Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Tryout kirjoitti:
Onko tämä teidän mielestänne positiivinen? Ovulaatiotesti siis ja ei ainakaan vielä muita oireita. Edes sitä limaa.
https://aijaa.com/0OP0M9
Kyllä ainakin minusta positiiviselta näyttää, tasavahvuiset viivat. Kaikille ei tule kummempia oireita ovulaatiosta, ei välttämättä siis limaakaan. 🙂
Valkovuodon pitäis muuttua kyllä kaikilla, koska siittiöt pysyy elossa vaan siinä tietynlaisessa valkovuodossa. Se ns. lima varsinkin on omiaan pitämään jopa päiviä siittiöitä elossa. Mutta ei sitä kaikilta mitenkään valumalla tule.
Tryout, plussalta näyttää! Tsemppiä. 🤗
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Mulla on ollut kyllä limaa edellisessä kierrossa. Alkaiskohan se sitten huomenna.
Mullakin vaihtelee se. Kestoltaan ja määrältään myös. Lienee aika normaalia kaikilla. ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
On. Kaksi yhtä vahvaa viivaa=positiivinen. Minäkin bongasin oviksen to iltana. Ensin oireiden perusteella, jotka oli niin selkeet ja sitten tikutin. Nyt oviksen jälkeen rinnat tosi arat, eli ihan kunnon ovis oli. Ja peittoakin on heiluteltu ke illasta asti. Mieskin tais vaistota oviksen koska on siitä saakka ollut kimpussa hanakkaan. Mutta katsellaan🤷♀️
Tässä on kp 4 menossa ja en voi mitenkään olla miettimättä onko mitään vippaskonsteja millä edesauttaa raskautumista tässä kierrossa?
Meillä alkaa nyt yrityskierto 10 ja joulukuussa pitäisi alkaa varailla aikaa lapsettomuuslääkärille vaikka takana onkin kaksi onnistunutta yritystä, jotka päätyivät molemmat keskenmenoon.
Sohwi, täällä yk25, kp 5. Hieman vuotoa vielä, kipuja kohtalaisesti. Jostainsyystä vuotomäärä jäi alle 80ml, kun koko vuoden on ollu 200-300ml per menkat. Olen hyvin hämmentynyt mutta ehdottomasti superiloinen! Pysyy rautalääkityksen tuoma varastorauta sisällä kropassa eikä vuoda ulos menkkojen mukana.
Vielä olisi muutama tutkimus, mutta ehkäpä ollaan mukana kuitenkin tässä vielä... vaikka mietinkin, joudunko aloittamaan lääkityksen sydämen vuoksi. Tässä kierrossa aion kokeilla sitä vyöhyketerapiaa ja lisäksi yritän olla stressaamatta. Siinä vain sellainen juttu joka ei millään tahdo pysyä pois...🤦🏻♀️
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Mun mies ei kyllä vaistoa mitään. Ei tullut nytkään touhuista mitään.. Meneeköhän tämä nyt hukkaan taas.. :(
Onko kellään tällaista ongelmaa?
On niin paha mieli.
Tryout kirjoitti:
Mun mies ei kyllä vaistoa mitään. Ei tullut nytkään touhuista mitään.. Meneeköhän tämä nyt hukkaan taas.. :(
Onko kellään tällaista ongelmaa?
On niin paha mieli.
Meillä joskus. Tai sanotaanko näin, että miehelle ei ole tärkeää se onko ovulaatioaika vai ei. Suostuu seksiin jos pyydän/ehdotan/kiusoitelen, mutta koskaan ei ovulaatioaikana ilmoita että olisi kiinnostusta oma-alotteisesti. Meillä seksi on aina ollut fiiliksen mukaan, ja vaikka en sitä miehelle mainosta, suostun seksiin joskus silloinkin, kun itsellä ei huvita mutta tiedän ovulaation olevan lähellä. Tosin seksiä on suhteellisen usein, mutta silti vain ollaan 25. Kiertoa aloittelemassa. Miehen mukaan vauvaa ei yrittämällä tule, kuulemma tärppää jos tärppää - "vahingossa". (Vahingossa = aikatauluja suunnittelematta ja ovulaatiota tarkkailematta jne)
Tsemppiä ❤ voithan suoraan ehdottaa rakastelua? Joskus se on hyväkin keino, kokeiltu on ja kummasti fiilis noussut molemmilla 🤭😉
Siis se on ilmeisesti juuri tämä aikatauluttaminen joka saa miehen niin stressaantuneeksi ettei seksistä tule kirjaimellisesti "lasta eikä paskaakaan". Ei auta että kerronko ovulaatiosta vai en (jos ei tiedä että on "pakko" hoitaa homma loppuun niin luulisi ettei ole paineita? Mutta on niitä kuulemma siltikin)
Heippa kaikille! Empäs oo muutamaan viikkoon kirjotellu. Rupesin kuuntelemaan jonkun täällä suosittelemasta tuosta hey baby podista ja on ihan viihdyttävää kuunneltavaa suositus siis siitä 👍 meillä alko siis vähä aikaa sitte yk6 kun edellinen mahdollinen yk5 raskaus meni kesken heti alkujaan. Tikutin heti tässä kierrossa oviksen kp18 ja nyt on viikko ovulaatiosta ja hyvin samanlaiset tuntemukset kun aiemmasta plussasta 🤔 et jännityksellä odotellaan täällä taas.. miehelle peukut petihommista nimittäin maanataina hänellä oli leukaleikkaus ja torstaina pystyi kaiken kivun keskellä tallettelu hommiin eli täysillä ainakin täällä puoliso mukana 😊
Täällä myös samanlainen ongelma, mitä kuvailet. Mulla on siitä välillä niin synkkä mieli, että tekisi mieli lopettaa koko yritys,että ei olis paineita siitä (ja muista terveyteen liittyvistä asioista.) Mut halu saada lapsi on niin valtava et ei voi.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Ilona Eloisa kirjoitti:
Täällä myös samanlainen ongelma, mitä kuvailet. Mulla on siitä välillä niin synkkä mieli, että tekisi mieli lopettaa koko yritys,että ei olis paineita siitä (ja muista terveyteen liittyvistä asioista.) Mut halu saada lapsi on niin valtava et ei voi.
Tryout, tää oli siis vastaus sulle, meni lainaus pieleen.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
GOldielle kiitos vinkeistä, itsellä ei ole ollut mitään ovislimoja, ainoat oireet kp 12-20 oli toispuoleiset alavatsakivut mutta ei vain toisella puolella, vuorotellen kummallakin puolella.. valkovuotoa ollut lisääntyvässä määrin muttei mitään täysin kirkasta vuotoa. Flo käytössä mutta en koe että siitä olen apua saanut, lähinnä epäilen että miten se voi mitään tietää kun sen näyttämä ovulaatiopäivä oli täysin oireeton ja ovistikku lähes blanko.
Tänään kp30 ja ollut ihmeellisiä vihlovia kipuja illan aikana kohdun seudulla. Koitan pari päivää vielä malttaa olla testaamatta. Tässä kierrossa talletteluja ollut niin paljon että siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni, vaikkei ovulaation ajankohtaa tiennyt. Jos sellainen oli 😀
Meillä mies oli alkuun puheissa sitä mieltä, että vauvaa ei tekemällä tehdä. Silti on ollut erittäin ahkera läpi kierron, ja aina kun mietin että voisikohan nyt olla ovulaatio kun on tuntemuksia niin hän tarttuu kyllä tilaisuuteen 😂 Meillä ainakin tämä "vauvaprojekti" vaikuttanut siihen että seksiä on useammin kuin yleensä, toisinaan ehkä puoliväkisin väsyneenäkin puuhailtu, mutta koskaan ei puhuta siihen sävyyn että nyt pitää harrastaa seksiä koska pitää maksimoida raskauden mahdollisuus. Ennemmin niin että molemmat tiedostaa asian ja tehdään kaikkemme sen eteen että onnistutaan. Katsotaan kuinka kauan innostus kestää, jos yrityskiertoja tulee loputtoman paljon.
Ootteko testaillu ovistikuilla kierron loppuun asti? Miltä tikut on näyttänyt? Tänään kp31 ovistikkuun vahvempi viiva kuin oletetun oviksen aikaan kertaakaan, ja vaan 1,5h pidätyksellä. Ei kuitenkaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tietysti toivon että liittyisi raskauteen, mutta voi kai liittyä myös kuukautisiin? Kiertojen kanssa kun on ollut ongelmaa niin sinänsä kiva jos viittaisi edes alkaviin kuukautisiin 😄
Ettei vaan olis nyt pulla uunissa. 😃😍 Toivotaan niin!! Itellä ei kokemusta testailusta kierron loppuun, mutta netin keskusteluissa huomannut joillain viitanneen raskausplussaan. 🤗
Nuo sovellukset parhaana apuna varmaan omien oireiden ja kiertojen kirjaamiseen ja FF jakaa myös paljon tietoa. Mulla, kun on kuukausia sovelluksen käyttöä jo takana, niin sovellus ennusti mun tän kierron oviksen paremmin kuin lapsettomuuslääkäri.. Yleensäkin osunut kutakuinkin oikein.
Jännityksellä jään odottelemaan lisätietoa. ☺️ Itsellä vasta dpo6 ja aika ma-te-leeeee. Lämmöt vaan nousseet entisestään ja peruskeltarauhasnippailu ja vähän kiukuttelua, muuten ihan oireeton. Tosin, dpo6, joten mitä nyt muuta voi odottaakaan. 😆
Luulen kanssa, että Flo on parempi kun siihen jaksaa täytellä oireita ahkerasti! Olen käyttänyt sitä vasta tämän kierron ajan, tarkkuus lisääntynee kun on useamman kierron tiedot siinä ylhäällä! Olisi kiva jos sovellus kertoisi että minkä perusteella se päättelee mitäkin 😄
GOldie kirjoitti:
Ettei vaan olis nyt pulla uunissa. 😃😍 Toivotaan niin!! Itellä ei kokemusta testailusta kierron loppuun, mutta netin keskusteluissa huomannut joillain viitanneen raskausplussaan. 🤗
Nuo sovellukset parhaana apuna varmaan omien oireiden ja kiertojen kirjaamiseen ja FF jakaa myös paljon tietoa. Mulla, kun on kuukausia sovelluksen käyttöä jo takana, niin sovellus ennusti mun tän kierron oviksen paremmin kuin lapsettomuuslääkäri.. Yleensäkin osunut kutakuinkin oikein.
Jännityksellä jään odottelemaan lisätietoa. ☺️ Itsellä vasta dpo6 ja aika ma-te-leeeee. Lämmöt vaan nousseet entisestään ja peruskeltarauhasnippailu ja vähän kiukuttelua, muuten ihan oireeton. Tosin, dpo6, joten mitä nyt muuta voi odottaakaan. 😆
Mulla taitaa olla sama dpo menossa, ja voin kyllä allekirjoittaa sun fiilikset täysin! 😃 Todella piinaava odottaa tapahtuuko mitään.. Tässä kierrossa on tavallaan tehty monta asiaa enemmän "oikein" kun edellisissä, joten toiveet on korkealla. Yritän silti pitää pään kylmänä, koska todennäköisyydet onnistumiselle on varmaan huomattavasti pienemmät kuin epäonnistumiselle.
Esikoisen LA 8/20
Ettet vain olisi raskaana, Mustikkainen 🥰
Mutta hieman tipuan maanpinnallekin: itselläni ovistestit käyttäytyy juuri tuollain, kuim kuvasit. Ja nyt lääkäri kielsi liuskatestit koska ne ei näytä minulla oikein. Pcos siis taustalla. Se joskus/joillekin aiheuttaa vääriä positiivisia ovistestejä.
Mutta olispa niin ihana kun oottaisit 🥰😍 tsemppiä viimesiin piinapäiviin ja onnea matkaan 🤰
Onko tämä teidän mielestänne positiivinen? Ovulaatiotesti siis ja ei ainakaan vielä muita oireita. Edes sitä limaa.
https://aijaa.com/0OP0M9