Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikka, Jossa Minäkin Kannatan Sukupuolineutraaliutta

Reeta
26.08.2012 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaaleanpunainen vyö käy myös pojille. Ja sukkahousut voi olla myös huomattavasti isomman kokoiset, kuin muut vaatteet. Meillä oli mies laittanut kerran minun sukkikset pojalla (vähän kyllä nauratti). Muuten kyllä olen samaa mieltä, että poikien vaate tarjonta on hiemen liian tylsää ja synkkää.

Vierailija
2/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n verkkokaupassa ainakin näyttää olevan yksivärisiä ja muita kuin Spiderman-kuosisia alushousuja koosta 92 ylöspäin. Sukkahousuissa ei sen sijaan hirveesti ole valinnanvaraa sielläkään... Mutta tyttöjen puolelta kun katsoo, niin löytyy yksivärisenä (musta, valkoinen, harmaa, beige, tummansininen) ja mustavalkoraidallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa katsomassa myös tyttöjen puolen sukkahousumetsässä, mutta minun tuurillani tietenkin kaikki "neutraalit" värit olivat juuri Viktorin koosta loppu. Mitenkä muutenkaan ;)

Siellä on varmaan muutkin poikien äidit käynyt ratsaamassa likkojen sukat :D

Vierailija
4/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että miehet käyttävät vaaleanpunaista, mutta koska itse en koskaan pukeutuisi vaaleanpunaiseen se särähtää jotenkin silmääni niin että minun olisi hyvin hankala pukea lastanikaan siihen. Luulen, että jos meille tulee tyttö niin hänen pinkit vetimensä astuvat kuvaan joko lahjojen myötä tai sitten kun lapsi itse ilmaisee halunsa verhoutua vaaleanpunaiseen :)

Se on kyllä kumma miten tyttöjen puoli on laaja ja täynnä kaikkea ihanaa laidasta laitaan, ja poikien puoli oli pitkään pari surkeaa rekkiä. Nyt sekin on onneksi hiukan jo laajentunut.

Vierailija
5/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä, missä kohtuuhintaiset, kestävät alusvaatteet minimiehelle jolle kävisi koko 90/92? Kun en ihan totta aio maksaa kymmeniä euroja YKSISTÄ kalsareista (joiden käyttöikä on aika lyhyt) hyvin brändätyille tuotemerkeille, ostakoon omilla rahoillaan sitten ne Calvin Kleinit jos joskus jotain tienaa=) siispä tyttöjen osastolle tappelemaan yksivärisistä sukkahousuista ja alkkareista muiden mutsien kanssa... nähdään siellä=D

Vierailija
6/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuntuu näissä lastenvaateasioissa aina ruoho olevan vihreämpää aidan toisella puolella. ;) Näin tytön äitinä mua on alkanut ärsyttää, miksi kaiken tytöille tarjotun (varsinkin 80+cm kokoisille) pitää olla vaaleanpunaista, liilaa, kukilla/ sydämillä /suuttomilla ja ylisuurilla silmillä varustettuilla elukoilla kuorrutettuja, tai vähintään glitteriin upotettuja?? Vastaavasti olen käynyt kurkkimassa poikien valikoimaa, ja vaikka siellä jotkin värit miellyttävät enemmän omaa silmääni (rehelliset vihreät ja siniset, neutraalit ruskeatkin), miksi siellä taas pitää olla juurikin noita spaidermänejä, montsereita, autoja tai monsteriautoja? ARGH! Miksei voisi olla enemmän yksivärisiä tai raidallisia, pilkullisia, tai ylipäätään neutraaleja kuvia? Tai onhan niitä, mutta kun yksi sellainen paita maksaa 30e, napsahtaa tämän kotiäidin kukkaro kiinni. PUUH!

Nooh, olenkin nyt alennuksista hamstrannut tytölle syksyksi ja talveksi vaatteita, mm. kahdet farkut: toiset poikien osastolta ja toiset tyttöjen. ;) Harrastan myös vaatteiden itse värjäämistä. Esim. mustalla värillä saattaisi saada ärtsyimmätkin bätmänit sukkahousuista ja kalsareista värjättyä piiloon, vink vink. (Kunhan kuvio on siis kudottu kankaaseen eikä mikään "muovinen" painokuva.)

Vierailija
7/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin löutänyt ihan Kappahlista hoikalle pojalle 90 cm alushousuja, joissa on autoja ja muita vähän "neutraalimpia" kuvioita. En siis itsekkään pidä mistään hirviökuvituksista... Eivätkä ole kalliita. Ei se Hm ole ainoa paikka, josta löytyy "edullisesti" lasten vaatteita ja asusteita...

Vierailija
8/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö Name It-liikkeestä/valikoimasta? Ainakin pienemmille pojille heiltä löytyy siniraidallisia jne. ilman mitään hämähäkkimiehiä :)

Vierailija
9/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kestävyys tuntuu olevan avainsana. Luulisi ettei olisi hankalaa saada puuvillasta vahvaa, mutta näköjään se on haastavampaa kuin kuvittelisi...

Vierailija
10/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne Baby Burberryt on täälläkin jäänyt sitten rekille vaikka neutraalimpia värejä löytyisikin ;)

Ei ole tullut mieleenkään värjätä sukkiksia, mutta hyvä idea! Varsinkin jos tuo pieni mies sitten oikeasti kylmillä ilmoilla edelleen on sitä mieltä etteivät nuo spidermanit päädy jalkaan asti.

Vierailija
11/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on kestänyt ne Kappahlin alkkarit? Itse tosiaan olen Lindexiä ja joitain muita merkkejä käyttänyt, mutta ne ovat olleet laadullisesti ihan kuraa verrattuna henkkamaukkaan :(

Vierailija
12/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy käydä vilkaisemassa seuraavan kerran kun olen keskustan paikkeilla, kiitos! Viktorilla oli ihan pienenä joitain name it:n bodyja mutta ne olivat aika kaposia. Nyt tuo taannoinen "ongelma" saattaisi laihalantiollemme olla ihan hyvä asia, jos samat mitat ulottuvat sukkiksiin ja kalsareihin.

Vierailija
13/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti aina kysyy miten minun on mahdollista löytää mitään kivaa HM:stä. Jostain kumman syystä löydän, esim niitä poikien boxereita kokoa 92 - 3 paketissa - valkoinen-turkoosi-örkki. Harmi jos niitä ei enää ollut.

Vierailija
14/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n tyttöjen hyllyllä kannattaa poikienkin äitien tosiaan olla ajoissa sukkahousuostoksilla, ne neutraalit värit menee heti. Stockan Bogi-merkiltä löysin viime syksynä myös parit, tänä syksynä Name It ja Pop pelastivat supersankareilta...

En osta yhtään mitään kaupallisella hahmolla kuvitettua vaatetta tms., en ennen kuin lapsi sitä vaatii ja sittenkin vaikka vaan alkkarit tai ne perhanan sukkikset. Enkä pääkalloja tai muitakaan kuvioita/tekstejä, käsittämätöntä miten vaatteet muuttuvat noin koosta 92 "isojen poikien" vaatteiksi

Vierailija
15/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, katkesi viesti, kun niin höyrypäänä kirjoitin... Siis: lisää pienille ihmisille sopivia iloisia ja kivan värisiä vaatteita valikoimiin, kiitos ja myös koosta 92 ylöspäin! Ja pliis kohtuulliseen hintaan kanssa, kaikkea ei ole hemmamammalla vara ostaa Popilta tai Me&I:lta ja mitä näitä (onneksi) on, luksusbrändeistä puhumattakaan...

Vierailija
16/34 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Poikien (ja tyttöjen) hyvälaatuisia alkkareita saa ihan Prismasta ja Citymarketistakin. Pyörivät samoissa hinnoissa HM:n kanssa. Mielestäni sukkiksiakin löytyy vähintään Vendin tummansininen, punainen ja valkoinen melkein kaikkia kokoja, liukuesteellä tai ilman. Meidän pojalla ollaan käytetty parivuotiaasta kuitenkin pitkiä kalsareita ja sukkia, tykkää niistä enemmän.

Vierailija
17/34 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta ostin just omalle 2,5 -vuotiaalle pikkumiehelle Ciraf-merkkisiä kalakuvioisia kalsareita. Ollut vasta pari kuukautta käytössä eli laadusta en voi kauheesti sanoa, mutta tähän asti on ihan samassa kuosissa kuin ostettaessakin.

Itseäkin ärsyttää, kun poikien vaatteissa on aina pääkalloja tai supersankareita. Haluan söpöjä eläimiä, nalleja tms.!

Vierailija
18/34 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkareissa meidän hovihankkija on ollut ihan Prisma. Sieltä löytyy hyvin kokoja ja neutraaleja värejä. Printtejäkin löytyy, jos niitä haluaa. Meidän urheileva 5v nuorukainen innostui tuhannesti jalkapallopikkareista. Jee.

Mutta joo. Samaa itkua olen minäkin niistänyt HenkkaMaukka -osastoilla, kuten muillakin massaketjumestoilla. Olenkin kaikki vähänkin kivemmat vaatteet löytänyt esim. Lingon&Blåbäriltä. Kahden tyttärenkin äitinä sieltä löytyy kivaa päällepantavaa ILMAN glitteriä ja ällötyspainatuksia.. Netistä tai kotikutsuilta voipi tilata näitä.

Vierailija
19/34 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ei oo kyllä kestänyt yhtään :(

Vierailija
20/34 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cirafin kaikki tuotteet menneet meillä tosi nopeasti rikki, jos ei kangas reikiinny niin sitten hajoaa repeää nappien ympäriltä. Ehkä ne ovat muuttuneet mutta minä en uskalla niitä enää kyllä hankkia :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi