaksi. Saahan minulla olla mielipide, sekin on vapautta. Kaikki tuo on ihan historian faktaa. Tyttöjä ei ole haluttu nimitapojen takia, tyttöjen abortit johtuvat vain ja ainoastaan miehen sukulaisuuden dominoivuudesta. Käännätte varmaan tämänkin positiiviseksi. Naisia kuolee viisi kertaa enemmän suhteissa, ja se johtuu siitä että te olette omaisuutta ja miehet teitä sellaisena kohtelevat. Kun te enemmistönä alennatte itsenne suhteessa, se vaikuttaa muihin naisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemme kesällä naimisiin. Mies ottaa minun sukunimeni. Tämä siksi, että miehen exä ei halua luopua mieheni suvun nimestä, ja minä en halua olla rouva Möttönen kakkonen. Miehen lapsille jää entinen miehen sukunimi, ja tämä on heille ok. Ex-vaimoa jostain syystä kismittää, ja raivoaa että mies ei saa vaihtaa nimeään, kun se pitää olla sama kuin lapsilla(eli siis exällä). Mu puolesta lapset voi vaihtaa sitten minun ja mieheni yhteiseen sukunimeen mikäli haluavat, mutta tämäkään ei exälle käy. Eli yllättäen lapset ja mies eivät tarvitsekaan yhteistä sukunimeä, vaan exä sen tarvitsisi. Pitäkööt hyvänään nimen, meille sopii tosi hyvin minun nykyinen sukunimeni molemmille :)

Ja tämän takia niitä nimiä ei vaihdeta :) Ja tiedän lukuisia naisia jotka vaihtavat ERI NIMEEN KUIN LAPSILLA. Eli alunperin ollut sama nimi, sitten otetaan miehen nimi ja ollaan eri nimisiä lapsen kanssa. Ei lapsen edulla väliä, kunhan mies saa kaiken!

Ja niitä nimiä ei vaihdeta koska syntyy juuri tällaista draamaa. Ja sinäkin vaihdat vain koska tuli ongelma. Muutenhan naisen nimeä ei oteta koskaan. Miksi naisesta tulee rouva liitossa? :) Miksi miehestä ei?

Vierailija
244/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän takia niitä nimiä ei vaihdeta :) Ja tiedän lukuisia naisia jotka vaihtavat ERI NIMEEN KUIN LAPSILLA. Eli alunperin ollut sama nimi, sitten otetaan miehen nimi ja ollaan eri nimisiä lapsen kanssa. Ei lapsen edulla väliä, kunhan mies saa kaiken!

Ja niitä nimiä ei vaihdeta koska syntyy juuri tällaista draamaa. Ja sinäkin vaihdat vain koska tuli ongelma. Muutenhan naisen nimeä ei oteta koskaan. Miksi naisesta tulee rouva liitossa? :) Miksi miehestä ei?

Enhän minä nimeäni ole vaihtamassakaan :) Ei miehenkään ole pakko, mutta koska hän on naimisissa minun kanssani, eikä exän kanssa, niin hän haluaa ottaa nimeni. Toinen vaihtoehto olisi ollut että exä ottaa tyttönimensä takaisin, mutta hän haluaa olla samanniminen kuin mieheni. Ikävä kyllä senyt ei enää onnistu, eikä hänellä ole exänsä tekemisiin mitään asiaa enää, johtuu siitä että hän on entinen vaimo, ei tuleva, eikä nykyinen :)

Lapset saavat puolestamme olla millä nimellä haluavat, se on heidän asiansa.

Vierailija
245/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä naista ei saa arvostella, vaikka heidän tekonsa heikentää kaikkien naisten asemaa. On teidän vikanne, että naisilla ei ole mitään oikeuksia perheissä. Te olette samoja naisia jotka olisivat tavan puolella vaikka se olisikin pakko. Perheen yhteinen nimi voi tulla myös naiselta. Vaan se ei kelpaa. Se siis meinaa että akka on alempiarvoinen! Mitä sitten vaikka nainen saa valita oman alisteisuutensa? SIlloinhan teitä saa kohdella alisteisesti, koska itse haluatte sitä :D SIlloinhan teitä saa pakottaa muutkin? Tehän itse annatte signaalin että teitä saa käyttää, eli miksi teitä pitäisi kunnioittaa? Kunnioitus ansaitaan, ja te ette sitä alistamalla ansaitse. Oma vika.

Vierailija
246/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun avioiduin toisen kerran, otin ilolla uuden miehen nimen. Vanha toi mieleen vain ikäviä muistoja vuosien takaa, vaikka se ei ruma ollutkaan. 

:DDD mitäs jos taas tulee ero, tai siis kun tulee? Sitten tulee taas vähän ikäviä muistoja ja sitten taas vaihdetaan nimeä. Looginenhan ihminne ottaisi tuossa vaiheessa oman nimen ja kokonaan uuden nimen, eikä toistaisi riskiä joka jo tuotti ongelmia :´´´´D Teidän aviomiehen liittyjien takia tyttölapsia abortoidaan. Olette kyllä harvinaisen noloja noiden esineellistämistenne kanssa. Halpoja panoja. AIna kertomassa miten irtosuhdenaiset on käytettyjä.

Se sinun uusi nimesi luo yhtä lailla huonoja muistoja, älä selitä. Ja missä miehesi nimenvaihdot? Aika sairasta vaihtaa kaksi kertaa ja mies ei taaskaan tee mitään. Typerä akka.

Kylläpäs sinulla nyt keittää pahasti yli. Ota ihan rauhallisesti. Tuskinpa meille ero tulee ja vaikka tulisikin, voisin ihan surutta pitää tämän nykyisen mieheni nimen. 

Miten tähän kaikkeen liittyy tuo "irtosuhdenaiset" ja "tyttölasten abortoinnit", en ymmärrä? Ja jos joku täällä on typerä, se en ole minä.

Vierailija
247/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä nimeäni ole vaihtamassakaan :) Ei miehenkään ole pakko, mutta koska hän on naimisissa minun kanssani, eikä exän kanssa, niin hän haluaa ottaa nimeni. Toinen vaihtoehto olisi ollut että exä ottaa tyttönimensä takaisin, mutta hän haluaa olla samanniminen kuin mieheni. Ikävä kyllä senyt ei enää onnistu, eikä hänellä ole exänsä tekemisiin mitään asiaa enää, johtuu siitä että hän on entinen vaimo, ei tuleva, eikä nykyinen :)

Lapset saavat puolestamme olla millä nimellä haluavat, se on heidän asiansa.

Tässä taas nähdään miten suuri HYÖTY on nimenvaihdosta! Entinen nainen kantaa exän nimeä jolle ei mitään sukua, kauhea kaaos lasten ja uuden avioliiton kanssa. Ja mitäs kun lapset menee naimisiin? Taas nimet uusiksi? Vai onko teillä vain arvokkaita poikia? 

Teidän miehenne eivät ole koskaan halunneet tyttöjä NIMEN JATKUMATTOMUUDEN TAKIA. Miksipäs ette haasta isoisiänne kertomaan että mitäs väliä sillä nimellä on? Mitäs se ukkia kutittaa onko pojalla oma vai aviomiehen nimi? Jostain syystä miehet saavat vaatia ja pakottaa, eikä kukaan vaadi heitä tilille teoistaan. 

Muistakaa mitä aviomieheen liittyminen meinaa. Onhan se kipeää että olette oikeasti olleet vain esineitä ukoillenne ,mutta defenssinne ovat ihan lapsen tasolla. EI teitä voi ihmisinä pitää. :DDD Tilaatte vain lisää perheväkivaltaa teoillanne

Vierailija
248/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, jos tuon raivohullun energian saisi talteen, sillähän lämmittäisi puoli Suomea.

Miten ihmisen elämä menee tuohon pisteeseen, ettei ole mitään muuta, kuin raivota täällä. Tämä on toinen kerta kun katson ketjua tänään, ja tuo hullu on suoltanut tekstiä tauotta.

Katkera ruma vanhapiika on todella säälittävä tapaus, sen olen tästä sukunimitalebanista oppinut.

🖕

Vierailija
249/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun avioiduin toisen kerran, otin ilolla uuden miehen nimen. Vanha toi mieleen vain ikäviä muistoja vuosien takaa, vaikka se ei ruma ollutkaan. 

:DDD mitäs jos taas tulee ero, tai siis kun tulee? Sitten tulee taas vähän ikäviä muistoja ja sitten taas vaihdetaan nimeä. Looginenhan ihminne ottaisi tuossa vaiheessa oman nimen ja kokonaan uuden nimen, eikä toistaisi riskiä joka jo tuotti ongelmia :´´´´D Teidän aviomiehen liittyjien takia tyttölapsia abortoidaan. Olette kyllä harvinaisen noloja noiden esineellistämistenne kanssa. Halpoja panoja. AIna kertomassa miten irtosuhdenaiset on käytettyjä.

Se sinun uusi nimesi luo yhtä lailla huonoja muistoja, älä selitä. Ja missä miehesi nimenvaihdot? Aika sairasta vaihtaa kaksi kertaa ja mies ei taaskaan tee mitään. Typerä akka.

Kylläpäs sinulla nyt keittää pahasti yli. Ota ihan rauhallisesti. Tuskinpa meille ero tulee ja vaikka tulisikin, voisin ihan surutta pitää tämän nykyisen mieheni nimen. 

Miten tähän kaikkeen liittyy tuo "irtosuhdenaiset" ja "tyttölasten abortoinnit", en ymmärrä? Ja jos joku täällä on typerä, se en ole minä.

Miksi et saman tien pitänyt omaa nimeä? Miksi ette ottaneet uutta nimeä? Annatte miesten vain käyttää teitä perheissä heidän omaan valtaansa, kunnin panorättejä. Tyttölapsia abortoidaan AVIOMIEHEN SUKUUN LIITTYMISEN TAKIA, ja sitten pillitätte täällä kun ihmiset ei kannusta väkivaltaisia valintojanne.

Otapa vaan se oma nimesi takaisin. Sekotatte sukututkimuksiakin kantamalla perimää jolle ette ole verisukua. Aiheutatte ihan jäätävän vaivan muille ihmisille tuolla minäminäminällä. Ottakaa pää pois sieltä peestä ja oikeasti ajatelkaa muita. Hienoa varmaan kantaa tyttölapsivihaa omassa nimessään :D Sekö on kiva muisto???? SEKÖ ON KIVA MUISTO, ETTÄ NAINEN ON OLLUT ESINE? 

Miksi et alunperin vain pitänyt nimeä? Miksi vaihdoit nimen? Jäätävää naisen typerää logiikkaa :D tämän takia teitä vedetään naamaan ihan huoletta kaikkialla:) En yhtään ihmettele miksi näin typerien akkojen koskemattomuudesta ei välitetä. Typerä nainen.

Vierailija
250/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hauskaa että vähemmistötapaa puoltava on muka hullu ja oikein talipaaniin verrataan.Mitäs ne miehenne ovat kun vaativat aina nimensä lapsille, pakottavat vieläpä valtoasassa maailmaa? SUomessakaan nimeä ei ole valittu kuin muutaman sukupolven. Sitä ennen hullut tyrannimiehet PAKOTTIVAT. Ettepäs te akkaset heitä moittineet, mukana menitte;)

Onkos kirkkokin ääriajattelija, kun he haluavat pakottaa naisen nimenvaihtoon virallisessa kannassaan? Mitäs se kirkkoa kutittaa? Miksi ette ikinä haasta sitä alistavaa tapaa? Ette te kirkosta ole eronneet koska he pakottavat naisen kaikkeen:) Tekopyhää! Tekopyhää!!!!!!

Ja miksi Islannissa, arabimaissa, Venäjällä on isännimet? Eikös saaa olla äidinnimi????? Mitäs se kutittaa miehiä? 

NO NÄKÖJÄÄN KUTITTAA. MENKÄÄ MIEHIÄNNE HAASTAMAAN. HE NAISIA SYRJIVÄT.

Vierailija
251/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, jos tuon raivohullun energian saisi talteen, sillähän lämmittäisi puoli Suomea.

Miten ihmisen elämä menee tuohon pisteeseen, ettei ole mitään muuta, kuin raivota täällä. Tämä on toinen kerta kun katson ketjua tänään, ja tuo hullu on suoltanut tekstiä tauotta.

Katkera ruma vanhapiika on todella säälittävä tapaus, sen olen tästä sukunimitalebanista oppinut.

🖕

Kukas se on katkera? tehän kelpaatte vain kantamaan miehen valtaa, eikä mies arvosta teitä. Missäs miehen arvostus? Aikas perkeleen itsekästä ajaa omaa sukunimeä, kun miehet sen ennen pakottivat? Miksi miehet eivät vaadi naisille tasa-arvoa? Miksi akat ovat koko ajan paapomassa miehiä, mutta eivät välitä omista asioistaan? Ja turha lässyttää vapaudesta! Tiedän useita naisia jotka ovat päättäneet antaa lapselle nimensä, ja kaamea akkalauma tulee syyttämään itsekkyydestä. Se vapauden kiljuminen loppuu kun miehen etukin loppuu. Nainen saa valita vain miehen edun, muuten kaikki hyökkää kimppuun.

Olen mielelläni vanhapiika. Ennemin se kuin pantava rätti jonka pitää valuttaa tyttösikiöt ulos ja antaa miehen sperman valua pimppiin josta synnytetään miehen nimelle lisää naisvihaajia. Oikein kadehdin teitä alisteisia naisia ja elämäänne perheissä joissa olette arvottomia!

Taidat olla ihan sekaisin.

Vierailija
252/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksoissukunimi 30 vuotta, eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt.

Vierailija
253/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän teillä on varmasti aivan saakutin hankala olla .

Vierailija
254/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutte varmasti kirkkoa ja miehiä talibaneiksi, kun he haluavat pakottaa naisen nimenvaihtoon. Ette varmasti matkusta Tsekkiin, he kun pakottavat naisen vaihtamaan nimeä :) Se on jännä miten siihen vaihtoon saa pakottaa. Se kun on ihan eri asia kun se ettei anna vaihtaa nimeä, siinä mikään ei muutu. Ei kovin radikaalia. Sen sijaan nimen muuttaminen ilman lupaa on radikaali ihmisoikeusrikkomus.

Pässejähän te olette kun omaa alisteisuuttanne puollatte. Ja te olette samoja naisia jotka kannattavat tyttölapsen abortteja ja kehuvat miten hyödyllistä se on ilmastolle. Jos naisilta katkottaisiin kaula, te kehuisitte miten hieno teko se on :)

Vierailija
255/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kaksoissukunimi 30 vuotta, eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt.

Ei ehkä päin naamaasi :) Eihän ne työnantajat ole niin typeriä että kertovat sinulle päin naaamaa miten nimesi on typerä. Hyvin todennäköisesti olet jäänyt kutsumatta moneen työhaastatteluun, koska nimesi antaa sinusta heikon kuvan.

Se on hassua miten naisia saa alistaa keinolla millä hyvänsä, mutta lapsia ei saa nimetä miten haluaa :D Teitä pidetään typerinä, ihan tutkitusti. Siinähän vakuuttelette omaa voimaanne kun olette omaisuutta ja miestenne merkkaamia. Olette ihan naurun aihe, ja niin vaimot ovat aina olleet. Te kelpaatte synnyttämään poikia ja abortoimaan tyttöjä. SIinä se.

Jotenkin jännästi abortit johtuvat aviomieheen liittymisestä. Ja tyttöjen syrjintäkin on vapautta. Olette kaheleita kun puolustatte teitä alistanutta ryhmää ja teitä alistavaa tapaa :´´´´D Todistatte vain miten naiiveja ja tyhmiä olette.

Vierailija
256/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon itsenäinen nainen kun valitsen just sen minkä mies haluaa mun valitsevan! Oon itsenäinen ja vapaa ajattelija! Ihan itse osaan tehdä just sen mihin mut ennen pakotettiin! Valitsin itse, oon vapaa! Wauhhh! Abortoin tytönkin ja hei oon vapaa :):)))))))) 

Ja miksiköhän naisia ei arvosteta ajattelijoina, johtajina ja päättäjinä :DDDDDD

Vierailija
257/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hullu pilasi ketjun, kyllä täällä oli ihan normaalejakin ihmisiä vastustamassa sitä että otetaan aina tavalla tai toisella miehen nimi.

Ihan vain vinkkinä, jos nyt kaikki niputetaan saman maanisen huutajan piikkiin.

Ehkä sen tarkoitus onkin vain vesittää pohja järkeviltä viesteiltä joissa naiset sanovat pitävänsä oman nimensä. Käänteistä psykologiaa voi trolleillien toiminnastakin löytää.

Vierailija
258/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitte varmaan, että uskonnollisissa yhteisöissäkin naisen "VAPAUTTA" valita huivi puolletaan. Harmi vain, että kukaan ei puolutsta vapautta olla valitsematta huivia. Kun Dina Tokio (instaaja) otti huivin pois VAPAASTA TAHDOSTA, eipä tulleet vapauden ihmiset puolustamaan. Sen sijaan alkoi kauhea ajojahti siitä miten se pitää olla, miten hän näyttää huonoa esimerkkiä, miten hän on halpa ja käytetty. Ei ollut valinta vapaa.

Hän itsekin mietti että onko valinta tosiaan vapaa, jos se on vapaa vaan silloin kun valitset käyttää sitä. Silloin kun sitä ei valitse, kaikki hyökkäävät ja kääntyvät vastaan :) Sama nimissä. Muka vapaa valinta ,mutta jos mies valitseekin naisen nimen niin ajojahti, haukkuminen ja ihmettely alkaa. Tekopyhiähän te olette.

Vierailija
259/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kaikki kaksoissukunimet on typerän näköisiä, kiinnostaa miksi joku haluaa? On jotenkin tosi kasaria, silloin taisivat tulla mahdolliseksi. Sosiaalialalla riittää noita kaksoissukunimiä. Ehkä halutaan korostaa siviilisäätyä?

Ei ainakaan itsellä ollut se syynä, vaan oman nimeni on sen verran harvinaisempi. Halusin säilyttää sen, kun tunsin sen olevan niin vahva osa omaa identiteettiäni, mutta halusin myös kunnioittaa miestäni ottamalla hänen nimensä rinnalle.

Ja, entä sitten, jos tuo olisi ollutkin sitten syy, niin mitä se kenellekään kuuluu? Voisko juoruta vaan omissa kuppikunnissaan?

-ap

Kunnioittaa miestäsi?

Ottiko mies myös sinun nimesi vai toimiiko kunnioitus vain yhteen suuntaan?

Vierailija
260/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat naisethan kannattava mm. tyttölasten massa-abortteja Aasiassa. Samat naiset puolustavat miehiä kun he nälkiinnyttävät tytöt ja vievät ruuan. EI näitä naisia vapaus kiinnosta, vaan miehen nuoleskelu. Koko tapahan alkoi pakosta, eli jos vapaus kiinnostaa te että tätä tee niin kauan kun se on näin epätasa-arvoinen. Taas naisen aseman raaka historia sivuutetaan ja yritetään puolustaa naisen alistamista vapaudella. Se on sitten ihan turha tulla feministeille kertomaan miten pitää olla tasa-arvoa. Jos naisia saa syrjiä, saa miehiäkin syrjiä. Ihan turha tulla kauhistelemaan. Myös miehille saa keksiä samanlaisia alentavia tapoja.

Ja naurettavaa kehua nimenvaihdon hyötyjä. Siitä ei ole juuri mitään hyötyä. Jos olisi, miehetkin vaihtaisi. Vaan eivät vaihda. Kaikki tietävät miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan